חופשת פסח היא מהזמנים האלו שאת מוצאת את עצמך עומדת בפני המון החלטות הרות גורל שיכריעו את המשך קיומך כמו איזה גודל פופקורן לבחור לילדים בקולנוע או איזה גודל קפה יספיק לעורר אותך ואם אנחנו כבר כאן – אז גלידה, בין אם בכוס או בגביע – מה הגודל שיהיה הכי נכון ויגרום לילדים שלך לצאת עם הרגשה טובה של “עשינו כיף היום“ (שום גודל, אין פתרון למשוואה הזו).
מכירה את הסיפור על זהבה ושלושת הדובים?
הכיסא הזה גדול מידי, הדייסה הזו חמה מידי, המיטה הזו בדיוק מתאימה.
תחשבי רגע אם היית נותנת לזהבה לבחור רק בין 2 אפשרויות – אחד גדול מידי, אחד קטן מידי, חם מידי, קר מידי – זהבה היתה נכנסת ללחץ.
אותו הדבר בשיווק – כשאת מציגה לקהל שלך רק אפשרות אחת למוצר או שירות – את לא נותנת להם בחירה. כשאין בחירה הסטטיסטיקה אומרת שהם לא יבחרו כלום.
וכשאת מציעה להם 2 אפשרויות – את כבר מגדילה את הסיכויים שלך אבל מכניסה אותם ללחץ – כן או לא, תבחרי עכשיו.
אבל כשאת מציגה להם 3 אפשרויות לבחור מהן – הופה, איזון.
ואיך המוח שלנו אוהב איזון!
הדייסה הזאת חמה מידי.
הדייסה ההיא קרה מידי.
אבל הדייסה השלישית? בדיוק בטמפרטורה הנכונה.
וזה עובד ככה לא רק עם המוצרים והשירותים שלך אלא גם עם התוכן שלך.
נניח שהעלאת פוסט או שלחת ניוזלטר ובסוף את שואלת אותם שאלה:
את יכולה להשאיר את השאלה פתוחה – אולי יענו לך, קרוב לוודאי שלא (כי זה מאמץ).
את יכולה לתת להם לבחור בין 2 תשובות – את כבר מקצרת להם את הדרך, אבל לא בטוח שהם ימצאו שם את התשובה שמתאימה להם.
ואת יכולה לתת להם לבחור בין 3 תשובות – פתאום יש לנו אופציה בטוחה באמצע, כן-אולי-לא, את מאפשרת להם מקום להתלבט, ופה כבר יותר מעורבות עם התוכן שלך והרבה פחות לחץ.
!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח
ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.