יכול להיות שאת מכירה כבר את התהליך – יצרת מוצר מתנה מעולה, הוא עונה על צורך בקהל שלך, התחלת לפרסם אותו, ויש אפילו לא מעט נרשמים חדשים שרוצים לקבל ממך את המוצר הזה. עכשיו הם יכירו אותך, הם כבר הקהל שלך, את מוכנה להתחיל לעשות כסף מרשימת התפוצה שלך.
ואז… אין פניות, ואין רכישות.
רגע, הם באו רק כדי לקבל בחינם?!
למגנט לידים, מוצר המתנה הזה שהכנת, יש מטרה מאוד ברורה – והיא לא למכור את המוצר או השירות שלך. המטרה שלו היא לחשוף אותך אל קהל חדש, להגדיל את רשימת התפוצה שלך.
מכאן, הכל עלייך.
אם את רוצה למכור, את צריכה לבנות אמון.
איך אנחנו עושות את זה? זה כבר מסע.
מסע לקוח הוא סדרה של דיוורים שנשלחים אל חלק מסוים מהקהל שלנו בצורה אוטומטית לאחר שהם מצטרפים אל רשימת התפוצה שלנו. בדרך כלל המסע שלנו יהיה מורכב מ- 3-6 מיילים שישלחו בתדירות קבועה במהלך שבוע, חודש או אפילו יותר.
אם יש לך מוצר או שירות שאת רוצה למכור המסע הזה יהיה ארוך יותר ותדיר יותר, אם אין לך משהו למכור ואת רוצה רק לבסס אמון והיכרות – המסע יכול להיות קצר יותר. אבל בשני המקרים המטרה שלו היא להגדיל את המעורבות של הקהל שלך עם התוכן שלך.
מחקרים מראים לנו שלדיוורי קבלת פנים, המיילים האלו שמתחילים להגיע אליך מייד אחרי שאת נרשמת לתפוצה, יש נתונים גבוהים ממש – 78% פתיחה ופי 2 אחוזי הקלקה מכל דיוור שוטף שתשלחי. אז את בהחלט רוצה לנצל את המומנטום הזה.
אבל מסע לקוח חייב גם אסטרטגיה.
כל מייל בסדרת הדיוורים שאת הולכת לשלוח אל הקהל שלך צריך להשלים את זה שלפניו, הם צריכים לעבוד יחד.
הם יציגו את אותך ואת המותג שלך, יתנו (המון) ערך, ימצבו אותך כאחת שמבינה, יבנו אמון, יפרקו מכשולים, ויגרמו לקהל שלך להבין שאצלך הם ימצאו את הפיתרון לבעיה שלהם ולא פחות חשוב, הם יבינו מה הם צריכים לעשות כדי לקבל ממך את הפתרון הזה.
איך יראה מסע לקוח השלך?
מייל 1: ברוכה הבאה והנה הקובץ שלך
השלב הראשון בבניית אמון הוא רושם ראשוני. את עומדת בהבטחה שלך ונותנת להם את המוצר שהצעת להם.
את יכולה לספר להם שוב על המוצר שהם נרשמו לקבל ואיך זה הולך לעזור להם כדי לגרום להם באמת להשתמש במוצר שלך. וזו הזדמנות גם להציג אותך בקצרה ולספר להם על מה הולך לקרות פה בקרוב – על איזה תכנים את כותבת וכל כמה זמן את שולחת דיוורים.
מייל 2: חיבור אישי
זה המייל שבו בדרך כלל אני ארצה להציג את עצמי בצורה קצת יותר אישית, אספר את הסיפור שלי למה אני עוסקת במה שאני עוסקת. המטרה של המייל הזה היא ליצור הזדהות, אני מבינה אותך, אני מכירה את הקשיים שלך כי גם אני הייתי שם.
פה אני ממליצה לך להכניס סטוריטלינג, סיפורים עוזרים לאנשים להתחבר יותר בטבעיות.
מייל 3: נותנת ערך
את יכולה להגיד שאת יודעת לעשות המון דברים, אבל את יכולה להראות שאת יודעת לעשות המון דברים. זה כבר הופך את זה להרבה יותר מעניין, וגם הרבה יותר יעיל ואפקטיבי.
זה המקום שבו כדאי להכניס סיפורי מקרה, מאמרים שכתבת ומתחברים לנושא שמעניין אותם (זה שבגללו הם הורידו את המתנה הספציפית הזו), לתת עוד מוצרים חינמיים שיש לך ושאת יודעת שיכולים לעזור להם להשלים את התמונה, הם גם ככה כבר פה, הם נמצאים עכשיו בתוך הרשימה שלך אז אין לך צורך להשתמש שוב בטקטיקה הזו כדי למשוך אותם אלייך.
פה מסע הלקוח שלך יכול להסתיים אם אין לך מוצר שאת רוצה להציע להם.
אבל אם יש לך… בואי נמשיך.
מייל 4: שוברת מחסומים
יש קטע כזה עם חששות שלפעמים אנחנו לא יודעים אפילו להגדיר אותם, עד שמישהו בא ואומר לנו “את מכירה את זה ש… איזה מעצבן זה, הלוואי ו….” ופתאום נדלקת אצלך נורה – וואלה, באמת זה מה שגם אני מרגישה, הלוואי והייתי מוצאת לזה פתרון.
אז למייל של שבירת מחסומים יש 2 תפקידים: להציף בעיות ולהציג פתרונות.
אנחנו נעשה את זה על ידי שבירת מיתוסים ואמונות מגבילות, נציג להם את תוכנית פעולה להתגבר על המכשולים ולשנות את אותן אמונות. את רוצה לגרום להם להאמין בעצמם, להבין שהם יכולים להצליח.
מייל 5: ממצבת את עצמך
זה המקום שבו את שמה בצד את כל הפדיחות, את כל ה”אבל זה לא ברור מאליו?”, את כל הבושה. את טובה במה שאת עושה, את יודעת את זה, את מציגה את זה.
וזה מאתגר, אבל אם לא תגידי להם, יש מצב שזה לא יהיה להם מספיק ברור.
למה דווקא את? למה לך יש את הפיתרון שיכול לעזור להם? מה הערך שאת יכולה לתת ללקוחות שלך? מה זה דורש מהם? במה את שונה מאחרים?
איך את מתכננת להביא אותם ממצב א’ למצב ב’.
את יכולה להציג להם את מאחורי הקלעים של תהליך העבודה איתך, לספר סיפור הצלחה של לקוחה שלך ואיך גם הם יכולים להפוך לסיפור הצלחה דומה.
מייל 6: מניעה לפעולה
סיימת בהצלחה להוביל את הקהל שלך דרך מסע לקוח, הצגת לו את כל הדברים שחשוב לך שהוא ידע. הוא עכשיו מכיר אותך, סומך עלייך, קיבל ערך. עזרת לו. מבחינתו הוא קיבל הרבה מעבר למה שהצעת לו אי שם בתחילת הדרך כשהוא בחר להוריד את המתנה שלך. ועשית את זה בנדיבות.
ומה את רוצה שיקרה עכשיו? כשאת מניעה לפעולה את צריכה להיות מאוד ממוקדת – פעולה אחת ברורה. בין אם זה לרכוש מוצר מסויים, לקבוע איתך פגישה, להצטרף לתוכנית – את רוצה שההנעה שלך לפעולה תהיה מוגדרת מראש ושהם יבינו מה הצעד שהם צריכים לעשות.
לפעמים כשאני מסבירה את זה זה מרגיש לי קצת כמו זילזול באינטליגנציה של הקהל שלנו, הם הרי יודעים שכשיש כפתור אז צריך ללחוץ עליו. כן, גם לי יש לא מעט מחסומים שאני צריכה לשבור. אבל האמת היא שזה בדיוק ההפך מזילזול – זה להבין שהראש של הקהל שלך עסוק בכל כך הרבה דברים ואת רוצה להיות ישירה איתם, את נותנת כבוד לזמן שהם פינו כדי לקרוא אותך. אין פה טריקים שיווקיים, זה מה שהם צריכים וככה הם עושים את זה.
ועוד כמה טיפים לדרך:
- אל תחכי עם התחלת האוטומציה, היא מתחילה ברגע שבו אדם מצטרף אל רשימת התפוצה.
- את יכולה להקים מסע לקוח שונה לכל שירות ומוצר שיש לך.
- תתעדי תהליכים ושיחות שיש לך עם לקוחות קיימים, זה חומר ששווה זהב בשיווק העסק שלך.
- דברי אליהם בגובה העיניים, תקראי את המיילים של עצמך ותבדקי אם את מצליחה לשמוע את עצמך מבין השורות.
- את עסק, את רוצה וצריכה למכור. אבל שיווק ומכירות לא חייבים להיות אגרסיביים, את רק צריכה את הפלטפורמה שנוח לך בה, עם האסטרטגיה הנכונה להכניס בה את התוכן שלך, את עצמך. ולהיות טבעית.
- את לא מדברת כאן עם אנשים זרים.