בפוסט הקודם שלי בנושא דיברתי על איך לנהל פרופיל אינסטגרם מנצח, אחד הטיפים החשובים שנתתי שם הוא שימוש בהאשטגס. אז מה זה ולמה זה כלכך חשוב? או! בדיוק על זה רציתי לדבר הפעם 🙂
למה להשתמש בהאשטאגס?
האשטאגס, או תגי הקבצה לפי האקדמיה ללשון, באינסטגרם הן הדרך הטובה ביותר לחשוף את התמונות שלנו למשתמשים חדשים.
שימוש בתגים נכונים יעזור לנו לחשוף את הפרופיל שלנו למספר גדול יותר של משתמשים, וכתוצאה מכך להגדלה של כמות הלייקים לתמונה, הגדלה של המעורבות והעלאת מספר האוהדים לפרופיל.
איך זה עובד?
לכל תמונה שאנחנו מעלים באינסטגרם אנחנו יכולים לצרף עד 30 תגים. התגים הן מעין אלבומים, אוספים של קטגוריות ותוכן בעלי אותו נושא. כלומר כל תמונה שלנו יכולה להיות ב-30 אוספים שונים.
אם יש לי בלוג טיולים שעוסק בניו יורק ואני מעלה תמונה של times square אל הפרופיל שלי ואתייג את התמונה ב- #timessquare או #nycbloogers התמונה שלי תופיע בכל אחד מהאוספים האלו.
משתמשים שגם כן מתעניינים בעיר ויכנסו אל אחד האוספים האלו יוכלו להיחשף אל התמונה שלי ולעוד מאוד ומליוני תמונות נוספות שתוייגו תחת אותו התג.
אילו סוגי תגים יש לנו?
אז אם הבנו שתגים יכולים להגדיל את החשיפה שלנו, למה לא לתייג כל מילה שנרצה ולהיחשף בכל נושא או תחום שרק קיימים? איך נדע מה המילה הנכונה לתיוג?
בשביל לדעת מה הם התגים הנכונים לנו חשוב קודם להבין אילו סוגי תגים קיימים. יש לנו 3 סוגי תגים שבהם נשתמש: תגי מותג, תגי קהילה ותגי קבוצה/אתגר.
תגי מותג הם תגים אישיים שניצור למותג שלנו, בין אם זה עסק או פרופיל פרטי.
למשל, בפרופיל הפרטי שלי אני מתייגת את כל התמונות בהן מופיע הבן שלי תחת #mysweetyoni, ובפרופיל של הסטודיו שלי, אם אני מעלה עבודה שלי אני אתייג אותה תחת #designedbylemonade.
כלומר, אנחנו יכולים ליצור לעצמנו אוספים של תמונות שלנו, לנושאים עליהם אנחנו מדברים או בהם אנחנו נוגעים.
למה זה טוב? זה יוצר חיבור וזהות למותג ולערכים שלך ומגדיל את החשיפה למותג שלך. בנוסף אפשר להשתמש בתגי מותג כדי לקדם קמפיינים או מוצרים חדשים.
תגי קהילה הם תגים שמחברים ביננו לבין פרופילים בעלי תחומי עניין זהים או דומים לשלנו, תגים שחושפים אותנו בפני משתמשים חדשים מתוך קהילת המשתמשים, וחושפים בפנינו את התמונות של חברי הקהילה שלנו.
תגי קבוצה/תגי אתגר הם סוג של תגי מותג של פרופילים גדולים שהמטרה שלהם היא להשתמש בתוכן של אינסטגרמרים אחרים והעלות אותו אצלם בפרופיל. כלומר, אני מעלה ומתייגת את התמונה שלי תחת התג של אותה קבוצה או אתגר הצילום ומנהלי הקבוצה יכולים לבחור בתמונה שלי ולהעלות אותה לפרופיל שלהם ע"י תיוג הפרופיל שלי ומתן קרדיט, כך התמונה והפרופיל שלי זוכים לחשיפה בפרופיל נוסף.
איך למצוא את התגים הנכונים?
כדי לבחור את התגים הנכונים לנו ביותר אנחנו נבצע מחקר.
- נבדוק תגים רלוונטיים לנו לפי הנושאים אותם אנחנו מעלים לפרופיל שלנו.
- נבדוק גם באילו תגים הקהל שלנו משתמש כדי לגרום לו להיחשף אלינו בצורה ממוקדת יותר. תג טוב יהיה כזה שהוא גם רלוונטי אלינו וגם העוקבים שלנו משתמשים בו בחיפוש.
- נשתמש בשורת החיפוש באינסטגרם כדי למצוא פרופילים ותגים שמתאימים למילות החיפוש שלנו.
- נבדוק פרופילים בעלי קהל דומה לשלנו, משפיעני רשת למשל, ונראה באילו תגים הם משתמשים.
- נבדוק באילו תגים המתחרים שלנו משתמשים, נבדוק גם באילו תגים העוקבים שלהם משתמשים.
- ניכנס לתגים בהם אנחנו משתמשים ונחפש תגים מקבילים לתגים בהם אנחנו משתמשים.
