אשה מבולבלת כשמחפשת תשובה לכמה עולה להקים אתר

כמה עולה להקים אתר?

שאלת השאלות. באופן קבוע בקבוצות השונות בפייס ובמרשתת השאלה הזו עולה. שאלה לגיטימית בתור בעלי עסק שמבינים שהם צריכים נכס ומתחילים לגשש עלויות. רק מה, התשובות מבלבלות, ללא תחתית וקצה ובגדול מרגישות כ"שוק פרוץ". החל מ"בחינם", דרך זולים מאוד (שיעלו ביוקר בהמשך), ממשיכים בעלויות משמעותיות שגבוהות פי 2-3 מההצעות הראשוניות ומסתיימות בעשרות (רבות) של אלפי שקלים על תוצר שעל פניו הוא אותו תוצר. מה הקטע עם זה? ובכן בפוסט הזה אנסה להסביר את המרווחים הגדולים ומה הם יכולים לייצג.

* חשוב לציין, אנחנו נמצאים בשוק חופשי. זכותו של כל אחד לתמחר עצמו ככל העולה על רוחו. ישנם אנשי מקצוע נהדרים במחירים זולים וישנם אנשי מקצוע נהדרים פחות במחירים יקרים. הנאמר במאמר אינו מתיימר להציג איזשהו סטנדרט מחירים קשיח אלא לתת תמונה כללית על הטווחים בשוק. 
אם תשאלו אותנו – אנחנו נגיד שהתקציב הנכון עבורכם לאתר מגיע מכם ולא ממי שמוכר לכם אותו. 

האופציות ה"כמעט - חינמיות"

תבנו בעצמכם

בין אם בוורדפרס, וויקס, שופיפיי או פלטפורמה אחרת – כולן מתאמצות מאוד להפוך לפשוטות ככל הניתן, ככה שאתם תוכלו לבצע כמה שיותר פעולות בעצמכם ללא תלות מוחלטת באנשי קוד עבור כל שינוי.

זו אחלה תקופה לחיות בה, כי האמת היא שזה באמת אפשרי לבנות בעצמכם. אנחנו רואים הרבה נכסי תוכן ראויים בהחלט שקמו בידיים אוהבות ועצמאיות.

אופציות של "עשה זאת בעצמך" פופולריות:

  • וויקס / סקווארספייס / פלטפורמות סגורות דומות:
    הכי פשוט, הכי נגיש, הכי קליל. למעשה אם אתם צריכים להרים מהיום להיום עמוד נחיתה אינפורמטיבי, בוויקס תוכלו לעשות זאת לגמרי בחינם (ללא חיבור לדומיין משלכם)
  • להתארח בפלטפורמות דיוור ומסרים (מיילצ'ימפ / סמוב / רב מסר וכו')
    אתם בעצם משלמים על שרות אחר (בעיקרו ניהול רשימת תפוצה) אבל מקבלים גם פיצ'רים של בניית עמודי נחיתה פשוטים (לפעמים לא צריך יותר מפשוט) כחלק מהדיל.
  • וורדפרס – עם כמה שפלטפורמה הזו היא ללא גבולות למעשה, לעיתים משליכים את המורכבות של חוסר הגבולות על כל התנהלות בה, וכדאי לדעת שהיום כל שרות אחסון שמכבד את עצמו יאפשר לכם להקים אתר וודרפס בקליק וחצי של עכבר – וכבר יש לכם אתר, שלם, עם תבנית מסוימת, כולל ניהול בלוג, כולל עמודים שונים. להתחיל עם וורדפרס זה רק עניין של החלטה. התאמתה לצרכים הספציפיים שלכם זה כבר עניין אחר – אבל להתחיל? קליק וחצי.

אז מה הקטע?

ובכן, זה שאפשר לא אומר שזה פשוט בהכרח. כן, גם בלי לערב קוד.

