מחשב מסלול מחדש

מחשב מסלול מחדש – נקודה למחשבה כשבוחרים איש מקצוע

כשהתחלתי לחשוב על מסלול לימודים (אי שם, בעבר הרחוק של אחרי הצבא לפני יותר מעשור) היה לי ברור שזה יהיה קשור לאומנות.
החלום שלי היה להיות מעצבת פנים כך שבטבעיות מצאתי את עצמי משלמת את מיטב כספי ונרשמת למכינה לעיצוב לקראת מבחני הקבלה למוסדות האקדמאים.

לאחר מספר חודשים של למידת מושגים, הכרת עולם העיצוב ומכלול התחומים בו וכמובן אינסוף שיעורי בית, הגיע המפגש האחרון במכינה, שלב הביקורות.
כל אחד מאיתנו פרש את העבודות שלו ויחד עם צוות המרצים בחרנו מה יכנס לתיק העבודות.
ולמה אני מספרת את כל זה? כי זה היה הרגע שמישהו מבחוץ הדליק לי את הנורה מעל לראש – שני המרצים שלי עברו על כל העבודות שלי ואמרו בצורה חד משמעית – יקירה, רואים את זה בבירור, את הולכת להיות מעצבת גראפית.

באותו הרגע הבילבול היה גדול, הרי זה לא הכיוון שתמיד חלמתי עליו, אבל מאותו הרגע והלאה לפתע הכל הסתדר לי בראש. איך לא חשבתי על זה קודם?
ומשם הכל היסטוריה.

בחירת בעל מקצוע

יש הרבה רגעים בחיים שמחשבות ורעיונות יושבים לנו בראש ונראים לנו מאוד ברורים, אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים, אנחנו אפילו יודעים איך זה יראה ומה תהייה ההרגשה, הצבע או הריח שלו.
הדבר הכי קשה שיכול לקרות זה שברגע שאנחנו רוצים לפתח את אותו רעיון מישהו מגיע ואומר לנו – לא, זה ממש לא הולך להיות ככה.

התגובה הראשונית והמאוד טבעית שלנו היא כמובן לבטל את הדעה שלו, אנחנו הרי חיים את הרעיון שלנו, מי כמונו יודע מה הכי נכון?! (נכון?) – אז לא, בדרך כלל זו טעות.

כשמגיע הזמן להפוך את הרעיון שלנו, החלום שלנו, למציאות אנחנו מחפשים את אנשי המקצוע הטובים ביותר, מחפשים המלצות, פותחים את הלב ומנסים להעביר ולהבהיר את הרעיון שלנו כדי לקבל את ההכוונה הכי נכונה שיכוליה להיות, רק שלפעמים, על הדרך, אנחנו שוכחים שזאת הייתה המטרה.

אנחנו סוג של קהל שבוי בכל הנוגע לרעיון או למוצר שלנו, ולעיתים אנחנו מתעלמים מהעובדה שאנשי המקצוע ששכרנו על מנת לקדם את הרעיון שלנו למדו והתנסו, כל אחד בתחומו, וכצופים מהצד הם רואים את אותו הרעיון שלנו בעין שונה – מקצועית יותר.

הדבר הכי נכון ששני הצדדים יכולים לעשות זה להקשיב – הראשון להקשיב יהיה אותו בעל מקצוע, הוא ישמע קודם כל מה יש לכם להגיד, יבין את החשיבות של הנושא בעיניכם, את החלומות והשאיפות שלכם, אתם הרי מפקידים בידיו את הבייבי שלכם. בעיקר הוא ירצה לדעת לאן אתם רוצים להגיע וכמה רחוק אתם מוכנים לקחת את זה.

הבאים בתור להקשיב הם אתם – תנסו לשאוב כמה יותר מידע שיכולים לתת לכם, תקבלו השראה, תפרו את עצמכם ותתאמצו בעיקר לקבל הערות כבונות ולא הורסות.

ואחרי כל זה, כדאי גם לזכור שלפעמים זה פשוט לא זה. אתם לא מצליחים להעביר את הרעיון שלכם, אין תקשורת, אין כימיה…בקיצור – זה פשוט לא זה. אז נפרדים יפה, ומיד עוברים הלאה, בלי להמתין, בלי לדחות ובלי להישבר.

בהצלחה:)

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

Lemonade2020post4
לחשוב כמו מותג

אז מה היה כאן? סיכום 2019 בלימונדה ולמה לצפות ב-2020

בין הדו"ח השנתי לתוכנית השיווקית ל-2020 החלטנו לעצור לרגע ולראות איפה היינו ומה עשינו השנה בלימונדה 2.0 כמו שאנחנו קוראים לה (לנו). ואולי זו בעצם נקודה טובה להתחיל בה, ה-2.0 הזה ומה הקטע שלו.

לחשוב כמו מותג
לחשוב כמו מותג

לחשוב כמו מותג – איך שימוש נכון במיתוג יקדם את העסק שלכם

לפני 6 שנים התחלתי ללמוד. אני לא מדברת על לימודים אקדמאים, עם זה סיימתי הרבה לפני. התחלתי ללמוד מה זה באמת אומר להקים עסק. כמה דברים שלא ידעתי ולא לקחתי בחשבון, כמה שינויים שעברתי, כמה השפעה יש לכל דבר.

אמנות ועיצוב - מה ההבדל ביניהם?
עיצוב

ההבדל בין עיצוב לאמנות

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית.
בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

מה כדאי לדעת על בחירת תבנית לאתר הוורדפרס אם אתם משתמשים באלמנטור פרו ומה השתנה מהותית בבחירה זו כיום אל מול כמה שנים אחורה? כל הפרטים בפנים.
7 דקות קריאה
יש גם וידאו
במאי 2019 מיילצ'ימפ הכניסו שינויים דיי דרמטיים למערכת הדיוור שלהם, גם מבחינת מסלולי התשלום וגם מבחינת התפעול. אז כמה זה באמת שינה לנו? ולפי מה כדאי לנו לבחור מערכת דיוור?
5 דקות קריאה
אז הגעתם להבנה שהנה, הגיע הזמן שיהיה לכם אתר משלכם. אתם מתחילים לבדוק מחירים ומגלים את המערב הפרוע, שוק "פרוץ" ללא התחלה וסוף. נרצה לעשות לכם קצת סדר
11 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.