זהירות טרנדים

זהירות טרנדים!

טרנדים – עיצוב שטוח, משטחי צבע, משולשים, חצים, שפם – בטוח נתקלתם בהם כמה וכמה פעמים בזמן האחרון, והם רק חלק ברשימת הטרנדים בעולם העיצוב.
אז מה זה בעצם טרנד? טרנד זה אופנה, זה מה שנכון כאן ועכשיו, זה צבעי ניאון וכריות בכתפיים. זה דבר מתחלף, עונתי, זמני.

העיצוב הגראפי, כמו כל נישה עיצובית, הוא מאוד דינמי ולרוב הוא נתון לחסדיהם של השמות הגדולים בעולם העיצוב הקובעים את השפה העיצובית ואת טכניקות העבודה ומשפיעים בכך על כל עולם העיצוב (עיצוב גראפי, עיצוב פנים, עיצוב אופנה וכ"ו).

לדוגמא – אפל המתעסקת בעיקר בעיצוב מוצר קבעה לעצמה קו עיצובי נקי ומינימליסטי למוצרים שלה, בין אם מדובר באייפון, אייפד, או אתר האינטרנט של החברה, השפה העיצובית היא אחידה.
הבחירה שלהם בשפה הספציפית הזו משפיעה גם על חברות אחרות בתחום וגם על עסקים בתחומים אחרים שרוצים לתת למוצר או השירות שלהם מראה יוקרתי.

חלק מהטרנדים נשארים לתקופות ארוכות יותר וחלקם לתקופות קצרות, לעיתים רבות הם ממאיסים את עצמם, אבל תמיד משאירים חותם והשפעה בעולם העיצוב.

הבעיה העיקרית בהליכה אחרי טרנדים היא שמהר מאוד צצים עוד ועוד עיצובים דומים ויש הצפה של אותו המראה בכל מקום.

את 2013 פתחנו עם השפם שכיכב בכל מקום אפשרי (והוא עדיין כאן אבל הולך ודועך), 2014 הייתה השנה של ראש הצבי שמסרב להיעלם, והיום ב-2015 אנחנו רואים חצים בכל מקום והשפעה חזקה מאוד של עיצוב דני.

טרנדים
טרנדים

כשטרנדים הם כל כך חמים קשה להאשים מעצבים בעתקה או חיקוי, זה בלתי אפשרי לקבוע מי היה כאן קודם – הביצה או התרנגולת.

לרוב מדובר בהשראה מאותה שפה עיצובית, מה גם שהביקוש מצד הלקוחות למה שנכון כאן ועכשיו הוא גדול.
בדיוק בגלל הנקודה הזו חשוב לזכור שלראות את אותו הדבר שוב ושוב זה משעמם, מביא למיצוי של הטרנד ולהתיישנות מהירה מאוד.

ואז מגיע הטרנד הבא.

כמובן ששימוש בטרנדים זו לא מילה גסה אבל צריך לעשות הבחנה בין מתי השימוש הוא נכון ומתי לא, בעיקר כשמדובר במיתוג.

כשאנחנו ממתגים עסק ומעצבים לוגו אנחנו צריכים לצאת מנקודת הנחה שזה סימן היכר קבוע שילך עם העסק שלנו לאורך שנים, לא נרצה שהלוגו שלנו יראה יראה מיושן כשהטרנד יחלוף.

בנוסף, מאחר וטרנד הוא מקור השראה להרבה מעצבים לא נרצה להיתקל במצב בו הלוגו שלנו עשוי להיות מזוהה גם עם עסקים אחרים ולעיתים אפילו זהה לעסקים אחרים.

במידה ומדובר בעיצוב זמני כמו כרזה או הזמנה לאירוע למשל, אין בעיה להשתמש בכל טרנד שנבחר ולהתאים את עצמנו למה שנכון עכשיו בעולם העיצוב.

מאת:
חן יאקה שומרון
חן יאקה שומרון
מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
שתפו הלאה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

 אני רוצה להגיב!

עוד באותו נושא:

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית. בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.
8 דקות קריאה
לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.
9 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'. היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).
4 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.