לא יודעת למה הם לא קונים – הטעויות שכולנו עושות

לא יודעת למה הם לא קונים, הטעויות שכולנו עושו באימייל מרקטינג

בואי נתחיל מהסוף, השורה התחתונה – יש טעויות שכולנו עושות. לפעמים זה מחוסר זמן, לפעמים זה מחוסר רצון, לפעמים חוסר אמונה שהפעולה הזו באמת תשנה לי עכשיו משהו… אז אנחנו שמות את זה רגע בצד, אולי אחר כך. נחזור לזה מתישהו.

אבל את יודעת מה הדבר שאני הכי אוהבת בטעויות? אי אפשר בלעדיהן. הן הזרז שלנו להתקדמות. טעיתי? מעולה, עכשיו עשיתי עוד צעד לכיוון ההתקדמות שלי. שמעון קורא לזה להיכשל קדימה. טעינו? מתקנים.

אז מוכנה לפגוש בכמה מהטעויות שאנחנו (כן, גם אני) עושות במהלך הדרך העסקית שלנו? קדימה!

לא יודעת למה הם לא קונים, הטעויות שכולנו עושו באימייל מרקטינג

אנחנו לא עקביות

אין לנו לו"ז, ג'אנט או אפילו מחברת עם רשימות של התוכן שאנחנו צריכות לפרסם. אז כשצץ לנו משהו מעניין או כשקורה אירוע חדשותי גדול ויש לנו מה להגיד עליו אנחנו נדוור. ככה משום מקום.
איפה אנחנו רואות את זה הרבה? ממש עכשיו, בבלאק פריידיי – תפתחי שניה את תיבת המייל שלך ותבדקי כמה דיוורים קיבלת ממותגים שאת לא ממש מזהה עם קופון לרכישה או הטבה מיוחדת לסוף נובמבר. 

אז זה קורה לכולנו, לפעמים בתקופות מסוימות ולפעמים זה פשוט ככה. אין לנו שיטתיות. ולבנות שיטתיות זה דורש זמן, ולחשוב על רעיונות לדיוורים דורש זמן, וזמן זה משאב שתמיד חסר לנו. מי כמוני מבינה את הטעות הזו. הפיתרון שאני מצאתי לזה? אוטומציה.

יש לי כל כך הרבה תכנים שכבר פרסמתי בעבר, דיוורים שכבר הוצאתי, פוסטים שכבר כתבתי. מלא. ולא כולם קראו אותם כי חשיפה ויש מצב טוב שמי שקראו כבר לא זוכרים. אז אספתי את כל התוכן שלי ויצרתי לי מגה דיוור קבלת פנים. הוא מתפרס על פני כמה חודשים. זמן קבוע שבו נשלח ממני דיוור למצטרפים חדשים, כזה שמכניס אותם ללופ של דיוורים, הם מתרגלים לתוכן שלי, הם מזהים את התוכן שלי, הם מחכים לו.

ומה קורה כשצץ אותו אירוע חדשותי או כשיש לי משהו חשוב להגיד? אני אשלח דיוור נוסף. הוא לא יהרוס את הרצף, הוא יצטרף למסע ואם הוא יהיה על זמני הוא גם יכנס לאותה אוטומציה כך שמצטרפים חדשים גם הם יקבלו את אותה פיסת תוכן שהתווספה.

לא יודעת למה הם לא קונים, הטעויות שכולנו עושו באימייל מרקטינג

כל הקהל שלנו מקבל יחס זהה

בואי נגיד שעם הטעות הזו את עוד במקום ממש טוב, כי יש לך רשימת תפוצה. אני כבר ממש מרוצה ממך 🙂 אבל עכשיו בואי ניקח צעד קדימה. האם כל הקהל שלך הוא בעל אותו נרטיב? כולם בעלי אותה הפרסונה השיווקית שלך? כולם בעלי אותה התנהגות צרכנית? לא ממש.

יש לנו את היכולות ליצור סגמנטים במערכת הדיוור, פילוח של הקהל שלנו לפי התנהגות או מאפיינים אחרים שאנחנו קובעים להם, לפי תחומי עניין, לפי סוגי מוצרים שהם רוכשים, לפי מעורבות שיש להם עם התוכן שלנו. סגמנטים מאפשרים לנו לפנות לכל קבוצת אנשים בקהל שלנו כאינדיבידואלים ולתת להם את התוכן המתאים להם ביותר.

ברגע שאנחנו נותנות את התוכן המדוייק לאנשים המדוייקים אנחנו נקבל מעורבות גבוהה יותר, מה שיוביל ליותר רכישות של מוצרים – נתנו להם את מה שהם מחפשים. אז מעכשיו כשאת מתיישבת לכתוב דיוור לקהל שלך נסי לחשוב למי בקהל את מייעדת את התוכן שלך ומה המילים המדוייקות האלה שהם ירצו לשמוע ממך.

לא יודעת למה הם לא קונים, הטעויות שכולנו עושו באימייל מרקטינג

אנחנו לא משתמשות בכח של רשימת התפוצה

יש לי לקוחה, את יודעת מי את, שאין לה זמן. יש לה אתר מדהים, היא מעלה תכנים מצויינים לבלוג ובתדירות די גבוהה, שזה בפני עצמו ממש חלום. אבל אין לה זמן עכשיו להתעסק עם רשימת תפוצה. כשהיא תתפנה אז… אז כאן אני רוצה להפנות את תשומת לבכן ל-2 טעויות: 

  1. את לא אוספת רשומים – אין לך טופס הרשמה באתר או בדף הנחיתה שלך, אנשים מגיעים אלייך, קוראים את התוכן, עוברים הלאה ואין להם דרך להמשיך ולקבל ממך את התוכן המעולה שלך. ותראי, הם כבר היו באתר, הם כבר התעניינו, כבר עשית כזה צעד ענק… ואז עצרת. 
    אין לך זמן עכשיו לשלוח דיוורים או ללמוד מערכת חדשה? אוקיי, עם זה אפשר להתמודד בדרכים יצירתיות, אבל בבקשה, בבקשה, בבקשה – תכניסי טופס הרשמה לאתר שלך, תתחילי לאסוף את הקהל שלך.
  2. אז אחרי שצלחנו את הטעות הראשונה, והכנסת טופס הרשמה לאתר, עכשיו נשאר לנו למצוא את הדרכים היצירתיות האלה שדיברתי עליהן ולגרום לך להתחיל לדוור. בתור בעלת מותג חשוב מאוד שתכירי בנתון המדהים הזה – לדיוור יש ממוצע של 30% חשיפה בהשוואה לרשתות החברתיות, שם אחוז החשיפה עומד על אחוזים בודדים. 
    אז יש לך מערכת שמאפשרת לך ערוץ שיח ישיר לאחוז כל כך גדול מהקהל שלך, שכבר בחר בעצמו לקבל ממך מידע ותוכן, מה יותר טוב מזה? 
לא יודעת למה הם לא קונים, הטעויות שכולנו עושו באימייל מרקטינג

אנחנו מרגישות שאנחנו מציקות

נו מה עכשיו אני "אפיל" עליהם את המנטרות שלי? את מי זה מעניין מה יש לי להגיד? זו ממש חדירה לפרטיות לשלוח מיילים.

שמעתי כבר מלא משפטים כאלה, והאמת שלא רק בהקשר של מערכות דיוור. אז אני רק רוצה להזכיר לך שיש אנשים שמחפשים את הפתרון הזה שיש לך בשבילם. אם את לא תספרי עליו הם לא ידעו, את שוללת מהם את היכולת ליצור שינוי בחיים שלהם. הם צריכים את העזרה שלך. ובמקרה של מערכת דיוור – הם גם ביקשו ממך לדבר אליהם.

אז יכול להיות שלא קל לך עם שיווק, שזה לא המקום שנוח לך בו אבל גם כאן יש דרכים לשנות את זה. יש דרכים שיעזרו לך להרגיש יותר בנוח במסרים שלך, אבל בבקשה אל תחשבי לרגע שאת מציקה. את כאן כדי לעזור לאחרים. 

ובאותה הנשימה אני אזכיר שבכל פעם שאת תשלחי דיוור יהיו כאלה שיסירו את עצמם מרשימת התפוצה שלך – מבחינתך זה נהדר! זה אומר שהרגע דייקת עוד קצת את הקהל שלך.

לא יודעת למה הם לא קונים, הטעויות שכולנו עושו באימייל מרקטינג

אמרו לנו שהאימייל מרקטינג מת. והאמנו.

אני בטוחה ששמעת את הטענה הזו, אני שומעת אותה לפחות פעם בשבוע בקבוצות הפייסבוק השונות. בדרך כלל מצטרפת אליה גם השאלה "זה באמת עובד למישהי?" 
אז התשובה שלי היא כן, זה עובד וזה עובד מצויין. לא, האימייל מרקטינג לא מת. הוא חי ובועט ועוזר לעסקים בדיוק כמוך להגדיל את הרווחים שלהם עם אחוזי חשיפה גבוהים ומעורבות גבוהה. בלי יותר מידי מגבלות וחוקים, עם התוכן שאת רוצה להציג בצורה שאת רוצה להציג.

רשימות תפוצה זה כח, זה נכס שהוא לגמרי שלך. ויש לך את האפשרות להשתמש בנכס הזה כדי לדבר עם הקהל שלך בצורה הכי ישירה ואישית שיכולה להיות. זה נכון שמערכות דיוור זה עוד משהו שצריך ללמוד, זה נכון גם שיש עקומת למידה וגם זה דורש את הזמן שלו, אז כמו שאמרתי לך בהתחלה – הדבר הכי יפה בטעויות זה שאפשר להתקדם מהן, אפשר לתקן, לשנות.

אז למה הם לא קונים?

כי את לא מדברת אליהם באופן תדיר.
כי את מדברת בכלליות, לקבוצה רחבה מידי.
כי את לא פונה אליהם בערוצים הנכונים.
כי את לא מרגישה בנוח איתם.
כי אמרו לך שזה לא יעבוד.

אז עכשיו, כשאנחנו בסופה של עוד שנה, בואי נחליט שאת השנה הקרובה את מתחילה בשינוי, עם רשימת תפוצה. את מתחילה להכניס את הכלי האדיר הזה אליך לעסק, להכניס שיטתיות, עקביות, ומסרים – ממש כמו כל מותג גדול. ואת מכוונת להגדלת המכירות שלך כי ממש בקרוב הולך להיפתח בפנייך עולם שלם של כלים והזדמנויות שאת פשוט לא יכולה לפספס.

איך את יכולה בעזרת מערכת הדיוור מיילצ'ימפ לטפל בנקודות אלו?

כאן מצטרפים
לרשימת התפוצה

Scroll to Top

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך. ללא ספאם ודואר זבל, ניתן להתנתק בכל עת.
מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.