אני חולה כבר איזה חודש, ואין לי אנרגיה לכלום (שפעת או קורונה או מה שזה לא יהיה). אז באתי לספר לך על תה כי זה כל עולמי כרגע.
ובחודש הזה אחיות שלי ואני מנסות לארגן יום הולדת 70 לאמא שלנו ובמקביל אני מנסה לסגור פעילויות גיבוש ותקציב ועד לכיתה של יוני. והדגש פה הוא על המנסה – המון החלטות שאני צריכה לקבל, והמסקנה העיקרית שלי היא – שיש לא מעט עסקים קטנים שממש מקשים על הקהל להבין מה הם מוכרים, כמה המוצרים שלהם עולים ואיך יוצרים איתם קשר.
אבל קודם תה.
ב-2013 עשו מחקר שבדק כמה אנשים מרוצים מהבחירות שהם עשו. הם נתנו למשתתפים תפריט עם 24 סוגים שונים של תה והמשתתפים היו צריכים לבחור מתוכם סוג 1.
לקבוצה אחת אמרו לסגור את התפריט לאחר הבחירה, ולקבוצה השניה להשאיר את התפריט פתוח.
ומה גילו? אלו שסגרו את התפריט היו מרוצים יותר מהבחירה שלהם מאשר אלו שמסרו את התפריט פתוח.
למה? כי הפעולה הזו של הסגירה השאירה לאותם משתתפים תחושה של סיימתי עם ההחלטה הזו, סיימתי עם המשימה, זה מאחוריי – עכשיו אפשר לעבור הלאה, במקרה שלהם – ליהנות מהתה.
זה קצת מזכיר סימון של “וי” אחרי שסיימנו משימה. זהו, היא מאחוריי.
אז אני חוזרת לקבלת ההחלטות שלי – איך אנחנו, כעסקים, נוכל לעזור לקהל שלנו לסגור את התפריט, לסמן וי, להתקדם איתנו? אנחנו נסגור להם את כל הקצוות הפתוחים.
ניתן את כל הפרטים שנחוצים להם כדי להשלים רכישה
מחיר, מיקום, תנאים ובעיקר מה הם הולכים לקבל מאיתנו.
אם אני מנסה להזמין כיבוד אני ממש אשמח לדעת לכמה אנשים “מגש גדול” או 2.5 ליטר יכולים להספיק.
אם אני רוצה להזמין בלונים אז אל תגרמו לי לעבור 3 עמודים כדי למצוא את הגלריה של העבודות שלכם – המוצר צריך להיות בחזית העסק שלכם.
ואם אתם עסק פיזי אז ממש ממש כדאי לציין איפה אתם ממוקמים, או אם אתם מגיעים לכל הארץ, רק לערים מסוימות או שבכלל יש רק איסוף עצמי. להגיע כמעט עד סוף התהליך ואז לגלות שזה בכלל לא רלוונטי לנו זה ביזבוז זמן לשנינו.
לצמצם בשביל הלקוח את הבחירה
אם יש לכם שירות מסוים והוא יכול להגיע בכמה אופנים אז ממש כדאי לציין מי מהפורמטים הוא הכי כדאי – מה הכי ישתלם לי, מה רוב הלקוחות בוחרים, מה יתאים לי בול.
אני בטוחה שיצא לך לא פעם לראות באתרים טבלאות השוואה בין מסלולים – זה בדיוק זה. מהצד של הלקוחה – ממש לא בא לי להתחיל להשוות לבד מה תפריט א’ נותן לי ומה ההבדל בינו לבין תפריט ב’, ואם יש לי גם תפריט ג’ אז זה בכלל סלט.
יכול להיות ששמעת על זה כפרדוקס הבחירה – ברגע שיש לנו יותר מידי אפשרויות אנחנו הופכים למבולבלים ועשויים שלא לבחור בכלל.
ובבקשה, בלי הפתעות לא נעימות.
כן מע”מ, אני מדברת עלייך.
כעסק אני מבינה את הרציונל שעומד מאחורי זה, אבל אם אני מוכרת ללקוחות פרטיים ולא מציגה את המחיר הסופי, כולל המע”מ – זו חתיכת הפתעה לא נעימה שמאלצת אותי להוציא מחשבון ולנסות להבין בכמה חריגה מהתקציב אני נמצאת כרגע.
בשורה התחתונה – אין פה שום דבר מורכב או מסובך במיוחד, זה אפילו לא דורש פיתוחים טכניים – זה הכל רק הנגשה של תוכן ומידע. וזה כן מצריך מאיתנו לשים את עצמנו מידי פעם בנעליים של הקהל שלנו ולעבור את אותו מסע שהם עוברים. לתקן ולוודא שעזרנו להם לסגור את התפריט.