אז מה זה קידום אורגני?
1. שימוש במילות מפתח
2. בלוג
אחת הדרכים היעילות והאפקטיביות ביותר לקידום אורגני היא בלוג. הוסיפו לאתר שלכם בלוג והכניסו לשם תכנים מקוריים, רלוונטים ואיכותיים על בסיס קבוע, לפחות פעם בחודש.
גוגל סורקת את האתר מידי פעם וכשהיא מזהה עדכונים שוטפים בתכני האתר היא מדרגת אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
אני מאמינה שלכל בעל עסק יש מה להגיד על התחום שלו, יש לו המון ידע שהוא יכול להוציא החוצה והתרומה תיהיה הדדית – גם לקוראים שלו וגם לעצמו. Win-Win.
חשוב לזכור שהגולשים היום פחות קוראים תוכן ויותר סורקים אותו לכן השתמשו בתתי כותרות בולטות ופסקאות קצרות כדי למשוך כמה שיותר את תשומת לב הגולש.
3. ALT טקסט- כותרות לתמונות
בדרך כלל כשתעלו תמונה לאתר שלכם תיתקלו בשדה שנקרא “Alternate Text” – טקסט אלטרנטיבי. תמיד תמלאו את השדה הזה בשמות רלוונטיים לתוכן שלכם מתוך מילות המפתח שקבעתם לכם.
עוד בעניין תמונות – הן מושכות את העין והן יגרמו לגולש להישאר יותר באתר, זה יהיה לו יותר נעים ומזמין. תשתמשו בתמונות טובות, גדולות (אני ממליצה על רוחב תמונה ששווה לרוחב הטקסט), אם יש לכם אפשרות תשקיעו בצילום כדי שהתמונות יהיו אותנטיות ואיכותיות.
4. כתובת PERMALINKS
עוד דרך להציג לגוגל במה התכנים שלך עוסקים הוא להשתמש במילות המפתח בכתובת העמוד. הכוונה היא לטקסט שמופיע אחרי ה- co.il (או com, org, net וכ"ו) בכתובת הדומיין שלך.
יש אפשרות לתת שמות ספיציים שיופיעו בכתובות העמוד שלכם, שבדרך כלל מושפע או מהכותרת של העמוד או משם מספרי שניתן לו, לדוגמא:
www.lemonadestudio.co.il/9124824834-1
לעומת – www.lemonadestudio.co.il/seo-tips
בעוד שהכתובת הראשונה ממש לא תורמת לקידום שלכם, הכתובת השניה עוזרת לכם להגדיר לגוגל בדיוק במה העמוד הזה עוסק.
5. קישורים פנימיים
מומחי SEO טוענים שזו האסטרטגיה הכי בסיסית לקידום אורגני – קישורים פנימיים בתוך האתר שלכם.
כשאתם כותבים תוכן חדש תמיד תקשרו אליו וממנו תכנים רלוונטיים באתר שלכם. ככל שיותר מילים רלוונטיות יפנו לעמוד מסויים כך הסיכוי של העמוד הזה להופיע בדירוג גבוה במנועי החיפוש הוא גדול יותר. כמובן שצריך לדעת גם לא לעבור את הגבול, אחרת נקבל את התוצאה ההפוכה.
6. קישורים חיצוניים
עוד דרך פשוטה וקלה לקבלת יותר גולשים לאתר שלכם היא על ידי פיתוח מערכת יחסים עם אתרים אחרים. גוגל בודק אם יש קישורים אל האתר שלך ממקורות חיצוניים באותו תחום עניין. אפשר לעשות את זה על ידי אירוח של כותבים בבלוג שלכם, הצגת רשימת אתרים/בלוגים שאתם עוקבים אחריהם (והם אחריכם).
אחת הדרכים הנפוצות לדאוג לזה היא פשוט לבקש. מדובר פה לרוב ביד רוחצת יד – אתם מבקשים מאתר (רלוונטי) מסויים להוסיף קישור לאתר שלכם ובתמורה את מוסיפים קישור אליו, כך שניכם מכפילים את הכניסות לאתר שלכם.
גם פה צריך לזכור לעבוד בצורה אלגנטית ומחושבת ולא להעמיס את האתר שלכם בקישורים, זה סתם יעצבן את הגולשים.
7. גוגל אנליטיקס
8. אתר מותאם למובייל
אני אעשה את זה מאוד קצר והחלטי – אנחנו בשנת 2017. האתר שלכם חייב להיות מותאם למובייל.
אנחנו כל הזמן מחוברים, הטלפון הולך איתנו לכל מקום. הוא זמין, הוא מיידי ואנחנו תלויים בו. בין אם אתם בתהליך של בניית אתר חדש או אם כבר יש לכם אתר, קחו בחשבון שהתאמה למובייל הוא סטנדרט. זה לא מותרות ואי אפשר לעגל פה פינות.
גוגל רואה הכל והדירוג שלכם תלוי, בין היתר, גם בזה.
מעבר לכך אם האתר שלך רספונסיבי זה תורם לחווית המשתמש (UX) של הגולשים באתר שלך, זה יגרום להם להישאר באתר שלך יותר זמן ויוריד את ה- Bounce rate (אחוז המבקרים באתר שעוזבים אחרי שצפו בעמוד אחד).
9. רשתות חברתיות
בדיוק כמו עם מחלות ילדים, גם כאן ויראליות משחקת תפקיד חשוב. ויראלי = עובר מאחד לשני.
שתפו את התכנים שלכם ברשתות חברתיות ותקבלו יותר ויותר חשיפה. זיכרו שוב שתוכן איכותי, מעניין ובעל ערך לקורא יזכה יקדם אתכם הרבה יותר טוב ובקלות רבה יותר, הוא פשוט יעבור מאחד לשני.
10. YouTube – מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם
הנקודה הזו חשובה גם כי יו-טיוב היא בבעלות גוגל אז כמובן שהפלטפורמה הזו עדיפה על כל פלטפורמה אחרת, וגם כי סרטוני וידאו מושכים את הצופה וגורמים לו להישאר יותר זמן באתר שלכם. ושוב – ככל שהגולשים נשארים יותר זמן באתר שלכם, כך גוגל מדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש, הוא נחשב לאמין ואיכותי.
סרטוני הדרכה, ראיונות, מאחורי הקלעים, הרצאה, DIY – הכל תופס, תמצאו את הנישה שרלוונטית לכם ותתחילו לתרגל עמידה מול מצלמה 😉
אז מה כדאי לזכור?
תוכן. תוכן. תוכן. איכותי, רלוונטי ובעיקר מעניין. תנו לקהל שלכם להרגיש ולדעת שהם חשובים לכם, אתם כותבים בשבילם.
התאימו את האתר שלכם למובייל, שמרו על הסדר והניקיון שלו ותנצלו את הכוח של המדיה החברתית.
וכמובן – לעשות הכל במידה. לא להגזים, צפיפות גבוהה מידי של מילות מפתח ושימוש מוגזם בקישורים או כל טכניקת קידום אחרת, עלולים להוביל תוצאה ההפוכה, החרמה מגוגל וזה מצב שממש קשה לשקם.
בהצלחה 🙂
יש לכם שאלות?
נהדר, זה אומר שדברים מחלחלים והגלגלים מתחילים לזוז 🙂
מוזמנים לכתוב לי כאן למטה.
צריכים יותר אישי?
מובן לגמרי, בדיוק בשביל זה יש לי הדרכות של אחד על אחד.
מוזמנים לקבוע איתי פגישה ויחד נענה על כל השאלות ונשתה גם קפה משובח.