מה עדיף – חדש ומרגש או ישן ומוכר?

familiarity bias

לימדתי את אמא שלי שיטה שיווקית שבעזרתה היא מצליחה לגרום לנכדים שלה לאכול כל קציצה שהיא תכין, זה הולך ככה – קודם תכיני את הקציצות באיזה דרך או צורה שבא לך, ואז כשהנכדים מגיעים לאכול תגידי להם שזה המבורגר רק שהתחשק לך להכין אותו בצורה שונה.

עובד כמו קסם.

וגם עובד על עיקרון שיווקי שנקרא הטיית היכרות (Familiarity Bias).

אם את רוצה למכור מוצר חדש לקהל שלך – תנסי להפוך אותו למשהו שהם כבר מכירים.

דיסני עשתה את זה ב-1998 כשהיא התחילה לשווק קרוזים – עד אז זה היה נחשב לנופש של זקנים, אז דיסני הפכו את זה ל”פארק שעשועים צף”.

גם נטפליקס בתחילת דרכה עשתה את זה, כי מי בכלל ידע אז מה זה סטרימינג? הרבה יותר מוכר לנו הפעולה של להשכיר סרטים (רק שהפעם הם נשלחים אלינו בדואר, וזה היה חתיכת חידוש אי אז ב-2008).

וגם אפל כמובן, בהשקה של האייפון – הוא כמו אייפוד רק עם טלפון! ואינטרנט!
וואט???

ואיך גם את תוכלי לשווק את המוצר החדש שלך כמו מותג?
קודם תזכרי את הקציצות של אמא שלי, ואז תנסי לחשוב איך את גורמת למוצר החדש שלך להיות קצת יותר מוכר לקהל שלך? כמו מה הוא נראה? מה הוא מזכיר?

העיקרון הזה חכם כי הוא יוצר לנו איזון בין החשש מחידושים לבין סקרנות.

רק אל תשימי שם ירוקים,
עם ירוקים זה פשוט לא עובד.

!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח

ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.

כי הניוזלטר שלך יכול להיות
הרבה יותר ממה שהוא היום

₪297

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כאן מצטרפים
לרשימת התפוצה

Scroll to Top
הנה משהו שלא כדאי לך לפספס

30 טיפים
לאימייל מרקטינג

happy chen

רוצים לדבר?

השאירו פניה בטופס הבא:

א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך. ללא ספאם ודואר זבל, ניתן להתנתק בכל עת.
מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.