הרבה יותר מידי דברים לשים אליהם לב, מעט מידי זמן

too much

בשישי האחרון גלובס פרסמו את מדד המותגים לשנת 2024, כתבתי על זה באינסטגרם  אז מזמינה אותך להציץ כאן וכאן. זה מדד סופר מעניין ויש למותגים קטנים המון מה ללמוד ממנו.

אבל עכשיו אני רוצה דווקא לדבר על “המדד” של האבספוט (HubSpot). אם לא יצא לך להכיר עדיין אז האבספוט זו חברה שעוזרת לעסקים לנהל את כל מערך השיווק והתקשורת שלהם עם הלקוחות תחת פלטפורמה אחת. הם פרסמו לא מזמן דו”ח  שסוקר טרנדים ומגמות בסושיאל לשנה הקרובה, ומכוונים אותנו במה כדאי לנו להתמקד מבחינת השיווק שלנו.

קיצרתי את הרשימה ל-5 נקודות שבעיני משמעותיות יותר לעסקים קטנים, ויכול לעזור לך בשיווק:

1. שימוש ב-AI – לא מפתיע כי אנחנו לגמרי מרגישים את התנועה לשם, אבל בכל זאת זו מגמה שהולכת וצוברת יותר ויותר תאוצה במיוחד בשיווק ברשתות החברתיות – בין אם כתיבה של תוכן, סיעור מוחות או יצירה של ויז’ואל. אם עדיין לא יצא לך להתנסות אז זה הזמן לשנות את זה.

2. תוכן מותאם אישית לקהל שלנו – עם עליה של 47% מהשנה שעברה ערוצי הסושיאל משמשים כמנוע חיפוש לכל דבר. אנחנו נשאף להציף את הפתרונות והמענה לצרכים של הקהל שלנו בתוכן שנשווק. אנחנו צריכים להכיר את הצרכים האלו, לדעת מה הקהל שלנו מחפש ולתת להם מענה הכי מדויק ואישי לכך.

3. יצירת תוכן שמשקף את הערכים של המותג – הסטטיסטיקות מראות שתוכן אותנטי, כזה שמשקף את ערכי המותג, מלמד דברים חדשים, כזה שאפשר להזדהות אותו מביא להחזר השקעה גבוה הרבה יותר מתוכן טרנדי. אני חושבת שזה קצת משהו שכולנו קצת הרגשנו. 95% מהמותגים שנבדקו ציינו שהם מתכננים להשקיע השנה בתוכן שמשקף את הערכים שלהם.

4. הבנה טובה יותר של קהל היעד – מעבר להיכרות המתבקשת שלנו עם הקהל ואיך המוצר או השירות שלנו יכול לעזור להם, נדרשת גם הההבנה של איזה סוגי תוכן הם אוהבים לצרוך, באיזו פלטפורמה הם נמצאים יותר ואיך להתאים את התוכן שלנו לאותה פלטפורמה. ממים, אגב, הם צורה מאוד מוצלחת להעברה של תוכן ומסרים ויש להם אחוזים גבוהים של החזרי השקעה (ROI), אם הקהל שלך מתחבר לזה – הרווחת.

5. מיקרו משפיענים הם השקעה טובה יותר – נתון קצת מפתיע כי בהאבספוט מציינים שמובילי דעה עם קהל של 1000 עוקבים ומעלה (ועד 100 אלף) יהיו הרבה יותר אפקטיבים לשיתופי פעולה. זה מתחבר לנקודה הקודמת – להבין היטב מי הקהל שלנו, הוא לא צריך להיות מאוד רחב, יש פה יתרון לקהל נישתי וקטן יחסית וזה יכול אפילו לבוא לטובתנו. אז חשבונות סושיאל קטנים ומדוייקים it is.

לחשוב כמו מותג זו אג’נדה שרצה איתי כבר המון שנים אחורה והיא בעצם אומרת שלעסקים קטנים יש את הזכות (והיתרון) בללמוד מהגדולים על שיווק, על מהלכים וגם על טעויות. זה לא מאוד שונה. רק סקיילים אחרים.
כי שיווק הוא שיווק, הבסיס שלו הוא אותו בסיס לא משנה אם אני עוסק פטור, מורשה, חברה בע”מ או מונופול ענק. וזה גם לא משנה באיזו פלטפורמה אבחר – קהל, מסרים, חווית לקוח, ערכי מותג.

!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח

ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.

כי הניוזלטר שלך יכול להיות
הרבה יותר ממה שהוא היום

₪297

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כאן מצטרפים
לרשימת התפוצה