לא מושלם, אבל סבבה לגמרי

photo by ardi evans on unsplash

אף אחד לא מושלם, את זה אנחנו כבר יודעות. אבל ידעת שחוסר שלמות יכול לגרום לקהל שלך להתחבר אל המותג שלך יותר ואפילו יעזור לך להגדיל מכירות? זה קורה פשוט כי אנשים מעדיפים משהו שמרגיש אמיתי יותר.

בשנת 2018 נגמר לקנטקי פרייד צ’יקן העוף. שזה מאוד מוזר בהתחשב בזה שהם מוכרים עוף. הם יכלו בהחלט לקחת את זה לצד הפורמלי של ניהול משברים ולהציג את הסיבות למחסור ולהבטיח שזה יקרה שוב והלקוחות היו מרימים גבה, צוחקים על האירוניה ועוברים הלאה. אבל לא, הם בחרו בשיטה פשוטה הרבה יותר – להתנצל, בכנות, טעות שלנו. הם יצאו מאוד חמודים והלקוחות עפו על זה.

kfc

הרבה יותר קל לנסות לכסות על הנפילות שלנו ולקוות שאף אחד לא שם לב, אבל זה גם יכול להיות מאוד מעייף ומאוד כמו כולם.

לפעמים יש גם מרכיבים או תכונות למוצרים שלנו שהם לא כאלה נוצצים, מה שהופך אותם לפחות מושלמים, ואפשר בהחלט להשתמש גם בתכונות האלה לטובת השיווק שלנו ובמקום להסתיר אותם דווקא להציג אותם, להשתמש בשקיפות כדי לשבור מחסומים.

זה בדרך כלל השלב שבו אני אתן לך דוגמה של עסק גדול ומוכר ואראה לך איך הם משתמשים בזה, אבל היום קחי דוגמה ממש טרייה מהעסק שלי.

השבוע מישהי אמרה לי את המשפט המוזר-מצחיק הבא: “צפיתי רק בהתחלה של הקורס שלך וזה ממש עזר לי, חסך לי מלא זמן כי הבנתי שאין שם [במיילצ’ימפ] את מה שאני מחפשת ואז עברתי למערכת אחרת.”

אף אחד לא מושלם, זוכרת?

אני יודעת שהקורס שלי לא מתאים לכולם כי אני יודעת שהמערכת של מיילצ’ימפ לא מתאימה לכולם – היא מערכת ממש טובה אבל היא באנגלית, היא מתקדמת מאוד, יש בה המון פונקציות וצריך לדעת לדבר איתה. אני כאן כדי לגשר על הנקודות האלו כשהמטרה העיקרית שלי היא שהקהל שלי ישלח דיוורים.

אני יכולה לקחת את אותו משפט של אותה לקוחה ולהשתמש בו לטובתי בשיווק שלי:

  • לסקרן את הקהל עם מסר פשוט כמו “לא מתאים לכל אחת” שיגרום להם להתעניין ולשאול למה לא? והאם יש בי את מה שצריך?
  • אני יכולה גם לאתגר את הקהל ולהגיד לו “לא מתאים לכל אחת, רק למי שמוכנה לחשוב אחרת”.
  • אפילו מסר בסגנון שנוגע בכאב “הקורס הזה לא מתאים לכל אחת – אבל אם הוא כן מתאים לך את בקרוב תצליחי ליצור דיוורים שאנשים רוצים לקרוא”.
  • או מסר מדרבן ומניע “זה לא מתאים לכל אחת, רק למי שמחפשת להוביל את השיווק שלה בצורה יעילה”.
  • או פשוט מסר כנה וישיר "אם את מחפשת להבין איך לגרום למיילצ'ימפ לעבוד בשבילך – בצורה שמייצרת תוכן שעובד, ומבנה מסעות לקוח שיביאו אותך לתוצאות – זה בדיוק הקורס בשבילך. זה לא מתאים לכל אחת, אבל אם זה מתאים לך – את מיד תרגישי את ההבדל”.
avis

כמובן שלא בכל ביקורת שלילית אפשר להשתמש לטובתנו, אבל ביקורות לא צריכות להפחיד אותנו, וטעויות לא צריכות להוריד אותנו. אבל יש כאן קאצ’:

  1. נפילות קטנות קורות לטובים ביותר, ולכן כדי שזה יעבוד המותג שלך אכן צריך להיות טוב, רציני, מוערך. ובזה אין לי שום ספק בך, משווקת על שכמותך.
  2. אלה צריכות להיות טעויות קטנות וחביבות ולא מחדלים שיכולים להעיד על חוסר מקצועיות. גם פה אין לך בעיות. קל.
  3. לא באופן קבוע.

אז אני מאתגרת אותך היום לחשוב על הטעויות שלך, על המקומות הפחות מושלמים, המקומות שלא תמיד נוח לנו ליחצן החוצה ולראות איך ולמי בקהל שלך זה יכול לדבר.

!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח

ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.

כי הניוזלטר שלך יכול להיות
הרבה יותר ממה שהוא היום

₪297

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כאן מצטרפים
לרשימת התפוצה