מחשב מסלול מחדש

מחשב מסלול מחדש – נקודה למחשבה כשבוחרים איש מקצוע

כשהתחלתי לחשוב על מסלול לימודים (אי שם, בעבר הרחוק של אחרי הצבא לפני יותר מעשור) היה לי ברור שזה יהיה קשור לאומנות.
החלום שלי היה להיות מעצבת פנים כך שבטבעיות מצאתי את עצמי משלמת את מיטב כספי ונרשמת למכינה לעיצוב לקראת מבחני הקבלה למוסדות האקדמאים.

לאחר מספר חודשים של למידת מושגים, הכרת עולם העיצוב ומכלול התחומים בו וכמובן אינסוף שיעורי בית, הגיע המפגש האחרון במכינה, שלב הביקורות.
כל אחד מאיתנו פרש את העבודות שלו ויחד עם צוות המרצים בחרנו מה יכנס לתיק העבודות.
ולמה אני מספרת את כל זה? כי זה היה הרגע שמישהו מבחוץ הדליק לי את הנורה מעל לראש – שני המרצים שלי עברו על כל העבודות שלי ואמרו בצורה חד משמעית – יקירה, רואים את זה בבירור, את הולכת להיות מעצבת גראפית.

באותו הרגע הבילבול היה גדול, הרי זה לא הכיוון שתמיד חלמתי עליו, אבל מאותו הרגע והלאה לפתע הכל הסתדר לי בראש. איך לא חשבתי על זה קודם?
ומשם הכל היסטוריה.

בחירת בעל מקצוע

יש הרבה רגעים בחיים שמחשבות ורעיונות יושבים לנו בראש ונראים לנו מאוד ברורים, אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים, אנחנו אפילו יודעים איך זה יראה ומה תהייה ההרגשה, הצבע או הריח שלו.
הדבר הכי קשה שיכול לקרות זה שברגע שאנחנו רוצים לפתח את אותו רעיון מישהו מגיע ואומר לנו – לא, זה ממש לא הולך להיות ככה.

התגובה הראשונית והמאוד טבעית שלנו היא כמובן לבטל את הדעה שלו, אנחנו הרי חיים את הרעיון שלנו, מי כמונו יודע מה הכי נכון?! (נכון?) – אז לא, בדרך כלל זו טעות.

כשמגיע הזמן להפוך את הרעיון שלנו, החלום שלנו, למציאות אנחנו מחפשים את אנשי המקצוע הטובים ביותר, מחפשים המלצות, פותחים את הלב ומנסים להעביר ולהבהיר את הרעיון שלנו כדי לקבל את ההכוונה הכי נכונה שיכוליה להיות, רק שלפעמים, על הדרך, אנחנו שוכחים שזאת הייתה המטרה.

אנחנו סוג של קהל שבוי בכל הנוגע לרעיון או למוצר שלנו, ולעיתים אנחנו מתעלמים מהעובדה שאנשי המקצוע ששכרנו על מנת לקדם את הרעיון שלנו למדו והתנסו, כל אחד בתחומו, וכצופים מהצד הם רואים את אותו הרעיון שלנו בעין שונה – מקצועית יותר.

הדבר הכי נכון ששני הצדדים יכולים לעשות זה להקשיב – הראשון להקשיב יהיה אותו בעל מקצוע, הוא ישמע קודם כל מה יש לכם להגיד, יבין את החשיבות של הנושא בעיניכם, את החלומות והשאיפות שלכם, אתם הרי מפקידים בידיו את הבייבי שלכם. בעיקר הוא ירצה לדעת לאן אתם רוצים להגיע וכמה רחוק אתם מוכנים לקחת את זה.

הבאים בתור להקשיב הם אתם – תנסו לשאוב כמה יותר מידע שיכולים לתת לכם, תקבלו השראה, תפרו את עצמכם ותתאמצו בעיקר לקבל הערות כבונות ולא הורסות.

ואחרי כל זה, כדאי גם לזכור שלפעמים זה פשוט לא זה. אתם לא מצליחים להעביר את הרעיון שלכם, אין תקשורת, אין כימיה…בקיצור – זה פשוט לא זה. אז נפרדים יפה, ומיד עוברים הלאה, בלי להמתין, בלי לדחות ובלי להישבר.

בהצלחה:)

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מותג אישי
לחשוב כמו מותג

מה זה מותג אישי ואיך בונים מותג אישי חזק?

מרטי נומייר הגדיר מותג כתחושת בטן שיש לאדם בקשר למוצר, שירות או חברה. להיות מותג אישי זה לשים את העשייה שלנו בקדמת הבמה כדי שהקהל שלנו יוכל להרגיש מכנה משותף עם מה שאנחנו משדרים, גם אם הם לא מכירים אותנו באופן אישי. פוסט ראשון בסדרה.

כריכות ספרים, עיצוב כריכות
עיצוב

עפה על עצמי (או איך אני אוהבת לעצב כריכות ספרים)

יש מקרים שרק בסוף תהליך העבודה, כשאני עוצרת ומסתכלת אחורה על הדרך, אני מבינה את המשמעות של לעשות משהו טוב ואז לעשות אותו טוב עוד יותר. ככה זה עם כריכות ספרים. מתחילים ב-100% ועולים.

wix vs. wordpress
טיפים ומדריכים

Wix vs. WordPress – במה לבחור?!

אתם צריכים אתר. יש לכם תקציב, זמן נתון וים של שאיפות. איזה כייף! עכשיו תחשבו שהייתם מבזבזים את כל אלה על המערכת הלא נכונה לכם והייתם נאלצים לעשות שוב הכל מהתחלה. באסה.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

בחיפושי על דרך התנהלות טובה ונוחה עבורנו בכל הקשור ללינקים שבורים באתרים שלנו, נתקלתי במאמר נהדר שדרכו למדתי על שיטה סופר יעילה איך לעקוב באופן מתמיד אחר קישורים שבורים בעזרת Google Analytics. אז הכנתי מדריך כדי שגם אתם תוכלו :)
7 דקות קריאה
כשתחפשו שרת אחסון תיתקלו במאות אפשרויות, מצד אחד זה נהדר – כי זה אומר שיש לכם המון אופציות לבחור מהן, מצד שני זה יכול להיות מאוד מבלבל, כי איך יודעים לבחור נכון? ובכן בשביל זה אספנו עבורכם 9 טיפים שיעזרו לכם לבצע בחירה נכונה לכם ולאתר שלכם.
7 דקות קריאה
יש גם וידאו
את מפגש הזום-דייט האחרון שלנו קבענו כדי לפתוח בפניכם את עולם הוורדפרס, אלו שאלות שחוזרות על עצמן מכל מי שרוצה להקים אתר או בלוג ולא יודע מאיפה להתחיל, אז ריכזנו את הכל לשעה וחצי של שאלות ותשובות, ואנחנו מזמינים אתכם לצפות בהקלטת השידור או לקרוא את הפוסט המסכם.
9 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

ב

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.