לפי מה אתם בוחרים את הספרים שלכם? סיפורי כריכה

סיפורי כריכה

לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.

ביום יום, עבודה של מעצב לפעמים נעשית קצת אוטומטית. יש חוקים שמוטמעים בנו כמו קומפוזיציה, משמעויות של צבע ובחירות טיפוגרפיות שאנחנו בוחרים כי ברור לנו שזה נכון ומתאים אבל לא עוצרים לרגע לחשוב למה דווקא זה מתאים.

אז עצרתי. וכשהתחלתי לפרוש בפני את התהליך, את דרך החשיבה שלי, את המשמעויות של כל בחירה והתאמה שלהן לסיפור – אפילו אני הייתי מופתעת מכמה התהליך מורכב. ומעניין. ממש ממש מעניין.

אני מאוד אוהבת ספרים ותמיד היה לי חלום לכתוב אחד, אבל אני לא באמת יודעת לספר סיפורים ולבנות עלילה, אז אני כותבת בלוג ומתעדת את הדברים כמו שהם. העבודה כמעצבת כריכות נתנה לי בעצם הזדמנות להגשים את החלום הזה בצורה קצת שונה. זו הרגשה נפלאה לפגוש בכריכות שלי בחנויות הספרים ואף פעם לא נמאס לי כשחברים שולחים לי תמונות של ספר עם השם שלי מאחור.

לכבוד חג הספר העברי, ה-חג מבחינתי, החלטתי לקחת את אותה הרצאה מלפני שנה ולכתוב אותה בצורה מסודרת כאן, כדי שתוכלו גם אתם להיחשף לתהליך שבסופו של דבר מביא אתכם להרים את הספר מהמדף.

אני וחלק מילדיי 🙂

אז… לפי מה אתם בוחרים את הספרים שלכם?

אני יודעת, צריך להסתכל במה שיש בתוך הקנקן, אבל אני מגיעה מעולם מאוד ויזואלי ולרוב בוחרת את הספרים שאני קוראת לפי הכריכה שלהם. כן, היו לפעמים נפילות אבל לרוב אלה בחירות שמוכיחות את עצמן.

ברגע שאנחנו נכנסים לחנות הספרים אנחנו נפגשים בהרים של ספרים, יש כל כך הרבה שפע וכל ספר יכול להיות עולם ומלואו. הרושם הראשוני בדרך כלל הוא זה שיביא אותנו להבחין בספר ולכן לכריכה יש חשיבות גדולה מאוד.

to make a long story short – איך עושים את זה?

ראש של מעצב עובד בצורה מאוד ויזואלית – אנחנו שומעים מושג והגלגלים במוח מתחילים לפרש את המושג הזה לתמונות. לפעמים למושג אחד יהיו המון דימויים שונים, המון עולמות שמתחברים ואז מתחיל תהליך של חידוד. עיצוב כריכות, ועיצוב בכלליות, הוא לרוב עיצוב פונקציונאלי ולכן צריכה להיות לו מטרה ומסר שצריך להעביר.

איך-עובד-ראש-של-מעצבת

כשאני מגיעה לעצב כריכה אני שמה בצד את ההוצאה, את הסופר/ת וגם את עצמי ומתמקדת רק בקוראים ובחוויה שאני רוצה להעביר להם. אני רוצה שבמבט מהיר הם יביני שזה ספר מהז'אנר המועדף עליהם ואז ירימו את הכריכה ויקראו את התקציר וירכשו את הספר.

עיצוב כריכה הוא בעיקר תהליך של "פינג-פונג" בין הויזואל למסר שרוצים להעביר, כל קפיצה כזו מחדדת עוד ועוד את הכריכה. אין שלב ראשון ושלב אחרון בתהליך הזה – יש קפיצות בין שלבים, אחורה וקדימה, וימינה ושמאלה ושוב ושוב ושוב.

תקציר הספר ונקודות להתייחסות

באופן אולי מפתיע, לרוב אני לא קוראת את הספרים שאני צריכה לעצב להם את הכריכה. הסיבה היא די פשוטה – אני צריכה להעביר מסר כללי ובזמן שאני קוראת קוראת ספר אני עשויה להיתפס לדימויים ופרשנויות משלי.

מאחר ולכל אחד מאיתנו חווית קריאה שונה, ואני חלילה לא רוצה להרוס לאף אחד את החוויה, אני מקבלת מההוצאות תקציר עלילה, טקסט גב ונקודות שונות להתייחסות – שנה, מיקום גאוגרפי, אירועים היסטוריים המוזכרים בעלילה וכמובן – ז'אנר ספרותי. 

חיפוש סממנים ויזואליים

אחרי שאני לומדת את הנקודות הכלליות אני מנסה להתמקד בפרטים הקטנים יותר – האם יש מאפיין ספציפי שאני יכולה לקחת מהסיפור ולהוציא אותו החוצה.

המאפיינים הויזואליים האלו יכולים להיות מאפיינים של דמות מסויימת, מאפיינים של מקום ספציפי, מאפיינים של סגנון לבוש תואם תקופה, חיה מסויימת שיש לה מקום או חלק בסיפור, קטע עלילתי שיכול להיות מספיק מושך כדי לסקרן ולתפוס את העין של הקורא.

מיקוד הז'אנר

יש כל כך הרבה ז'אנרים ספרותיים ולכל ז'אנר יש תתי ז'אנרים וכל אחד מהם יכול להתבטא בכל כך הרבה וריאציות של צבע, טיפוגרפיה, בחירות של תמונה או איור.

כדי לדעת לאיזה כיוון לקחת את הכריכה אני צריכה לדעת מי קהל היעד של הספר – נשים, גברים, גם וגם? לכל קהל יש את ההעדפות שלו וצריך לדעת לקלוע בדיוק לשם.

לדוגמה – רומן מתח היסטורי. על פניו מדובר בז'אנר שיכול להתאים גם לנשים וגם לגברים. אבל אנחנו כבר יודעים שכל ספר הוא עולם ומלואו אז זה בדיוק הזמן למקד את הז'אנר הספציפי עוד קצת.

יש גם מקרים בהם אנחנו מנסים להשתחרר ממאפיינים של ז'אנר מסויים כדי לפתוח אותו לקהל רחב יותר – ספר שיכול להשתייך לז'אנר מסויים אבל בהחלט יכול גם להתאים לז'אנרים אחרים. 
אפשר לראות את זה הרבה בספרות הרומנטית, ז'אנר מלא בדעות קדומות (ולא מוצדקות – הוא הז'אנר האהוב עלי!), ושם בחלק מהמקרים וכדי לתת צ'אנס לקוראות נוספות (וגם קוראים) להיחשף לספר הכריכה תיהיה פחות תואמת ז'אנר ויותר עלילתית.

סקר מדפים

אם אתם מחובבי הספרים, ויש מצב טוב שגם אם אתם לא, אתם בטח מכירים את הספר שעל הכריכה שלו יש אישה שמחזיקה מטריה אדומה. ואתם מכירים אותו כי יש לא מעט כריכות עם אישה שמחזיקה מטריה אדומה.

אז למה זה קורה? טרנדים. ובין אם נרצה ובין אם לא, אנחנו מושפעים מטרנדים גם בלי לשים לב.
וכאן נכנס סקר המדפים – שלב מעצבן אך הכרחי (ואני חייבת להודות שלפעמים גם די מצחיק) שבו אנחנו פוסלים כריכות רק כי הן מזכירות לנו משהו שכבר ראינו. אולי. איפשהו. 

חיפוש אימג' מתאים

עוד עובדה מפתיעה (או שלא…) – מעצבים עובדים עם מאגרי תמונות. אבל מה שיותר מפתיע בעניין הזה היא העובדה שמאגרי התמונות מלאים דווקא בתמונות שאת לא צריכה.

