מכירה את קבוצת הוואטסאפ הזו שנמצאת אצלך על השתק?
היא שם, את יודעת את זה, אבל את לא באמת טורחת להיכנס אליה.
או למשל האפליקציה הזו של האימונים שהורדת, את אפילו מזכירה לעצמך לחזור אליה כדי להתאמן, גם הזזת אותה אל המסך הראשי של הטלפון שלך אבל את גם פה – לא באמת נכנסת אליה.
אז שתדעי לך שזה לא רק בגלל שאין לך (טוב, לי) כוח, יש פה עיקרון פסיכולוגי.
למה זה קורה?
אפקט ההתרגלות – המוח שלנו מסנן גירויים שחוזרים על עצמם עד שאנחנו פשוט מבחינות בהם פחות ופחות לאורך זמן.
איפה עוד נראה את זה?
פרסומות, זה מה שנקרא גם – עיוורון באנרים.
המוח שלנו כבר כל כך מורגל בלראות פרסומות עד שהוא פשוט מסנן אותן, ואנחנו בכלל לא שמות לב שהן שם.
אבל כעסק אנחנו צריכות ליצור גם פרסומות מידי פעם, אז איך נוודא שהקהל שלנו לא מתעלם מהמודעות שלנו?
נחדש ונגוון
זו הסיבה שבגללה פייסבוק ימליצו לך ליצור סדרת מודעות לכל קמפיין ולא מודעה אחד בודדת. כשכל מודעה נראת אחרת ושונה מהקודמת זה עוזר לתפוס את העין של הקהל שלך.
אם את רצה עם אותו קמפיין לאורך זמן ושמה לב שלפתע יש ירידה בתוצאות – זה הזמן להחליף נראות.
נשנה מקום
זה משהו שאני רואה הרבה באתרים אבל גם אצל מי שמשווק באימייל – יש אזורים מסויימים בהם מכניסים תוכן שיווקי – למשל אזור עם קידום של ספונסרים. כשהקהל מורגל לזהות אזור מסויים כאזור פרסומי הם לרוב יתעלמו מהתוכן הזה.
ברגע שנזיז את המיקום של הפירסום (וגם את העיצוב שלו) – זה ישבור את ההרגל של הקהל ויש מצב טוב שהם לפתע ישימו לב לאותה הפרסומת.
דוגמה טובה לטיפול בהתרגלות אפשר לראות באפליקציה של דולינגו, ברגע שהאפליקציה מזהה חוסר שימוש האייקון שלה משתנה מינשוף חביב לינשוף שהולך ונעשה יותר ויותר חולה… מה שגורם למשתמשים להבחין מיד בשינוי ולהיזכר להיכנס לאפליקציה.
אז בקמפיין הבא שאת מוציאה, תזכרי – להפתיע.
פורסם במקור בלחשוב כמו מותג – הניוזלטר של לימונדה 2.0
!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח
ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.