זהירות טרנדים

זהירות טרנדים!

טרנדים – עיצוב שטוח, משטחי צבע, משולשים, חצים, שפם – בטוח נתקלתם בהם כמה וכמה פעמים בזמן האחרון, והם רק חלק ברשימת הטרנדים בעולם העיצוב.
אז מה זה בעצם טרנד? טרנד זה אופנה, זה מה שנכון כאן ועכשיו, זה צבעי ניאון וכריות בכתפיים. זה דבר מתחלף, עונתי, זמני.

העיצוב הגראפי, כמו כל נישה עיצובית, הוא מאוד דינמי ולרוב הוא נתון לחסדיהם של השמות הגדולים בעולם העיצוב הקובעים את השפה העיצובית ואת טכניקות העבודה ומשפיעים בכך על כל עולם העיצוב (עיצוב גראפי, עיצוב פנים, עיצוב אופנה וכ"ו).

לדוגמא – אפל המתעסקת בעיקר בעיצוב מוצר קבעה לעצמה קו עיצובי נקי ומינימליסטי למוצרים שלה, בין אם מדובר באייפון, אייפד, או אתר האינטרנט של החברה, השפה העיצובית היא אחידה.
הבחירה שלהם בשפה הספציפית הזו משפיעה גם על חברות אחרות בתחום וגם על עסקים בתחומים אחרים שרוצים לתת למוצר או השירות שלהם מראה יוקרתי.

חלק מהטרנדים נשארים לתקופות ארוכות יותר וחלקם לתקופות קצרות, לעיתים רבות הם ממאיסים את עצמם, אבל תמיד משאירים חותם והשפעה בעולם העיצוב.

הבעיה העיקרית בהליכה אחרי טרנדים היא שמהר מאוד צצים עוד ועוד עיצובים דומים ויש הצפה של אותו המראה בכל מקום.

את 2013 פתחנו עם השפם שכיכב בכל מקום אפשרי (והוא עדיין כאן אבל הולך ודועך), 2014 הייתה השנה של ראש הצבי שמסרב להיעלם, והיום ב-2015 אנחנו רואים חצים בכל מקום והשפעה חזקה מאוד של עיצוב דני.

טרנדים
טרנדים

כשטרנדים הם כל כך חמים קשה להאשים מעצבים בעתקה או חיקוי, זה בלתי אפשרי לקבוע מי היה כאן קודם – הביצה או התרנגולת.

לרוב מדובר בהשראה מאותה שפה עיצובית, מה גם שהביקוש מצד הלקוחות למה שנכון כאן ועכשיו הוא גדול.
בדיוק בגלל הנקודה הזו חשוב לזכור שלראות את אותו הדבר שוב ושוב זה משעמם, מביא למיצוי של הטרנד ולהתיישנות מהירה מאוד.

ואז מגיע הטרנד הבא.

כמובן ששימוש בטרנדים זו לא מילה גסה אבל צריך לעשות הבחנה בין מתי השימוש הוא נכון ומתי לא, בעיקר כשמדובר במיתוג.

כשאנחנו ממתגים עסק ומעצבים לוגו אנחנו צריכים לצאת מנקודת הנחה שזה סימן היכר קבוע שילך עם העסק שלנו לאורך שנים, לא נרצה שהלוגו שלנו יראה יראה מיושן כשהטרנד יחלוף.

בנוסף, מאחר וטרנד הוא מקור השראה להרבה מעצבים לא נרצה להיתקל במצב בו הלוגו שלנו עשוי להיות מזוהה גם עם עסקים אחרים ולעיתים אפילו זהה לעסקים אחרים.

במידה ומדובר בעיצוב זמני כמו כרזה או הזמנה לאירוע למשל, אין בעיה להשתמש בכל טרנד שנבחר ולהתאים את עצמנו למה שנכון עכשיו בעולם העיצוב.

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

טיפים להפצת תוכן
אסטרטגית תוכן

5 טיפים להפצת תוכן שכדאי לכם להכיר (וליישם…)

העניין עם תוכן הוא שאנחנו לא יכולים לעצור ברגע שסיימנו לכתוב אותו, בדיוק כמו האמירה על עץ אחד בודד שנופל ביער – אף אחד לא ישמע על התוכן שלנו אם לא נספר להם, ואנחנו רוצים לדאוג לספר את זה לאנשים הנכונים.

מה ההבדל בין מותג למיתוג?
לחשוב כמו מותג

מה ההבדל בין מותג למיתוג? פוסט מסכם

מה הופך עסק למותג? האם התקציב שלו או האדם שעומד מאחוריו? מי שמגדיר אותנו כמותג הם הלקוחות שלנו – מה החוויה שלהם מולך הייתה? האם המוצר שלך מסמן משהו עבורם?
פוסט רביעי ואחרון בסדרה.

איך לבחור אחסון נכון לאתר הוורדפרס שלכם?
טיפים ומדריכים

9 טיפים על איך לבחור את שירות האחסון המתאים לאתר הוורדפרס שלכם

כשתחפשו שרת אחסון תיתקלו במאות אפשרויות, מצד אחד זה נהדר – כי זה אומר שיש לכם המון אופציות לבחור מהן, מצד שני זה יכול להיות מאוד מבלבל, כי איך יודעים לבחור נכון? ובכן בשביל זה אספנו עבורכם 9 טיפים שיעזרו לכם לבצע בחירה נכונה לכם ולאתר שלכם.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית. בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.
8 דקות קריאה
לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.
9 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'. היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).
4 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

ב

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.