instagram stories

מה הסיפור של הסטורי הזה?

אני לוקחת את האינסטגרם שלי מאוד ברצינות. לא כל תמונה תעלה לפיד, יש נושאים קבועים ובכלליות מראה אחיד, ממש כמו שלימדתי אתכם כאן וגם כאן. ואם להיות כנה לפעמים זה יכול להיות ממש מתיש. איפה הספונטניות אתם בטח שואלים? הו! שמחה ששאלתם כי הספונטניות הזו, החלק הזה של האינסטגרם של פעם, החופשי וחסר "החוקים" הוא בהחלט חזר וקוראים לו "סטורי".

בואו נעשה סטורי!

מוכר לכם המשפט? מעולה. אז מה הסיפור עם כל הסטוריז האלו?

סטורי הוא קטע קצר, 15 שניות, של תמונה או סרטון שעולה לחשבון האינסטגרם שלנו ונעלם אחרי 24 שעות.

instagram stories
Photo credit: Infomastern on Visual Hunt / CC BY-SA

ובצורה קצת יותר מעניינת – הסטורי הוא התוכן הכי פופלארי שקיים באינסטגרם. אם אנחנו תמיד אומרים שהתוכן הוא המלך תחשבו כמה כוח יש לתוכן שלכם כשאתם מסתכלים לקהל שלכם בעיניים ומעבירים את המסרים שלכם.
וכדי להיות יותר מדוייקת אז 1 מתוך 5 סטוריז מובילים להודעה פרטית ממשתמשים – פניה ישירה. במילים אחרות –טירוף!

ולמה הסטוריז כל כך פופולאריים?

יש הרבה סיבות אבל החשובות בעיני הן:

  1. קל מאוד ליצור אותם, כל מה שצריך זה את הטלפון שלכם וכדאי שתיהיה גם תאורה טובה (אבל ממש לא חובה).
    מצלמים ומעלים. הכי אותנטי.
  2. מאפשר לנו להראות עוד צדדים שלנו / של העסק שלנו.
  3. אם אנחנו בררנים לגבי התמונות שיעלו לנו לפיד, בסטורי זה בדיוק ההפך – המראה לא קובע – הסיפור כן.
  4. הם משאירים אתכם בתודעה -אם אתם לא מספיקים להעלות בכל יום תמונה לאינסטגרם, הסטורי סוגר לכם את הפינה הזו כי מבחינת העוקבים שלכם אתם לגמרי שם.
instagram stories
Photo on Visualhunt

הסיפור הבאמת מעניין בכל זה הוא שבצורה משונה, או שלא משונה בכלל, הסטוריז הכי נצפים והאלו שאנחנו הכי מחכים להם הם הסטוריז שמראים את הצד האחר של אותו פרופיל, זה שלא מצפים לראות ובזכותו אנחנו מקבלים לא רק הצצה לחיים וסדר היום של הפרופיל שאנחנו עוקבים אחריו, אלה גם תחושה של חיבור והיכרות אישית. וכמו שאתם בוודאי יודעים – ברגע שיש קליק ביחסים זו כבר לגמרי אהבה.

אז מה הסוד להצלחה? ליהנות.

כמו בכל מצב – תנו ערך.
וערך לא חייב להיות כבד ועמוק, הוא צריך להיות כייפי ומהנה לצפייה. הוא גם יכול להיות נתון לפרשנות, וגם זה בסדר כי לרוב הערכים שם יהיו חיוביים.
בסטוריז שאני מעלה אני רוצה להעלות לעוקבים שלי חיוך על הפנים, זה הערך שאני רוצה לתת להם.
בסטוריז של הצלמת שימרית הילל הערך שאני תמיד מקבלת הוא של שיחרור, גם בסגנון הצילום שלה שתמיד מעצים נשים אחרות וגם באופי ההתנהגות שלה כלפי עצמה והילדים – וזה משהו שחוזר אצלה תמיד. טביעת אצבע.

instagram stories
Photo on Visualhunt

אצל הרבה פודיז אפשר לראות הצצות אל המטבח שלהם. אצל שי-לי ליפא למשל, שמתחזקת סטורי לתפארת אגב, אפשר לראות את המאחורי הקלעים של אמא בשלנית, מה היא מכינה בבית או מה היא אוכלת בחוץ, וזה מרתק.