לדוגמה הכוכב של וורדפרס – אלמנטור , מאפשר לכם להרים אתרים פשוטים ואתרים מורכבים. המורכבים – הם עדיין מורכבים, ולא רק בגלל הקוד (שכאמור נחסך ברובו בעבודה עם בילדר בדמות אלמנטור או וויקס) אלא כי כמוצר/מערכת/מכלול הם מורכבים – מה מדבר עם מה? מה מתעדכן בהתאם למה? לאן הולכים מאיפה באיזה אופן מגיעים לשם?

נניח והייתי רוצה לבנות בניין – בבסיסו זה לשים בלוקים וטיח ביניהם. אלמנטור ו-וויקס ושופיפיי יאפשרו לכם לשים את הבלוקים וידאגו לטיח – אבל האם זה אומר שהבניין שאקים אכן יהיה בגודל הנכון, בחלוקות חללים הנכונות, מהחומרים הנכונים, עם הריהוט המתאים, ועוד לא התחלתי לדבר על מה שלא חשבתי עליו בכלל , כמו יסודות מתאימים, עמידה בתקנים כאלו ואחרים, דאגה לצנרת טובה, חיבור לחשמל, מים וכו' … רואים לאן אני הולך עם זה? זה לא רק לשים בלוק אחד על השני.

ועדיין לאוטודידקטים – זוהי אופציה נהדרת לנסות אותה. איך ומה לא חסר באינטרנט, על כל פיצ'ר חד שיוצא באלמנטור צצים מדריכים ביוטיוב כפטריות אחרי הגשם. זה לא מדע גרעין (מבטיח לכם שאנחנו לא גאונים גדולים, ולא היינו צריכים הסמכות כאלה ואחרות) ואם אתם נחושים אתם בהחלט יכולים לבנות את הנכס שלכם בעצמכם בדרך שתבחרו. כן תהיו מוכנים לשאול הרבה שאלות ולהקדיש המון זמן לניסוי וטעיה – מה שנקרה ללמוד תוך כדי תנועה.

לא לכולם יש את הפנאי, החשק או הזמן להשקיע בכך – והטעות הנפוצה בהקשר כזה היא "לעשות בעצמי כי זה הרי פשוט וזה הכי זול" – ובכן, אין לכם יכולת להעריך עד כמה היישום הספציפי שלכם פשוט עד שלא תתנסו בלבנות אותו.

עלויות

למה עלויות? זה בחינם לא? ובכן – לא. שום דבר לא חינם. אתם תשלמו בצורה זו או אחרת על:

  • הזמן שלכם בלהבין מי נגד מי ותנו לי לזרוק טיפ של נסיון, לפעמים על הדברים הכי קטנים ולא משמעותיים – תבוזבז כמות זמן לא פרופורציונלית של הסתבכות. תעשו ניסוי – תתמחרו שעת עבודה שלכם ותתעסקו יום שלם באתר – בסוף הום תראו לאן הגעתם ותכפילו את שעות העבודה בתעריף שהגדרתם – זהו כסף ש"השקעתם" גם אם לא יצא לכם פיזית מהארנק, האם ההתקדמות שלך נמצאת בהלימה עם הסכום? אם כן – מגניב. אם לא, תנסו עוד יום ומהר מאוד תגיעו לתמונה מייצגת של האם זה "משתלם" כספית, אע"פ שלא שילמתם לאף אחד.
  • עלויות שיש לכל נכס (ותלוי איפה המחיר מגולם) – שטח אחסון בשרת (כן, גם בוויקס אתם צריכים שרת, הוא פשוט מגולם במחיר) + דומיין – כתובת האתר שלכם. (כאן אפשר לקרוא איך לבחור נכון שירות אחסון לאתר הוורדפרס שלכם)
  • תוספים / פיצ'רים הכרחיים: זה תופס לכל פלטפורמה באשר היא – לרוב, כשאתם תצטרכו יישום מסוים (גם אם פשוט) שהוא בגדר "חובה שיהיה" מבחינתכם , דווקא הוא יעלה כסף (בדמות תוסף "פרו" או מסלול "משודרג") – ואלה מתחילים לעלות כסף. בעבור נכסים מורכבים – העלויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים מאוד בראיה אסטרטגית של שנה או יותר.
    קוראים למודל הזה "Freemium (מהמלה חינם FREE)" והוא נהיה משומש עד דק בעולם האפליקציות – תורידו בחינם, תשתשמו בחינם, אבל – לפתיחת הפיצ'ר המאוד מסוים הזה – תשלמו, ותנו לי להגיד לכם , בחברות הללו יושבים אנשים חריפים מאוד בשביל לפצח מה יהיה הקילר פיצ'ר הזה – שאתם ממש חייבים. זה אמנם התחיל באפליקציות אבל כבר מזמן פלש לכל תחום אפשרי של שירותים – קחו בחינם, אבל כשכבר תשקיעו ותתרגלו , תבינו שבשביל הפסיק הבאמת הכרחי לכם – תצטרכו לשלם ולפעמים לא מעט.

האופציות ה"שפויות" (או בזיל הזול)

מכירים את הפוסטים על "אני מחפש X אבל במחיר שפוי"? ובכן דעו כמה דברים –

א' – ניסוח שכזה ירחיק מכם את בעלי המקצוע העסוקים. בעלי המקצוע העסוקים – עסוקים מסיבה מסוימת, לרוב, כי הם עובדים עם לקוחות שמכבדים את הערך של הצד השני וככלל בכל התקשרות – כדאי ששני הצדדים יעריכו זה את זה כדי לצאת מרוצים.

ב' – תקבלו תוצאות של מתחילים שרעבים לכל עבודה, ואם מה שאתם צריכים הוא התחלתי ומוגבל, זו האמת אופציה לא רעה לתת למישהו להתגלח עליכם מקצועית בתמורה למחיר זול יותר. כל עוד אתם באים עם ציפיות מתואמות לרמת התוצר.

ג' – תקבלו תוצאות של בניה מוכנה מראש – כלומר תבנית מעוצבת ומוגדרת מראש שמשנים במסגרת מוגבלת על מנת לקבל את הטאץ' שלכם (לדוגמה צבעוניות, לוגו וכו'). האמת שזו גם אופציה לא רעה בכלל במידה ואתם מחפשים משהו להתחיל לרוץ איתו. כדאי לבוא עם ציפיות תואמות, במסלולים כאלו לרוב התאמות אישיות שמחוץ לתבנית יעלו כסף נוסף או שיהיו מחוץ להסכם לחלוטין.

עלויות

אתרים שמוצעים בעד 5,000 שקל כנראה שנעשים בידי מתחילים בתחום או מבוססים על מבנה קיים שאי אפשר לשנותו בהתאם לצרכיכם (בעת הבניה).

חשוב לציין, גם עד מסגרת של 10,000 ש"ח אתם עדיין יכולים לקבל הצעות שכאלו, למעשה זה מעין אזור דמדומים שחולק אנשי מקצוע חדשים ו-וותיקים. שווה לשאול על הרקע, לבדוק טיב של עבודות קודמות, במידה ויש לכם יכולת לשוחח עם לקוחות עבר – זה מומלץ בחום כדי להבין על ההתנהלות והכי חשוב להבין מה אתם הולכים לקבל.
בנוסף, הצעות כאלו לרוב לא יכללו מרכיבי עיצוב / מיתוג – כך שקחו בחשבון שכנראה תצטרכו להוסיף אותן לתקציב במידת הנדרש.

בטווחים של עד 10,000 שקל בהחלט ניתן לצפות לתוצר של אתר תדמיתי ראוי שנבנה למידתכם עם מערכת בלוג בניהול עצמי. בעבור פרויקטים מורכבים יותר היינו ממליצים (כמו חנות, או מבנה תכנים מיוחד בהתאמה אישית) להיערך עם תקציב גדול יותר כדי לתפוס את אנשי המקצוע המובילים. 

נכס עסקי לעצמאיים

רגע, מה נכס עסקי? לא כל האתרים הם נכסים עסקיים? ובכן כן, ולא. 
כשאנחנו רואים אתר כנכס עסקי אנחנו מתייחסים אליו עם מטרות אופרטיביות שעימן הוא אמור לשרת את העסק שלכם. זהו לא רק אתר יפה, או מקום לתת לכם לכתוב את היומן שלכם, או פלטפורמה להתחלה. מדובר על כלי שאמור לעזור לכם להכניס כסף (באמצעות תצוגת שרותים, מכירת מוצרים, יצירת הזדמנויות עסקיות, קידום אורגני ארוך טווח וכו'..).
ככזה – ההתייחסות אליו כבר יותר מודעת לצרכים הקונקרטיים שלכם (על מנת לנסח אפיון מייצג ונאמן) ואתם כבר עם תקציב של "השקעה" ולא "עז כלכלית" שצריך לצלוח. 

בהקשר הזה – אנחנו מזהים מגמה של יועצים עסקיים שהחלו לתת "אפיון" כחלק מהשרות שלהם, ללא שום ידע במורכבות הפיצ'רים. האפיונים האלו נראים כמו רשימת מכולת של "צריך הכל מהכל". אם תגיעו עם אפיון שכזה לאיש מקצוע תתקלו בהצעות מחיר מנופחות ומוגזמות שלא לצורך (כי הרבה מורכבויות שמעלות משמעותית את מחיר הן על סעיפים זניחים שהוסיפו ללא ממש ידע מקצועי במשמעות ההפקתית שלהם).
העניין הוא שכשאתם מגיעים עם אפיון "מוכן" אתם מורידים מאיש המקצוע את תהליך החשיבה של להתאים לצרכיכם את הפתרון הנכון ביותר (ובהתאמה בעל היחס עלות/תועלת המיטבי) ובמקום זאת מקבלים הצעת מחיר על רשימה של פיצ'רים. כשתימחרנו הצעות כאלה הגענו לסכומים של 25-30 אלף שקל כשבפועל יכולנו לתמחר אתר בחצי מחיר שהיה משיג את אותן התועלות והתמורות (ואף יותר). 

עלויות

סדרי גודל של 10,000 – 25,000 ש"ח שתלויים באפיון.
(עבור אתר תדמיתי עם בלוג ניתן למצוא אופציות ראויות גם בטווח שמתחת ל-10)
תהליכים כאלו יתחילו לרוב באפיון מסודר שמבוסס על צרכים והתאמה אישית של מערך המידע, הניראות והפיצ'רים באתר למה שאתם בפועל צריכים.
ככל שאתם צריכים יותר המחירים יעלו. הנה כמה דוגמאות לפיצ'רים/סעיפים בעלי פוטנציאל להקפיץ מחירים משמעותית:

  • חנות מקוונת – בבסיסה חנות יושבת על תוסף חינמי שנקרא ווקומרס. העלויות מתחילות להתנפח בהתאמות והרחבות של התוסף ותוספי המשנה שלו. כדאי לדעת שניתן לבנות מערכות שהן "כאילו חנות" שמציגות את השירותים שלכם אבל ללא סליקה (או שהרכישה מתבצעת מחוץ לאתר שלכם) ובכך להוזיל משמעותית את ההצעה. לפעמים טיפול ידני של יצירת קשר אפקטיבי לא פחות מ"קנה עכשיו" ועולה הרבה הרבה פחות. 
  • מערכת תוכן רובסטית – "זה רק בלוג" – ובכן אתרי מגזינים או בלוגים גדולים צריכים התאמות קונקרטיות לצרכים שלהם, וכן גם בלוג יכול להיות מאוד מורכב מאחורי הקלעים כדי שתוכלו לנהל אותו אחר כך בגמישות המירבית. יצא לנו לבנות בלוגים שעלו יותר מאתרי מסחר מקוון.
  • אתרים דו-לשוניים. נגיד זאת בצורה הפשוטה ביותר – כדי לייצר אתר דו לשוני באופן הדוק ומוצלח, נדרשת עבודה רבה מאוד. כן, יש תוסף, אבל זה לא נגמר בתוסף אלא בהתאמת האתר והמערכות שלו לעבודה וניהול שוטפים. אנחנו רואים המון מקרים של אתרים דו-לשוניים שפשוט לא סגורים הרמטית כמו שצריך מבחינת הביצוע (מבחינת סידורי העמודים, האלמנטים, המחרוזות המתורגמות, מה קורה כשמשהו לא מתורגם – מקבלים אתר עם הרבה מאוד פינות לא אפויות). בנוסף, הניהול שלהם הוא מסועף יותר ומבולגן יותר. לא פעם נמליץ לבנות שני אתרים נפרדים לחלוטין ולהתייחס אליהם יחידנית.
  • קורסים ו/או אתרי חברים – זה אחלה של נכס לגדול איתו, הבעיה היא שמדובר בתוספים מורכבים ליישום שלם ומוצלח. נגיד שעבור קורס יוטיוב אחד שאתם משווקים, זה לא יהיה כלכלי לבנות מערכת קורסים שלמה לכבודו.
  • "שיהיה אפשר להוסיף אחר כך" – סעיפים אבסטרקטים שכאלה הם מנפחי מחירים שערורייתיים. הסיבה פשוטה – או שבונים את זה או שלא. אין בעיה לבנות ולהשאיר ריק (לאחר כך) אבל מורכבות הבניה כבר בוצעה (כלומר "עלתה").

אז אכן כשמסתכלים על האתר ככלי עסקי – העלויות כבר משמעותיות ולא משהו שאנחנו כעצמאיים שולפים מהמותן. מדובר על השקעה לטווח ארוך ויש להגיע אליה בשלים ומבינים את העסק והפעילות שלנו. אתר שכזה כשהוא מנוהל כהלכה (עם עדכונים שוטפים וניהול שוטף) יכולים לעמוד מספר שנים עד שיצריכו ריענון. כלומר זו השקעה לטווח של 3-4 שנים.

חברות שמוכרות לחברות

פעם, אם הייתם צריכים אתר, הייתם מתקשרים לבית תוכנה או לסטודיו לפרסום. מזכירה הייתה מתאמת איתכם פגישה, הייתם מגיעים למשרד שנמצא בבניין משרדים, עוברים בלובי מתוקתק, יושבים בחדר המתנה נעים עד שהיו קוראים לכם לבוא לחדר פגישות.
בדרך לחדר פגישות הייתם עוברים על יד החדר של המפתחים, החדר של המעצבים,החדר של המקדמים, ואולי אפילו על פני המשרד הנאה של המנכ"ל.  
בחדר הפגישות רחב הידיים הייתם יושבים מול נציג החברה לפגישה על מה אתם בעצם צריכים.
עושה רושם של חברה סופר רצינית, מאוד מצליחה, מבוססת, הם בטח יודעים מה הם עושים.

אז מה הקטע?

דעו זאת – המזכירה, המשרד, המעצבים, המפתחים, המקדמים, המשרד של המנכ"ל (והאוטו שלו שחונה בחניה השמורה) ואפילו הנציג הנעים שיושב אתכם על קפה בחדר הפגישות רחב הידיים – הם כולם מגולמים במחיר האתר שתרצו לבנות. למה? כי הם עולים כסף, ומאיפה מגיע הכסף שמממן את אלו? מעסקאות על אתרים כמו שלכם.
שם אתם יכולים לקבל הצעות מחיר של עשרות רבות (ואף מאות) אלפי שקלים.
העלות של האתר היא לא מה עולה להם לייצר אותו אלא גילום המימון של כל התדמית שחוויתם כשישבתם שם בלובי. 
זה בסדר כשאתם חברה, עם תקציבים של חברות. אם אתם לא – שימו עין על אספקטים כאלה כשאתם נפגשים עם נציגים – המצג נוצץ? זה יגולם במחיר.
כן נאמר שבסקייל מסוים יש הגיון לשכור צוות שלם שיעבוד עבורכם, אבל בהחלט לא היינו ממליצים להתחיל משם אם אתם לא מחפשים הרפתקאות כלכליות.

