בסופ”ש האחרון נקלעתי לסיטואציה שבה הילדים שלי נסעו לסבא וסבתא שלהם ונשארתי לבד בבית. אז ניצלתי את השעות הקסומות האלו בהן אני מצליחה לשמוע שוב את הקולות בראש שלי וישבתי לחשוב…
מה שהוביל אותי ללעשות סדר באוטומציות שלי…
מה שהוביל אותי ללעשות סדר במוצרים שלי…
מה שגילה לי הרבה מוצרים נהדרים שכבר הספקתי לשכוח מהם.
אז מעבר לזה שאני מזמינה אותך לשבת ולחשוב, זה הזכיר לי סיפור.
ב-79 המציאו במקדונלדס את המק’נאגטס וההצלחה של המוצר הזה היתה אדירה. כולם רצו לטעום ומרוב ביקוש נוצר מחסור במוצר, לא היה מספיק עוף כדי לעמוד בזה.
באותו הזמן רוב האמריקאים אכלו עוף או בקר, והרבה פחות חזיר אז השף של מקדונלדס עשה 1+1 ויצא לו מק’ריבס (בשר צלעות חזיר), מוצר חדש שעל פניו אמור היה לתת את הפיתרון למחסור במוצר אחר.
אבל במקום זה הם קיבלו נפילה.
הצרכנים כל כך אהבו את חטיפי העוף שהמוצר החדש פשוט לא עמד בציפיות הגבוהות שלהם והוא עבר לארכיון.
פאסט פורוורד לכמה שנים מאוחר יותר והמשווקים במקדונלד’ס רצו לרענן קצת את התפריט והחזירו את המק’ריבס אבל עם 2 מילים קסומות שעשו את ההבדל:
לזמן מוגבל.
הצלחה מסחררת, כולם מיהרו לטעום לפני שיגמר.
למה זה עבד?
כי זה היה מספיק רחוק מהנאגטס, הצרכנים כבר התרגלו לטעם שלהם ולא עשו את ההשוואה בין המוצרים.
ובעיקר כי לרוב כולנו נפעל באותו הצורה – כשצפוי מחסור אנחנו רק נרצה את זה עוד (דיברנו על זה גם כאן).
אבל מה שאני רוצה שתיקחי מהמייל הזה היום הוא דווקא משהו אחר – אני רוצה שתחזרי למוצרים ולתוכן שלך שממש אהבת אבל פחות עבדו לך. מוצר שפחות נמכר או תוכן שזכה להרבה פחות מעורבות ממה שציפית, ותנסי לבדוק את מי מהם את יכולה לקחת ולחדש, לרענן, להוציא שוב.
אנחנו כל הזמן במרוץ הזה של להמציא את עצמנו ולחדש לקהל שלנו – עוד תוכן, עוד מוצרים, עוד מסרים, עוד ועוד ועוד.
אז אם בא לך לעצור לרגע ובמקום שוב לחדש – לקחת את הזמן הזה להסתכלות פנימה לתוך העסק שלך ולבדוק מה יש שם שאפשר לחזור ולקחת, לעדכן קצת, טיפה לשפץ, לרענן ולהוציא מחדש.