בתחילת הדרך שלי ובמשך תקופה די ארוכה, לשלוח ניוזלטר היה מבחינתי פשוט עוד משימה ברשימת ה"צריך". הייתי שולחת מיילים כי צריך לשמור על קשר עם הקהל, צריך לעדכן אותם, צריך להזכיר שיש עסק, כי צריך לעדכן על מבצעים. וכשאני צריכה לעשות משהו, בטח כזה שלא ממש מתחשק לי לעשות, זה מהר מאוד ממצה את עצמו.
אבל אז קרה משהו ששינה לי את צורת החשיבה.
באחת השיחות עם לקוחה ותיקה היא אמרה: "אני מקבלת את המיילים שלך… אבל אני כמעט אף פעם לא פותחת אותם." ואחרי שסיימתי להיעלב פתאום התחלתי לחשוב – למה שמישהו בכלל יפתח את המיילים שלי? מה גורם למיילים מסוימים להרגיש בלתי ניתנים להתעלמות, בעוד שאחרים נבלעים בים של תיבת הדואר הנכנס?
זה היה הרגע שבו עצרתי את כל ״אני החייבת״ הזה, והתחלתי לשאול את עצמי את השאלה הכי חשובה:
מה הופך ניוזלטר לכזה שאנשים מחכים לו – עוד לפני שהם רואים את הכותרת?
הבנתי שטעיתי במשהו די בסיסי בחשיבה שלי – המיילים שלי לא היו גרועים, פשוט לא היה לקהל שלי שום סיבה אמיתית לפתוח אותם. וזה ככה אצל לא מעט בעלי ובעלות עסקים, הם בטוחים שאם הם יכתבו מיילים טובים, אנשים פשוט יפתחו אותם. אבל האמת היא שזה הפוך:
אנשים לא פותחים מיילים בגלל הכותרת – הם פותחים אותם כי הם יודעים ששווה להם לפתוח.
את לא צריכה למכור כל מייל מחדש – את צריכה לבנות מערכת יחסים כך שהקהל שלך יידע שכדאי לו לקרוא אותך.
אם את שולחת מיילים רק כשיש לך משהו למכור – את מאבדת את האמון של הקהל שלך, והוא מפסיק לפתוח אותם.
אחוזי הפתיחה של הניוזלטר שלך לא נקבעים במייל אחד – אלא בתדירות, בהתמדה, ובציפייה שהצלחת לבנות סביבו.
אז איך גורמים ללקוחות לרצות לפתוח את המיילים שלך?
בשלב הזה בסיפור כבר הבנתי שאני צריכה לשנות גישה ובמקום לשאול "על מה אכתוב הפעם?", שאלתי את עצמי: ״איך אני גורמת לרשימה שלי לחכות למייל הבא?״והתחלתי לשנות משהו באסטרטגיית התוכן והדיוור שלי.
- לעורר ציפייה – לגרום לקהל שלי לדעת מראש שהמיילים שלי שווים פתיחה, כי הם נותנים ערך, בידור או השראה.
- ליצור מערכת יחסים – לא לשלוח "סתם" מידע, אלא לכתוב מתוך מקום של הבנה אמיתית של הקהל שלי, של מה מעניין אותם ומה מעסיק או מטריד אותם.
- לגרום להם להרגיש מחוברים – כשמיילים מרגישים אישיים, כנים ואותנטיים, הם הופכים למשהו שאנשים רוצים לפתוח.
והתוצאה? מעבר לזה שהתחלתי ממש ליהנות מתהליך הכתיבה פתאום קיבלתי תגובות כמו:
"זה בדיוק מה שחיפשתי בחודשים האחרונים, משהו שיגרה לי את המוח נקודתית לעסק."
"בין המיילים הכיפיים שקיבלתי לאחרונה."
"שתדעי שאני מחכה בשקיקה למיילים שלך."
זו לא רק הכתיבה שהופכת את הניוזלטר לממכר – זו האסטרטגיה שעומדת מאחוריו.
אם את מרגישה שהניוזלטר שלך הוא "עוד משימה" ולא משהו שממש תורם לעסק שלך, אני רוצה להראות לך איך אפשר לעשות את זה אחרת. ב-Nailed It – ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחקים לפתוח אני אלמד אותך:
✔ להגדיר מטרה ראשית לניוזלטר שלה ולדאוג שכל הצעדים שיגיעו אחר כך יתמכו במטרה הזו
✔ לגלות מי קהל הקוראים שלך ואיך לדבר אליהם בשפה שתחבר אותם אלייך
✔ לגבש את ההבטחה של הניוזלטר שלך אל הקוראים – מה הם מקבלים ממך ולמה כדאי להם להישאר
✔ ואיך להפוך את הניוזלטר שלך למשהו ייחודי ושונה מכל השאר
כי ברגע שאת מבינה איך לגרום לקהל שלך לרצות לשמוע ממך – כל השיווק שלך הופך להיות קל יותר, טבעי יותר, והרבה יותר אפקטיבי.
!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח
ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.