ובדיונים על איזה אימג' יכול להתאים אני לא פעם מקבלת בקשות לגיטימיות כאלו:

"תחפשי כדור שלג מקריסטל שבתוכו יש שולחן אוכל
ועליו מלא כלים מלוכלכים..."

אז השלב הראשון הוא להבין איך בכלל לנסח את שורת החיפוש שאני צריכה ורוצה למצוא בדיוק בדיוק.
השלב השני הוא להתייאש מתוצאות החיפוש שעולות לי.
השלב השלישי הוא ליצור בעזרת כוחות הפוטושופ הקסומים שלי את האימג' שאני צריכה בסוג של פאזל רק כדי להבין שזה לא באמת מתאים, אבל ניסינו. וקדימה לעבור הלאה לסקיצה הבאה 🙂

חיפוש האימג' המתאים יכול לקחת הרבה מאוד זמן, ימים אפילו. אבל ברגע שעולה רמז לתמונה שיכולה להתאים ועליה מתחילים לבצע שלל מניפולציות עיצוביות – אז קורה הקסם.

אגב, כדור השלג מקריסטל ושולחן האוכל המלוכלך יצאו בסופו של דבר, ואחרי ה-מ-ו-ן סקיצות, כך.

טיפול בצבעוניות

כמו שכחול זה לבנים וורוד זה לבנות אז ככה גם עם ספרים – שחור זה מתח, אדום זה היסטורי,  וסגול זה רומנטי עם שמץ של נוסטלגיה. וגם ממש ממש לא.
בחירה של צבע תלויה בעיקר בתחושה ובמסר שנרצה להעביר לקורא. הצבע יעזור לי לחדד את הכריכה אבל לא לקבוע חד משמעית להיכן היא תשתייך, הצבע ישפיע על המכלול ויהיה חלק ממנו.

ספרי מתח, עיצוב כריכות ספרים

טיפוגרפיה

אני אהיה לרגע קלישאה של מעצבים – בעיני טיפוגרפיה עושה את השינוי הכי גדול בכל עבודת עיצוב, כך שבכריכה של ספר יש לה מקום מאוד מאוד חשוב.

טיפוגרפיה, הבחירה של הגופן המסויים בו אני אשתמש לשם הספר ולשאר הטקסטים, יכולה להעביר בתוכה גם את הז'אנר, גם את האווירה, גם את המסר, גם את התקופה, גם את הקהל – כל מה שנרצה אפשר להעביר בעזרת בחירה טיפוגרפית נכונה.

כמו שאמרתי בהתחלה, אין שלבים מסודרים לעיצוב של כריכה. עם עיצוב של כל כריכה נכנסים לעולם חדש ומרתק, מגלים דברים חדשים, מקומות חדשים, אנשים חדשים. לומדים קצת היסטוריה וקצת אופנה, עוסקים קצת בבילוש וקצת באומנות, קופצים לימי הביניים ובחזרה להווה ובעיקר מתמסרים לחוויה ונהנים. כן, גם במקרים של 17 סקיצות.

אז כשאתם מסתובבים בין דוכני הספרים, נסו לשים לב אילו כריכות מושכות לכם את העין במיוחד, מה מעורר בכם סקרנות ואיזה ספר היד שלכם בוחרת להרים.

אני מאחלת לכולנו חג ספר שמח והרבה רכישות מוצלחות.
ותעדכנו כשאתם בכיכר, אולי ניפגש 😉

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

49 מחשבות על “סיפורי כריכה”

  1. Avatar

    פוסט כיפי! אני אמנם מעצבת אבל לא עיצבתי כריכות לספרים וזה תמיד נראה לי מאוד מסובך לחדש בזה. כמה עושר ויכולות זה דורש ממך. מרתק לקרוא על התהליכים. מתחשק לי להיות זבוב על הקיר בזמן תהליל העיצוב.

