במקום הראשון במצעד השאלות שלנו עומדים האתרים המוכנים מראש.
את האתרים המוכנים שלנו (בלוג עסקי, אתר למעצבת ואתר צלם) פיתחנו מתוך רצון להנגיש נכסים דיגיטליים גם לעסקים מתחילים ממש, כאלו שאין להם תקציב גדול במיוחד להקמת אתר. ישבנו ואפיינו את המבנה הנכון לאתר שכזה מתוך עבודה עם הרבה מאוד עסקים, עם דרישות שונות, עם מטרות שונות שבסופו של דבר הביאו אותנו להבנה שהבסיס הוא דומה, לפחות בהתחלה. ורצינו לתת לקהל שלנו את נקודת הפתיחה הכי טובה שיכולה להיות במסגרת התקציב שלהם.
חשבנו שהיינו ברורים בתיאור המוצר, אבל לא מספיק. אז תיקנו. ואז חשבנו שעכשיו אנחנו לגמרי ברורים בתיאור המוצר – אבל לא, אז תיקנו שוב. אבל שאלות ממשיכות לעלות (הידד ותודה עליהן) אז בואו ננצל את המעמד ונענה לכם על כמה מהן:
זו תבנית?
כן…ולא
לא פיתחנו תבנית, אבל כן לקחנו את היתרונות של חשיבה תבניתית ואת היתרונות של אתר בהקמה אישית ועשינו מיקס.
וורדפרס היא מערכת שמבוססת על תבניות – הולכים לחנות תבניות, בוחרים את זו שנראית לנו הכי מתאימה, מתקינים על המערכת, מכניסים תוכן ומקבלים אתר שלא נראה ולא מזכיר את התבנית שבחרנו. כי אנגלית ועברית זה לא אותו הדבר, כי תמונות מאגר של אתרי לייפסטייל לא עובדות בדיוק כמו התמונות של ההרצאה שלכם, כי המבנה לא כזה גמיש, כי כמו שבגדים נראים מעולה על הדוגמנית בקטלוג ככה זה גם עם תבניות…במציאות, פחות.
כשאנחנו מתייחסים לתבנית אנחנו מתייחסים לשלד של האתר ולא למראה החיצוני שלו. וכשאנחנו מקימים אתרים אנחנו דואגים לקחת את השלד הזה ולנקות אותו מכל מה ש"יפה" ואז בונים עליו את מה שנכון, מבפנים והחוצה.
מתחילים עם סידור עמודים, עם היררכיה של מידע, עם תוספים שיגרמו להכל לעבוד כמו שצריך ולאתר לזוז כמו שצריך. משם מתחילים אל התוכן והחשיבה על מה הלאה ולא רק על מה עכשיו, איפה יהיו הנקודות שעסק מתחיל עשוי לעשות קפיצה משמעותית ואיך האתר יכול לעזור לו בזה. ואם כבר תוכן אז ממשיכים להתמקד גם בעברית שהיא הרבה יותר מ"ימין לשמאל". אלו הדברים הקבועים, הם לא משתנים, הם לא דינמיים – זה השלד שלנו, החלוקה והסידור של האלמנטים בעמודים השונים.
ובסוף, מגיע העיצוב – וכאן אנחנו מלבישים את האתר שלכם בבגדים של המותג שלכם.
מה זה כולל?
את הידע, ההבנה וההכוונה המקצועית שלנו 😊
אבל גם המון תוספי פרימיום שאנחנו משתמשים בהם לאתרים שלנו כמו אלמנטור פרו, תוסף לכיווץ תמונות, תוסף קידום אורגני ותוסף להאצת מהירות, חיבור למערכת הדיוור מיילצ'ימפ והטמעה של קוד גוגל אנליטיקס.
הצבעוניות של האתר תילקח מהמיתוג שלכם. אם לא עברתם תהליך מיתוג ואין לכם עדיין לוגו או שפה עיצובית אז אנחנו בשיחה מולכם אנחנו נבקש לדעת מי הקהל שלכם ומה המסר שלכם ומה את רוצים להשיג באמצעות האתר. משם אנחנו ניקח את המושכות ונתאים את הצבעוניות הנכונה ביותר עבור האתר. חוץ מזה תהיה התאמה של אייקונים במידת הצורך והתאמה של תמונות מאגר בהתאם למותג שלכם.
מה ההבדל בין אתר מוכן מראש לבין אתר בהתאמה אישית?
היקף הפרויקט, התקציב, הצרכים והתוצאה הסופית.
