סיפורי כריכה

לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.

ביום יום, עבודה של מעצב לפעמים נעשית קצת אוטומטית. יש חוקים שמוטמעים בנו כמו קומפוזיציה, משמעויות של צבע ובחירות טיפוגרפיות שאנחנו בוחרים כי ברור לנו שזה נכון ומתאים אבל לא עוצרים לרגע לחשוב למה דווקא זה מתאים.

אז עצרתי. וכשהתחלתי לפרוש בפני את התהליך, את דרך החשיבה שלי, את המשמעויות של כל בחירה והתאמה שלהן לסיפור – אפילו אני הייתי מופתעת מכמה התהליך מורכב. ומעניין. ממש ממש מעניין.

אני מאוד אוהבת ספרים ותמיד היה לי חלום לכתוב אחד, אבל אני לא באמת יודעת לספר סיפורים ולבנות עלילה, אז אני כותבת בלוג ומתעדת את הדברים כמו שהם. העבודה כמעצבת כריכות נתנה לי בעצם הזדמנות להגשים את החלום הזה בצורה קצת שונה. זו הרגשה נפלאה לפגוש בכריכות שלי בחנויות הספרים ואף פעם לא נמאס לי כשחברים שולחים לי תמונות של ספר עם השם שלי מאחור.

לכבוד חג הספר העברי, ה-חג מבחינתי, החלטתי לקחת את אותה הרצאה מלפני שנה ולכתוב אותה בצורה מסודרת כאן, כדי שתוכלו גם אתם להיחשף לתהליך שבסופו של דבר מביא אתכם להרים את הספר מהמדף.

אני וחלק מילדיי 🙂

אז… לפי מה אתם בוחרים את הספרים שלכם?

אני יודעת, צריך להסתכל במה שיש בתוך הקנקן, אבל אני מגיעה מעולם מאוד ויזואלי ולרוב בוחרת את הספרים שאני קוראת לפי הכריכה שלהם. כן, היו לפעמים נפילות אבל לרוב אלה בחירות שמוכיחות את עצמן.

ברגע שאנחנו נכנסים לחנות הספרים אנחנו נפגשים בהרים של ספרים, יש כל כך הרבה שפע וכל ספר יכול להיות עולם ומלואו. הרושם הראשוני בדרך כלל הוא זה שיביא אותנו להבחין בספר ולכן לכריכה יש חשיבות גדולה מאוד.

to make a long story short – איך עושים את זה?

ראש של מעצב עובד בצורה מאוד ויזואלית – אנחנו שומעים מושג והגלגלים במוח מתחילים לפרש את המושג הזה לתמונות. לפעמים למושג אחד יהיו המון דימויים שונים, המון עולמות שמתחברים ואז מתחיל תהליך של חידוד. עיצוב כריכות, ועיצוב בכלליות, הוא לרוב עיצוב פונקציונאלי ולכן צריכה להיות לו מטרה ומסר שצריך להעביר.

איך-עובד-ראש-של-מעצבת

כשאני מגיעה לעצב כריכה אני שמה בצד את ההוצאה, את הסופר/ת וגם את עצמי ומתמקדת רק בקוראים ובחוויה שאני רוצה להעביר להם. אני רוצה שבמבט מהיר הם יביני שזה ספר מהז'אנר המועדף עליהם ואז ירימו את הכריכה ויקראו את התקציר וירכשו את הספר.

עיצוב כריכה הוא בעיקר תהליך של "פינג-פונג" בין הויזואל למסר שרוצים להעביר, כל קפיצה כזו מחדדת עוד ועוד את הכריכה. אין שלב ראשון ושלב אחרון בתהליך הזה – יש קפיצות בין שלבים, אחורה וקדימה, וימינה ושמאלה ושוב ושוב ושוב.

תקציר הספר ונקודות להתייחסות

באופן אולי מפתיע, לרוב אני לא קוראת את הספרים שאני צריכה לעצב להם את הכריכה. הסיבה היא די פשוטה – אני צריכה להעביר מסר כללי ובזמן שאני קוראת קוראת ספר אני עשויה להיתפס לדימויים ופרשנויות משלי.

מאחר ולכל אחד מאיתנו חווית קריאה שונה, ואני חלילה לא רוצה להרוס לאף אחד את החוויה, אני מקבלת מההוצאות תקציר עלילה, טקסט גב ונקודות שונות להתייחסות – שנה, מיקום גאוגרפי, אירועים היסטוריים המוזכרים בעלילה וכמובן – ז'אנר ספרותי. 

חיפוש סממנים ויזואליים

אחרי שאני לומדת את הנקודות הכלליות אני מנסה להתמקד בפרטים הקטנים יותר – האם יש מאפיין ספציפי שאני יכולה לקחת מהסיפור ולהוציא אותו החוצה.

המאפיינים הויזואליים האלו יכולים להיות מאפיינים של דמות מסויימת, מאפיינים של מקום ספציפי, מאפיינים של סגנון לבוש תואם תקופה, חיה מסויימת שיש לה מקום או חלק בסיפור, קטע עלילתי שיכול להיות מספיק מושך כדי לסקרן ולתפוס את העין של הקורא.

מיקוד הז'אנר

יש כל כך הרבה ז'אנרים ספרותיים ולכל ז'אנר יש תתי ז'אנרים וכל אחד מהם יכול להתבטא בכל כך הרבה וריאציות של צבע, טיפוגרפיה, בחירות של תמונה או איור.

כדי לדעת לאיזה כיוון לקחת את הכריכה אני צריכה לדעת מי קהל היעד של הספר – נשים, גברים, גם וגם? לכל קהל יש את ההעדפות שלו וצריך לדעת לקלוע בדיוק לשם.

לדוגמה – רומן מתח היסטורי. על פניו מדובר בז'אנר שיכול להתאים גם לנשים וגם לגברים. אבל אנחנו כבר יודעים שכל ספר הוא עולם ומלואו אז זה בדיוק הזמן למקד את הז'אנר הספציפי עוד קצת.

יש גם מקרים בהם אנחנו מנסים להשתחרר ממאפיינים של ז'אנר מסויים כדי לפתוח אותו לקהל רחב יותר – ספר שיכול להשתייך לז'אנר מסויים אבל בהחלט יכול גם להתאים לז'אנרים אחרים. 
אפשר לראות את זה הרבה בספרות הרומנטית, ז'אנר מלא בדעות קדומות (ולא מוצדקות – הוא הז'אנר האהוב עלי!), ושם בחלק מהמקרים וכדי לתת צ'אנס לקוראות נוספות (וגם קוראים) להיחשף לספר הכריכה תיהיה פחות תואמת ז'אנר ויותר עלילתית.

סקר מדפים

אם אתם מחובבי הספרים, ויש מצב טוב שגם אם אתם לא, אתם בטח מכירים את הספר שעל הכריכה שלו יש אישה שמחזיקה מטריה אדומה. ואתם מכירים אותו כי יש לא מעט כריכות עם אישה שמחזיקה מטריה אדומה.

אז למה זה קורה? טרנדים. ובין אם נרצה ובין אם לא, אנחנו מושפעים מטרנדים גם בלי לשים לב.
וכאן נכנס סקר המדפים – שלב מעצבן אך הכרחי (ואני חייבת להודות שלפעמים גם די מצחיק) שבו אנחנו פוסלים כריכות רק כי הן מזכירות לנו משהו שכבר ראינו. אולי. איפשהו. 

חיפוש אימג' מתאים

עוד עובדה מפתיעה (או שלא…) – מעצבים עובדים עם מאגרי תמונות. אבל מה שיותר מפתיע בעניין הזה היא העובדה שמאגרי התמונות מלאים דווקא בתמונות שאת לא צריכה.

ובדיונים על איזה אימג' יכול להתאים אני לא פעם מקבלת בקשות לגיטימיות כאלו:

"תחפשי כדור שלג מקריסטל שבתוכו יש שולחן אוכל
ועליו מלא כלים מלוכלכים..."