  2. Avatar

    זה פוסט שמאוד מרגש אותי כי אני בנאדם מאוד ויזואלי והנראות של הדברים חשובה לי. אני גם קוראת המון ומודה שלפעמים הכריכה משפיעה עליי קצת (בעיקר כשאני צריכה לבחור) שמחה ששיתפת אותי במה שקורה אצלך מאחורי הקלעים. נתת לי רעיון לפוסט משלי.
    עכשיו אתחיל לחפש אותך על הכריכות של הספרים שאני קוראת.
    נהניתי ממש

  3. Avatar
    סיון ליבנה חכים

    וואי וואי חנצו איזה פוסט מרתק!!!
    כל כך כייף להכיר את הסיפורים מאחורי הקלעים
    ימבה נקודות שבחיים לא חשבתי עליהם!
    אין אין עלייך!
    מהממת

  4. Avatar
    שלומית לפיד

    פוסט מקסים.
    לגמרי יגרום לי להתעמק בכריכה מעכשיו.
    ואוהבת מאות את הכריכות שלך.

  5. Avatar

    נורא נהניתי לקרוא את הפוסט. לא ידעתי שאת גם מעצבת כריכות, אני חייבת להודות שזו פנטזיה שלי לעדות את זה. איזה כיף לך.

  6. Avatar

    פוסט פשוט מרתק, מהיום אביט על כריכות בצורה אחרת לגמרי….אהבתי כיצד את מדגימה את תהליך החשיבה שלך. היה מעניין אותי לראות דרפטים שונים של כריכה ואז להבין מדוע נבחרה הכריכה הסופית.

    1. Avatar

      הסקיצות ממש מראות את תהליך ההתבשלות של הכריכה.
      בחלק מהספרים הסקיצות כל כך שונות אחת מהשניה וזה ממחיש את הניסיון לפצח ולהבין את המסר של הסיפור.
      ובחלק ממש רואים בניה של רעיון שהולך ומתבסס מסקיצה לסקיצה.
      זה די מרתק להסתכל אחר כך ולבחון אותן.

  7. Avatar

    אצלי עיצוב הכריכה משפיע מאוד על בחירת הספר. ואני מאמינה שגם מי שאומר שזה לא שיקול אצלו, בכל זאת העין נמשכת יותר לספרים מסוימים ופחות לספרים אחרים… היה מרתק לצלול אל תהליך העבודה שלך.

    1. Avatar

      אני גם מאמינה בזה, יכול להיות שלא מייחסים לזה כל כך חשיבות אבל בתת המודע אנחנו נמשכים לדברים מסויימים.

      1. Avatar
        שלומית לפיד

        כשאני מסתובבת בחנויות ספרים אני לגמרי מרימה ספרים לפי הכריכה, אבל כמעט אף פעם לא קונה…
        אני קוראת רומנים בעיקר בדיגיטלי, והקוביה של הכריכה ככ קטנה שהרבה פעמים אין לי מושג איך היא נראית (גיליתי כאן בפוסט כמה ספרים שקראתי שהעטיפות שלהן פשוט יפיפיות ולא ידעתי…).
        וספרי עיון אני אוהבת לקנות מודפסים, למרקר ולסמן הערות, והכריכות שלהם ככ משעממות וחדגוניות.

        1. Avatar

          בדיוק ככה. גם אני קוראת בעיקר בדיגיטלי – זה כל כך נוח, מספיקה לקרוא הרבה יותר ככה. וגם בדיגיטלי אני בוחרת לפי הכריכה, אבל זה בעיקר כשמדובר בספרים בעברית.
          באמאזון אני אבחר לפי הסופרים כי הכריכות שם ממש מבאסות :/

  8. Avatar

    נשמע כמו עבודה כיפית… לעצב כריכות. אני לגמרי בוחרת את הספרים לפי הכריכה, כי אני שונאת לקרוא מאחורי הספר, אלא להיות מופתעת תוך כדי קריאה.

