לחשוב כמו מותג

לחשוב כמו מותג – איך שימוש נכון במיתוג יקדם את העסק שלכם

לפני 6 שנים התחלתי ללמוד. אני לא מדברת על לימודים אקדמאים, עם זה סיימתי הרבה לפני. התחלתי ללמוד מה זה באמת אומר להקים עסק. כמה דברים שלא ידעתי ולא לקחתי בחשבון, כמה שינויים שעברתי, כמה השפעה יש לכל דבר על כל דבר. ואני? אני רק רציתי לעצב מותגים.

להקים עסק זה קל, ממש קל. לנהל עסק זה קשה, ממש ממש קשה.

יש כל כך הרבה דברים שאנחנו צריכים לעשות – לנהל את האתר, לכתוב את התוכן, לדאוג לתמונות, לשווק, לפרסם, להתעדכן בחידושים, לעבור הכשרות וקורסים, להכיר אנשי מפתח – אנחנו עובדים במשרה מלאה בניהול העסק, למי בכלל נשאר זמן לעבוד מול לקוחות?

בשביל לייעל את כל הסיפור הזה יש לנו מיתוג, ולמרות מה שבדרך כלל חושבים, מיתוג הוא מושג הרבה יותר רחב וכולל מאשר הלוגו שלכם. ההבנה של העקרונות האלו תעזור לנו לחשוב כמו מותג.

מיתוג זה לא רק לוגו

מיתוג זה ערכים, יסודות, שפה. מיתוג זה התחושה הזו שמכירים אתכם ועוד לא דיברתם בכלל. הרבה אוהבים לקרוא לזה אסטרטגיה אבל אותי המונח הזה תמיד הפחיד, מונח כל כך גדול וכל כך חד משמעי, ואני על עצמי למדתי שדברים כל הזמן משתנים.
עסק עצמאי הוא משהו דינמי, אז במקום אסטרטגיה אני משתמשת ב"מסלול". ולפעמים גם צריך לחשב מסלול מחדש, אבל היסודות של העסק – הלמה הקמתי אותו, מה אני רוצה להשיג בזכותו ולאילו לקוחות אני רוצה להגיע – הכל נשאר אותו הדבר.

לחשוב-כמו-מותג

מיתוג זה הקול שלך

הצבעוניות של המותג שלכם, הגופנים בהם את משתמשים, סוג התמונות שאתם בוחרים לפרסומים שלכם, סגנון הכתיבה שלכם ואפילו הנושאים עליהם אתם מדברים – כולם יחד יוצרים את הקול שלכם. הקול הויזואלי שלכם.

חן יאקה שומרון
צילום: זוהר נתיב גולן

הקול הזה מדבר בשבילכם הרבה לפני השיחה הראשונה עם הלקוח. הוא מסביר מי אתם, מה האופי שלכם, מה האופי של העסק שלכם. הוא מחדד את העקרונות שלכם, אלה שלא תמיד אפשר להעביר בלוגו, הוא מציג אתכם וגורם ללקוח הפוטנציאלי להרגיש שהוא מכיר אתכם.

מיתוג זה הדרך שלך

מסלול, זוכרים? יש המון דרכים לשווק את העסק ואם אתם כמוני, one woman show, אתם חייבים כל הזמן להישאר עם האצבע על הדופק, כל הזמן להיות מעודכנים.

כמה פעמים מאז שפתחתם את העסק פייסבוק שינתה את ממשק הניהול שלה? כמה אפליקציות חדשות פותחו? פתאום בשנה האחרונה יותר ויותר בעלי עסקים פונים לאינסטגרם כפלטפורמה האידיאלית לשיווק העסק, אז פתחתם גם חשבון עסקי? וגם כולם מדברים על עמודי נחיתה שממש ממש פשוט לבנות, יש לכם נכון? ומה עם אתר? בקיצור – אנחנו מוצפים.

לחשוב-כמו-מותג
אז מה עושים? מתמקדים. עדיף להיראות סופר מקצועי בפלטפורמה אחת מאשר ללכת לאיבוד בכולן יחד. תבחרו את הפלטפורמה השיווקית שהכי נוחה לכם, שהפעילות בה זורמת לכם. תתחילו עם אחת. מסלול אחד. צעדים קטנים שיובילו להצלחות גדולות. תבחרו אחת ותמשיכו משם.

מיתוג זה המטרה שלך

למה בחרנו התחום הזה? אני מאמינה שהתשובה הרבה יותר גדולה מ"כסף". הבחירה להיות עצמאיים היא יותר עקרונית, אז למה אתם בחרתם בזה? מה רציתם להשיג? אל מי רציתם להגיע? למה?

הלקוחות שלכם הם המטרה שלכם. מאוד נוח לנו להגיד שהעסק שלנו פונה לכולם, אבל לרוב זה לא נכון. אי אפשר לרצות את כולם, איו שירות שמתאים לכולם. תדייקו את הקהל שלכם, תכירו אותם, מה הם אוהבים? מה מושך אותם?

הרבה יותר קל לחדד מסרים כשאנחנו יודעים מי עומד לפנינו. תיזכרו אל מי אתם מכוונים, מי עומד בקצה המסלול שלכם. בשביל מי הקמתם את העסק הזה? למי רציתם לעזור? מי הוא הלקוח האידיאלי שלכם? תדמיינו אותו, תכוונו אליו.

אם גם אתם רוצים להתחיל לחשוב כמו מותג, לצלול קצת יותר לעומק, לחדד את המסרים ולגרום לעסק לדבר עם הנראות שלכם אתם מוזמנים להיפגש איתי.

בהצלחה!

שומעים? לא מזמן העלינו פוסט שמהווה השלמה נהדרת לתוכן הזה:

מותג אישי

מה זה מותג אישי ואיך בונים מותג אישי חזק?

מרטי נומייר הגדיר מותג כתחושת בטן שיש לאדם בקשר למוצר, שירות או חברה. להיות מותג אישי זה לשים את העשייה שלנו בקדמת הבמה כדי שהקהל שלנו יוכל להרגיש מכנה משותף עם מה שאנחנו משדרים, גם אם הם לא מכירים אותנו באופן אישי. פוסט ראשון בסדרה.

לקריאה »

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

זהירות טרנדים
עיצוב

זהירות טרנדים!

טרנדים – עיצוב שטוח, משטחי צבע, משולשים, חצים, שפם – בטוח נתקלתם בהם כמה וכמה פעמים בזמן האחרון, והם רק חלק ברשימת הטרנדים בעולם העיצוב.
אז מה זה בעצם טרנד?

מה ההבדל בין מותג למיתוג?
לחשוב כמו מותג

מה ההבדל בין מותג למיתוג? פוסט מסכם

מה הופך עסק למותג? האם התקציב שלו או האדם שעומד מאחוריו? מי שמגדיר אותנו כמותג הם הלקוחות שלנו – מה החוויה שלהם מולך הייתה? האם המוצר שלך מסמן משהו עבורם?
פוסט רביעי ואחרון בסדרה.

לפי מה אתם בוחרים את הספרים שלכם? סיפורי כריכה
עיצוב

סיפורי כריכה

לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

יש גם וידאו
מרטי נומייר הגדיר מותג כתחושת בטן שיש לאדם בקשר למוצר, שירות או חברה. להיות מותג אישי זה לשים את העשייה שלנו בקדמת הבמה כדי שהקהל שלנו יוכל להרגיש מכנה משותף עם מה שאנחנו משדרים, גם אם הם לא מכירים אותנו באופן אישי. פוסט ראשון בסדרה.
9 דקות קריאה
יש גם וידאו
בכל מה שקשור לעסקים נהוג לחשוב שכמה שיותר – יותר טוב. הבעיה היא שמרדף הזה אחרי "היותר", בעיקר כשמדובר בעסק קטן, מובילה לתוצאה הפוכה. אנחנו מנסים לפנות ליותר, לכולם ובסוף מגיעים לאף אחד. אז מה כן כדאי לנו לעשות? להתמקד. פוסט שני בסדרה.
7 דקות קריאה
יש גם וידאו
אפילו מוצרי בסיס כמו לחם או חלב לא יתאימו לכולם, אז בטח שלא המותג שלנו, ההרצאה שלנו, הקורס שלנו, הספר שלנו, חשבון האינסטגרם שלנו. הקהל שלנו הוא לא כולם ואנחנו לא יכולים להניח אף פעם שלמוצר או שירות יש את אותו הקהל. פוסט שלישי בסדרה.
5 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג