אחד הדברים שאני הכי אוהבת באימייל מרקטינג זה שהוא יכול להתאים לכולם, בכל רמת ידע ובכל שלב בעסק. תמיד אפשר ללמוד עוד, לשפר, להתנסות, להתעמק. הפעם אני מציגה כאן 10 טיפים שיכולים לעזור בכל שלב ולקדם אותך עוד צעד קדימה.
טיפ #1: להתחיל כמה שיותר מוקדם
הדבר הכי מאתגר באימייל מרקטינג הוא לאסוף אלינו את הרשומים, זה קצת כמו עם רשתות חברתיות – נותנים ערך, ערך, ערך ומקווים שהם יישארו כי מעניין להם.
אבל ההבדל הוא שבניגוד לרשתות החברתיות, ברשימת התפוצה העוקבים שלנו הם באמת שלנו והם הנכס הכי משמעותי שיש לעסקים ויוצרים היום.
אז גם אם עדיין לא ברור לנו מתי בדיוק נשלח את המייל הראשון, האמת, גם אם עדיין לא ברור אם נשלח מייל בכלל, קודם טופס הרשמה לתפוצה.
באתר, לפני שיש אתר, ברשתות, שיהיה.
לאסוף רשומים לוקח זמן, אז הכי טוב זה פשוט להתחיל.
טיפ #2: פרסונליזציה
הבסיס של הבסיס מתחיל בלקרוא למי שעומדים לפנינו בשם שלהם, אבל זה יכול להיות גם הרבה מעבר לזה וזה תלוי בשירות שלנו, מה אנחנו מוכרים, למי אנחנו מוכרים, ואיזה מידע אנחנו הם מספקים לנו.
מערכות הדיוור היום נותנות לנו כלים טובים כדי לאפיין את הקהל שלנו ולשלוח להם מיילים מותאמים יותר לפי ההתנהגות שלהם, אם אני מוכרת קפה למשל, אני יכולה לחזות מתי הלקוחה שלי תצטרך לחדש את מלאי הקפסולות שלה ולשלוח לה תזכורת.
אבל מעבר להתנהגות יש גם מידע שנוכל לבקש מהם ופה נכנס הקטע שמצריך יותר חשיבה – מה אנחנו רוצים לדעת עליהם מעבר לשם שלהם?
מתאריך לידה, מגדר, תחומי עניין, באילו מערכות הם משתמשים, מה ערוצי הסושיאל שלהם, מה רמת הידע שלהם בתחום העיסוק שלנו ועד לכמה כוסות קפה הם שותים ביום.
טיפ #3: להירשם לדיוורים של אחרים
החלטת לדוור? מעולה. עכשיו הגיע הזמן לבדוק גם מה אחרים עושים (לא רק קולגות).
על מה הם כותבים? איך הכותרות שלהם? האימייל קריא מספיק? איך הוא נראה במובייל? משתמשים בתמונות? גיפים? עד כמה הם מקוריים? מה ההנעה לפעולה? שפת המותג עוברת? ובעיקר – עם איזו תחושה יצאנו מהמייל שלהם?
אפשר ללמוד המון מדיוורים של אחרים, על מה לעשות או לא לעשות ואיך אנחנו נייחד את הדיוור הבא שלנו.
טיפ #4: השתמש/י בסטוריטלינג
סטוריטלינג אומר לשווק את עצמנו באמצעות סיפור. למה סיפור?
כי סיפורים הם אישיים יותר – הם לא כאן רק כדי לקדם מוצר או שירות, הם כאן כדי להשפיע על הקהל ולדבר איתם על הדברים שחשובים להם, כך שסיפור טוב תמיד יהיה רלוונטי לקהל שלנו (והוא תמיד יהיה במקום הראשון).
סיפורים מעוררי אמפתיה – איך מה שאנחנו עושות ועושים משנה את החיים של הקהל שלנו?
והכוונה היא לא בשינוי הפרקטי והקר, אלא במה זה ישנה את היום-יום שלהם – יוריד לחץ ועומס, יצחיק אותם, יתן להם תחושת ביטחון, ינחם אותם.
סיפורים הם פשוטים יותר – הם גורמים לנו להתמקד בנושא אחד, בבעיה אחת שאנחנו נרצה להציף או בלקוח אחד שנרצה להראות את השינוי שעבר עליו בזכות המוצר שלנו.
וסיפורים הם אותנטיים – יש בסיפורים כנות ושקיפות לגבי מה שקורה אצלנו במותג (או בחיים), הם מאפשרים הצצה לתוכו ומעוררים סקרנות.
ואותנטיות? היא בעצם הדרך שלנו לבחון האם בין כל הסיפורים האלו, בין כל המסרים והתכנים שאנחנו מעבירות ומעבירים החוצה אל העולם אנחנו נצליח לשמוע את עצמנו.
טיפ #5: להנגיש את כפתור ההסרה מתפוצה
תנגישו, תגדילו, אבל בבקשה אל תסתירו, את כפתור ההסרה מתפוצה.
לא כולם יאהבו את התוכן שלנו, לא לכולם תיהיה הסבלנות לקרוא את התוכן שלנו, חלקם ירשמו רק כדי לקבל מאיתנו משהו, וזה בסדר – הצענו להם. במקרים כאלו אנחנו אפילו נרצה שהם פשוט יסירו את עצמם מהרשימה ויעזרו לנו לשמור על רשימה נקייה יותר.
טיפ #6: שמרו על אימייל קל משקל
טיפ #7: תקבעו מטרות (מדידות!)
מה שייתן לנו הכי הרבה מוטיבציה להמשיך לדוור היא צמיחה, וכדי שנוכל לראות את הכיוון שלה ואת הגדילה שלנו אנחנו נקבע מטרות, ועדיף כאלה שנוכל למדוד, לספור, לכמת.
ואם כבר קבענו מטרות, כדאי לוודא שהן אכן ריאליות, כאלה שאנחנו נוכל להשיג, לא בהכרח בקלות ובפשטות, אבל עדיין – אפשריות.
טיפ #8: תרגמו את כל הטפסים והאזורים (ולא רק לעברית)
במערכות הדיוור יש לא מעט טפסים ואזורים שלפעמים אנחנו שוכחים מהם כי הם לא בהכרח חשופים לנו, למשל הטופס שנשלח לקהל שלנו אחרי שהם מסירים עצמם מהתפוצה או אחרי שהם מעדכנים פרטים, לפעמים נשכח לתרגם את הפוטר ולפעמים גם בלי לשים לב בראש הדיוור תישאר לנו שורת ״open in browser״. וזה קצת נותן תחושה שלא כל הפינות סגורות.
אבל כשאני אומרת תרגום אני לא מתייחסת רק לעברית-אנגלית אלא גם למיקרוקופי – השפה של המותג שלנו היא גם שפה ויש לנו את היכולת להפוך כל טקסט גנרי לכזה שמדבר את המותג שלנו ופונה לקהל שלנו בצורה יותר מותאמת.
טיפ #9: לחיות בשלום עם תיבת קידום המכירות
נכון שנרצה שהדיוור ששלנו ייכנס מייד לאינבוקס, אבל… זה לא תמיד הולך.
אז במקום לנסות להילחם בזה בואו ננסה לאמץ גישה קצת שונה ונחיה בשלום עם תיבת קידום המכירות בג׳ימייל. למה? אני אסביר.
- אם אנחנו עסק ואנחנו שולחים דיוור בתפוצה רחבה לקהל שלנו אז כנראה שמדובר בדיוור שיווקי, בכל זאת – אימייל **מרקטינג**. אז תיבת קידום המכירות היא המקום הנכון עבור הדיוורים השיווקיים שלנו. כן, גם אם אנחנו לא בהכרח מוכרים משהו כרגע.
- תיבת קידום המכירות יכולה לעזור לנו להגדיל את אחוזי הפתיחה – הקהל שלנו יודע מה הוא הולך למצוא שם, בשונה מדיוור שיווקי שקופץ לו בתיבה הראשית באמצע היום. כשיש להם את הזמן והפניות הם ייגשו לתיבת הקידום ויקראו את הדיוורים שמעניינים אותם.
- זה לא ספאם. זו פשוט הדרך של גוגל לעשות לנו סדר. ויש מצב שהם יודעים שם דבר או שניים על התנהגות משתמשים.
טיפ #10: מה שחשוב יותר משורת הנושא זה מי שולח את המייל
רוצה עוד?
20 טיפים נוספים לאימייל מרקטינג
מחכים לך כאן.
הצטרפו לרשימת התפוצה ותקבלו את הקובץ