אז השלב הראשון הוא להבין איך בכלל לנסח את שורת החיפוש שאני צריכה ורוצה למצוא בדיוק בדיוק.
השלב השני הוא להתייאש מתוצאות החיפוש שעולות לי.
השלב השלישי הוא ליצור בעזרת כוחות הפוטושופ הקסומים שלי את האימג' שאני צריכה בסוג של פאזל רק כדי להבין שזה לא באמת מתאים, אבל ניסינו. וקדימה לעבור הלאה לסקיצה הבאה 🙂

חיפוש האימג' המתאים יכול לקחת הרבה מאוד זמן, ימים אפילו. אבל ברגע שעולה רמז לתמונה שיכולה להתאים ועליה מתחילים לבצע שלל מניפולציות עיצוביות – אז קורה הקסם.

אגב, כדור השלג מקריסטל ושולחן האוכל המלוכלך יצאו בסופו של דבר, ואחרי ה-מ-ו-ן סקיצות, כך.

טיפול בצבעוניות

כמו שכחול זה לבנים וורוד זה לבנות אז ככה גם עם ספרים – שחור זה מתח, אדום זה היסטורי,  וסגול זה רומנטי עם שמץ של נוסטלגיה. וגם ממש ממש לא.
בחירה של צבע תלויה בעיקר בתחושה ובמסר שנרצה להעביר לקורא. הצבע יעזור לי לחדד את הכריכה אבל לא לקבוע חד משמעית להיכן היא תשתייך, הצבע ישפיע על המכלול ויהיה חלק ממנו.

ספרי מתח, עיצוב כריכות ספרים

טיפוגרפיה

אני אהיה לרגע קלישאה של מעצבים – בעיני טיפוגרפיה עושה את השינוי הכי גדול בכל עבודת עיצוב, כך שבכריכה של ספר יש לה מקום מאוד מאוד חשוב.

טיפוגרפיה, הבחירה של הגופן המסויים בו אני אשתמש לשם הספר ולשאר הטקסטים, יכולה להעביר בתוכה גם את הז'אנר, גם את האווירה, גם את המסר, גם את התקופה, גם את הקהל – כל מה שנרצה אפשר להעביר בעזרת בחירה טיפוגרפית נכונה.

כמו שאמרתי בהתחלה, אין שלבים מסודרים לעיצוב של כריכה. עם עיצוב של כל כריכה נכנסים לעולם חדש ומרתק, מגלים דברים חדשים, מקומות חדשים, אנשים חדשים. לומדים קצת היסטוריה וקצת אופנה, עוסקים קצת בבילוש וקצת באומנות, קופצים לימי הביניים ובחזרה להווה ובעיקר מתמסרים לחוויה ונהנים. כן, גם במקרים של 17 סקיצות.

אז כשאתם מסתובבים בין דוכני הספרים, נסו לשים לב אילו כריכות מושכות לכם את העין במיוחד, מה מעורר בכם סקרנות ואיזה ספר היד שלכם בוחרת להרים.

אני מאחלת לכולנו חג ספר שמח והרבה רכישות מוצלחות.
ותעדכנו כשאתם בכיכר, אולי ניפגש 😉

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

49 מחשבות על “סיפורי כריכה”

  1. פוסט כיפי! אני אמנם מעצבת אבל לא עיצבתי כריכות לספרים וזה תמיד נראה לי מאוד מסובך לחדש בזה. כמה עושר ויכולות זה דורש ממך. מרתק לקרוא על התהליכים. מתחשק לי להיות זבוב על הקיר בזמן תהליל העיצוב.