אתר בהתאמה אישית נעשה בהתאמה מלאה לצרכים של העסק שלכם. זה מתחיל בשיחות אפיון והבנה של המותג שלכם , של הקהל שלכם, של המטרות שלכם ועובר לעיצוב ואז בניה. אתר מוכן מראש כבר אופיין, עוצב ונבנה על בסיס ממוצע הצרכים של הלקוחות שלנו, והוא כולל בתוכו אלמנטים שחוזרים על עצמם באתרים. יש לו מבנה קבוע שלא ניתן לשינוי.
אתר בהתאמה אישית דורש תקציב גבוהה יחסית ויכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.
אתר מוכן מראש מתאים לבעלי תקציב מוגבל והעלות שלו היא 6500 ₪.
אתר מותאם אישית יהיה בסופו של דבר מראה משקפת למותג שלכם ולמי שאתם.
אתר מוכן מראש יהיה לכם לכלי שיעזור לכם ליישר קו מול הקולגות שלכם וימצב אתכם בצורה מקצועית יותר אל מול הלקוחות שלכם.
אבל בעיקר מה שחשוב להבין הוא שאין כאן נכון או לא נכון, טוב יותר או פחות. יש אתכם, את המותג שלכם ואת מה שמתאים עבורכם בנקודת הזמן הנוכחית.
אפשר להוסיף דברים לאתר מוכן מראש?
כן, אבל לא במסגרת הפרויקט.
המחיר המשתלם של האתרים המוכנים שלנו מגיע מכך שזה מוצר סגור וככזה אנחנו מגבילים אותו למבנה שקבענו. במידה ויש לכם צורך בתוספות, שינויים והתאמות מבניות אז אין לכם צורך באתר מוכן מראש ונפנה אתכם לאתר בהתאמה אישית.
אבל, בסופו של תהליך האתר הוא שלכם, הוא נכס בבעלותכם ובניהול עצמאי שלכם, ואם תחליטו להוסיף או לשדרג אותו הוא יהיה פתוח עבורכם והיות ומדובר על וורדפרס – השמיים הם הגבול.
מה לגבי תוכן?
אתר מוכן מראש מגיע עם תוכן דמה וכאן התפקיד שלכם לעבור על העמודים והאזורים השונים באתר ולספק לנו את התכנים. בעבר היינו דיי גמישים לגבי קבלת התכנים, אבל היום אנחנו מקפידים על קבלת כל התכנים מראש לאזורים והעמודים הרלוונטיים.
כשהתוכן שלכם נכנס לעמודי האתר אנחנו מקבלים הצצה למי שאתם כמותג, מה סגנון "הדיבור" שלכם אל הקהל ובאילו הנעות לפעולה אתם בוחרים להשתמש. תוכן עוזר לנו לקבל תמונה נכונה יותר של אופי המותג שלכם ומשם ההתאמה של התמונות, האייקונים והצבעוניות נעשית נכונה יותר ומדויקת יותר.
במידה ואתם מתקשים עם כתיבת תוכן אנחנו תמיד נמליץ להיעזר באנשי מקצוע בתחום הקופירייטינג שיצליחו להעביר את המסרים שלכם בשפה שלכם.
ומה אחר כך?
אחרי שנסיים את הפרויקט אנחנו נקבע איתכם הדרכה אונליין ונסביר את מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל לנהל את האתר שלכם, ההדרכה הזו תוקלט ותישלח אליכם כדי שתמיד תוכלו לחזור ולהיזכר במה שלמדתם. מעבר לזה, אנחנו לא הולכים לשום מקום ואתם מוזמנים תמיד לפנות אלינו בשאלות שצצות לכם.
המטרה שלנו בסופו של דבר היא שאתם תדעו לתפעל את האתר שלכם בצורה שוטפת, תדעו לעדכן תוספים, לערוך תוכן, להעלות פוסטים. בקיצור, אנחנו רוצים שתדעו לנהוג באתר שלכם.
אז אם נסכם, האתרים המוכנים מראש שלנו הם כלי מצויין להתנעת הפעילות העסקית או האישית שלכם, אם אתם נמצאים בתחילת הדרך או אם יש לכם תקציב מוגבל אתר שכזה יכול להיות פתרון אופטימלי עבורכם.
ואחרי שכל זה נאמר, חשוב לזכור שאתר אינטרנט, כמו כל פלטפורמה אחרת, הוא בסך הכל כלי ליצירת נוכחות דיגיטלית ברשת. הוא יכול להיות כלי קידום חזק מאוד אם תקפידו להכניס אליו תכנים רלוונטיים לקהל שלכם, הוא יכול להיות כלי למכירה אם תקפידו על השיווק שלכם. הוא כלי אסטרטגי שבא למצב אתכם כמותג בין הקולגות שלכם והוא כלי טקטי להעברת הידע והמקצועיות שלכם.
אנחנו יכולים לעזור לכם עם ההקמה שלו, אבל לאן תבחרו לקחת אותו משם זה לגמרי בידיים שלכם.