  9. Avatar
    לימור אורן

    וואו.פוסט מרתק ממש חן.כל כך מעניין לגלות מה מסתתר מאחורי עיצוב כריכות הספר.יכולה להעיד על עצמי שהפרמטר הראשון מבחינתי בבחירת ספר הוא כריכת הספר.
    העין שלי נמשכת לכריכות מסוימות ורק אחר כך אני מעיינת בתקציר.לעיתים הכריכה כל כך מוצאת חן בעיניי שאני רוכשת את הספר מבלי לקרוא את התקציר.
    איזו עהודה כייפית יש לך.תודה על הפוסט.

  10. Avatar

    המחשבה הראשונה שעלתה לי היא האם את קוראת את הספר לפני והייתי בטוחה שכן…
    אחרי שקראתי הבנתי שבאמת הגיוני שלא וזה הופך את העיצוב שלך לעוד יותר רב שכבתי.
    ממש מעניין. תודה

    1. Avatar

      לרוב אני כל כך חופרת במסביב של הספר ואז אחרי שהוא יוצא אני חייבת לקרוא אותו כי ממש הסתקרנתי. וגם כי אני רוצה לגלות אם עשיתי עבודה טובה 🙂

  11. Avatar

    כבר יצא לי להתקל בכמה כריכות שעיצבת ואמרתי לעצמי "יה.. אני מכירה אותה מהבלוג…"
    אהבתי במיוחד את העיצוב שלך לשיבה, ובאמת תהיתי האם קראת את הספר, ובכלל אני תוהה מידי פעם האם המעצבים קוראים את הספר ואיך נבחר בסוף העיצוב המתאים. אז זה היה פוסט ממש מעניין שענה על שאלות שתמיד סיקרנו אותי ועוד הרבה יותר

    1. Avatar

      אני מניחה שלכל מעצב יש את שיטת העבודה שלו בעניין הקריאה.
      גם לי יש מקרים שבהם אני כן קוראת את הספר לפני, בעיקר בז'אנרים של הספרות הרומנטית שם יש תחרות כל כך גדולה, והתדמית הויז'ואלית של הז'אנר הזה היא כל כך מוכרת אז צריך ממש לרדת לפרטים קטנים שתקציר או נקודות כלליות לא תמיד מספיקות לי. מאוד תלוי בספר.

  12. Avatar
    יונית צוק

    איזה פוסט משגע. אוהבת שמכניסים אותי עמוק לסטודיו מבלי לדעת כלום ולצאת עם ים של ידע והבנה על איך זה עובד. וואו זה היה מרתק. תודה

  13. Avatar

    איזה פוסט מרתק לתולעת שאני! מודה שהכריכה משחקת אצלי תפקיד חשוב וזה נהדר להחשף לתהליכים שמאחורי הקלעים.

  14. Avatar

    אני לגמרי מהמסתכלות בקנקן
    בכריכות ספרים ובאריזות
    .
    בחיי התעסקתי בתחומים רבים של עיצוב ונגעתי גם בכריכות ספרים. נהניתי מאוד לקרוא על התהליכים שלך, שמוכרים לי וגם שונים
    כיף של פוסט

  15. Avatar
    ליאת רסיין פרי

    אני לחלוטין בוחרת ספרים לפי הכריכה שלהם, ומעכשיו גם אבדוק מי עיצב אותם:)
    נשמע תהליך מרתק ומאתגר. ומאיפה שלפת את הספר מ-12 עד 16?? הרגת אותי

  16. Avatar
    נועה בר-נס

    וואו זה מעניין!
    שלומית הזכירה לי את התקופה שבה הייתי מקשיבה לספרים בדיסקים באוטו. את הדיסקים שאלתי מהספרייה, והם היו בלי שום עטיפה, כך שלא היה לי מושג איך נראה הספר. חלק הופתעתי לכלות בשלב מאוחר יותר. חלק עד היום אין לי מושג איך הם נראים.

  17. Avatar

    פוסט נהדר! דייקת לחלוטין בתהליך (הכייפי, המרתק, המופלא) ואני מוסיפה רק שלעיתים אני לוקחת פאוזה ובוהה קצת במסך בעוד ההמחשבות משוטטות למיליוני כיוונים – נקודת האושר כמעצבת!

