wix vs. wordpress

Wix vs. WordPress – במה לבחור?!

אתם צריכים אתר. יש לכם תקציב, זמן נתון וים של שאיפות. איזה כייף! עכשיו תחשבו שהייתם מבזבזים את כל אלה על המערכת הלא נכונה לכם והייתם נאלצים לעשות שוב הכל מהתחלה. באסה.

אם נחלק בצורה גסה (מאוד) את 'עולם האינטרנט' אז נראה שיש 2 סוגי אתרים עיקריים עליהם אני רוצה לדבר – אתרי תדמית ואתרי תוכן.
אתר תדמית הוא אתר 'קטן', מינימלי יחסית, הוא בא להציג תוכן מצומצם, מוצר או אדם ולכן נתייחס אליו כאתר מצומצם.
אתר תוכן הוא אתר גדול יותר, מקיף הרבה יותר. הוא יתייחס לכמות גדולה יותר של תוכן ומסרים, ולגוף או חברה גדולים יותר.
לשני אלה יש שני שחקנים חיזוק – בלוג וחנות אינטרנטית. שניהם יכולים לבוא כאתרים בפני עצמם, רק בלוג או רק חנות, או כתוספת לאתר תדמית או אתר תוכן.

wix vs. wordpress

אז…אני מניחה שבשלב הזה אתם כבר יודעים איזה סוג אתר אתם צריכים, עכשיו נותר לכם לברר באיזו פלטפורמה לבחור לבנייתו.
אני אתחיל מהסוף, השורה התחתונה – אין נכון ולא נכון, יש מתאים יותר ומתאים פחות.

וורדפרס (WordPress) היא מערכת ניהול התוכן ובניית האתרים הפופולרית בעולם. אנחנו מכירים אותה בעיקר מעולם הבלוגים, אבל אפשר ליצור איתה כל אתר שנרצה.
איך עובדים איתה? – בוחרים תבנית לאתר ומשנים אותה לפי הצורך.

וויקס (Wix)
 גם היא מערכת לבניית אתרים וניהול תוכן, העובדת בשיטת דראג אנד דרופ (drag & drop) ומאפשרת לכל אחד לבנות שם אתר ללא צורך בידע קודם.
איך עובדים איתה? – פשוט מתחילים.

נשמע נהדר, נכון? עולם חדש ומלא אפשרויות נגלה לפניכם ועכשיו אתם הולכים לאיבוד ולא יודעים מה לעשות עם כל האושר הזה.
אתם לא לבד, זו תופעה מוכרת וידועה, ובדיוק בשביל זה כתבתי לכם את הפוסט הזה.

אז מי מנצח?

כשהתיישבתי לכתוב את הפוסט הזה נראה היה לי מאוד הגיוני לסקור את שתי המערכות אחת מול השניה על פי פרמטרים זהים, אחרי שלושה ימים של מחקר הבנתי שזה מיותר. המטרה שלי היא לפשט לכם את הבחירה בצורה ברורה. כמו שאמרתי בהתחלה, אין מנצחים פה, השאלה האמיתית היא מי אתם ומה אתם צריכים.

אני צריך אתר, אין לי כרגע תקציב ואני רוצה לבנות אותו לבד

אם אין לכם ניסיון בעיצוב ובניית אתרים ואתם צריכים אתר יחסית פשוט שישרת אתכם – וויקס הוא התשובה.
התוכנית הבסיסית שלהם היא חינמית כך שתוכלו מיד ובלי להתחייב להתנסות בעבודה עם המערכת.
אם אין לכם ידע בעיצוב, תוכלו לבחור מבין מאוד התבניות שמוצעות שם ולשנות אותן לפי הצרכים שלכם.
הממשק מאוד אינטואיטיבי, Drag & Drop, פשוט גוררים ומניחים איפה שרוצים.
לאתר בסיסי והתחלתי וויקס היא פתרון מצויין.