    1. מוזמנת להיות זבוב על הקיר בזמן החפירה במאגרי התמונות, שעות על גבי שעות של תמונות הזויות 😀

  2. זה פוסט שמאוד מרגש אותי כי אני בנאדם מאוד ויזואלי והנראות של הדברים חשובה לי. אני גם קוראת המון ומודה שלפעמים הכריכה משפיעה עליי קצת (בעיקר כשאני צריכה לבחור) שמחה ששיתפת אותי במה שקורה אצלך מאחורי הקלעים. נתת לי רעיון לפוסט משלי.
    עכשיו אתחיל לחפש אותך על הכריכות של הספרים שאני קוראת.
    נהניתי ממש

  3. סיון ליבנה חכים

    וואי וואי חנצו איזה פוסט מרתק!!!
    כל כך כייף להכיר את הסיפורים מאחורי הקלעים
    ימבה נקודות שבחיים לא חשבתי עליהם!
    אין אין עלייך!
    מהממת

  4. שלומית לפיד

    פוסט מקסים.
    לגמרי יגרום לי להתעמק בכריכה מעכשיו.
    ואוהבת מאות את הכריכות שלך.

  5. נורא נהניתי לקרוא את הפוסט. לא ידעתי שאת גם מעצבת כריכות, אני חייבת להודות שזו פנטזיה שלי לעדות את זה. איזה כיף לך.

  6. פוסט פשוט מרתק, מהיום אביט על כריכות בצורה אחרת לגמרי….אהבתי כיצד את מדגימה את תהליך החשיבה שלך. היה מעניין אותי לראות דרפטים שונים של כריכה ואז להבין מדוע נבחרה הכריכה הסופית.

    1. הסקיצות ממש מראות את תהליך ההתבשלות של הכריכה.
      בחלק מהספרים הסקיצות כל כך שונות אחת מהשניה וזה ממחיש את הניסיון לפצח ולהבין את המסר של הסיפור.
      ובחלק ממש רואים בניה של רעיון שהולך ומתבסס מסקיצה לסקיצה.
      זה די מרתק להסתכל אחר כך ולבחון אותן.

  7. תמר בהרב

    אצלי עיצוב הכריכה משפיע מאוד על בחירת הספר. ואני מאמינה שגם מי שאומר שזה לא שיקול אצלו, בכל זאת העין נמשכת יותר לספרים מסוימים ופחות לספרים אחרים… היה מרתק לצלול אל תהליך העבודה שלך.

    1. אני גם מאמינה בזה, יכול להיות שלא מייחסים לזה כל כך חשיבות אבל בתת המודע אנחנו נמשכים לדברים מסויימים.

      1. שלומית לפיד

        כשאני מסתובבת בחנויות ספרים אני לגמרי מרימה ספרים לפי הכריכה, אבל כמעט אף פעם לא קונה…
        אני קוראת רומנים בעיקר בדיגיטלי, והקוביה של הכריכה ככ קטנה שהרבה פעמים אין לי מושג איך היא נראית (גיליתי כאן בפוסט כמה ספרים שקראתי שהעטיפות שלהן פשוט יפיפיות ולא ידעתי…).
        וספרי עיון אני אוהבת לקנות מודפסים, למרקר ולסמן הערות, והכריכות שלהם ככ משעממות וחדגוניות.

        1. בדיוק ככה. גם אני קוראת בעיקר בדיגיטלי – זה כל כך נוח, מספיקה לקרוא הרבה יותר ככה. וגם בדיגיטלי אני בוחרת לפי הכריכה, אבל זה בעיקר כשמדובר בספרים בעברית.
          באמאזון אני אבחר לפי הסופרים כי הכריכות שם ממש מבאסות :/

  8. נשמע כמו עבודה כיפית… לעצב כריכות. אני לגמרי בוחרת את הספרים לפי הכריכה, כי אני שונאת לקרוא מאחורי הספר, אלא להיות מופתעת תוך כדי קריאה.

  9. לימור אורן

    וואו.פוסט מרתק ממש חן.כל כך מעניין לגלות מה מסתתר מאחורי עיצוב כריכות הספר.יכולה להעיד על עצמי שהפרמטר הראשון מבחינתי בבחירת ספר הוא כריכת הספר.
    העין שלי נמשכת לכריכות מסוימות ורק אחר כך אני מעיינת בתקציר.לעיתים הכריכה כל כך מוצאת חן בעיניי שאני רוכשת את הספר מבלי לקרוא את התקציר.
    איזו עהודה כייפית יש לך.תודה על הפוסט.

  10. המחשבה הראשונה שעלתה לי היא האם את קוראת את הספר לפני והייתי בטוחה שכן…
    אחרי שקראתי הבנתי שבאמת הגיוני שלא וזה הופך את העיצוב שלך לעוד יותר רב שכבתי.
    ממש מעניין. תודה

    1. לרוב אני כל כך חופרת במסביב של הספר ואז אחרי שהוא יוצא אני חייבת לקרוא אותו כי ממש הסתקרנתי. וגם כי אני רוצה לגלות אם עשיתי עבודה טובה 🙂

  11. כבר יצא לי להתקל בכמה כריכות שעיצבת ואמרתי לעצמי "יה.. אני מכירה אותה מהבלוג…"
    אהבתי במיוחד את העיצוב שלך לשיבה, ובאמת תהיתי האם קראת את הספר, ובכלל אני תוהה מידי פעם האם המעצבים קוראים את הספר ואיך נבחר בסוף העיצוב המתאים. אז זה היה פוסט ממש מעניין שענה על שאלות שתמיד סיקרנו אותי ועוד הרבה יותר

    1. אני מניחה שלכל מעצב יש את שיטת העבודה שלו בעניין הקריאה.
      גם לי יש מקרים שבהם אני כן קוראת את הספר לפני, בעיקר בז'אנרים של הספרות הרומנטית שם יש תחרות כל כך גדולה, והתדמית הויז'ואלית של הז'אנר הזה היא כל כך מוכרת אז צריך ממש לרדת לפרטים קטנים שתקציר או נקודות כלליות לא תמיד מספיקות לי. מאוד תלוי בספר.

  12. יונית צוק

    איזה פוסט משגע. אוהבת שמכניסים אותי עמוק לסטודיו מבלי לדעת כלום ולצאת עם ים של ידע והבנה על איך זה עובד. וואו זה היה מרתק. תודה

  13. איזה פוסט מרתק לתולעת שאני! מודה שהכריכה משחקת אצלי תפקיד חשוב וזה נהדר להחשף לתהליכים שמאחורי הקלעים.

  14. אני לגמרי מהמסתכלות בקנקן
    בכריכות ספרים ובאריזות
    .
    בחיי התעסקתי בתחומים רבים של עיצוב ונגעתי גם בכריכות ספרים. נהניתי מאוד לקרוא על התהליכים שלך, שמוכרים לי וגם שונים
    כיף של פוסט

  15. ליאת רסיין פרי

    אני לחלוטין בוחרת ספרים לפי הכריכה שלהם, ומעכשיו גם אבדוק מי עיצב אותם:)
    נשמע תהליך מרתק ומאתגר. ומאיפה שלפת את הספר מ-12 עד 16?? הרגת אותי

  16. נועה בר-נס

    וואו זה מעניין!
    שלומית הזכירה לי את התקופה שבה הייתי מקשיבה לספרים בדיסקים באוטו. את הדיסקים שאלתי מהספרייה, והם היו בלי שום עטיפה, כך שלא היה לי מושג איך נראה הספר. חלק הופתעתי לכלות בשלב מאוחר יותר. חלק עד היום אין לי מושג איך הם נראים.

  17. פוסט נהדר! דייקת לחלוטין בתהליך (הכייפי, המרתק, המופלא) ואני מוסיפה רק שלעיתים אני לוקחת פאוזה ובוהה קצת במסך בעוד ההמחשבות משוטטות למיליוני כיוונים – נקודת האושר כמעצבת!

  18. קראתי, צחקתי ונהניתי ממש! איזה פוסט כיפי. נראה תהליך ממש מעניין ומורכב! את עושה עבודה מדהימה לדעתי.