אחרי שאספנו לנו מספר מגוון של תגים נתחיל לחקור אותם לעומק – נבדוק כמה תמונות הועלו תחת כל תג, נבדוק כל כמה זמן עולה תמונה חדשה תחת אותו תג ואילו תמונות עולות תחת אותה תג.
המטרה היא למצוא את 30 התגים שיעבדו לנו הכי נכון, לא נרצה לבחור בתגים עם מיליוני תמונות בקצב העלאה מהיר מאוד כי אז תמונות חדשות נבלעות בתוך ההמון, לכן נבחר בתגים בינוניים שם התמונות שלנו יכולות לבוא לידי ביטוי והחשיפה שלהן תיהיה מירבית.
אנחנו נרצה גם לוודא שהתמונות שלנו נמצאות בחברה טובה שמחמיאה להן, לכן נבחר בתגים בהם עולות תמונות איכותיות ומעניינות – כאלה שאנחנו עצמנו היינו שמחים לראות.
עוד כמה טיפים קטנים לסיום:
- זכרו שמעל הכל הערך שתתנו לעוקבים שלכם הוא שקובע, צרו תוכן מעניין ואיכותי והוסיפו תיאור לתמונה, כתבו טקסט שיעודד שיחה ותגובות לפוסטים שלכם.
- וודאו שהפרופיל שלכם הוא ציבורי, תמונות בפרופילים פרטיים (חסומים) לא יופיעו בתוצאות החיפוש.
- זכרו שאינסטגרם פועלת על ציר זמן, העלו את התגים שלכם מיד עם העלאת התמונה ולא מאוחר יותר אחרת התמונה לא תופיע בין הפוסטים הראשונים בחיפוש ותיבלע לה למטה. גם אין חשיבות לתיוג תמונות ישנות, זה לא אפקטיבי.
- צרו לכם קבוצות של תגים לפי הנושאים שאתם מעלים לפרופיל ורעננו אותם מידי פעם.
- שלבו בין 3 קבוצות התגים – תגי מותג, קהילה וקבוצות
- שמרו את רשימת התגים שלכם בפתקים בטלפון כדי שתמיד תוכלו להעתיק ולהדביק לפוסט.
פשוט לא?
לא, אבל בהחלט אפשרי 🙂 והכי חשוב הוא להיות סבלנים. דברים טובים קורים לאט.
ואם עדיין אתם מרגישים לא מספיק בטוחים מוזמנים להגיע אלי לפגישת ייעוץ והכוונה, פרטים כאן.
עד אז צרפו מוזמנים לעקוב אחרי הפרופילים שלי באינסטגרם פה וגם פה , ושימו גם קישור לעמוד האינסטגרם שלכם בתגובות, אשמח להכיר ולעקוב.
קרדיטים:
beemashelinyc | irahok | nothingisordinary_ | hilataltalimi | shimon.shomron
רגע רגע, תמונות מתויגות זה אחלה, אבל יש עוד חיה מוזרה שכולם מדברים עליה - הסטוריז באינסטגרם:
אני כאן כדי לסגור לכם גם את הפינה הזו, כתבתי במיוחד פוסט עם מדריך בסופו להבנה טובה יותר על מה זה הדבר הזה בכלל סטוריז באינסטגרם. אתם עוד לא שם?
מה הסיפור של הסטורי הזה?
אני לוקחת את האינסטגרם שלי מאוד ברצינות. לא כל תמונה תעלה לפיד, יש נושאים קבועים ומראה אחיד, ואם להיות כנה לפעמים זה יכול להיות ממש מתיש. איפה הספונטניות אתם בטח שואלים? הו! שמחה ששאלתם כי הספונטניות הזו, החלק הזה של האינסטגרם של פעם, החופשי וחסר "החוקים" הוא חזר וקוראים לו "סטורי".
7 מחשבות על “איך לבצע מחקר האשטגס לאינסטגרם”
המון תודה על האינפורמציה החשובה, נתת לי ערך רב בפוסט הזה ולמדתי ממך המון…
אין ספק שאחזור לקרוא כשאקים לי חשבון באינסטגרם!
שמחה לשמוע 🙂 תודה עינב
היום לכאורה כל אחד יכול לשווק את העסק שלו אבל וזה אבל גדול- למצוא את קהל היעד ולהבין את הלקוחות הפוטנציאליים של העסק- זו כבר מלאכת מחשבת וכמה טוב שיש את ההנחייה המקצועית שלך. לימדת אותי המון ונהניתי לקרוא את sweet yoni ועוד
את צודקת נויה, גם אני מאמינה שעם הדרה ממוקדת ונכונה עסקים קטנים יכולים בהחלט לשווק את עצמם לגמרי לבד – צריך רק לדעת לשאול את השאלות הנכונות 🙂
שמחה שלמדת ושמחה עוד יותר שנהנית!
איזו הפתעה למצוא את עצמי! כבוד גדול. ולענייננו, פוסט חשוב מאוד.
תודה לך. מעשיר ומועיל.
בהחלט אשתמש במידע לקידום העמוד שלי
איזה כייף, ממש שמחה לשמוע.
תודה שקד 🙂