מה ההבדל בין מותג למיתוג?

מה ההבדל בין מותג למיתוג? פוסט מסכם

בפוסט הקודם דיברנו על איך למצוא את קהל היעד שלנו ולמה אנחנו לא יכולים להניח אף פעם שלאותו שלמוצר או שירות מסויימים יש את אותו קהל היעד. מציאת והבנת קהל היעד שלנו הוא אחד החלקים המאתגרים בעבודת המיתוג, אבל אם אתם לא מגיעים מעולם המיתוג יש לכם אתגר נוסף והוא להבין מה זה בכלל אומר מיתוג, ומה ההבדל בין מותג למיתוג. אתגר שאני אנסה להסביר ולפשט בפוסט הזה.

יש לנו נטייה לחשוב שמותג הוא עסק שהשקיע המון המון כסף ומשאבים בלהיראות הכי נוצץ, הכי מושך, הכי וואו. הוא נראה טוב ולכן הוא מוצלח.
זה כמובן לא מדוייק, כלומר, יכול להיות שמוצג השקיע המון כסף ומשאבים בנראות שלו בשפה הויזואלית שלו, אבל לא זה מה שהופך אותו למותג.

אנחנו הופכים למותג ברגע שמתחילים לדבר עלינו. מי שמגדיר אותנו כמותג הם הלקוחות, האנשים שבאו באינטראקציה עם השירות או המוצר שלנו.

אם החוויה שלהם הייתה טובה, אם המוצר שהם רכשו מסמן עבורם משהו, אם הם יצאו מפגישה איתכם והרגישו שהיא פתחה בפניהם עולם שלם, הם מתחילים לדבר עליכם.

גם בוידאו

וברגע שזה לקוח ועוד לקוח ועוד לקוח אז נוצרת למותג תדמית.
ברגע שאני שומעת את השם שלכם ומקשת אותו לתדמית הזו שנוצרה לכם, עוד מבלי שרכשתי מכם מוצר או מבלי שנפגשתי איתכם עדיין, אבל אני מרגישה שאני רוצה את המוצר הזה, אני רוצה את הפגישה הזו, אני רוצה להכיר אתכם, אני רוצה לעבוד איתכם כי אז זה יתן לי כך וכך, יעזור לי בבעיה הזו שיש לי – אז, אתם מותג.

מותג הוא מה שאנחנו רואים
מיתוג הוא מה שאנחנו מקבלים

מותג הוא מה שהקהל שלנו רואה, חווה ומרגיש כשהוא נתקל בנו או במוצר שלנו.
ומיתוג הוא התהליך שאנחנו כעסק עוברים כדי לגבש לעצמנו "שפה" אחידה שתוביל אותנו בכל צעד שיווקי שנעשה. מיתוג הוא מה שאנחנו רוצים לשדר לקהל שלנו, והצורה שבה נשדר את זה.

מיתוג הוא מה שאנחנו רוצים לשדר לקהל שלנו
מיתוג הוא מה שאנחנו רוצים לשדר לקהל שלנו

התוצר הכי מוכר בתהליך המיתוג הוא הלוגו, אבל, ואני לוקחת בחשבון שאני שוברת כאן מוסכמות של מעצבים, הלוגו שלנו הוא לא הדבר החשוב ביותר בתהליך המיתוג. בטח שלא כשמדובר במותג אישי. לוגו הוא כמו נקודה בסוף משפט. כלי עזר לזיהוי. סימן היכר.

האם יצא לכם פעם לרכוש מוצר כי הלוגו שלו היה יפה?
האם קבעתם פעם פגישת ייעוץ עם מומחה מסויים כי הלוגו שלו משך אתכם?
אני מנחשת שהתשובה היא לא, אנחנו רוכשים מוצרים בגלל מה שהם גורמים לנו להרגיש. המיתוג הוויזואלי שלהם יעזור למשוך את העין שלנו, המסרים שלהם יעזרו לנו להתחבר, הערכים המבדלים שלהם יגרמו לנו לחזור ולרכוש אותם.

מה ההבדל בין מותג למיתוג?
שם הכל התחיל, מיתוג הוא שייכות לקבוצה מסויימת

מיתוג, branding, במקור שלו הגיע משיטת סימון הבקר של חוות מסויימות, אם הבקר מסומן בצורה מסויימת הוא שייך לחווה מסויימת. הוא שייך לקבוצה. מיתוג=שייכות.
מאז כמובן שהרבה מים עברו בנהר, אבל המהות נשארה די דומה, אם אני רוכשת מוצר של מותג מסויים אני שייכת לקהילה מסויימת.

אם אני קוראת ספר של סופר מסויים – אני נחשבת לאליטיסטית.
אם אני אוכלת במקום מסויים – אני נחשבת לטרנדית.
אם אני לובשת מותג מסויים – אני נחשבת לאופנתית.

יש למותגים שאנחנו בוחרים להשתמש בהם משמעויות הרבה יותר גדולות מהפונקציונאליות שהם מציעים לנו.
ואותו הדבר גם לגבי מותג אישי, אם אני בוחרת להזדהות עם אדם מסוים זה אומר עלי שאני נאורה, מתקדמת, ערכית, ליברלית.
אם אני אבחר להזדהות עם אדם אחר זה יכול להגיד עלי שאני חרוצה, שאפתנית, חדורת מטרה.
אם אני בוחרת לעבוד עם אדם אחד – אני מצליחנית.
אם אני בוחרת לעבוד עם אדם אחר – אני בלתי מתפשרת.

if this, then that
If this, then that

למותג שאנחנו יש השפעה על התפיסה של הקהל שלנו בעיני עצמו ובעיני אחרים.
ולנו כמותג יש את הכוח להשפיע על התפיסות האלו בעזרת הדרך בה אנחנו בוחרים למתג את עצמנו.

סיימנו עם ההדרכה שלנו להפעם, ולכם יש כעת את הכלים להסתכל על המותג שאתם בצורה שקולה יותר. אני מזכירה לכם את הצעדים שעשינו: בחנו האם מותג אישי הוא המסלול שמתאים לנו, מצאנו את הנישה שלנו, הכרנו בצורה אישית ומדוייקת יותר את הקהל שלנו ואנחנו מוכנים לעזור להם לעשות שינוי.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שזה לא נגמר כאן, ולאפיין את המותג שאנחנו הוא עבודה מתמדת. מותג הוא דינמי ומשתנה בהתאם לקצב הגדילה שלו והשינויים בחברה, הערכים שלנו כאנשים עשויים להשתנות ולהשפיע גם על המותג, הקהל שלנו עשוי להשתנות עם הזמן, נישת ההתפחות שלנו יכולה להשתנות – להתרחב או להצטמצם. כל עוד אנחנו מודעים לזה, יהיה לנו קל יותר להסתגל לשינויים.

שעון, או סמל סטטוס?

אז מה עכשיו? אם אתם רוצים להמשיך ולחדד את המותג שאתם אני מזמינה אתכם לרכוש את המדריך הדיגיטלי שלי 'לחשוב כמו מותג, מדריך מעשי לאפיון מותג'.

בכל פרק במדריך אנחנו נתמקד בעיקרון אחר שקשור למיתוג. אני אסביר מה הוא אומר, למה הוא חשוב ואיך אנחנו ניגשים לפצח אותו:

  • נחזור ונחדד את ההבדלים בין מותג למיתוג
  • נבדוק איפה העסק שלכם עומד היום מבחינת המיתוג שלו ונבין מה השינויים שנרצה להתמקד בהם
  • נלמד על מה זה בידול ואיך אנחנו מייחדים את המותג שלנו
  • נרחיב עוד יותר על קהלי יעד, ואני אסביר לכם לעומק איך לבצע מחקר פרסונות
  • נלמד על גיבוש מסרים ואיך ממקדים אותם
  • נחבר מסמך אפיון מותג שישרת אתכם בהמשך הדרך בכל החלטה מיתוגית ואסטרטגית שתרצו לעשות

בסוף כל פרק יחכו לכם משימות לביצוע כך שבסופו של דבר אתם תיצרו לכם מסמך איפיון מותג שילווה אתכם בהמשך הדרך. במקביל לקריאת הספר אתם תקבלו ליווי מעשי במייל שיניע אתכם לפעולה ולביצוע המשימות.

'לחשוב כמו מותג, מדריך מעשי לאפיון מותג' יעשה לכם סדר בטרמינולוגיה ובתהליכי עבודה ויכין אתכם לדרך עסקית מוצלחת ואפקטיבית יותר. קישור לרכישת  'לחשוב כמו מותג, מדריך מעשי לאפיון מותג' מופיע ממש כאן.

אני מודה לכם שקראתם את סדרת הפוסטים שלנו בנושא 'מותג אישי' ומקווה מאוד שהסדרה הזו עזרה לכם למצוא את המקום שלכם בתוך העולם הזה. אנחנו בהחלט נהננו מאוד להכין אותה. בשנתיים האחרונות הצבנו לעצמנו אתגר – להנגיש את עולם המיתוג לעסקים קטנים מתוך אמונה שמיתוג הוא בסך הכל ארגז כלים שצריך לדעת איך להשתמש בו.
אנחנו רואים היום מגמה של מותגים אישיים שרק הולכת וגדלה, הרבה בזכות הרשתות החברתיות. יש לנו את האפשרות להשמיע את הקול שלנו וליצור שינוי. זו מגמה מבורכת בעיני, כי היא אומרת שאנחנו הופכים למודעים יותר וקשובים יותר לסביבה שלנו, לקהל שלנו ולמסרים שלנו. 
אני סקרנית לדעת לאן זה ייקח אתכם.

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

1 מחשבה על “מה ההבדל בין מותג למיתוג? פוסט מסכם”

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מה זה עמוד נחיתה ולמה אתם צריכים צריכים אותו
טיפים ומדריכים

מה זה עמוד נחיתה ולמה אתם צריכים אותו

נניח ואתם יוצאים במוצר חדש ורוצים לשווק אותו בצורה הכי אפקטיבית שיכולה להיות, נניח ויש לכם סדנה חדשה שחשוב לכם לחשוף לקהל חדש, נניח ואתם רוצים להרחיב את רשימת התפוצה של הבלוג שלכם. נניח. תיאורטית. איך עושים את זה? עמוד נחיתה.

טיפים לקידום אורגני
אסטרטגית תוכן

עשו זאת בעצמכם: 10 טיפים לקידום אורגני בגוגל

מיתגתם, אפיינתם, עיצבתם ובניתם אתר לעסק שלכם וזה ממש ממש מעולה. אתם רוצים שכולם יכירו אתכם וכולם בברנז'ה אומרים שזה לוקח זמן, לאט לאט, וסבלנות.
זה נכון 🙂
אין לי כאן פתרונות קסם שימקמו אתכם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, אבל יש לי כאן 10 טיפים לקידום אורגני שיכולים לעזור לכם מאוד.

אמנות ועיצוב - מה ההבדל ביניהם?
עיצוב

ההבדל בין עיצוב לאמנות

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית.
בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

יש גם וידאו
מרטי נומייר הגדיר מותג כתחושת בטן שיש לאדם בקשר למוצר, שירות או חברה. להיות מותג אישי זה לשים את העשייה שלנו בקדמת הבמה כדי שהקהל שלנו יוכל להרגיש מכנה משותף עם מה שאנחנו משדרים, גם אם הם לא מכירים אותנו באופן אישי. פוסט ראשון בסדרה.
9 דקות קריאה
יש גם וידאו
בכל מה שקשור לעסקים נהוג לחשוב שכמה שיותר – יותר טוב. הבעיה היא שמרדף הזה אחרי "היותר", בעיקר כשמדובר בעסק קטן, מובילה לתוצאה הפוכה. אנחנו מנסים לפנות ליותר, לכולם ובסוף מגיעים לאף אחד. אז מה כן כדאי לנו לעשות? להתמקד. פוסט שני בסדרה.
7 דקות קריאה
יש גם וידאו
אפילו מוצרי בסיס כמו לחם או חלב לא יתאימו לכולם, אז בטח שלא המותג שלנו, ההרצאה שלנו, הקורס שלנו, הספר שלנו, חשבון האינסטגרם שלנו. הקהל שלנו הוא לא כולם ואנחנו לא יכולים להניח אף פעם שלמוצר או שירות יש את אותו הקהל. פוסט שלישי בסדרה.
5 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג