לחשוב כמו מותג – איך שימוש נכון במיתוג יקדם את העסק שלכם

לפני 6 שנים התחלתי ללמוד. אני לא מדברת על לימודים אקדמאים, עם זה סיימתי הרבה לפני. התחלתי ללמוד מה זה באמת אומר להקים עסק. כמה דברים שלא ידעתי ולא לקחתי בחשבון, כמה שינויים שעברתי, כמה השפעה יש לכל דבר על כל דבר. ואני? אני רק רציתי לעצב מותגים.

להקים עסק זה קל, ממש קל. לנהל עסק זה קשה, ממש ממש קשה.

יש כל כך הרבה דברים שאנחנו צריכים לעשות – לנהל את האתר, לכתוב את התוכן, לדאוג לתמונות, לשווק, לפרסם, להתעדכן בחידושים, לעבור הכשרות וקורסים, להכיר אנשי מפתח – אנחנו עובדים במשרה מלאה בניהול העסק, למי בכלל נשאר זמן לעבוד מול לקוחות?

בשביל לייעל את כל הסיפור הזה יש לנו מיתוג, ולמרות מה שבדרך כלל חושבים, מיתוג הוא מושג הרבה יותר רחב וכולל מאשר הלוגו שלכם. ההבנה של העקרונות האלו תעזור לנו לחשוב כמו מותג.

מיתוג זה לא רק לוגו

מיתוג זה ערכים, יסודות, שפה. מיתוג זה התחושה הזו שמכירים אתכם ועוד לא דיברתם בכלל. הרבה אוהבים לקרוא לזה אסטרטגיה אבל אותי המונח הזה תמיד הפחיד, מונח כל כך גדול וכל כך חד משמעי, ואני על עצמי למדתי שדברים כל הזמן משתנים.
עסק עצמאי הוא משהו דינמי, אז במקום אסטרטגיה אני משתמשת ב"מסלול". ולפעמים גם צריך לחשב מסלול מחדש, אבל היסודות של העסק – הלמה הקמתי אותו, מה אני רוצה להשיג בזכותו ולאילו לקוחות אני רוצה להגיע – הכל נשאר אותו הדבר.

לחשוב-כמו-מותג

מיתוג זה הקול שלך

הצבעוניות של המותג שלכם, הגופנים בהם את משתמשים, סוג התמונות שאתם בוחרים לפרסומים שלכם, סגנון הכתיבה שלכם ואפילו הנושאים עליהם אתם מדברים – כולם יחד יוצרים את הקול שלכם. הקול הויזואלי שלכם.

חן יאקה שומרון
צילום: זוהר נתיב גולן

הקול הזה מדבר בשבילכם הרבה לפני השיחה הראשונה עם הלקוח. הוא מסביר מי אתם, מה האופי שלכם, מה האופי של העסק שלכם. הוא מחדד את העקרונות שלכם, אלה שלא תמיד אפשר להעביר בלוגו, הוא מציג אתכם וגורם ללקוח הפוטנציאלי להרגיש שהוא מכיר אתכם.

מיתוג זה הדרך שלך

מסלול, זוכרים? יש המון דרכים לשווק את העסק ואם אתם כמוני, one woman show, אתם חייבים כל הזמן להישאר עם האצבע על הדופק, כל הזמן להיות מעודכנים.

כמה פעמים מאז שפתחתם את העסק פייסבוק שינתה את ממשק הניהול שלה? כמה אפליקציות חדשות פותחו? פתאום בשנה האחרונה יותר ויותר בעלי עסקים פונים לאינסטגרם כפלטפורמה האידיאלית לשיווק העסק, אז פתחתם גם חשבון עסקי? וגם כולם מדברים על עמודי נחיתה שממש ממש פשוט לבנות, יש לכם נכון? ומה עם אתר? בקיצור – אנחנו מוצפים.

לחשוב-כמו-מותג
אז מה עושים? מתמקדים. עדיף להיראות סופר מקצועי בפלטפורמה אחת מאשר ללכת לאיבוד בכולן יחד. תבחרו את הפלטפורמה השיווקית שהכי נוחה לכם, שהפעילות בה זורמת לכם. תתחילו עם אחת. מסלול אחד. צעדים קטנים שיובילו להצלחות גדולות. תבחרו אחת ותמשיכו משם.

מיתוג זה המטרה שלך

למה בחרנו התחום הזה? אני מאמינה שהתשובה הרבה יותר גדולה מ"כסף". הבחירה להיות עצמאיים היא יותר עקרונית, אז למה אתם בחרתם בזה? מה רציתם להשיג? אל מי רציתם להגיע? למה?

הלקוחות שלכם הם המטרה שלכם. מאוד נוח לנו להגיד שהעסק שלנו פונה לכולם, אבל לרוב זה לא נכון. אי אפשר לרצות את כולם, איו שירות שמתאים לכולם. תדייקו את הקהל שלכם, תכירו אותם, מה הם אוהבים? מה מושך אותם?

הרבה יותר קל לחדד מסרים כשאנחנו יודעים מי עומד לפנינו. תיזכרו אל מי אתם מכוונים, מי עומד בקצה המסלול שלכם. בשביל מי הקמתם את העסק הזה? למי רציתם לעזור? מי הוא הלקוח האידיאלי שלכם? תדמיינו אותו, תכוונו אליו.

אם גם אתם רוצים להתחיל לחשוב כמו מותג, לצלול קצת יותר לעומק, לחדד את המסרים ולגרום לעסק לדבר עם הנראות שלכם אתם מוזמנים להיפגש איתי.

בהצלחה!

רוצים להתחיל עצמאית? אני בעד – הכנתי לכם סדרה נהדרת שתעזור להבין את המותג שאתם טוב יותר

מותג אישי

מה זה מותג אישי ואיך בונים מותג אישי חזק?

מרטי נומייר הגדיר מותג כתחושת בטן שיש לאדם בקשר למוצר, שירות או חברה. להיות מותג אישי זה לשים את העשייה שלנו בקדמת הבמה כדי שהקהל שלנו יוכל להרגיש מכנה משותף עם מה שאנחנו משדרים, גם אם הם לא מכירים אותנו באופן אישי. פוסט ראשון בסדרה.

לקריאה »
על מציאת נישה והייתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים

על מציאת נישה והיתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים

בכל מה שקשור לעסקים נהוג לחשוב שכמה שיותר – יותר טוב.
הבעיה היא שמרדף הזה אחרי "היותר", בעיקר כשמדובר בעסק קטן, מובילה לתוצאה הפוכה.
אנחנו מנסים לפנות ליותר, לכולם ובסוף מגיעים לאף אחד. אז מה כן כדאי לנו לעשות? להתמקד.
פוסט שני בסדרה.

לקריאה »
איך למצוא את קהל היעד שלי

איך למצוא את קהל היעד שלנו?

אפילו מוצרי בסיס כמו לחם או חלב לא יתאימו לכולם, אז בטח שלא המותג שלנו, ההרצאה שלנו, הקורס שלנו, הספר שלנו, חשבון האינסטגרם שלנו.
הקהל שלנו הוא לא כולם ואנחנו לא יכולים להניח אף פעם שלמוצר או שירות יש את אותו הקהל. פוסט שלישי בסדרה.

לקריאה »
מאת:
חן יאקה שומרון
חן יאקה שומרון
מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
שתפו הלאה:
כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו. כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

 אני רוצה להגיב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באותו נושא:

בין הדו"ח השנתי לתוכנית השיווקית ל-2020 החלטנו לעצור לרגע ולראות איפה היינו ומה עשינו השנה בלימונדה 2.0 כמו שאנחנו קוראים לה (לנו). ואולי זו בעצם נקודה טובה להתחיל בה, ה-2.0 הזה ומה הקטע שלו.
8 דקות קריאה
יש גם ווידאו
מרטי נומייר הגדיר מותג כתחושת בטן שיש לאדם בקשר למוצר, שירות או חברה. להיות מותג אישי זה לשים את העשייה שלנו בקדמת הבמה כדי שהקהל שלנו יוכל להרגיש מכנה משותף עם מה שאנחנו משדרים, גם אם הם לא מכירים אותנו באופן אישי. פוסט ראשון בסדרה.
9 דקות קריאה
יש גם ווידאו
בכל מה שקשור לעסקים נהוג לחשוב שכמה שיותר – יותר טוב. הבעיה היא שמרדף הזה אחרי "היותר", בעיקר כשמדובר בעסק קטן, מובילה לתוצאה הפוכה. אנחנו מנסים לפנות ליותר, לכולם ובסוף מגיעים לאף אחד. אז מה כן כדאי לנו לעשות? להתמקד. פוסט שני בסדרה.
7 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

Scroll to Top
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך. ללא ספאם ודואר זבל, ניתן להתנתק בכל עת.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.