קצת על מיתוג – כשאת אומרת 'לוגו', למה את מתכוונת?

סה"כ רציתי לוגו

נתקלתי לאחרונה במספר לקוחות פוטנציאלים שהתקשרו אלי בנושא מיתוג, וכשהסברתי מה התהליך כולל הם לא ממש הבינו על מה אני מדברת בעיקר כשאני אומרת 'שפה עיצובית'.
אם נחשוב על זה, הם בסך הכל רוצים לוגו, אז למה עכשיו לנפח את זה ולהכניס להם כל מיני מושגים שנשמעים קצת מוגזמים? לא?

מיתוג, לוגו ושפה עיצובית
Starbucks, תמונה מתוך weheartit.com

אז זהו. שלא.

כשמתחילים תהליך נכון של מיתוג צריך להסתכל על התמונה הגדולה, צריך לבחון את העסק מכל הצדדים – איפה הוא היום ובעיקר לאן הוא רוצה להגיע.
נכון, זה נשמע עוד קצת מוקדם, אתם עוד רק בשלבי ההקמה…אולי כדאי שנחכה קצת?
לא. אם אתם בוחרים להשקיע בתהליך חשוב כל כך כמו מיתוג כדאי מאוד שתעשו את זה נכון.
זה תהליך יקר, זה תהליך מורכב, זה תהליך שיותר מהכל הוא הכרחי, וזה תהליך שהקלישאה 'מה שזול עולה ביוקר' היא הכי נכונה לגביו.

מיתוג, לוגו ושפה עיצובית

אז מה זה מיתוג, בעצם?

נתחיל מהסוף – מיתוג זה הלוגו שלכם, ה'ציור' הזה שמייצג אתכם, השם שלכם.
אבל זה גם סוגי הפונטים (גופנים) שאתם עובדים איתם, זה גם הצבעוניות המאוד ספציפית שלכם, זה הטקסטורות, האייקונים, המרווחים בין אלמנטים, התמונות בהם תשתמשו, הנראות הויזואלית – זה הכל.

מיתוג זו נקודת ההתחלה שלכם, זה המקום לשים את השאיפות שלכם והחלומות שלכם, את כל מה שאתם רוצים שהעסק ישדר.
את כל זה לוקח המעצב, מנקה, מתמצת ומגבש ליצירה סופית עם חוקיות ברורה שתלווה אתכם הלאה.

מה עושים עם כל זה?

החוקים האלה שאני מדברת עליהם הם בעצם השפה העיצובית שלכם.
כשיש אותם אפשר לקחת את המיתוג שלנו ולהשליך אותו על כל מוצר שנרצה להוציא  – אתר אינטרנט, עמוד נחיתה, כרטיס ביקור, פלאייר, גלויות, מחברות, ניירת משרדית, פוסטים לפייסבוק – הכל.

מיתוג, לוגו ושפה עיצובית

החוקים האלה יאפשרו לכם להגיע למצב שבו הלקוחות שלכם יזהו אתכם ואת המוצרים שלכם ממבט ראשון.
כשהאתר שלכם וכרטיס הביקור שלכם משתמשים באותו הפונט.
כשעמוד הנחיתה שלכם והפוסט בפייסבוק הם באותה צבעוניות.
זה ההבדל בין עסק למותג.
הכל מתחבר יחד ויוצר את הזהות שלכם, את הנראות הגרפית שלכם, אתכם.

מאת:
תמונה של חן יאקה שומרון
חן יאקה שומרון
מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
שתפו הלאה:
כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו. כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באותו נושא:

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד,
8 דקות קריאה
לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם
9 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו
4 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

Scroll to Top
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך. ללא ספאם ודואר זבל, ניתן להתנתק בכל עת.

רוצים לדבר?

השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.