גם לך יש בעסק קיר שאת לא מצליחה לעבור? הנה הסיפור של שרון

קייס סטאדי שרון גולן

מכירה את התחושה הזו שאת מכירה כל פינה בעסק שלך, את מכירה את הקהל שלך, את יודעת את העבודה, הרי את כבר שנים בתחום, ועדיין… משהו תקוע, כמו משוכה שאת לא מצליחה לקפוץ מעליה.
כמו קיר.

זה בדיוק מה שקרה לשרון בעסק שלה. שרון מבחינתי היא שם נרדף למקצועיות. היא עובדת כל כך מדויק, הכל אצלה מתוכנן, יש לה מסרים שמתוזמנים כמה חודשים קדימה אבל את רשימת התפוצה שלה היא לא הצליחה לפצח.

היא כן הצליחה להגדיל אותה בעקביות, ולדוור אליהם באופן שוטף אבל שם זה נעצר.
הערוץ הזה פשוט לא הכניס לה מספיק כסף, לא במספרים שהיא יודעת שהיא מסוגלת להגיע אליהם.

כשהיא פתחה בפניי את התסכול הזה הבנו 3 דברים עיקריים:

  1. היא מתייחסת אל מערכת הדיוור כאל פלטפורמה לשליחת מיילים וזהו. חסרה לה אסטרטגיה. מערכת הדיוור שלה לא מאפשרת לה לתכנן את הגדילה של העסק שלה.
  2. היא שולחת את אותם המיילים לכל הקהל  ברשימה שלה.
  3. מסע הלקוח שלה מורכב משלב אחד – תודה שהורדתם את הקובץ, ומשם הם מיד עוברים לדיוור השוטף שלה.

עכשיו, כששיקפנו את הבעיה אפשר לתכנן את הפעולות הבאות שלנו.

מה עשינו?

  1. לפני תחילת התהליך שלנו שרון החליפה את מערכת דיוור ופתחה חשבון במיילצ’ימפ. המהלך הזה היה שינוי משמעותי ביותר ואיפשר לה לעבור מעבודה ברשימות לעבודה עם רשימת תפוצה אחת שנתנה לה מבט טוב יותר על הקהל שלה.

    חילקנו את הקהל בתוך הרשימה לקבוצות וטגים על פי מידע שיש לנו עליהם כמו תחומי עניין, סטטוס עסקי ואיזה תוכן הם הורידו אצלה. ומתוך הקהל הזה יצרנו סגמנטים – פילחנו את הקהל שלנו על ידי הצלבת מידע שיש לנו עליו או פעולות שהוא ביצע, לדוגמה: סגמנט שמציג לנו את כל האנשים ברשימה שלנו שהם “עסק גדול” וגם הורידו את המדריך של שרון לעבודה עם מערכת קליק אפ.
  2. התחלנו לדוור מסרים שונים לסגמנטים שונים בתוך הקהל שלנו, כלומר שרון הפסיקה לשלוח את הדיוורים השוטפים שלה לכל הקהל, היא הפסיקה לתת את אותן הצעות שיווקיות לכולם. היא התחילה לעשות סדר במסרים ולדבר לכל אדם בקהל שלו בתוכן שמעניין אותו ומתאים לו.
  3. תכננו מסע לקוח שונה לכל אחד ממגנטי הלידים שיש לשרון, כזה שמוביל את הקהל שלה מרגע ההרשמה דרך מספר תחנות עם מידע רלוונטי שמשלים ומחזק את זה שבא לפניו, עד לתחנה האחרונה שבה שרון מציעה לו הצעה שיווקית שמותאם לו.

מה קיבלנו מכל המהלך הזה?

  1. מידע רלוונטי ומדויק יותר על הקהל של שרון, רשימת התפוצה הפכה למסודרת יותר ונקיה יותר.
  2. סדר ותוכנית פעולה לשיווק ששרון עושה באימייל. ברגע ששרון הפסיקה לשלוח את אותם המיילים לכל הרשימה קיבלנו קפיצה משמעותית באחוזי הפתיחה וההקלקה של כל קמפיין, המסר הנכון נחשף אל הקהל הנכון, זה העלה את המעורבות שלהם עם התוכן ע”י תגובות, הרשמה לוובינרים של שרון ומשם ליותר התעניינות בתוכניות הליווי שלה.
  3. רשימת התפוצה של שרון התחילה לעבוד בשבילה, מסעות הלקוח התחילו לרוץ עם כל הרשמה ושלחו לקהל החדש מידע שמקדם אותו, מעניין אותו ומניע אותו לפעולה ולרכישה של המוצרים של שרון מבלי שהיא תצטרך להיות נוכחת בכל שלב.

“זה לגמרי שינה את טיב הרשימה שלי וכמה מהמסרים שלי ומהערך שלי אני מצליחה להעביר אליהם. זה עזר לי לקדם את הקהל בכל התהליך מההיכרות איתי ועד לרכישה ממני.”

שרון גולן, לנהל עסק ביעילות

אני מניחה שבשביל שרון זה יכול היה להיות קל יותר לבוא ולהגיד “הפלטפורמה הזו פשוט לא עובדת אצלי” אבל היא עשתה בדיוק ההפך – היא הבינה שיש צורך במבט מבחוץ כדי לשפר את התהליך שלה.

אז אני מזמינה אותך היום לנסות להסתכל מבחוץ על רשימת התפוצה שלך, את מנצלת את כל היכולות שלה או משתמשת בה רק לשליחת מיילים?
מוזמנת גם לשתף אותי במסקנות שלך.

כאן מצטרפים
לרשימת התפוצה

Scroll to Top
הנה משהו שלא כדאי לך לפספס

30 טיפים
לאימייל
מרקטינג

chen3

רוצים לדבר?

השאירו פניה בטופס הבא:

א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך. ללא ספאם ודואר זבל, ניתן להתנתק בכל עת.
מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.