הדרך ללוגו מושלם

הדרך ללוגו המושלם

אחד התהליכים המורכבים ביותר בעיצוב הוא יצירת לוגו. ללוגו יש חשיבות רבה בעולם העסקים, לא רק בגלל הנופח הרציני והמקצועי שהוא נותן לעסק או לחברה, הוא קובע את הקו העיצובי הכולל של העסק, נותן תמונה שלמה יותר.
אז נכון, זה לא פשוט, אבל בעזרת כמה עקרונות פשוטים אך חשובים אפשר בקלות להבין האם הלוגו שלכם הוא לוגו מנצח!

3

1. המותג הוא מכלול, הלוגו לא. או במילים אחרות – הלוגו אמור לייצג את העסק שלכם, לתת הצצה למי האדם (או הצוות) העומד מאחוריו, ולגרום ללקוח להתחבר ולהגיד לעצמו – כן, זה מה שאני מחפש בבעל מקצוע. אבל גם חשוב לזכור שהלוגו לא אמור ולא יכול להגיד את ה-כ-ל יחד, לוגו הוא הצעה, רושם, רמז. לכן חשוב להגדיר מראש את המותג ואת הדברים החשובים והעיקריים לכם ובעיקר את מה שמייחד אתכם מכל השאר.

2. תפקידו של הלוגו הוא לספק פנים מוכרות ומזוהות למותג שלך ולכן חשוב לא להשתמש ביותר מידי אלמנטים. מבחינה עיצובית לכל אלמנט בלוגו יש משמעות – לצבעים, לסוג הגופן, לעובי הקווים, לזוויות וכ"ו, לכן כדאי לבחור מספר בודד של אלמנטים עיצוביים ולהשתמש בהם כדי לא ליצור עומס ולא להפוך את הלוגו שלכם לגם וגם וגם.

3. האם הוא ניתן לשירבוט מהיר? זו דרך נהדרת לבחון אם הלוגו שלכם נגיש וזכיר. אם נחשוב על הלוגואים הכי מוכרים לנו וננסה לאפיין אותם בצורה הכי מהירה נבין את זה טוב יותר – ההוא עם התפוח- מכירים?

4. מכמה חלקים הוא מורכב? האם אפשר להפריד אותו? הוא ישאר מזוהה גם רק כטקסט/אייקון? אחת הדעות הכי רווחות, אבל לא תמיד הנכונה, היא שלוגו חייב להיות שילוב של טקסט ותמונה, וטקסט לבד הוא "סתם טקסט" ולא לוגו. כל עסק חייב להגדיר את עצמו, את החוזקות שלו, את המאפיינים שלו ובעיקר את קהל היעד שלו, מה שמתאים לעסק אחד לא בהכרח מתאים לאחר. אחרי שכל אלו מוגדרים אפשר לגשת לתהליך האיפיון הויזואלי ולהחליט אם יש או אין צורך בתמונה/אייקון לצד הלוגו, אם ניתן להפריד ביניהם והם עדיין ישדרו את אותו המסר? בזכות כל ההחלטות הגראפיות המיתוג יהיה הרבה יותר נכון והרבה יותר קולע לקהל היעד שלכם ומיתוג נכון משדר מקצועיות ואמינות ומוכיח שלא מדובר בעסק צולע, זמני, שלא מבין את עצמו ואת הקהל שלו. וכן, לפעמים גם רק טקסט הוא לוגו.

5. מי קהל היעד שלי? יש הרבה דגים בים. המון. מיליונים. אז מה ייצור את הייחוד שלכם על פני המתחרים? מה הערך המוסף שאתם מעניקים ללקוח? אנחנו יודעים שאתם הכי טובים, עכשיו בוא נראה את זה גם לאחרים. תהיו אטרקטיביים, זורמים, חדשנים. תציעו משהו יותר טוב ממה שמציעים המתחרים, תהיו מקוריים, תכניסו את עצמכם לנעלי הלקוח אבל תמיד תזכרו – אתם לא הלקוח! כעת, לאחר שברור לכם מי אתם, מה אתם עושים, לאיזה קהל יעד אתם מכוון ולמה כדאי לו לבחור דווקא במוצר או בעסק שלכם – הגיע הזמן שבו הרושם הראשוני מתחיל לעבוד.

6. לא להאכיל בכפית, ולהשתדל להתרחק מהאיפיונים הויזואלים המתבקשים בכל הנוגע לעיצוב לוגו. למה? כי לרוב תהליך המיתוג מתבצע בתחילת הדרך, העסק שלכם עוד צעיר ועשוי לשנות ולחדד את עצמו בדרך. לכן כדאי לתת מקום לפרשנות יותר מופשטת מהמשמעות המילולית. ניקח לדוגמא מאמנת אישית (קואצ'רית) שפונה, כרגע, לקהל של נשים – האם כדאי לתת ללוגו סממנים נשיים? האם נשיות זה הסממן הכי בולט בה כמאמנת? אולי כדאי להשאיר אותו פתוח לקהל שונה בעתיד?

7. לקחתם מעצב – תנו לו לעשות את העבודה. גם אם לפעמים זה ממש קשה, חשוב לזכור -מעצבים הם אנשי מקצוע שלמדו והתמחו במיתוג והם ידעו לכוון אתכם למה נכון או לא נכון לעסק שלכם (בדיוק כמו שאתם תדעו לכוון את הלקוחות שלכם). מעצב טוב יקשיב לרצונות של הלקוח ויתחשב בהן בתהליך המיתוג, אבל גם ידע לעצור במידת הצורך, לכוון ולהסביר לכם את הצעדים והשיקולים שלו מבחינה מקצועית, עיצובית. כמובן שבסופו של דבר הבחירה היא שלכם אבל הטיפ החשוב הוא לדעת לפעמים לשחרר מדעות קדומות ולהקשיב לזה שבוחן בעין מקצועית מבחוץ.

8. תתמודדו, לא כולם הולכים לאהוב את הבחירה שלכם וזה מקובל ובסדר. במידה ואתם בוחרים להיעזר בדעות שונות של אנשים בתהליך המיתוג חשוב שהם יהיו אנשים המכירים את העסק או המוצר שלכם, שאתם סומכים עליהם, מכבדים את דעתם, אך בעיקר חשוב לזכור לא להתייעץ עם יותר מידי אנשים, לכל אחד דעה שונה וזה עשוי ליצור אצלכם יותר בילבול מסדר. אין 100% בשביל כולם, לכן חשוב שהמילה האחרונה תיהיה שלכם ושאתם תיהיו שלמים איתה.

להיראות טוב זה לא מספיק, עסק מצליח בנוי על לקוחות, ולקוחות מגיעים משיווק נכון. לדעת להיות במקום הנכון בזמן הנכון, לדעת איך לפנות ללקוחות פוטנציאלים, כאלה שעשויים להתעניין במוצר שלכם. וביננו, כשאתם נראים כל כך טוב, מי יוכל לסרב לכם?

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

קצת על מיתוג – כשאת אומרת 'לוגו', למה את מתכוונת?
עיצוב

קצת על מיתוג – כשאת אומרת 'לוגו', למה את מתכוונת?

נתקלתי לאחרונה במספר לקוחות פוטנציאלים שהתקשרו אלי בנושא מיתוג, וכשהסברתי מה התהליך כולל הם לא ממש הבינו על מה אני מדברת בעיקר כשאני אומרת 'שפה עיצובית'.
אם נחשוב על זה, הם בסך הכל רוצים לוגו, אז למה עכשיו לנפח את זה ולהכניס להם כל מיני מושגים שנשמעים קצת מוגזמים? לא?

איך למצוא את קהל היעד שלי
לחשוב כמו מותג

איך למצוא את קהל היעד שלנו?

אפילו מוצרי בסיס כמו לחם או חלב לא יתאימו לכולם, אז בטח שלא המותג שלנו, ההרצאה שלנו, הקורס שלנו, הספר שלנו, חשבון האינסטגרם שלנו.
הקהל שלנו הוא לא כולם ואנחנו לא יכולים להניח אף פעם שלמוצר או שירות יש את אותו הקהל. פוסט שלישי בסדרה.

מה ההבדל בין מותג למיתוג?
לחשוב כמו מותג

מה ההבדל בין מותג למיתוג? פוסט מסכם

מה הופך עסק למותג? האם התקציב שלו או האדם שעומד מאחוריו? מי שמגדיר אותנו כמותג הם הלקוחות שלנו – מה החוויה שלהם מולך הייתה? האם המוצר שלך מסמן משהו עבורם?
פוסט רביעי ואחרון בסדרה.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית. בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.
8 דקות קריאה
לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.
9 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'. היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).
4 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג