קצת על מיתוג – כשאת אומרת 'לוגו', למה את מתכוונת?

קצת על מיתוג – כשאת אומרת 'לוגו', למה את מתכוונת?

נתקלתי לאחרונה במספר לקוחות פוטנציאלים שהתקשרו אלי בנושא מיתוג, וכשהסברתי מה התהליך כולל הם לא ממש הבינו על מה אני מדברת בעיקר כשאני אומרת 'שפה עיצובית'.
אם נחשוב על זה, הם בסך הכל רוצים לוגו, אז למה עכשיו לנפח את זה ולהכניס להם כל מיני מושגים שנשמעים קצת מוגזמים? לא?

מיתוג, לוגו ושפה עיצובית
Starbucks, תמונה מתוך weheartit.com

 

אז זהו. שלא.

כשמתחילים תהליך נכון של מיתוג צריך להסתכל על התמונה הגדולה, צריך לבחון את העסק מכל הצדדים – איפה הוא היום ובעיקר לאן הוא רוצה להגיע.
נכון, זה נשמע עוד קצת מוקדם, אתם עוד רק בשלבי ההקמה…אולי כדאי שנחכה קצת?
לא. אם אתם בוחרים להשקיע בתהליך חשוב כל כך כמו מיתוג כדאי מאוד שתעשו את זה נכון.
זה תהליך יקר, זה תהליך מורכב, זה תהליך שיותר מהכל הוא הכרחי, וזה תהליך שהקלישאה 'מה שזול עולה ביוקר' היא הכי נכונה לגביו.

מיתוג, לוגו ושפה עיצובית

 

 

אז מה זה מיתוג, בעצם?

נתחיל מהסוף – מיתוג זה הלוגו שלכם, ה'ציור' הזה שמייצג אתכם, השם שלכם.
אבל זה גם סוגי הפונטים (גופנים) שאתם עובדים איתם, זה גם הצבעוניות המאוד ספציפית שלכם, זה הטקסטורות, האייקונים, המרווחים בין אלמנטים, התמונות בהם תשתמשו, הנראות הויזואלית – זה הכל.

מיתוג זו נקודת ההתחלה שלכם, זה המקום לשים את השאיפות שלכם והחלומות שלכם, את כל מה שאתם רוצים שהעסק ישדר.
את כל זה לוקח המעצב, מנקה, מתמצת ומגבש ליצירה סופית עם חוקיות ברורה שתלווה אתכם הלאה.

מה עושים עם כל זה?

החוקים האלה שאני מדברת עליהם הם בעצם השפה העיצובית שלכם.
כשיש אותם אפשר לקחת את המיתוג שלנו ולהשליך אותו על כל מוצר שנרצה להוציא  – אתר אינטרנט, עמוד נחיתה, כרטיס ביקור, פלאייר, גלויות, מחברות, ניירת משרדית, פוסטים לפייסבוק – הכל.

מיתוג, לוגו ושפה עיצובית

החוקים האלה יאפשרו לכם להגיע למצב שבו הלקוחות שלכם יזהו אתכם ואת המוצרים שלכם ממבט ראשון.
כשהאתר שלכם וכרטיס הביקור שלכם משתמשים באותו הפונט.
כשעמוד הנחיתה שלכם והפוסט בפייסבוק הם באותה צבעוניות.
זה ההבדל בין עסק למותג.
הכל מתחבר יחד ויוצר את הזהות שלכם, את הנראות הגרפית שלכם, אתכם.

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מותג אישי
לחשוב כמו מותג

מה זה מותג אישי ואיך בונים מותג אישי חזק?

מרטי נומייר הגדיר מותג כתחושת בטן שיש לאדם בקשר למוצר, שירות או חברה. להיות מותג אישי זה לשים את העשייה שלנו בקדמת הבמה כדי שהקהל שלנו יוכל להרגיש מכנה משותף עם מה שאנחנו משדרים, גם אם הם לא מכירים אותנו באופן אישי. פוסט ראשון בסדרה.

השפעת מיתוג על רושם ראשוני
עיצוב

יש לך 2 שניות להרשים. זוז!

בעידן בו מנועי החיפוש והרשתות החברתיות מחליפים את ההמלצות שאנחנו מקבלים "מפה לאוזן", לרושם ראשוני יש תפקיד מאוד חשוב.
אז איך יוצרים את הבולטות הזו? איך מבדילים את האתר שלי שנותן שירות זהה לאתר מתחרה?

איך לבחור אחסון נכון לאתר הוורדפרס שלכם?
טיפים ומדריכים

9 טיפים על איך לבחור את שירות האחסון המתאים לאתר הוורדפרס שלכם

כשתחפשו שרת אחסון תיתקלו במאות אפשרויות, מצד אחד זה נהדר – כי זה אומר שיש לכם המון אופציות לבחור מהן, מצד שני זה יכול להיות מאוד מבלבל, כי איך יודעים לבחור נכון? ובכן בשביל זה אספנו עבורכם 9 טיפים שיעזרו לכם לבצע בחירה נכונה לכם ולאתר שלכם.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית. בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.
8 דקות קריאה
לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.
9 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'. היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).
4 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

ב

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.