צירוף מקרים או מהלך מתוכנן מראש? תחליטי את

me brainwash

אתמול פתחנו את הבוקר בתערוכת קומיקס בנחלת בנימין. היה מצויין ויוני, חובב הקומיקס שהביא אותנו לשם, היה מרותק והסתובב הלוך-חזור בדוכנים, רצה לקנות הכל והכריז בתסכול – אומנות זה יקר!

הסברתי לו שזול ויקר זה עניין יחסי, כל האמנים בתערוכה, ובנחלה בכלל, הגיעו לשם אחרי שנים של עבודה ולמידה, הם בנו את עצמם, זו עבודה שדורשת המון השקעה וזה לא תחביב. ושבעוד כמה שנים כשהוא ירצה למכור את היצירות שלו גם הוא יתמחר אותם בהתאם לערך הנתפס שלהן.

הוא פחות התעניין בשיעור שניסיתי להעביר לו 🙂

אבל הסיבוב הזה בין הדוכנים הזכיר לי סיפור, יש שיגידו מעצבן, אבל לדעתי יש מה ללמוד ממנו.

בשנת 1999, בחור צרפתי בשם טיירי גואטה שגר בלוס אנג’לס מאוד אהב לתעד את החיים שלו, הוא לא ידע למה הוא עושה את זה אבל הוא פשוט צילם את הכל – מפגשים משפחתיים, הדרך לעבודה, פקקים. הכל.

כשהוא היה בביקור משפחתי בצרפת טיירי התלווה לבן דוד שלו להקמה של מיצג אומנות רחוב וזה לגמרי שינה את החיים שלו – הוא חזר לקליפורניה והתחיל לעקוב ולתעד אומני רחוב. לא היתה לו תוכנית, רק צורך בלתי מוסבר.

למי ששאל טיירי אמר שהוא עובד על סרט דוקומנטרי, אבל לא היתה לו שום כוונה להוציא את אותו הסרט.

הזמן עובר טיירי הופך להיות הצלם המתעד הלא רשמי של אומנות הרחוב, המוניטין שלו גדל והשם שלו מתחיל להתגלגל עד שב-2006 בנסקי, אחד מאמני הרחוב המוכרים בעולם, מזמין אותו לתעד את הקמת התערוכה הראשונה שלו בארה”ב.

התערוכה, כמובן, היה להיט היסטרי, וטיירי תיעד כל חלק בה. והכל היה אחלה עד שבנסקי שאל אותו – מתי הסרט יוצא?

אז טיירי, שמתברר לנו כבחור מאוד זורם, התחיל לעבוד על הסרט. לא היה לו שום ניסיון בעריכה או בסאונד והסרט יצא… לא טוב.

אבל בנסקי, שקלט את הפוטנציאל בחומרים מצולמים שמתעדים מעל לעשור של אומנות רחוב עשה עם טיירי עסקה – תן לי את החומרים, אני אסיים בשבילך את הסרט ואבנה את הסיפור שהוא אמור היה לספר בצורה מקצועית.

ובתמורה טיירי נשלח להתנסות באומנות רחוב בעצמו, לא תיעוד. פרקטיקה.

הוא שוכר מחסן גדול בלוס אנג’לס, צוות של עוזרים ומתחיל לייצר עבודות.
הוא כבר לא טיירי – מעכשיו הוא Mr. Brainwash.
ואת אותו מר בריינווש אף אחד לא מכיר.
והיצירות שלו אמנם לא רעות, אבל הן גם לא מחדשות שום דבר. אפשר היה לראות בהן את בנסקי ואת אנדי וורהול ואת הניסיון לחקות פופ-ארט.

והוא לא עוצר שם.

מר בריינווש יוצא במהלך שלם לשינוי תודעה – הוא מפזר פוסטרים של העבודות שלו ברחבי העיר, שוכר אולם ענק לתערוכה שלו, קונה כתבות שער במגזינים נחשבים ומכריז שה-200 מבקרים הראשונים בתערוכה יקבלו יצירת אומנות מקורית שלו בחינם.

