אתמול בערב יצאתי לטייל בערוץ היוטיוב שלנו. מזמן לא הייתי שם, חיפשתי סרטון עם הדרכה מסוימת לשלוח ללקוחה ומפה לשם מצאתי את עצמי צופה בעצמי מדברת על יצירת מותג אישי.
אני שמה לרגע את כל הציניות שלי בצד – היה לי ממש מעניין.
מדובר בסדרה של 4 סרטונים שצילמתי לפני 5 שנים (!), וכשהתחלתי לצפות חשבתי שאחרי כל כך הרבה זמן הם בטח כבר לא רלוונטיים להיום, אבל תראי איזה פלא – הם בהחלט עדיין מאוד מאוד רלוונטיים.
מה שמביא אותי לדבר איתך היום על יש 2 נושאים חשובים – הראשון הוא תוכן ירוק עד והשני הוא מינוף של התוכן שלנו.
מה זה תוכן ירוק-עד?
תוכן ירוק-עד הוא תוכן על זמני, כזה שיכול להיות בעל ערך לקהל שלנו היום, בעוד שנה ואפילו בעוד עשור ויותר. זה תוכן שלא מדבר על נושא משתנה, טרנדי או חדשותי, אלא על נושאים שהם בסיס, אבני-דרך בנישה שלך.
מעבר לחיי המדף הארוכים שיש לתוכן כזה יש עוד כמה סיבות חשובות שהופכות תוכן ירוק-עד לכזה משמעותי, בעיקר לעסקים קטנים:
- הוא מביא תנועה אורגנית לאורך זמן
- הוא חוסך במשאבים
- והוא עוזר לבניית אמון ואותוריטה
איך נבחר נושא לתוכן ירוק עד?
מענה לשאלות נפוצות, כאלה שהקהל שלך חוזר ושואל אותן שוב ושוב זו הגישה הכי מתבקשת לתוכן כזה, נסי לחשוב אילו בעיות שחוזרות על עצמן הלקוחות שלך מנסים לפתור? אילו מיתוסים יש בתחום שלך שאת יכולה לנפץ?
מושגי יסוד שהקהל שלך חייב להכיר, צעדים בסיסים שיכולים לעזור להם להתחיל ולהתקדם, תכנים שמתבססים על צרכים קבועים שתמיד קיימים אצל הקהל שלך.
המומחיות שלנו והמיומנויות הייחודיות שיש לנו יכולים גם הם להפוך לתוכן ירוק-עד ועל הדרך לבסס אותנו כאוטוריתה – תוכן שמסביר איך הדברים עובדים בנישה שלך ומביא לבהירות סביב התחום שלך.
איך נמנף את התוכן שלנו?
את אותה סדרה של 4 סרטונים לא השארנו רק במחוזות היוטיוב, פיזרנו אותם גם בנכסים נוספים שיש לנו – כל סרטון תומלל ובקלות הפך להיות פוסט כתוב בבלוג שלנו. ואם יש לך פודקאסט אז הנה לך עוד ערוץ להפיץ בו את אותו התוכן בדיוק.
וזה לא נגמר שם, כי את אותם 4 סרטונים לקחנו ושמנו באריזה חדשה באתר הקורסים שלנו כקורס מתנה חינמי שעוזר לנו להגדיל את רשימת התפוצה ועוזר לקהל לצרוך את התוכן בצורה ממוקדת יותר, הוא גם מקבל על זה תזכורות למייל.
ואם כבר השקעתי, כתבתי, צילמתי, עיצבתי, ערכתי תוכן על נושא שאני יודעת שהוא מאוד משמעותי לקהל שלי אז הכנסתי אותו כחלק מדיוור קבלת הפנים לנרשמים חדשים לניוזלטר.
עכשיו הוא ירוק-עד פי 5.
פורסם במקור בלחשוב כמו מותג – הניוזלטר של לימונדה 2.0
!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח
ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.