כיום אנשים מוכשרים מאוד מקימים עסקים עצמאיים (בדיוק כמוכם) בעיצוב ובניית אתרים כשכל מה שהם צריכים (בנוסף לידע הרחב והנסיון) הוא מחשב. הם לא צריכים בניין משרדים מפואר, מזכירה או חדרי ישיבות כדי לבנות אתר. אצל העצמאיים גם תמצאו יחס יותר אישי לעשיה מולכם ועבורכם. זה פחות פס ייצור ויותר תהליך מותאם ומשותף איתכם. רואים חברה שמתהדרת ב"מאות אתרים שהשקנו השנה"? זה אינו בהכרח איתות טוב אם אתם מחפשים יחס אישי ותקשורת מלווה לדוגמה, תחשבו על זה.

עלויות

השמיים הם הגבול.ראינו הצעות על אתרים דומים שמתומחרות בהפרשים של מאות ואף אלפי אחוזים יותר. 

אז תכלס השארתי אתכם עם "זה תלוי"

זה נכון, אבל הנקודה החיובית פה שהייתי רוצה להעביר שאם ממילא המצב הוא כזה שאין תשובה מייצגת ל"כמה צריך לעלות אתר" , לפחות שמרו את השליטה אצלכם ותתחילו מעמדת המוצא: 
"מה התקציב שיש לי › איך להפיק ממנו את המיטב".

מאת:

שמעון שומרון

שמעון שומרון

מעצב ואיש אינטראקטיב, נושם ממשקים וחווית משתמש. יוצר דיגיטל, חובב צילום אווירי (רחפן) וקרקעי (מצלמת כיס). נרגש מטכנולוגיה, גיק משחקים ויישומים אינטראקטיביים. מפרק סדרתי.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: שמעון שומרון

מעצב ואיש אינטראקטיב, נושם ממשקים וחווית משתמש. יוצר דיגיטל, חובב צילום אווירי (רחפן) וקרקעי (מצלמת כיס). נרגש מטכנולוגיה, גיק משחקים ויישומים אינטראקטיביים. מפרק סדרתי.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

המשמעות מאחורי סמל האהבה של פרינס
השראה

המשמעות מאחורי "סמל האהבה" aka פרינס

בשבוע שעבר עוד אייקון עזב אותנו, אבל הפעם מדובר באייקון אמיתי, אחד כזה שהלך עם זה ממש רחוק. ב-1993, שינה פרינס את שמו לסמל.

מה ההבדל בין מותג למיתוג?
לחשוב כמו מותג

מה ההבדל בין מותג למיתוג? פוסט מסכם

מה הופך עסק למותג? האם התקציב שלו או האדם שעומד מאחוריו? מי שמגדיר אותנו כמותג הם הלקוחות שלנו – מה החוויה שלהם מולך הייתה? האם המוצר שלך מסמן משהו עבורם?
פוסט רביעי ואחרון בסדרה.

טרנדים ותחזיות שיווקיות ל-2020
השראה

אז מה היה שם? סיכום 2019 בעולם השיווק ולמה לצפות ב-2020

קטעים נבחרים, אנקדוטות משעשעות ותחזיות פוקחות עיניים לסיכום 2019 ופתיחת 2020 כדי שגם אתם תוכלו להיכנס אל השנה החדשה עם מטרות מפוקחות יותר לעסק שלכם.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

מה כדאי לדעת על בחירת תבנית לאתר הוורדפרס אם אתם משתמשים באלמנטור פרו ומה השתנה מהותית בבחירה זו כיום אל מול כמה שנים אחורה? כל הפרטים בפנים.
7 דקות קריאה
יש גם וידאו
במאי 2019 מיילצ'ימפ הכניסו שינויים דיי דרמטיים למערכת הדיוור שלהם, גם מבחינת מסלולי התשלום וגם מבחינת התפעול. אז כמה זה באמת שינה לנו? ולפי מה כדאי לנו לבחור מערכת דיוור?
5 דקות קריאה
יש גם וידאו
בחיפושי על דרך התנהלות טובה ונוחה עבורנו בכל הקשור ללינקים שבורים באתרים שלנו, נתקלתי במאמר נהדר שדרכו למדתי על שיטה סופר יעילה איך לעקוב באופן מתמיד אחר קישורים שבורים בעזרת Google Analytics. אז הכנתי מדריך כדי שגם אתם תוכלו :)
8 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.