  18. Avatar

    קראתי, צחקתי ונהניתי ממש! איזה פוסט כיפי. נראה תהליך ממש מעניין ומורכב! את עושה עבודה מדהימה לדעתי.

  19. Avatar

    וואוווו חן, איזה פוסט מעניין ורק עכשו אני מבינה כמה עבודה ומחשבה מושקעים בעיצוב כריכה עד לפיצוח שמתיישב ומרגיש נכון בבטן שלך ושל ההוצאה שעבורה את עובדת. בתקופה האחרונה אני קונה ספרים רק לפי המלצות על התוכן, כי עד שמוצאים זמן לקרוא, אני מעדיפה שזה יהיה שווה את זה. אבל אין ספק שהכריכה היא חלק בלתי נפרד מחוויית הקניה. הפתעת אותי בנושא הקריאה של הספר. חשבתי שזה הכרחי לקרוא את הספר או לפחות חלקים ממנו ושזה אפילו יכול להקל בשיקולי בחירת הכריכה אבל אני מבינה שאם יש בריף מדוייק ועין מקצועית כמו שלך זה מסתדר גם ככה. תמשיכי להנות מהעבודה שלך!!!

  20. Avatar

    כחובבת קריאת ספרים זה היה מדהים, מענין ומלמד על התהליך. אהבתי מאוד את הצורה שבחרת בה להסביר.
    צריך המון יצירתיות ומעוף לענין.
    אני בכל אופן בוחרת לפי תקציר וג'אנרים שמענינים אותי.
    לפעם הבאה אקדיש תשומת לב גם לכריכה

  21. Avatar

    פוסט מרענן ושונה לכבוד שבוע הספר, אני אוהבת את התהליכים שאת מתארת ואת היכולת שלך להעביר לקוראים את הדרך (בכל פוסט באופן רלוונטי לו).
    נ.ב – אל תוותרי על החלום, את בהחלט יודעת ליצור סיפור ועלילה

    1. Avatar

      אני חושבת, נכון לעכשיו, שדי מצאתי את המקום שלי בעניין הכתיבה 🙂
      גם חלומות נוטים לשנות מסלול וזה ממש בסדר מבחינתי.
      תודה עידית.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

על מציאת נישה והייתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים
לחשוב כמו מותג

על מציאת נישה והיתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים

בכל מה שקשור לעסקים נהוג לחשוב שכמה שיותר – יותר טוב.
הבעיה היא שמרדף הזה אחרי "היותר", בעיקר כשמדובר בעסק קטן, מובילה לתוצאה הפוכה.
אנחנו מנסים לפנות ליותר, לכולם ובסוף מגיעים לאף אחד. אז מה כן כדאי לנו לעשות? להתמקד.
פוסט שני בסדרה.

מחשב מסלול מחדש
טיפים ומדריכים

מחשב מסלול מחדש – נקודה למחשבה כשבוחרים איש מקצוע

אנחנו סוג של קהל שבוי בכל הנוגע לרעיון או למוצר שלנו, ולעיתים אנחנו מתעלמים מהעובדה שאנשי המקצוע ששכרנו על מנת לקדם את הרעיון שלנו למדו והתנסו, כל אחד בתחומו, וכצופים מהצד הם רואים את אותו הרעיון שלנו בעין שונה – מקצועית יותר.

המשמעות מאחורי סמל האהבה של פרינס
השראה

המשמעות מאחורי "סמל האהבה" aka פרינס

בשבוע שעבר עוד אייקון עזב אותנו, אבל הפעם מדובר באייקון אמיתי, אחד כזה שהלך עם זה ממש רחוק. ב-1993, שינה פרינס את שמו לסמל.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית. בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.
8 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'. היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).
4 דקות קריאה
אתם צריכים אתר. יש לכם תקציב, זמן נתון וים של שאיפות. איזה כייף! עכשיו תחשבו שהייתם מבזבזים את כל אלה על המערכת הלא נכונה לכם והייתם נאלצים לעשות שוב הכל מהתחלה. באסה.
5 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.