אחוזי פתיחה ואחוזי הקלקה בקמפיין דיוור – מה זה אומר ואיך אפשר לשפר אותם

אחוזי פתיחה ואחוזי הקלקה במיילצ'ימפ ואיך אפשר לשפר אותם

יש לנו נטייה להיות תמיד במרדף אחרי יותר ויותר מהכל. אנחנו רואים את זה ברשתות החברתיות עם הצורך לקבל יותר לייקים ועוקבים, ואנחנו רואים את זה גם במערכות הדיוור עם הרצון להגדיל את אחוזי הפתיחה וההקלקה של הדיוורים שלנו. אבל, האם עצרתם פעם ובדקתם איפה אתם נמצאים ביחס לקולגות שלכם מבחינת האחוזים? יש לי הרגשה שתופתעו לגלות שאתם במקום די טוב. ואם לא, אז הגיע הזמן לשפר ובואו נראה גם איך אפשר לעשות את זה.

אחוז פתיחה

אחוז פתיחה הוא בעצם המדד באמצעותו אנחנו בודקים כמה אנשי קשר מרשימת התפוצה שלי פתחו את הדיוור שנשלח אליהם. ככל שאחוז הפתיחה שלנו גבוה יותר זה אומר ששורת הנושא שלנו הייתה מעניינת מספיק, ועכשיו שלב ההוכחה הוא עלינו וכדאי שגם התוכן עצמו יהיה בעל ערך.

מה זה אחוז פתיחה טוב? בין 20% ל-30% פתיחה בממוצע.

מיילצ'ימפ מחשבת את האחוז הזה בעזרת שתילה של תמונה בלתי נראית בגוף הדיוור שלנו ובודקת כמה פעמים התמונה הזו נטענה. אל תדאגו אנשי הקשר שלנו לא רואים את התמונה הזו. גם אנחנו לא רואים את התמונה הזו.

אם אחוז הפתיחה שלכם נמוך מזה כדאי לבדוק מספר דברים:

האם שורת הנושא שלנו מעניינת מספיק?

שורת פתיחה אמורה לתאר לקהל שלנו מה הם הולכים למצוא בתוך הדיוור. זה אולי נשמע בסיסי ופשוט אבל זה לא תמיד ככה. בשביל זה יש לנו את הכלי הנהדר שנקרא A/B testing והתפקיד שלו הוא להשוות נתונים בין 2 גרסאות – גרסה A וגרסה B.

כשאנחנו מבצעים בדיקה שכזו אנחנו תמיד נתמקד בשינוי אחד בודד בין הדיוורים, במקרה זה – שורת הנושא. כל שאר הדיוור יהיה זהה. מיילצ'ימפ תשלח אחוז מסויים מהדיוור לקבוצה A ואחוז זהה לקבוצה B, תשווה בין התוצאות ואז תשלח לכלל לכלל רשימת התפוצה שלנו את הדיוור עם הנתונים הטובים יותר.

מה עוד אפשר לעשות?

  • להקפיד על שורות נושא ברורות, בלי יותר מידי משחקי מילים מתוחכמים. ספרו להם מה הם הולכים למצוא בתוך הדיוור ששלחתם להם עכשיו.
  • שורות נושא קצרות של לא יותר מ-60 תווים.
  • שימוש בשם הפרטי של האדם אליו נשלח הדיוור בשורת הנושא, אק"א פרסונליזציה. כמובן בהנחה שאתם אוספים את הנתון הזה ולא רק כתובות מייל אחרת זה סתם מתכון לבאג בתצוגה.
  • שימוש באימוג'יז כדי למשוך את העין – אבל לא יותר מאייקון אחד בשורה, כחיזוק המסר ולא כתחליף למילה.
  • בלי!!!!! יותר מידי!!!! סימני קריאה!!!!! תיבת המייל מייד מסמנת מיילים כאלו כספאם. וזה גם ממש לא נעים כשצועקים עלי ככה.

האם הקהל שלנו רחב מידי?

אנחנו נשאף לאפיין קבוצות בקהל שלנו ככאלו בעלי תחומי עניין דומים או נרטיב דומה ולהם לדוור תוכן שיתאים להם יותר. קבוצות יכולות להיות של נשים מול גברים, רווקות ורווקים מול נשואים או בעלי משפחה, צמחונים וטבעונים מול קרניבורים. הכל כמובן תלוי נישה ותחום העיסוק שלנו, נבחר לאפיין את הקבוצות שלנו על ידי פרמטרים בעלי משמעות לנו ולהם.

ברגע שיש לנו מיון שכזה לקהל שלנו אנחנו נשתמש בסגמנטים ונדוור להם תוכן שידבר אליהם בצורה טובה יותר. יכול להיות שזה ידרוש מאיתנו להוציא נוסח שונה לאותו הדיוור לכל קבוצה, אבל זה גם בהחלט יכול להגדיל לנו את אחוזי הפתיחה של הדיוור.

אחוזי פתיחה ואחוזי הקלקה במיילצ'ימפ ואיך אפשר לשפר אותם
photo by christin hume on unsplash

מה תדירות השליחה שלנו?
גבוהה מידי? נמוכה מידי?

תדירות שליחה גבוהה מידי תביא לרוב להסרה מאסיבית של רשומים מרשימת התפוצה או סימון הדיוור כספאם. אתם לא רוצים להגיע לשם, ולכן כדאי לקבוע תדירות קבוע לדיוורים שלכם, כזו שכבר מהדיוור הראשון שנשלח אל הקהל שלכם אתם תדעו להכין אותם למה שהולך לקרות – אתם תקבלו ממני מייל פעם בשבוע, פעם בחודש, פעם ברבעון. זה כמובן לא מתייחס לזמנים בהם יש השקה של מוצר מסוים ואז יש צורך להגביר במידה את קצב השליחה של הדיוורים.