ואז!
הוא פונה שוב לבנסקי ומבקש ממנו לכתוב לו המלצה, שזה משהו שכולנו מידי פעם עושות ועושים עם הלקוחות שלנו.
את ההמלצה שבנסקי כותב לו הוא מפזר כשלטי חוצות ענקים בכל רחבי לוס אנג’לס:

״מר בריינווש הוא כוח טבע, הוא תופעה.
ואני לא אומר את זה בקטע טוב.״

– בנסקי

ומה אנשים מבינים מזה? שבנסקי, אמן בעל שם עולמי מאמין במר בריינווש אז כנראה שגם אנחנו צריכים להאמין בו.

me brainwash
mrbrainwash.com

תוך שבוע התערוכה הופכת להיות מוקד עליה לרגל של סלבריטאים ואספני אומנות והוא מצליח למכור עבודות ב- 1 מיליון דולר.

משם מתחילים שיתופי פעולה עם מדונה ועם קולקציות שונות בעיצובו לכל מיני חברות אופנה גדולות, ואם במקרה תסתובבו בברלי הילס תוכלו לבקר במוזיאון שלו.

הסיפור הזה מעצבן כי הוא מציג סוג של קיצור דרך להצלחה, “מזל“ ולהיות במקום הנכון בזמן הנכון, אבל טיירי עבד שנים בתוך העולם הזה כצופה מהצד.
אפשר להסתכל על זה כעל הוא רימה את המערכת, אבל בסופו של דבר הוא לא אמר שום דבר שלא היה נכון – הוא פשוט בחר להציג את הסיפור שלו בצורה כזאת שהוא ידע שתמשוך אליו את הקהל הנכון.

וזה עבד לו.

אז מה אפשר ללמוד מטיירי / מר בריינווש?

1. הדרך שבה תספרי את הסיפור שלך ושל המוצר שלך יכולה להשפיע על ההצלחה שלו
אל תחכי שכולם יכירו אותך או עד שהמוצר יצליח כדי להציג את עצמך – תתחילי מזה, סיפור טוב לא חייב להיות מרגש או משנה חיים, הוא צריך להיות מעניין. מותגים לא נבנים רק על איכות, הם נבנים על תפיסה.

2. את לא תמיד צריכה לחדש
לפעמים לקחת את כל מה שאת כבר יודעת ולשים אותו באריזה מושכת, אבל בעיקר – לשים אותו מול העיניים של האנשים הנכונים – איפה הקהל שלך נמצא?
הכישרון הגדול של טיירי לא היה אמנות, אלא ההבנה איך להפוך תוכן למשהו שאי אפשר להתעלם ממנו.

3. הוכחה חברתית זה לא רק נחמד שיהיה, זו חובה.

זה מחבר את הקהל החדש שלך אל הקהל של כל אחד מהלקוחות שלך, תגרמי לכולם סביבך לדעת שיש אנשים שמאמינים בך.
לקוחות אמרו עלייך דברים טובים? תתלי את זה על הקירות הווירטואליים שלך.
מודעות, עמודי מכירה, אימיילים – זה לא נעים רק לקרוא. זה משכנע.

אז האם כל אחת יכולה להיות מר בריינווש?


בהחלט, אבל אז זה יהיה סתם משעמם. אבל אם תקחי את הסיפור הזה ותהפכי אותו לגרסה שלך עם הייחודיות שלך והכי חשוב – עם הסיפור שלך.
תהיי את עצמך ותגרמי לאנשים להאמין בזה.

מותגים לא נבנים רק מעבודה קשה.
הם נבנים מהדרך שבה אנחנו בוחרות לספר את הסיפור שלנו.

ויש לך אחלה סיפור, אני בטוחה בזה.
תשתפי אותו.

!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח

ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.

כי הניוזלטר שלך יכול להיות
הרבה יותר ממה שהוא היום

₪297

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כאן מצטרפים
לרשימת התפוצה

Scroll to Top
הנה משהו שלא כדאי לך לפספס

30 טיפים
לאימייל מרקטינג

happy chen

רוצים לדבר?

השאירו פניה בטופס הבא:

א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך. ללא ספאם ודואר זבל, ניתן להתנתק בכל עת.
מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.