גוגל ויאהו הוציאו לאחרונה הודעה על שינויים הצפויים להיכנס ברבעון הראשון של 2024, הצפי לשינויים הוא ה-1 לפברואר.
השינויים האלו מצריכים מאיתנו, אלו שעושים אימייל מרקטינג, לשנות כמה דברים. ואני ממליצה לעשות אותם כמה שיותר מהר.
המטרה של גוגל היא להפחית את כמות הספאם שמתאסף לנו בתיבה, הם עושים את זה בהצלחה כבר תקופה לא קצרה ועכשיו זה השלב הבא שבו אנחנו, המדוורים, צריכים להבטיח שאנחנו לא ספאמרים.
מה השינויים שנצטרך להכניס לדיוור שלנו?
אם נשים לב, כל אחד מהשינויים שאציין כאן בא לחזק את זה שאחריו, והם יחד בעצם יוצרים לנו תמונה די ברורה – דיוור איכותי יותר, לקהל מדוייק יותר.
הבסיס שלנו, ואני מניחה שלרובנו הוא די מובן מאליו, זו החובה להכניס כפתור הסרה מתפוצה לכל דיוור שלנו, לא להסתיר אותו ולהפוך את חווית ההסרה מתפוצה לנגישה יותר ובולטת יותר.
משם אנחנו עוברים להנחיה הבאה והיא לדאוג שלא ידווחו עלינו כספאם, לדוור רק למי שבאמת ביקש ורוצה לקבל את הדיוור שלנו, ולשמור מהצד שלנו על רשימת תפוצה איכותית.
אם יש לנו רשימה גדולה במיוחד אז העדיפות תיהיה לדוור רק לרשומים פעילים כדי לשמור על תפוצה מצומצמת יותר. ההנחיות של גוגל נכון לעכשיו (ינואר 2024) הן לדוור תפוצה של עד 5000 רשומים ביום. כלומר, לדוור במקטעים או בסגמנטים.
והשלב השלישי בא גם הוא לטובתנו ומטרתו לצמצם את הסיכוי של הדיוורים שלנו להגיע אל תיבות הספאם, ואת זה נעשה ע״י אימות דומיין.
אימות דומיין
אם אנחנו רוצים להמשיך לדוור אנחנו נצטרך לעבור תהליך של אימות דומיין, וכדי לעשות את זה לעשות את זה אנחנו נצטרך תיבת מייל עסקית. אם עדיין אין לכם כזו אז זה הזמן לרכוש אחת. תהליך של אימות דומיין בא במטרה לאותת לגוגל שאנחנו מדוורים מורשים, לא בוטים ואנשים טובים סך הכל.
כדי להתחיל בתהליך של אימות הדומיין אנחנו נצטרך גישה לשרת האיחסון שלנו או גישה להגדרות ברשם הדומיינים שלנו. שם נצטרך לגשת לאזור ניהול ה-DNS ולהכניס רשומות חדשות (לא לדאוג מייד מגיע סרטון הסבר).
בנוסף לשני פרוטוקולי אבטחה שמיילצ׳ימפ מנחים אותנו להטמיע בשרת האיחסון או רשם הדומיינים שלנו בתהליך האימות, לגוגל נוספת דרישת אבטחה נוספת של פרוטוקול DMARC. הטמעת הפרוטוקול הזה היה שלב מאוד מומלץ בתהליך אימות הדומיין עד עכשיו, אבל הוא לא היה חובה. עכשיו כשהמצב השתנה, זה עוד צעד חיובי בשבילנו למניעה מהדיוור שלנו להגיע אל תיקיית הספאם.
אם כבר יש לכם תיבת מייל עסקית תבדקו שכל הפרוטוקולים שדרושים קיימים אצלכם.
הסרטון לקוח מהקורס ״לדבר עם מיילצ׳ימפ״ לפרטים נוספים על הקורס לחצו כאן
הוספת פרוטוקול DKIM
ניצור באזור ניהול ה-DNS שלנו 2 רשומת CNAME חדשה עם הערכים הבאים:
CNAME 1
Name:
k2._domainkey.your domain
Value:
dkim2.mcsv.net
CNAME 2
Name:
k3._domainkey.your domain
Value:
dkim3.mcsv.net
גם כאן, שימו לב שבכל מקום שבו רשום your domain יש לשנות את הטקסט לכתובת הדומיין שלכם.