  19. וואוווו חן, איזה פוסט מעניין ורק עכשו אני מבינה כמה עבודה ומחשבה מושקעים בעיצוב כריכה עד לפיצוח שמתיישב ומרגיש נכון בבטן שלך ושל ההוצאה שעבורה את עובדת. בתקופה האחרונה אני קונה ספרים רק לפי המלצות על התוכן, כי עד שמוצאים זמן לקרוא, אני מעדיפה שזה יהיה שווה את זה. אבל אין ספק שהכריכה היא חלק בלתי נפרד מחוויית הקניה. הפתעת אותי בנושא הקריאה של הספר. חשבתי שזה הכרחי לקרוא את הספר או לפחות חלקים ממנו ושזה אפילו יכול להקל בשיקולי בחירת הכריכה אבל אני מבינה שאם יש בריף מדוייק ועין מקצועית כמו שלך זה מסתדר גם ככה. תמשיכי להנות מהעבודה שלך!!!

  20. כחובבת קריאת ספרים זה היה מדהים, מענין ומלמד על התהליך. אהבתי מאוד את הצורה שבחרת בה להסביר.
    צריך המון יצירתיות ומעוף לענין.
    אני בכל אופן בוחרת לפי תקציר וג'אנרים שמענינים אותי.
    לפעם הבאה אקדיש תשומת לב גם לכריכה

  21. פוסט מרענן ושונה לכבוד שבוע הספר, אני אוהבת את התהליכים שאת מתארת ואת היכולת שלך להעביר לקוראים את הדרך (בכל פוסט באופן רלוונטי לו).
    נ.ב – אל תוותרי על החלום, את בהחלט יודעת ליצור סיפור ועלילה

    1. אני חושבת, נכון לעכשיו, שדי מצאתי את המקום שלי בעניין הכתיבה 🙂
      גם חלומות נוטים לשנות מסלול וזה ממש בסדר מבחינתי.
      תודה עידית.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

וורדפרס זום דייט שאלות ותשובות
טיפים ומדריכים

וורדפרס – סיכום זום דייט שאלות ותשובות

את מפגש הזום-דייט האחרון שלנו קבענו כדי לפתוח בפניכם את עולם הוורדפרס, אלו שאלות שחוזרות על עצמן מכל מי שרוצה להקים אתר או בלוג ולא יודע מאיפה להתחיל, אז ריכזנו את הכל לשעה וחצי של שאלות ותשובות, ואנחנו מזמינים אתכם לצפות בהקלטת השידור או לקרוא את הפוסט המסכם.

מחשב מסלול מחדש
טיפים ומדריכים

מחשב מסלול מחדש – נקודה למחשבה כשבוחרים איש מקצוע

אנחנו סוג של קהל שבוי בכל הנוגע לרעיון או למוצר שלנו, ולעיתים אנחנו מתעלמים מהעובדה שאנשי המקצוע ששכרנו על מנת לקדם את הרעיון שלנו למדו והתנסו, כל אחד בתחומו, וכצופים מהצד הם רואים את אותו הרעיון שלנו בעין שונה – מקצועית יותר.

עיצוב

11 שלבים ללוגו מושלם

הלוגו שלכם הוא הפנים של העסק שלכם. ולרוב, הוא הדבר הראשון שהלקוחות שלכם רואים וזוכרים לאחר מכן.
לכן, הוא צריך להיות קליט, משכנע, ברור וזכיר. הנה 11 כללים פשוטים אך חשובים שיעזרו לכם להבין אם הלוגו שלכם הוא לוגו מנצח!

גניבת זכויות יוצרים
עיצוב

גנבו לי עבודה

גנבו לי עבודה שהשקעתי בה, יצרתי אותה מאפס, היא הייתה שלי, ובמקרה גם אישית ופרטית וגנבו לי אותה.
ויחד איתה גנבו לי גם את האמון בבעלי עסקים. נשברתי.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.
2 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'. היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).
4 דקות קריאה
אתם צריכים אתר. יש לכם תקציב, זמן נתון וים של שאיפות. איזה כייף! עכשיו תחשבו שהייתם מבזבזים את כל אלה על המערכת הלא נכונה לכם והייתם נאלצים לעשות שוב הכל מהתחלה. באסה.
5 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג