סוגי חשבונות במיילצ'ימפ ואיך לבחור מערכת דיוור

סוגי חשבונות במיילצ'ימפ (וגם איך לבחור מערכת דיוור)

כשעולה השאלה באיזה מערכת דיוור כדאי לבחור יש את הדקלום שחוזר על עצמו תמיד – "מיילצ'ימפ! חינם עד 2000 רשומים". זו נקודה נכונה ואני תומכת בה אבל מצד שני עם השינויים האחרונים שנעשו במערכת, גם מבחינת הממשק והשימוש וגם מבחינת מסלולי התשלום, גם חוזרת ועולה הטענה שמיילצ'ימפ הפכו ליקרים יותר, ועכשיו "על כל דבר צריך לשלם".

גם בוידאו ומתאים גם לשמיעה

נשים בצד את העובדה שזו חברה מסחרית וזה בסדר לשנות ולעדכן, אבל בתחושות הפנימיות שלנו השינויים האלו הרגישו כמו מהפכה. איך אני יודעת כמה אני אמורה לשלם עכשיו? ועל מה? ומה קורה עם כל מה שעשיתי עד עכשיו? או במילים אחרות – מישהו צריך לעשות פה סדר.

שנתחיל?

במאי 2019 נכנסו לתוקף השינויים הגדולים במערכת הדיוור. קמנו בוקר אחד להפתעה שאין לנו יותר אפשרות להקים רשימות תפוצה נוספות ומאותו יום אנחנו צריכים להשתמש רק ברשימה אחת, ומערכת האוטומציות שלנו שינתה את עצמה, ומה קשור עכשיו טאגים וסגמנטים?

אז קודם כל צפירת הרגעה. משתמשים וותיקים לא נפגעו מהשינויים האלו ובעצם ממשיכים להנות מהמסלול שהם רגילים אליו בלי תוספת תשלום – אם אתם משתמשים בחשבון החינמי ויש לכם מספר רשימות תפוצה – הן עדיין יהיו פעילות, אם יש לכם אוטומציות מורכבות תוכלו להמשיך וליצור אותם.

אז מה השינויים הגדולים שנעשו במיילצ'ימפ?

רשימת תפוצה אחת ראשית – אולי השינוי הכי מעצבן אבל גם הכי נכון שיכלו לעשות. רשימת תפוצה אחת יוצרת לנו סדר ואירגון במערכת הדיוור שלנו ועוזרת לנו לאפיין את הקהל שלנו בצורה הרבה יותר יעילה בעזרת טאגים, קבוצות וסגמנטים. זה אולי נשמע קצת מורכב ומסובך, אבל זו גישה מצויינת וברגע שקולטים אותה הגלגלים במוח מתחילים לעבוד ואנחנו מגלים אינסוף דרכים יצירתיות לפילוח הקהל שלנו. וכמובן שאם אתם רוצים לדעת עוד אז בשביל זה יש את הקורס שלי "לדבר עם מיילצ'ימפ" שיסביר לכם הכל.

אוטומציות מורכבות בתשלום נוסף, אבל אוטומציה פשוטה של שלב אחד (כמו מייל קבלת פנים עדיין זמינה לכולם). אם אתם משתמשים וותיקים בחשבון החינמי ויש לכם אוטומציות מורכבות אתם תמשיכו להינות מהם, מיילצ'ימפ לא לעושה הרעת תנאים. אם אתם משתמשים חדשים אז תדעו שיכול להיות שהאופציות במסלול החינמי לא יספיקו ואז תצטרכו לשדרג את המנוי.

סוגי חשבונות במיילצ'ימפ ואיך לבחור מערכת דיוור
שינוי במסלולי החשבונות במיילצ'ימפ, צילום מסך מאתר mailchimp.com

כל אנשי הקשר שלנו נספרים – נרשמים וכאלו שבחרו להסיר עצמם, או לקוחות שרכשו מכם (אם חנות האונליין שלכם מקושרת למיילצ'ימפ) אבל לא נרשמו לתפוצה, כולם נספרים תחת אותה "כמות רשומים" שיש לנו. מה ההיגיון? מיילצ'ימפ היא כבר מזמן לא רק מערכת לשליחת דיוורים, אפשר לפרסם בה גם לרשתות חברתיות. כלומר, גם אם איש קשר הסיר עצמו מרשימת התפוצה שלי אני עדיין יכולה להשתמש במידע שיש לי עליו כדי ליצור קמפיין לפייסבוק למשל.

ובאותו הקשר של הסעיף הקודם – ארכיון אנשי קשר. אם אתם לא משתמשים במיילצ'ימפ כדי ליצור קמפיינים ברשתות החברתיות אז את יכולים להעביר את כל אנשי הקשר שבחרו להסיר עצמם מרשימת התפוצה אל הארכיון – האופציה הזו שומרת על כל הנתונים שלהם אבל לא סופרת אותם כאנשי קשר (ואז הם יכולים גם להירשם מחדש לתפוצה). מה שלא מומלץ לעשות זה למחוק אותם, אז גם תאבדו את הנתונים עליהם וגם לא תוכלו להוסיף אותם לרשימת התפוצה שלכם שוב.

בכלליות, משתמשים חדשים מקבלים די הרבה אופציות לניהול רשימת התפוצה שלהם גם בחשבון החינמי והבסיסי, כך שאם רשימת התפוצה שלכם עדיין קטנה ואתם מחפשים מערכת שתיהיה לכם נוחה לגדילה אז הייתי שמה את כל השינויים והחששות בצד וממשיכה לקרוא.

באיזה סוג חשבון לבחור?

במסלולים בתשלום נעשו שינויים מותאמים לסוגי הלקוחות וכעת יש לנו 4 סוגי מסלולים (1 חינמי, 3 בתשלום) שהמחיר שלהם משתנה בהתאם למספר הרשומים שלנו.

סוגי חשבונות במיילצ'ימפ ואיך לבחור מערכת דיוור
סוגי חשבונות במיילצ'ימפ, צילום מסך מאתר mailchimp.com
  • Free – חינם עד 2000 אנשי קשר, רשימת תפוצה אחת, אופציה ליצירת אוטומציה פשוטה של שלב 1, עמודי נחיתה, פופ אפ, שימוש בתבניות, דו"חות ואינטגרציות למערכות נוספות (כמו גוגל אנליטיקס, וורדפרס או ווקומרס)
  • Essentials – תוכנית דיי דומה למסלול החינמי אבל בתוספת תמיכה 24/7 ומאפשר יצירה של 3 רשימות תפוצה/קהלים (אם כי הייתי ממליצה לכם להשתמש רק ברשימת תפוצה אחת ולסנן ולפלטר את הרשומים שלנו בעזרת קבוצות, טאגים וסגמנטים). המחיר מתחיל מ- 9.99$ לחודש (ל-500 רשומים)
  • Standard – המסלול המורחב והמלא שכולל בתוכו יצירה של 5 רשימות תפוצה ואת האופציה המאוד חשובה של יצירת אוטומציות מורכבות של כמה שלבים. מתחיל מ- 14.99$ לחודש (ל-500 רשומים)
  • Premium – חשבון מתקדם שמתאים יותר לחברות גדולות שצריכות להכניס מנהלים לחשבון אנליזות מתקדמות יותר של הדאטא, תמיכה טלפונית וכמות בלתי מוגבלת של רשימות תפוצה. מתחיל מ- 299$ לחודש (ל-10K רשומים)

אז אם אנחנו מסתכלים על ההמלצה של מיילצ'ימפ וגם על ההיגיון הבריא שלנו – המסלול הסטנדרטי הוא המשתלם ביותר והיעיל ביותר ברוב המקרים.

ועדיין, התרגלנו לטוב וחינמי, אז זה דיי מתבקש לבחון חלופות ברגע שזה מגיע למסלולים בתשלום. כשאנחנו בוחנים את המתחרים הקיימים בשוק אתם תופתעו לגלות שההבדל במחיר הוא לא כזה משמעותי. אני בחרתי לבחון 5 מערכות דיוור לצורך העניין (כמובן שיש יותר): מייילצ'ימפ, קונברטקיט, אקטיבטרייל, רב-מסר וסמוב.

סוגי חשבונות במיילצ'ימפ ואיך לבחור מערכת דיוור
איך לבחור מערכת דיוור

אם נסתכל על מסלולי הבסיס של אותן חברות נוכל שאמנם יש לנו אפשרות להתנסות ולבחון את המערכת לפני ההתחייבות, אבל רובן יגבילו אותנו בזמן. במקרה הזה עדיין מיילצ'ימפ תיתן לנו את האופציה לתקופה החינמית הארוכה ביותר מאחר ולהגיע ל-2000 רשומים זה לא עניין כזה פשוט ודורש מאיתנו המון עבודה שיווקית. סמוב מאפשרים לנו להשתמש במסלול חינמי עד 200 רשומים, והשאר יתנו לנו בין שבוע לחודש ניסיון חינם ומשם להמשיך בתשלום.

כשאנחנו מגיעים למסלולים בתשלום בהשוואה למספר הרשומים (2000~) אנחנו מייד רואים שההפרשים הם לא גדולים במיוחד, במיוחד אם ניקח בחשבון שלספרים הישראלים אנחנו צריכים להוסיף מע"מ.

אז אם למחיר אין משמעות, לפי מה נבחר את מערכת הדיוור שלנו?

איפה אתם נמצאים עכשיו? מתחילים לבנות את רשימת התפוצה שלכם או שיש לכם רשימה ואתם מחפשים לעבור למערכת חדשה? וכמה רשומים יש לכם? מה מפריע לכם במערכת הדיוור הקודמת שלכם? מה הבעיה שאתם מחפשים לפתור? כשאנחנו מגיעים לבחור רשימת תפוצה כדאי שנדע מה אנחנו מחפשים.

  • העדפות אישיות – שפת הממשק, טרמינולוגיה, תמיכה או מדריכים זמינים. הירשמו למערכות ותבדקו איך זה מרגיש לבנות דיוור, ליצור אוטומציה, ליצור טופס ולהטמיע אותו באתר.
  • העדפות טכנולוגיות – יש לכם צרכים מיוחדים מהמערכת? צריכים התממשקות עם מערכות מסויימות? אני יכולה לשתף אתכם שאחת הסיבות שאני בחרתי להשתמש במיילצ'ימפ היא בגלל שזו מערכת בינלאומית ואחת הגדולות והפופלריות בעולם כך שאין לי בעיה למצוא פלטפורמות נוספות שמתממשקות אליה, בעיקר האתרים שלנו ושל הלקוחות שלנו שבנויים על וורדפרס בעזרת אלמנטור ומיילצ'ימפ מתממשקים אליהם בצורה מושלמת מבחינתנו.

אז אם נסכם, השינויים במיילצ'ימפ היו ברובם לטובה בסופו של דבר, ואני בהחלט ממליצה על המערכת. אם עדיין יש לכם ספקות ואתם רוצים לבחון מערכות נוספות אני חושבת שהדרך הטובה והנכונה ביותר תיהיה עם מחשבה מראש על הדברים שחשובים לנו שיהיו בה, על הפעולות שאנחנו צריכים ומחפשים לעשות. תעשו לכם רשימה של כל הדברים האלו ותתחילו לבחון אותם במערכות שהחלטתם לבדוק. אתם מהר מאוד תשימו לב לשוני בין כל אחת מהמערכות ותגלו שיש לכם העדפות ספציפיות.

רוצים לקבל טיפים נוספים על מיילצ'ימפ?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

גניבת זכויות יוצרים
עיצוב

גנבו לי עבודה

גנבו לי עבודה שהשקעתי בה, יצרתי אותה מאפס, היא הייתה שלי, ובמקרה גם אישית ופרטית וגנבו לי אותה.
ויחד איתה גנבו לי גם את האמון בבעלי עסקים. נשברתי.

כרטיס ביקור – סופו של עידן?
עיצוב

כרטיס ביקור – סופו של עידן?

אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'.
היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).

טיפים לקידום אורגני
אסטרטגית תוכן

עשו זאת בעצמכם: 10 טיפים לקידום אורגני בגוגל

מיתגתם, אפיינתם, עיצבתם ובניתם אתר לעסק שלכם וזה ממש ממש מעולה. אתם רוצים שכולם יכירו אתכם וכולם בברנז'ה אומרים שזה לוקח זמן, לאט לאט, וסבלנות.
זה נכון 🙂
אין לי כאן פתרונות קסם שימקמו אתכם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, אבל יש לי כאן 10 טיפים לקידום אורגני שיכולים לעזור לכם מאוד.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

מה כדאי לדעת על בחירת תבנית לאתר הוורדפרס אם אתם משתמשים באלמנטור פרו ומה השתנה מהותית בבחירה זו כיום אל מול כמה שנים אחורה? כל הפרטים בפנים.
7 דקות קריאה
אז הגעתם להבנה שהנה, הגיע הזמן שיהיה לכם אתר משלכם. אתם מתחילים לבדוק מחירים ומגלים את המערב הפרוע, שוק "פרוץ" ללא התחלה וסוף. נרצה לעשות לכם קצת סדר
11 דקות קריאה
יש גם וידאו
בחיפושי על דרך התנהלות טובה ונוחה עבורנו בכל הקשור ללינקים שבורים באתרים שלנו, נתקלתי במאמר נהדר שדרכו למדתי על שיטה סופר יעילה איך לעקוב באופן מתמיד אחר קישורים שבורים בעזרת Google Analytics. אז הכנתי מדריך כדי שגם אתם תוכלו :)
8 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.