Cooking Pans 1920

וורדפרס – איך בוחרים תבנית (ואיך לא?)

הקדמה - למה בכלל צריך תבנית?

וורדפרס היא פלטפורמה שמחייבת שימוש בתבנית כלשהי. בין אם מדובר בתבנית שהורדתם/קניתם/יצרתם בעצמכם – תבנית כלשהי חייבת להתקיים כדי שהאתר יוכל להציג את התכנים (שיושבים בבסיס הנתונים). 
למען הסר ספק – אין מצב כזה שלא משתמשים בתבנית. אם אתם נתקלים באיש מקצוע שיספר לכם שהוא בונה בוורדפרס ללא שימוש בתבנית – חפשו איש מקצוע אחר. פלטפורמת וורדפרס מחייבת תבנית.

התבנית היא שלד האתר ולפיה יוגדר איך ובאיזה אופן יוצגו הערכים שיושבים במחשכי בסיס הנתונים (אלה בעצם טבלאות ארוכות שמכילות את כל המידע מאחורי הקלעים).

תבנית יכולה להיות מעוצבת, ייעודית לשימוש מסוים או מינימלית ו"ריקה" למראה (כלומר, גם כשרוצים אתר וורדפרס "ריק" – נייצר או נשתמש בתבנית שנועדה לשימוש ריק).

איך היינו בוחרים תבנית פעם (בעידן טרום אלמנטור)?

לפני הגעת האלמנטור פרו היינו בוחרים תבנית בעיקר לפי שימוש.
כלומר, צריכים אתר לנדל"ן? מחפשים תבנית שנבנתה לשימוש הזה.
רוצים לבנות אתר תיק עבודות? מחפשים תבנית ייעודית לתיק עבודות.

אופציה נוספת היא לבנות (בעזרת מתכנת + מעצב) תבנית מאפס עבור השימוש האישי שלכם.
זוהי אופציה יקרה, בזבזנית ולא פעם נמצאת כלא יעילה להמשך הדרך (אלא אם כן המפתח+מעצב הם עובדים בחברה שלכם שאמונים באופן שוטף על תחזוק ופיתוח האתר).

הבעיות העיקריות שהיינו נתקלים בהן בעידן ההוא:

  • ההיצע ענקי ומבלבל. ישנן מאות אלפי תבניות מסתובבות שם בחוץ. קשה להבין איזו מהן מתאימה, יותר טובה, פחות טובה.
  • שינויים במבנה התבנית (הוספת / שינוי תכונות שלא מגיעות מובנות) הצריכו שינויים ברמת הקוד של התבנית – א. זה אומר שצריך מתכנת. ב. אם שינינו את קבצי הליבה של התבנית – היינו שמים לעצמנו מקל בגלגלים מבחינת עדכונים שוטפים שבעלי התבנית מוציאים (ובוורדפרס – להיות מעודכן, חשוב מאוד) היות וזו כבר לא אותה התבנית – הקוד שונה.
  • פער גדול מאוד בין תוכן דמה – לתוכן האמיתי. את התבניות הויזואליות מעצבים עם תוכן דמה שנראה מעולה כשבוחנים את התבנית. לאחר שמוחקים את תוכן הדמה ומכניסים את התוכן שלנו – רואים פתאום שזה כבר הרבה פחות מרשים. דברים לא מיושרים כפי שציפינו, אזורים מרגישים ריקים או מלאים, התמונות לא יושבות טוב ובגדול מתקבל אתר שלא מזכיר במאומה את האתר שבו ראינו את התבנית ה"מהממת".
  • עברית – ובכלל, שפות שונות (ימין לשמאל במקרה שלנו). תמיכה טובה בתוכן מימין לשמאל היא סופר חשובה בהקשר של תבניות. חשוב לציין שהרבה פעמים למרות שהתבנית מתיימרת לתמוך בשפות ימין-שמאל בפועל ישנם הרבה מרכיבים שלא לקחו בחשבון ואתם מוצאים עצמכם נלחמים עם התבנית (זה נפוץ בעיקר באלמנטים שבהם מעורב תיכנות כמו כל מיני סליידרים נוצצים או גלריות עם אפקטים).

איך אלמנטור (פרו) שינה מהותית את פני הדברים?

התוסף אלמנטור פרו מאפשר לנו לבנות בעצמנו את מרכיבי התבנית הדינאמיים. אם פעם היינו צריכים מתכנת עבור שינויים במבנה, היום אנחנו יכולים להתבסס על תבניות מינימליות ולעשות את כל מלאכת העיצוב והמבנה בעזרת אלמנטור.
העובדה הזו מנטרלת (כמעט) לחלוטין את נחיצותו של המתכנת בעבור כל שינוי באשר הוא.
למה כמעט? או האם לא צריך יותר מתכנתים בעולם של וורדפרס?
ובכן לא – יש עדיין סיבות רבות ומגוונות בהם נרצה להיעזר בידיים טכניות כדי להוסיף ו/או לשנות מרכיבים מסוימים, אבל – הפעם מדובר בשינויים מאוד קונקרטיים בניגוד לפעם שבהם עבור כל פסיק של שינוי היינו חייבים מישהו שיכתוב/ישנה קוד. 
השינוי הזה בשיטת העבודה הוא לא פחות ממהפכני בכל הקשור לבניה של אתרים בוורדפרס. אנחנו יכולים לבנות אתר מותאם עד רמת הפסיק לצרכינו מבלי הצורך לפתח אותו.
אלמנטור מאפשר הן למעצבים והן לאנשים פרטיים ליישם את הפנטזיות שלהם בכוחות עצמם (במקום הפינג-פונג הבלתי נגמר שהיה קיים פעם בין עיצוב סטאטי שנשלח למתכנת ואחרי שיושם סובל מפער בביצוע).

ואיך זה קשור לבחירת התבנית?

ובכן, אם פעם היינו בוחרים תבנית לפי מראה (ואז מקווים לטוב) ולפי שימוש (זוכרים? תיק עבודות/אתר נדל"ן/אתר צלם וכו') היום לכל זה אין כל כך משמעות ומה שמעניין אותנו בבחירת התבנית מצטמצם משמעותית ומקל עלינו במידה רבה. איך?

  • לניראות של התבנית אין כל משמעות, היות וביכולתנו ליישם כל עיצוב בעצמנו.
  • ממצב של מאות אלפי תבניות ללכת בהן לאיבוד, אפשר לצמצם את הרשימה דראסטית לתבניות המובילות שעובדות טוב עם אלמנטור.
  • אנחנו לא נבחר תבנית לפי ייעוד האתר אלא לפי כמה היא נקיה, קלילה בטעינה, ויודעת לפנות מקום (במה) לאלמנטור (לדוגמה אפשרויות חשובות הן היכולת להסתיר את מרכיבי התבנית בעמוד – תפריט צד, הדר, פוטר וכו' כדי שנוכל לבנות אותם בעצמנו בעזרת אלמנטור פרו).
  • עבור המעצבים שבכם – שעוסקים בבניית אתרים מרובים עבור לקוחות – אם פעם היה צריך להתפזר בין תבניות שונות (כשכל אחת עם המורכבויות והשטיקים שלה) – היום הגיון העבודה הוא לבחור תבנית מנצחת אחת – ללמוד אותה על בוריה, ולעבוד איתה עבור כל סוג של אתר. 
    כן כן, לדוגמה אנחנו (בלימונדה 2.0) – עבור כל סוג של אתר שבנינו לנו או ללקוחות, משתמשים בתבנית קבועה שאנחנו כבר מכירים בע"פ את ההתנהלות מולה. זה חוסך ה-מ-ו-ן זמן שהתבזבז פעם בלהבין איך לעבוד עם תבנית חדשה – משימה שהייתה צצה כל פעם בפרויקט חדש.

מה חשוב בבחירת התבנית כיום?

  • שתעבוד טוב עם אלמנטור – מה זה אומר? שתאפשר להסיר מרכיבים (אל תציג הדר, אל תציג תפריט צד, וכו') ולפנות מקום לאלמנטור .
  • שתהיה קלילה ולא עמוסה או לפחות ניתנת להגדרה לקלילות.
  • שתעבוד מעולה עם עברית.
  • שתהיה וותיקה עם בסיס משתמשים רחב (מאות אלפים התקנות ומעלה, כן גם מליונים זה סבבה) – זה אומר שעומדת מאחוריה חברה רצינית לאורך זמן שתדאג להמשיך לפתח ולתחזק אותה בצורת עדכונים.
  • שתופיע במאגר התבניות של וורדפרס – כך נוכל לראות דירוג שלה והסטוריה. בנוסף זה אומר שהיא תעמוד בקריטריונים מסוימים מצד וורדפרס כתו תקן.

האם כדאי לשלם לתבנית פרימיום או להשתמש בחינמית?

לרוב התבניות הפופולריות יש כיום גרסה חינמית וגרסה מורחבת בתשלום. אתם בהחלט יכולים להתחיל עם החינמית. ישנן הרחבות בתשלום שעושות כל מיני דברים, הדרך הנכונה היא לרכוש את הגרסה בתשלום רק אם אתם מוצאים עצמכם צריכים את אחד מהפיצ'רים של הגרסה בתשלום. לא מן הנמנע שלא תצטרכו ו/או תעדיפו פתרונות אחרים (בדמות תוסף, או יישום שלכם באלמנטור).
סייג – בעבור אנשי מקצוע (מעצבים ובוני אתרים ללקוחות) – שבונים ללקוחות מרובים – ההמלצה שלנו תהיה לבחור תבנית פרימיום, להשקיע בגרסת הפרו שלה ובתשלום על "הכל כלול לתמיד". זו קפיצה במחיר, אבל כעסק זו השקעה שלאחר כמה לקוחות תחזיר את עצמה ותביא לכם סט יכולות לפי דרישה שתמיד יהיו זמינות לכם.

ההמלצות שלנו לתבניות טובות

  • ASTRA – חינמית בבסיסה, קלילה, מאוד נוחה לעבודה עם אלמנטור, אחלה עם עברית. ישנה גם גרסת PRO בתשלום (שמאפשרת עוד שליטה בגופנים, כותרות, גלילה מהירה לראש עמוד, רכיב הכנסת הטמעת קודים ועוד). 
    על גבי התבנית הבודדת הזו נבנו כל האתרים שלנו ושל לקוחותינו, אנחנו מוצאים אותה כסופר גמישה להתאמה לצרכינו בהתאם לפרויקט.
    קישור לאתר התבנית בגרסה החינמית
    קישור למחירים פירוט של גרסת ה-PRO

     

  • HELLO – תבנית חינמית וריקה לחלוטין. תבנית "הלו" היא מבית היוצר של אלמנטור ועל פניו מותאמת התאמה מושלמת לעבודה עם אלמנטור. הבעיה איתה שהיא מינימלית מדי (אין בה בעצם כלום) ומשתמש לא מתקדם עלול להתקשות בלגרום לה לעשות דברים מתוך הקופסה. אם אתם לא אוכלים CSS לארוחת בוקר, ולא מכירים מבנה וחוקיות של וורדפרס כפלטפורמה – אנחנו נמלית לבחור תבנית אחרת.
    קישור לאתר התבנית

     

  • WP OCEAN – תבנית וותיקה ודומה לאסטרה. החסרון שלה הוא שהיא מגיעה עם המון פיצ'רים לא הכרחיים דלוקים בברירת מחדל – וצריך לעבוד בהתחלה כדי "לבטל" ו"לנקות" כל מה שלא צריך. גם לתבנית הזו יש גרסה מורחבת בתשלום.
    קישור לאתר התבנית בגרסה החינמית
    קישור למחירים ופירוט על חבילת ההרחבות

  • GENERATE PRESS – תבנית קלילה עם גרסה חינמית וגרסה מורחבת בתשלום. התבנית הזו גורפת הרבה מחמאות בכל הקשור לביצועים ומהירות.
    קישור לאתר התבנית בגרסה החינמית
    קישור למחירים ופירוט על גרסת ה-PRO

סיכום

אנחנו חיים בתקופה מופלאה, בה היכולת שלנו ליצור תלויה בעיקר בנו. 
בחירת תבנית בשנת 2020 לאתר הוורדפרס שלכם היא הרבה פחות הרת-גורל מלפני חמש שנים אחורה. אנחנו נבחר אחת קלילה ובעיקר שלא תעמוד בדרכנו ותפריע לנו לעשות קסמים עם אלמנטור (פרו).
אם יש משהו אחד לקחת מכאן זה "אל תבחרו תבנית לפי מראה".
בהצלחה, ואם יש שאלות, מוזמנים בתגובות למטה 🙂

פססט... בונים אתר בעצמכם?

רוצים לדעת לבנות את התבנית שלכם כמו מקצוענים?

  • מה זה אומר תבניות ותוכן דינמי?
  • איך עובדים עם טמפלטים שמורים?
  • איך בונים הדר ופוטר שיופיעו לרוחב האתר?
  • איך בונים עמודי בלוג ותוכן דינמים – תבנית פוסט ותבנית ארכיון?
  • מה היא תבנית 404 ולמה היא חשובה?

קורס החיזוק הדיגיטלי שלנו ינגיש עבורכם את שיטת העבודה התבניתית, כך שתוכלו לבנות נכס תוכן חכם ומותאם למידותיכם.

מאת:

שמעון שומרון

שמעון שומרון

מעצב ואיש אינטראקטיב, נושם ממשקים וחווית משתמש. יוצר דיגיטל, חובב צילום אווירי (רחפן) וקרקעי (מצלמת כיס). נרגש מטכנולוגיה, גיק משחקים ויישומים אינטראקטיביים. מפרק סדרתי.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

1 מחשבה על “וורדפרס – איך בוחרים תבנית (ואיך לא?)”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: שמעון שומרון

מעצב ואיש אינטראקטיב, נושם ממשקים וחווית משתמש. יוצר דיגיטל, חובב צילום אווירי (רחפן) וקרקעי (מצלמת כיס). נרגש מטכנולוגיה, גיק משחקים ויישומים אינטראקטיביים. מפרק סדרתי.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תקופת החגים כבר כאן!

מפה לשם ישבתי לעצב ליוני ולאחיינים חוברת פעילויות לראש השנה וחגי תשרי – מבוכים, גזירות, הדבקות, צביעה ויצירה שמשלבת חשיבה ולמידה. כל מה שנשאר זה להדפיס וליצור.

על מציאת נישה והייתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים
לחשוב כמו מותג

על מציאת נישה והיתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים

בכל מה שקשור לעסקים נהוג לחשוב שכמה שיותר – יותר טוב.
הבעיה היא שמרדף הזה אחרי "היותר", בעיקר כשמדובר בעסק קטן, מובילה לתוצאה הפוכה.
אנחנו מנסים לפנות ליותר, לכולם ובסוף מגיעים לאף אחד. אז מה כן כדאי לנו לעשות? להתמקד.
פוסט שני בסדרה.

טרנדים ותחזיות שיווקיות ל-2020
השראה

אז מה היה שם? סיכום 2019 בעולם השיווק ולמה לצפות ב-2020

קטעים נבחרים, אנקדוטות משעשעות ותחזיות פוקחות עיניים לסיכום 2019 ופתיחת 2020 כדי שגם אתם תוכלו להיכנס אל השנה החדשה עם מטרות מפוקחות יותר לעסק שלכם.

המשמעות מאחורי סמל האהבה של פרינס
השראה

המשמעות מאחורי "סמל האהבה" aka פרינס

בשבוע שעבר עוד אייקון עזב אותנו, אבל הפעם מדובר באייקון אמיתי, אחד כזה שהלך עם זה ממש רחוק. ב-1993, שינה פרינס את שמו לסמל.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

יש גם וידאו
במאי 2019 מיילצ'ימפ הכניסו שינויים דיי דרמטיים למערכת הדיוור שלהם, גם מבחינת מסלולי התשלום וגם מבחינת התפעול. אז כמה זה באמת שינה לנו? ולפי מה כדאי לנו לבחור מערכת דיוור?
5 דקות קריאה
אז הגעתם להבנה שהנה, הגיע הזמן שיהיה לכם אתר משלכם. אתם מתחילים לבדוק מחירים ומגלים את המערב הפרוע, שוק "פרוץ" ללא התחלה וסוף. נרצה לעשות לכם קצת סדר
11 דקות קריאה
יש גם וידאו
בחיפושי על דרך התנהלות טובה ונוחה עבורנו בכל הקשור ללינקים שבורים באתרים שלנו, נתקלתי במאמר נהדר שדרכו למדתי על שיטה סופר יעילה איך לעקוב באופן מתמיד אחר קישורים שבורים בעזרת Google Analytics. אז הכנתי מדריך כדי שגם אתם תוכלו :)
8 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.