הבלוג לא מת. הוא פשוט נהיה יותר חכם: למה בלוגים עדיין רלוונטיים בעידן הבינה המלאכותית

Photo by Emiliano Vittoriosi on Unsplash

אנחנו חיים בעידן שבו העולם הדיגיטלי רץ כל כך מהר שקצת קשה לנו לשמור על הקצב. הטרנדים משתנים בכל יום בערך, הפידים שלנו מתמלאים (ואחרי 24 שעות מתאפסים) ו-AI כותבת עבורנו טקסטים בתוך שניות. הכול זמין, מהיר, גנרי, קל ו… מפתה. כל-כך, מפתה.

ובתוך כל הרעש הזה יש מקום אחד שעדיין מחזיק מעמד, נשאר איתנו, ירוק עד, ומחזק את המותג שלנו לאורך שנים: הבלוג. הוא שלנו. והוא שם כדי להישאר. כי בעידן שבו כולם כותבים מהר, יש ערך מיוחד למי שכותב אמיתי.

אז למה בלוגים עדיין חשובים לעסקים קטנים?

1. כי בלוג הוא נכס תוכן ירוק עד

סטורי חי 24 שעות. ריל נעלם תוך ימים. אבל מאמר טוב בבלוג? הוא יכול להביא תנועה גם בעוד שנה. מאמרים טובים הופכים לארכיון של ידע, לקטלוג של תובנות שממשיכות להופיע בתוצאות החיפוש, להישמר על ידי קהל, ולבנות לאורך זמן מעמד של אוטוריתה. בלוג טוב לא רק נשאר – הוא מתעצם עם הזמן. ככל שיש בו יותר תוכן, כך עולה הסיכוי שמישהו יגיע דווקא אלינו כשמחפשים תשובה בגוגל.

2. כי גוגל עדיין אוהב בלוגים

גוגל סורק אתרי תוכן. הוא מחפש מאמרים טובים, שמספקים תשובות, מידע, ערך. כל מאמר שנכתוב יוסיף דף חדש שיקדם אותנו בתוצאות החיפוש. הבלוג מאפשר לאתר לכסות הרבה יותר מילות חיפוש – בזכות מגוון נושאים (קטגוריות), שאלות שהקהל שואל אותנו (מענה רלוונטי), והרחבות על נושאים ממוקדים (נישה). כל מאמר הוא עוד דלת כניסה לאתר שלנו.

ובניגוד למה שנהוג לחשוב – דווקא עכשיו, כשה-AI מייצר הצפה של תוכן שטוח וגנרי, גוגל נותן עדיפות לתוכן שמראה עומק, מומחיות, ניסיון וקול אישי.

3. כי בלוג בונה אמון ומומחיות

בלוג הוא לא רק טכניקה לקידום אורגני. הוא המקום שבו נראה לקהל שלך מי אנחנו, מה אנחנו יודעים, איך אנחנו חושבים. הוא עוד זרוע משמעותית למותג שאנחנו. דרך פוסטים אנחנו עונים על שאלות, משתפים זווית ראייה ומחשבה ייחודית, מציגים ניסיון ומומחיות, ונותנים ערך שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר כי הוא מחבר את כל זה יחד. זה מה שמחבר את הקוראים – וזה מה שבונה אמון.

ולמה זה חשוב? כי לפני שלקוחות קונים – הם צריכים להרגיש שמבינים אותם ואת הצרכים שלהם. שהתוכן עוזר להן. שהגישה שלנו מדברת אליהם.

4. כי בלוג מדגיש את הקול שלך

אפשר לזהות תוכן שנכתב על ידי אדם. בין אם זה מייל, פוסט או מאמר (או תמונות). לקוראים שלנו יש חוש לתוכן שמרגיש גנרי לעומת תוכן שיש בו נשמה. הקול האישי, הדוגמאות, הניסיון שלך – אלה בדיוק הדברים שהופכים מאמר למעניין, ומותג לבלתי נשכח.

תוכן שנכתב על ידי AI יכול להיות מדויק מבחינה לשונית – אבל שטוח מבחינה חווייתית. בלוג שנכתב מאיתנו, בקול שלנו, בניסוחים, ביטויים, סלנג ואפילו באופי שלנו מחבר את הקוראים לא רק לנושא – אלא אלינו.

5. כי בלוג יוצר אמון לאורך זמן

פוסט ברשת חברתית יכול ליצור רושם ראשוני. בלוג יוצר מערכת יחסים.
קוראת שקוראת שניים, שלושה פוסטים שלנו באתר – כבר לא תראה בנו כעסק אקראי, היא מרגישה שהיא מכירה אותנו, מבינה את הגישה שלנו, ולומדת לסמוך עלינו. הבלוג הופך לדרך טבעית להעמיק את הקשר הזה – פה נכנסת לתפקיד ההצעה להצטרף לרשימת התפוצה. הבלוג מייצר רצף, עקביות, ותחושת מקצועיות – בלי מאמץ שיווקי אגרסיבי שלרבים מאיתנו לא תמיד נוח איתו.