** לא יודעים איך לגשת לאזור ניהול ה-DNS
כאן תוכלו למצוא רשימת הסברים וגישות לאזורי DNS בספקי דומיין שונים.
אם אתם לא מדוורים דרך מיילצ׳ימפ כאן תוכלו למצוא את ההנחיות של גוגל להוספת פרוטוקול DKIM.
הוספת פרוטוקול SPF
אם אתם מדוורים עם מיילצ׳ימפ אז אין צורך לעשות שינוי ברשומה הזו ולא צריך להוסיף אותה, היא כבר מגיעה כברירת מחדל דרך המערכת. אם אתם משתמשים במערכת דיוור אחרת – הנה ההנחיות של גוגל:
ניצור באזור ניהול ה-DNS שלנו רשומת TXT חדשה אחת עם הערכים:
:Name
@
(אם אתם משתמשים בסאב דומיין הכניסו כאן את הסאב דומיין שלכם)
:Value
v=spf1 include:_spf.google.com ~all
:TTL
1 hour or 3600 seconds
כאן תמצאו את ההנחיות של גוגל להוספת פרוטוקל SPF.
הוספת פרוטוקול DMARC
בואו נתחיל ממה זה DMARC?
Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance
שזה אומר עוד שיכבת הגנה על הדומיין שלנו, ועוד כלי עבור ספקיות המייל לנטר ולסנן מיילים שיווקים – דיוור שישלח ללא הפרוטוקול הזה סביר מאוד שיגיע אל תיבת הספאם.
הסרטון לקוח מהקורס ״לדבר עם מיילצ׳ימפ״ לפרטים נוספים על הקורס לחצו כאן
ניצור באזור ניהול ה-DNS שלנו רשומת TXT חדשה אחת עם הערכים:
:Name
_dmarc.yourdomain.com
:Value
v=DMARC1; p=none; rua=mailto:dmarc-reports@yourdomain.com
שימו לב שבכל מקום שבו רשום your domain יש לשנות את הטקסט לכתובת הדומיין שלכם.
כל שינוי שנבצע בשרת האיחסון או אצל רשם הדומיינים שלנו ייקח בין 24 ל-48 שעות להתעדכן, עוד סיבה לא לדחות את השינויים האלו לרגע האחרון.
כאן תמצאו את ההנחיות של גוגל להוספת פרוטוקל DMARC.
מחיקת חשבונות לא פעילים
אם כבר אנחנו עמוק בתוך השינויים אז כדאי להזכיר גם מהלך נוסף שגוגל הכריזו עליו במאי 2023, וכבר יצא לפועל בדצמבר, והוא מחיקה של חשבונות שלא נעשה בהן שימוש מאז 2021. הסיבה לצעד הזה היא שחשבונות שלא נעשה בהם שימוש מעל לשנתיים מועדים יותר לפריצות. אבל יש לזה גם משמעות מהצד שלנו, המשווקים, בכל מה שקשור לאימייל מרקטינג.
שליחת דיוור שיווקי לכתובת מייל שלא קיימת מעלה את אחוז ה-Bounce שלנו, אחוז המיילים החוזרים אלינו, ומשפיעה על הדירוג שלנו במערכת הדיוור, והאחוז הזה של מיילים לא פעילים ברשימת התפוצה שלנו יכול בהחלט לגדול בעקבות הצעד הזה של גוגל.
גם כאן ההמלצה היא לשמור על רשימת תפוצה נקיה, לעבור על הדוחות שמתקבלים אחרי שליחת הדיוור שלנו ולבחון לא רק את אחוזי הפתיחה וההקלקה בדוחות, אלה גם את מספר המיילים החוזרים ולהסיר או לארכב את הכתובות האלו מהרשימה שלנו.
אני צופה שבשנה הקרובה אנחנו נמשיך לראות עוד ועוד צעדים לטובת הקהל שלנו בכל מה שקשור לשיווק באפיקים השונים ובפלטפורמות השונות. חשוב תמיד לזכור שלפעמים זה מתיש לעקוב אחרי כל השינויים האלה בכובע העסקי שלנו, אבל כקהל אנחנו הולכים לקבל יותר סדר ופחות הסחות.