wix vs. wordpress

אין לי תקציב 🙁 אבל… אני מוכן ללמוד

אם יש לכם זמן פנוי, אין לכם בעיה 'ללכלך את הידיים' ואתם מוכנים ללמוד איך אתר עובד אז וורדפרס היא פיתרון נהדר.
אתם לא תהפכו למתכנתים מקצועיים, ויכול להיות שיהיו לכם קצת באגים, אבל אם יש לכם קצת ידע טכני אתם לגמרי יכולים לעשות את זה. יש המון מדריכים וקורסים און ליין שמסבירים איך להתחיל לעבוד עם וורדפרס, למתקדמים יותר ולמתקדמים פחות.
מבחינת התקציב, אתם תצטרכו השקעה מינימלית של דומיין ושרת איחסון כדי להתחיל לעבוד. מעבר לזה הכל נתון לשיקול דעתכם.

יש לי מלא מה להגיד, אני צריך בלוג!

חד משמעית – וורדפרס.
וורדפרס התחילה כפלטפורמה לבניית בלוגים כך שמהבחינה הזו היא מותאמת בדיוק למה שאתם מחפשים.
אם אין לכם את הידע הטכני הדרוש, אתם תצטרכו עזרה בהתקנה הראשונית של המערכת, אבל זה לגמרי שווה את זה.
ומבחינת תקציב? השמיים הם הגבול. וורדפרס עובדת עם תבניות, ויש אלפי תבניות, חלקן חינמיות וחלקן תשלום.
גם בוויקס יש אפשרות להקים בלוג, אבל האפשרויות שם מוגבלות מאוד בהשוואה לוורדפרס.

שמעתי שחנות אינטרנטית זה ה-דבר

נכון. העתיד כבר כאן והוא מזה נוח. ובמקרה הזה הייתי ממליצה לכם על…אף אחד מהם.
חנות אינטרנטית (eCommerce), מעבר להוצאה הראשונית הגבוהה, דורשת תחזוקה וניהול שוטף, האם אתם בנויים וערוכים לזה?
אם כן זה מעולה, יש היום המון פלטפורמות שמציעות מכירה דרכן –אטסי (Etsy) למשל, שם תוכלו למכור את המוצרים שלכם (תמורת אחוזי רווח, כמובן) וזה פיתרון מצויין למי שרוצה להתנסות במכירה ולבחון את השוק שלו.

אחרי שבחנתם את הנושא והחלטתם שאתם רוצים להקים חנות עצמאית משלכם (ייאי!) אז כמו שאמרתי בהתחלה – העתיד כבר כאן, והתחום הזה של eCommerce הולך ומתפתח בצעדי ענק. יש היום מספר חברות שמספקות פלטפורמה להקמת חנות דיגיטלית כמו Shopify ו- Magento, ונכון, גם וויקס וגם וורדפרס מספקות את השירות הזה אבל חשוב לדעת שיש עוד אלטרנטיבות, וזה תחום רחב מאוד שלא מאפשר לנו להחליט מי מהן נכונה יותר בלי לבחון את המקרה לעומק.

 אז מה את אומרת בעצם?

אם יש לכם עסק אתם צריכים אתר.
אתם רוצים ליצור נוכחות ברשת ואתם רוצים שללקוחות הפוטנציאלים שלכם תהיה דרך לבחון מי אתם ולראות עד כמה אתם רציניים ומקצועיים. אתם יכולים לעשות את זה לבד ואתם יכולים לעשות את זה עם סוללה של אנשי מקצוע, Just do it.

אם יש לכם שאלות נוספות את מוזמנים לכתוב לי כאן למטה.
ואם אתם עדיין לא בטוחים לגבי הפלטפורמה המתאימה לכם אתם מוזמנים לקבוע איתי פגישה, אחד על אחד, ונבחן את העניין לעומק.

 

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 מחשבות על “Wix vs. WordPress – במה לבחור?!”

  1. הי חן, תודה על הפוסט החשוב! אמנם עברו כמעט שנתיים מאז כתיבתו, אבל הוא עדיין רלוונטי לשאלה שלי-
    אני מעצבת גרפית, עם ידע בסיסי בתפעול וורדפרס (על אתר שכבר קיים), אבל בלי ידע בתכנות. עובדת עכשיו על מוצרים פיזיים משלי, שאהיה מעוניינת למכור דרך אתר עם חנות אינטרנטית. העניין הוא שאני רוצה למכור את המוצרים האלו בעיקר לחו"ל. בהתחשב בכל מה שכתבתי- על איזה מערכת היית ממליצה?
    תודה על שיתוף המידע, נהנית לקרוא אותך 🙂
    איילה

    1. היי איילה 🙂
      באינסטינקט ראשוני אני רוצה להגיד וורדפרס, אבל חסר לי מידע כדי לקבוע מה יהיה נכון עבורך – האם יש לך תקציב מסויים? האם חשובה לך העצמאות בתוך המערכת או שאולי את מעדיפה מערכת סגורה שתגביל אותך (יש גם לזה ייתרונות לפעמים).
      האם את מעוניינת להקים בעצמך את האתר או שאת רוצה לשחרר את הפקרוייקט החוצה ואז רק לנהל אותו בעצמך?
      זה לא נגמר בוויקס או וורדפרס, יש לך גם את שופיפיי בגזרת החנויות, בטח אם מדובר בשוק בינ"ל.
      אז בקיצור, אין לי תשובה חד משמעית. הנטייה שלי היא וורדפרס.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לכל אחד יש סיפור
השראה

לכל אחד יש סיפור

שימוש בסיפור, סטוריטלינג, הוא אחד הכלים המשמעותיים בעולם המיתוג. בעבר אנשי הקריאייטיב היו בונים סיפורים פיקטיביים למותגים, אבל היום הקהל שלנו הרבה יותר חשדן. היום סיפורים חייבים להיות אמיתיים. למה לסיפורים יש כל כך הרבה כח? ואיך אנחנו מספרים את הסיפור של המותג שלנו?

איך לבחור אחסון נכון לאתר הוורדפרס שלכם?
טיפים ומדריכים

9 טיפים על איך לבחור את שירות האחסון המתאים לאתר הוורדפרס שלכם

כשתחפשו שרת אחסון תיתקלו במאות אפשרויות, מצד אחד זה נהדר – כי זה אומר שיש לכם המון אופציות לבחור מהן, מצד שני זה יכול להיות מאוד מבלבל, כי איך יודעים לבחור נכון? ובכן בשביל זה אספנו עבורכם 9 טיפים שיעזרו לכם לבצע בחירה נכונה לכם ולאתר שלכם.

טיפים להפצת תוכן
אסטרטגית תוכן

5 טיפים להפצת תוכן שכדאי לכם להכיר (וליישם…)

העניין עם תוכן הוא שאנחנו לא יכולים לעצור ברגע שסיימנו לכתוב אותו, בדיוק כמו האמירה על עץ אחד בודד שנופל ביער – אף אחד לא ישמע על התוכן שלנו אם לא נספר להם, ואנחנו רוצים לדאוג לספר את זה לאנשים הנכונים.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

בחיפושי על דרך התנהלות טובה ונוחה עבורנו בכל הקשור ללינקים שבורים באתרים שלנו, נתקלתי במאמר נהדר שדרכו למדתי על שיטה סופר יעילה איך לעקוב באופן מתמיד אחר קישורים שבורים בעזרת Google Analytics. אז הכנתי מדריך כדי שגם אתם תוכלו :)
7 דקות קריאה
כשתחפשו שרת אחסון תיתקלו במאות אפשרויות, מצד אחד זה נהדר – כי זה אומר שיש לכם המון אופציות לבחור מהן, מצד שני זה יכול להיות מאוד מבלבל, כי איך יודעים לבחור נכון? ובכן בשביל זה אספנו עבורכם 9 טיפים שיעזרו לכם לבצע בחירה נכונה לכם ולאתר שלכם.
7 דקות קריאה
כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית. בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.
8 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

ב

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.