זה מה שבונה מותג.

ומה לגבי AI?

לפני שנדבר על הכלי עצמו, בואו נדבר על מה שהקוראים שלנו באמת מרגישים – מחקר שנערך בארה"ב בשנת 2023 מצא שכשקוראים חושדים שתוכן נכתב על ידי בינה מלאכותית – רמת האמון, העניין והמעורבות שלהם פוחתת באופן משמעותי.

52% מהנשאלים דיווחו שירגישו פחות מעורבים בטקסט
26% אמרו שזה יגרום להם לחשוב שהמותג פחות אישי
20% ירגישו שהוא פחות אמין ויצירתי

הקהל שלנו עדיין רוצה להרגיש שהשקיעו בו, שיש אדם אמיתי מאחורי המילים. שהתוכן שהם קוראים לא רק מדויק, נכון ורלוונטי – אלא שהם גם מתחברים אליו, שהוא נכתב עבורם.

ושלא תבינו לא נכון, AI היא כלי נהדר – לטיוטות, רעיונות, סיעור מוחות, גם אנחנו נעזרים בו לא מעט. אבל כדי שהתוכן באמת יעבוד, צריך לעבור שם אדם. צריך עריכה, עומק, דעה, ובחירה מדויקת יותר של מילים. אפילו גוגל אומרים את זה: לא אכפת להם מי כתב – אכפת להם מה כתוב. והם מדרגים גבוה יותר תוכן שיש בו ניסיון, אמינות, ואיכות – תוכן רלוונטי לגולשים.

ויש פה גם פרדוקס הרי הבינה המלאכותית מתבססת על מידע מהרשת – תוכן שכולנו יצרנו. הרבה מהידע ש-AI "מבינה" – הגיע מבלוגים, אתרי תוכן, פורומים ומאמרים של אנשים אמיתיים. כל פיסת מידע ש-AI יודעת להפיק – מישהו כתב קודם. אז אם כולם יעברו לתוכן אוטומטי – לא יישאר ידע ממשי, איכותי להתבסס עליו.

זו לא תחרות בין אדם למכונה. זו הבנה שדווקא עכשיו – קול אישי, אותנטי ומעמיק הופך לנדיר יותר. ולכן גם ליקר ערך יותר.

בשורה התחתונה:

מותגים, עסקים וכל סוג של אנשי מקצוע לאורך שנים חוו בצורה זו או אחרת את ההתפתחות וההתקדמות של העולם סביבנו, בין אם בצד הטכנולוגי או בצד הנגישותי – דברים כל הזמן משתנים, כל הזמן מתקדמים וההבנה הכי טובה שיכולה להיות לנו מהנושא הזה היא להסתכל תמיד קדימה ולבחון לאן הכיוון הולך ואיך אנחנו יכולים לעשות את האדפטציה של הנושא על העסק שלנו כי מקצועות וביקוש לא באמת מתים – עסקים לא גמישים כן.

הבלוג לא מת ולא הייתי ממהרת להספיד אותו בקרוב, הוא אחד הנכסים הכי יציבים, אפקטיביים ומשמעותיים שנוכל לבנות לעסק שלנו – במיוחד עכשיו. בלוג הוא לא בונוס. הוא אסטרטגיה. ה-AI כאן כדי לסייע לנו להפוך את האסטרטגיה הזו לפעולות בצורה חכמה יותר ומהירה יותר – היא באה לעזור לנו, לעבוד איתנו אבל לא במקומנו.

אם נשכיל לעבוד עם ה – AI, נספק לו אפילו את התכנים מהצד שלנו כיוצרי תוכן – בדיוק כמו שאנחנו עושים עם גוגל, ונלמד אותו ע״י כך לחזק את המסרים שלנו הוא יהפוך להיות שגריר עבור המותג שלנו.

אז היום כשאנחנו פונים בשאלה אל הבינה המלאכותית והיא מבחינתנו אשת המקצוע אצלה נחפש את התשובה, אנחנו אומרים – טוב מאוד, עכשיו בואו נלמד את המומחית לתת את התשובות שיחזקו את הנרטיב שלנו.

אל תפסיקו לכתוב תוכן, קיבלתם במתנה עוד ערוץ הפצה. תשתמשו בו לטובתכם. ככה חושבים כמו מותג.
אם יש משהו שאי אפשר לחכות זה את הצעד הבא שלכם.

  • הנתונים לקוחים מתוך מחקר שנעשה ב-2024 ופורסם על ידי Bynder בנושא תפיסת צרכנים כלפי תוכן שנכתב בבינה מלאכותית.

!Nailed It
ליצור ניוזלטר שהלקוחות שלך מחכים לפתוח

ולהפוך את הניוזלטר שלך לכלי אסטרטגי אמיתי, כזה שבונה את המותג שלך ויוצר חיבור עם הקהל.

כי הניוזלטר שלך יכול להיות
הרבה יותר ממה שהוא היום

₪297

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כאן מצטרפים
לרשימת התפוצה