עוז תלם, האיש והכרובית, משתף לאחרונה צילומי מסך של כל מי שהכין את מתכון הבטטה המטורף שלו. מתכון שקיבל ויראליות מטורפת הרבה בזכות הפעילות הזו בסטוריז (ברור שלא נשארתי אדישה וגם אני הכנתי, יצא מושלם!).

איך עושים את זה?

פשוט מתחילים. לאט לאט.

אם לא נוח לכם לדבר למצלמה אז תתחילו בתמונות. תתנסו בכל אחת מהאופציות שיש כדי ליצור אינטראקציה עם הקהל – תוסיפו טקסט כדי למקד את המסר שלכם, תשאלו שאלה קצרה בסקר, תראו שימוש במוצר בעזרת צילום בומרנג – תמצאו את השימוש הנכון לעסק שלכם בכל אחת מהפונקציות שהסטורי מאפשר. תחקרו.

instagram stories
Photo on Visualhunt

ואם כבר התאהבתם אז יש כמה דברים שאני ממליצה עליהם:

  • תגוונו – אם אתם מעלים כמה סטוריז ביום תדאגו שיהיה לכם גם וגם – גם תמונות וגם וידאו, גם סקר וגם בומרנג (וגם סופר זום על החתול כי זה תמיד טוב).
  • אם אתם מעלים וידאו תגבו אותו גם בטקסט קצר – לא כולם רואים וידאו עם סאונד, תעניינו אותם כדי שידליקו את הרמקול.
  • תשתמשו בסקרים כדי לקבל אינפורמציה שימושית – שמעתם על הקורס החדש שלי? כן – מעולה, לא – תשלחו להם בהודעה פרטית את הפרטים (אבל בצורה נחמדה "היי X, ראיתי שאת לא מכירה את הקורס החדש והמגניב שלי, הנה הפרטים. בטוחה שיהיה לך מעניין 😊")
  • תשאלו את העוקבים שלכם גם שאלות קצת יותר מורכבות ותבקשו מהם לשלוח לכם את התשובה בהודעה ישירה.
  • תשתמשו גם במדבקות וגיפים לחיזוק המסרים (אבל לא יותר מידי כי אז התוצאה הפוכה).
  • אל תעלו יותר מ-12-14 סטוריז ביום, אחרת במקום קווים תקבלו נקודות ויהיה קשה ומעייף לעקוב אחריכם והם יעברו הלאה.
  • תשמרו על סדר כשאתם מציגים סיטואציה – התחלה, אמצע וסוף – אל תעצרו באמצע ותעברו הלאה, אנחנו בונים כאן יחסים.
  • תפנו עוקבים לסטוריז שלכם מהתמונות שאתם מעלים בפיד שלכם – תזמינו אותם לראות את מאחורי הקלעים של התמונה, לשמוע עוד על מוצר או להשתתף בסקר שאתם עושים שקשור לתמונה שהעלתם – תחשבו יצירתי.
instagram stories
Photo on Visualhunt

סטוריז שאני אוהבת במיוחד:

תמר מור – זו שהביאה לנו את ה-פינה "אבא בחול". בסטוריז שלה היא בעיקר רוקדת על שולחנות – תסמכו עלי, אתם רוצים לראות את זה.

רונית כפיר – מעצבת פנים, או כמו שאני אוהבת לקרוא לה – האמא והגב של העצמאיות. בסטוריז שלה תראו בעיקר בישולים, טיולים ותוכלו להנות מהקול הרדיופוני ההורס שלה.

עידו סמיוני – האיש, הכלב והריקודים באמצע הרחוב. באמת שכל מילה מיותרת.

אפרת אביגייל בשארי – בלוגרית ו-ולוגרית DIY צבעונית במיוחד. אצלה בסטוריז תראו בעיקר סקרים על הדברים החשובים באמת בחיים.