מהצד השני – תדירות נמוכה מידי של דיוורים יכולה לגרום לקהל שלנו פשוט לשכוח מי אנחנו ולמה אנחנו צצים להם במייל. במצב כזה הם פשוט יסמנו את הדיוור וישלחו אותו לפח. במקרה כזה אתם תבדקו מולכם – האם התדירות הנמוכה היא מכוונת? האם יש לכם את האפשרות להגדיל אותה במידה?

אוטומציות יכולות להיות כלי מעולה לתדירות נמוכה של דיוור. אתם תאספו את פיסות התוכן שלכם, תופתעו לגלות כמה כאלו אספתם בדרך, ותצרו סדרה של דיוורים עוקבים שישלחו בזמנים קבועים לקבל שלכם, נניח פעם בחודש. זה מוריד הרבה לחץ מהעבודה השוטפת שלכם וגם מכניס את הקהל שלכם לפלואו של דיוורים. חשוב לציין שאין דרך אחת נכונה להחליט מהי כמות הדיוורים הכי טובה וזה דורש למידה של הקהל לאורך זמן.

photo by jeshoots.com on unsplash
photo by jeshoots.com on unsplash

אחוז הקלקה

נתחיל עם הנתון שיהיה עבורכם ועבור לא מעט מהלקוחות שלי צפירת הרגעה – אחוז ההקלקה הממוצע של דיוורים עומד על 2.6%. זה אומר שאנחנו ממש ממש ממש בסדר! את הצעד הראשון צלחנו, עוררנו עניין והצלחנו להכניס אותם אל הדיוור. עכשיו המשימה שלנו מורכבת ומסובכת אפילו יותר לגרום להם ללחוץ על לינק ולהוביל אותם הלאה.

אחוזי הקלקה גבוהים (באופן יחסי, כמובן) מסמנים לנו שהתוכן שלנו מעניין את הקהל והם רוצים עוד, יש מעורבות. כמו עם אחוזי הפתיחה, גם כאן אנחנו יכולים להשתמש במיקוד של הקהל ובסגמנטים כדי ליצור תוכן מתאים יותר לאותה קבוצה בקהל ובכך להגדיל גם את אחוזי ההקלקה, אבל יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות.

הכניסו עוד לינקים

זה די הגיוני אם תחשבו על זה, יותר לינקים שמפוזרים לנו בדיוור = יותר סיכוי שיקליקו. אבל, וזה חשוב, אנחנו צריכים לדאוג שהלינקים יובילו לאותו המקום. כלומר ההנעה לפעולה שלנו צריכה להיות זהה לאורך כל הדיוור.

איפה נכניס עוד לינקים?

  • בתוך הטקסט עצמו
  • על כפתורים
  • על תמונות

תהיו ברורים

אם כבר דיברנו על לינקים, וזה טיפ שהייתי אומרת לכם לאמץ בכלליות ולא רק בדיוורים – תהיו ברורים. הקהל שלנו רוצה לדעת לאן אנחנו הולכים להעביר אותו בלחיצה על הלינק, והדבר האחרון שנרצה לעשות זה לבלבל או לאכזב אותו עם לינקים למקומות שלא ממש מעניינים אותו. הבטחתם? תקיימו עם מעבר לתוכן רלוונטי.

גם בכל מה שקשור להנעה לפעולה כדאי מאוד לבדוק אותה עם A\B Testing. צרו כפתור עם ניסוח אחד וכפתור עם ניסוח אחר ותראו איזה סגנון של תוכן מניע יותר את הקהל שלכם להקלקה.

Bounce Rate

כשאימייל לא מתקבל בתיבת הדואר של הקהל שלנו זה נקרא Bounce, אתם יכולים לראות את זה כאילו המייל נשלח מהצד שלנו, וקפץ החוצה מתיבת המייל של הלקוח. למה זה קורה?

יש לנו 2 סוגים קפיצות שכאלו:

  • Soft Bounce – קורה כשתיבת המייל של הלקוח לא נגישה זמנים – אולי הוא בחופשה וסגר את התיבה לקבלת מיילים, אולי התיבה מלאה ולא ניתן לקבל דיוורים חדשים.
  • Hard Bounce – כשכתובת המייל לא קיימת בין אם סגרו אותה או שהקלידו את הכתובת לא נכון ואז לא ניתן לשלוח דיוור לאותה אדם.

שימו לב שאם יש לכם אחוזים גדולים של קפיצות מיילים אז יכול מאוד להיות שהם כתוצאה מספאם. יש המון רובוטים שנרשמים לרשימות תפוצה וכשאנחנו מדוורים אליהם חזרה הכתבות נחסמות כי מיילצ'ימפ מזהה שמדובר בספאם. כתובות כאלה יירשמו כ – hard  bounce.

בשני המקרים אנחנו נעבור על כתובות המיילים ונבחן אם יש טעם לשמור עליהן או אולי למחוק או להעביר לארכיון.

אז אם נסכם חשוב מאוד לעקוב אחרי הנתונים והסטטיסטיקות של הקמפיינים שאתם שולחים ולהבין מה הדוחות האלו אומרים כדי שתוכלו לשפר ולתקן את איכות הרשימה שלכם ואת הדיוורים עצמם. רשימת תפוצה היא נכס שיווקי שיכול להועיל לכם מאוד כל עוד אתם משתמשים בה נכון וחכם, וזה לא משנה כמה רשומים יש לכם. 

כאן מצטרפים
לרשימת התפוצה

Scroll to Top

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך. ללא ספאם ודואר זבל, ניתן להתנתק בכל עת.
מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.