טוב, נראה לי קצת מיותר להתחיל ולספר על הימים האחרונים, נסכם ב – WTF.
ובזמן שעוד פיהוק בלתי נשלט מוצא את דרכו החוצה אני תוהה – מישהו פה באמת מצפה שנמשיך לתחזק גם עסק במצב הזה?!
התשובה היא כן, אגב.
אבל ציפיות (של אחרים) לחוד, ומציאות לחוד – בואי נדבר על חוסר שליטה וננסה להבין איך אנחנו יכולות להחזיר מעט ממנה אל ה”שגרה” החדשה הזו.
כל התשובות, כמו תמיד, נמצאות במוח שלנו. והמוח שלנו רוצה בסך הכל לשרוד, הוא לא יודע איך להתמודד עם אי ודאות וכשזה קורה הוא מאותת “סכנה” ויעשה הכול כדי למצוא ודאות.
בפסיכולוגיה הקוגניטיבית זה נקרא Intolerance of Uncertainty, חוסר סבילות לאי-ודאות. את מבינה, זו בכלל לא את שמתקשה לתפקד, זה המוח שלך.
וכאן נכנס גם הצורך של המוח שלנו בלסגור מעגלים, הוא חייב לקבל תשובה כדי להחזיר לעצמו את הביטחון ולצאת ממצב סכנה.
אבל מה נעשה כשאין לנו קרקע יציבה לעמוד עליה, וכשמהדורות החדשות לא מצליחות לתת לנו תשובות לגבי הדבר הבא שהולך לקרות, כשאנחנו בחרדה ומרגישות משותקות? אנחנו נאחזות במה שמרגיש לנו הכי קרוב לבטוח – גם אם זה לא לגמרי אנחנו.
וזה בדיוק מה שקורה גם לשיווק בתקופות כאלה – הוא הופך להיות “כמו שצריך“.
את מסתכלת מסביב, רואה שעסקים אחרים ממשיכים לשווק, אז ברור שגם את צריכה, הם עושים מבצעים אז ברור שגם את צריכה, הם מתנהגים כרגיל ונראה ששום טיל לא מזיז אותם – אז ברור שגם את צריכה.
אנחנו מנסות להידמות לאחרים, מאמצות שפה שלא מתאימה לנו רק כדי להרגיש שאנחנו פועלות נכון, עושות משהו, כל דבר, וכשזה לא לגמרי עובד אנחנו עוד יותר מתוסכלות, כי הקהל שלנו חכם ויודע להריח מרחוק שזו לא את.
אז יש מלחמה > מניסיון עבר אנחנו יודעות שיש לזה השפעה על העסק שלנו = חוסר יציבות > צריך למצוא פתרון = לנטרל סכנה, להחזיר ביטחון > מחפשות את מה שהכי קרוב לבטוח > עשייה.
יופי. הבנו.
עכשיו בואי נשפר, היית בסרט הזה כבר, את יודעת מה את צריכה לעשות, את רק צריכה להזכיר לעצמך – מה את כן יודעת עכשיו?
על עצמך. על העסק שלך. על מה שבאת לעשות כאן.
זו המשימה שלך להיום – להיזכר בעוגן שלך, בבסיס השיווקי שלך.
למצוא את הקול שלך, והוא לא חייב לצעוק, הוא יכול להיות שקט, פשוט, אישי.
אבל הוא שלך. והוא נשמע.
תכתבי לעצמך משפט אחד שאת יודעת בוודאות.
משהו קטן, שלך.
שיזכיר לך שאת כאן.
ושיש לך קול.
אני חן יאקה־שומרון, בכל יום רביעי אני שולחת ניוזלטר, וגם כשאני מרגישה שאין לי על מה לכתוב בסוף אני תמיד מוצאת את הדרך.
פורסם במקור בלחשוב כמו מותג – הניוזלטר של לימונדה 2.0
!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח
ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.