אנדריאה שוורץ-ארצי – שחקנית ואמא של לני וגידי שהם גם הכוכבים של הסטוריז שלה. ואם ילדים לא עושים לכם את זה – זה בגלל שעוד לא ראיתם את לני עושה מייקל ג'קסון.

אז אם נסכם, אצל הרבה פרופילים הסטוריז הפכו לחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלהם הרבה בזכות הקשר הישיר ללקוחות. האינסטגרם בפני עצמו הוא כלי מאוד חזק לשיווק העסק והסטוריז מעצימים את זה פי כמה, אז בהחלט שווה לכם לנצל אותו עד כמה שאפשר.

מכירים פרופילים נוספים שמתחזקים סטוריז הורס? שלחו לי!
יש לכם שאלות? מוזמנים לשאול כאן, באינסטגרם או בקבוצה שלי "לחשוב כמו מותג".

חכו, זה עוד לא הסוף!

רוצים לראות את הדרכת הסטוריז שצילמתי בפייסבוק לייב בקבוצה שלי?
הנה היא עכשיו זמינה לכולכם.
אל תשכחו להוריד את ה-מדריך לסטוריז שיסביר לכם ה-כ-ל
ממש כאן
איך להעלות סטורי

ואם כבר דיברנו על סטוריז, אז מה הסיפור שלכם?

כי אם עכשיו כשאתם מבינים את הפלטפורמה, הגיע הזמן לדבר על המהות:

לכל אחד יש סיפור

לכל אחד יש סיפור

שימוש בסיפור, סטוריטלינג, הוא אחד הכלים המשמעותיים בעולם המיתוג. בעבר אנשי הקריאייטיב היו בונים סיפורים פיקטיביים למותגים, אבל היום הקהל שלנו הרבה יותר חשדן. היום סיפורים חייבים להיות אמיתיים. למה לסיפורים יש כל כך הרבה כח? ואיך אנחנו מספרים את הסיפור של המותג שלנו?

לקריאה »

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

18 מחשבות על “מה הסיפור של הסטורי הזה?”

  1. מודה שקשה לי לתחזק את זה. אני באמת משתמשת בזה כדי להעלות תמונות מהיום יום שלי שלא קשורות לפיד הכללי אבל להראות ממש את היום שלי או את מאחורי הקלעים אני לא מצליחה. ואולי זה נדמה לי אבל לא מצליחה לראות כאלה שמתחזקים גם וגם-או שהסטורי מאד פעיל ואז יש תמונה פעם בכמה ימים או הפוך.

    1. יש הרבה שמצליחים גם וגם, אבל אנחנו לא עושים השוואות אף פעם 🙂 כל אחד ואיך שעובד לו.
      מה לגבי הפיד הכללי שלך באינסטגרם? אותו את מצליחה לתחזק?

  2. תמרי סלונים ליבס

    חן איזה פוסט מעולה. עשית לי סדר מופתי בכל ההשערות שלי… תודה!!
    סטורי, לא מזמן שאלה אותי יונית מה הקטע עם הסטורי?
    ואחת הדוגמאות שנתתי לה היא כמובן תמרוללההTamar Mor
    גם לי ממש לא היה ברור הקטע של זה.
    אני אינסטגרמית ותיקה מאוד אבל הסטורי לא באמת היה ברור לי, עד שהסטורי של תמר
    התחיל לכבוש את ליבי.
    מצאתי את עצמי צוחקת מזה, מחייכת, מחכה לזה… מגיבה לה.
    הסטורי של תמר הוא דוגמה נפלאה למה סטורי הוא מאסט וכמה הוא משרת את הפרופיל עצמו. הרבה מעבר למה שאנחנו מבינים.
    כולנו מציצנים בנשמתנו והסטורי הוא מציצנות קטנה לחיים שלנו. מעבר לרזולוציות עצמן…
    כמו שכתבת כל כך נכון בפוסט. יש בזה משהו של פעם. של אינסטגרם שלא צריך כל הזמן לחשוב איך הוא נראה ואם התמונה מספיק שווה לפיד? או מסתדרת שם בפרפקציוניזם מושחת.
    הכל כמו שזה life Itself
    ומהם החיים אם לא סטורי אחד גדול….
    פוסט מצויין, באת בזמן.
    משתכנעת בזכותך לנסות בעצמי וכמובן נכנסת להציץ בהמלצות של הסטוריס!

    1. תמר מתחזקת סטורי למופת ורואים גם עד כמה שהיא נהנת מזה ואני די בטוחה שזו הסיבה העיקרית שגם אנחנו נהנים מה סטוריז שלה. הכי אמיתי שיש, הכי תמר.
      החיים הם באמת סטורי אחד גדול, וזה תמיד מפתיע אותי איך הרגעים הכי קטנים הם אלה שתופסים אנשים, כאילו אנחנו מחפשים אישור לזה שכולם אותו הדבר.
      מחכה לראות אותך שם!

  3. תודה חן. מודה שהייתי בורה בזה ממש, ועשית לי סדר במה זה בכלל ולמה זה כדאי. פוסט סופר מעניין.

  4. פוסט נהדר, אני ממש לא התחברתי עדיין לאינסטגראם ועשית לי חשק להכנס יותר ולראות מה קורה שם .. ולהכנס לכל הסטורי שהמלצת
    תודה

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מותג אישי
לחשוב כמו מותג

מה זה מותג אישי ואיך בונים מותג אישי חזק?

מרטי נומייר הגדיר מותג כתחושת בטן שיש לאדם בקשר למוצר, שירות או חברה. להיות מותג אישי זה לשים את העשייה שלנו בקדמת הבמה כדי שהקהל שלנו יוכל להרגיש מכנה משותף עם מה שאנחנו משדרים, גם אם הם לא מכירים אותנו באופן אישי. פוסט ראשון בסדרה.

מה ההבדל בין מותג למיתוג?
לחשוב כמו מותג

מה ההבדל בין מותג למיתוג? פוסט מסכם

מה הופך עסק למותג? האם התקציב שלו או האדם שעומד מאחוריו? מי שמגדיר אותנו כמותג הם הלקוחות שלנו – מה החוויה שלהם מולך הייתה? האם המוצר שלך מסמן משהו עבורם?
פוסט רביעי ואחרון בסדרה.

wix vs. wordpress
טיפים ומדריכים

Wix vs. WordPress – במה לבחור?!

אתם צריכים אתר. יש לכם תקציב, זמן נתון וים של שאיפות. איזה כייף! עכשיו תחשבו שהייתם מבזבזים את כל אלה על המערכת הלא נכונה לכם והייתם נאלצים לעשות שוב הכל מהתחלה. באסה.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

שימוש בסיפור, סטוריטלינג, הוא אחד הכלים המשמעותיים בעולם המיתוג. בעבר אנשי הקריאייטיב היו בונים סיפורים פיקטיביים למותגים, אבל היום הקהל שלנו הרבה יותר חשדן. היום סיפורים חייבים להיות אמיתיים. למה לסיפורים יש כל כך הרבה כח? ואיך אנחנו מספרים את הסיפור של המותג שלנו?
9 דקות קריאה
פעם כשהייתי מציגה את עצמי הייתי אומרת ״אני חיה ברשתות החברתיות״. אני באמת מחוברת כל הזמן ומכל מקום, מעניין לי שם, יש סיפורים נפלאים שם באינטרנט (והגיפים, או הגיפים) אז לא פלא שאני לא מוצאת שם את עצמי לאחרונה, למי בכלל יש זמן לצרוך תוכן כשאת עסוקה בלספור נתונים?
2 דקות קריאה
שימוש נכון בהאשטאגס, או תגי הקבצה לפי האקדמיה ללשון, יעזור לנו לחשוף את הפרופיל שלנו למספר גדול יותר של משתמשים, וכתוצאה מכך להגדלה של כמות הלייקים לתמונה, הגדלה של המעורבות והעלאת מספר האוהדים לפרופיל.
5 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

ב

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.