יש לך 2 שניות להרשים. זוז!

בעידן בו מנועי החיפוש והרשתות החברתיות מחליפים את ההמלצות שאנחנו מקבלים "מפה לאוזן", לרושם ראשוני יש תפקיד מאוד חשוב.
חיפוש קצר של תחום מסויים במנוע החיפוש "גוגל" מעלה אתרים רבים, אשר כולם בנויים תחת אותה תשתית שגרתית: תפריט, תוכן וגלריית תמונות.
אז איך יוצרים את הבולטות הזו? איך מבדילים את האתר שלי שנותן שירות זהה לאתר מתחרה?

רושם ראשוני
בעיצוב, אין דרך נכונה או לא נכונה. כל עיצוב הוא אינדיבידואלי, לכל עיצוב יהיה את הקונספט שלו ובסופו של דבר כל עיצוב צריך לענות על דרישות הלקוח. אבל הדבר חשוב והעיקרי שיש לקחת בחשבון – כל עיצוב צריך לענות על דרישות המשתמש. (UI- User Interface, Ux- User Experience).

אז איך עושים את זה?

בדיוק כמו בדיאטה – אין קיצורי דרך ואין קסמים.
מתחילים מהסוף – מציבים יעדים ומטרות, איך אנחנו רוצים לראות את העסק שלנו? לאיזה מקום אנחנו רוצים להביא אותו? היעד צריך להיות ריאלי, "אני רוצה להיות מיליונר" לא יעבוד בשלב הזה, אולי מאוחר יותר.
חשוב להסתכל על מעטפת השירותים שאתם מציעים כעסק. האם מכלול השירותים עונה על צרכי הלקוח? האם הלקוח מקבל את המידע הדרוש עבור השירותים שאתם מציעים לו? האם הייתם מעוניינים להוסיף עוד משהו ולהתרחב? חשוב להגדיר לעצמכם יעדים להשגת מטרות אלה ולחתור להשגתם.

מי קהל היעד שלי?

התשובה הנפוצה ביותר – כולם. אם אני רואה חשבון אין לי שום סיבה לפנות אל ילדים ואם אני מפעילה עם חיות בימי הולדת, בני נוער לא באמת יתעניינו בי. קהל היעד צריך להיות ספציפי, מדוייק. על מנת להגדיר קהל יעד אנחנו צריכים קודם כל להגדיר את המאפיינים שלו על-פי הקריטריונים הבאים:

מאפיינים דמוגרפיים – מין (האם אני פונה לנשים או גברים? אולי לשניהם?) מהו טווח הגילאים המתאים לשירותיי? מהי השכלתו, הכנסתו של קהל היעד? מקום מגוריו? מצב משפחתי, יחסו לדת (חילוני/ דתי/ מסורתי)? וכו'.

מאפייני סגנון חיים – מהם תחומי העניין/ העיסוק של קהל היעד? (אם אני חברה לריהוט לדוגמא, אז קהל היעד שלי יכול להיות גם מעצבי פנים ולא רק עקרות בית שמעוניינות לקנות ספה), האם הם שמרניים, חדשניים, חובבי הרפתקאות והתנסויות, מתקיימים בקושי, שוחרי בריאות, יאפים וכו'.

מניעים פסיכולוגיים – אילו מניעים יובילו אותם לרכוש את המוצר שאני מציע להם? אם אני חנות תכשיטים לדוגמא אז הקהל שלי יהיה מורכב מאנשים שהמניעים הפסיכולוגים שלהם הם יוקרה, הצלחה, תדמית וכו'.)

הרגלי קנייה ושימוש – באיזו תדירות קונים את המוצר שאנחנו מציעים? באילו כמויות? איפה ניתן לרכוש אותו? מתי ואיך קונים? מי משפיע על החלטת הקנייה? (פרסומת למעדנים לדוגמא פונות לילדים כי יש להם השפעה על הקנייה למרות שלרוב ההורים הם הצרכנים). מהי תדירות השימוש במוצר? מי משתמש? באילו הזדמנויות? וכו'.

עמדות והעדפות – האם אנחנו נתפסים כעסק חיובי? מהי עמדתו של הצרכן לגבי המוצר או השירות שאנו מציעים לו? האם הוא אוהב אותו? מהי עמדתו כלפי המתחרים? איך הם נתפסים בעיניו?

יש הרבה דגים בים. המון. מיליונים.

חיפוש המושג "שף פרטי" בגוגל מציג 2.4 מיליון תוצאות חיפוש, "צילום אירועים" מציג 4.4 מיליון תוצאות. אז מה ייצור את ייחוד האתר שלך על פני המתחרים? מה הערך המוסף שאתה מעניק לאותו זוג שמתחתן או אותה רעיה נרגשת שרוצה להזמין שף ליום ההולדת ה-50 של בעלה? אז בין קינוח חינם לעיצוב אלבום במתנה יש עולם ומלואו, אנחנו יודעים שאתה הכי טוב, עכשיו בוא נראה את זה גם לאחרים. תהיה אטרקטיבי, זורם, צעיר וחדשני. תציע משהו יותר טוב ממה שמציעים המתחרים, תהיה מקורי, תכניס את עצמך לנעלי הלקוח, איזה צ'ופר או שירות הם היו שמחים לקבל?

כעת, לאחר שברור לך מי אתה, מה אתה עושה, לאיזה קהל יעד אתה מכוון ולמה כדאי לו לבחור דווקא במוצר או בעסק שלך – הגיע הזמן שבו הרושם הראשוני מתחיל לעבוד:

הרושם הראשוני של העסק מורכב מהשפה הגראפית שלו- תפקידה לייחד את העסק מבחינה ויזואלית. כלומר, להגדיר את צבעי המותג, הטיפוגרפיה (האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב הטקסט, סדר האותיות והעימוד), עיצוב הלוגו וכמובן כלל מערכת המיתוג הכוללת מוצרי דפוס, עיצוב אתר האינטרנט, עיצוב וניהול העמוד העסקי בפייסבוק ועוד, תחת המעטפת הכללית של השפה הגראפית.

מיתוג הוא בעצם הפנים של העסק שלך והדרך בה לקוחות פוטנציאלים רואים אותך. אם אתם צלמים אתם תרצו להיראות מקוריים. אם אתם עורכי דין אתם תרצו להיראות מקצועיים. ואם אתם עוסקים בקוסמטיקה אתם תרצו להיראות אסתטיים. בזכות כל ההחלטות הגראפיות המיתוג יהיה הרבה יותר נכון והרבה יותר קולע לקהל היעד שלך ומיתוג נכון משדר מקצועיות ואמינות (כי זה מוכיח שלא מדובר בעסק צולע, זמני, שלא מבין את העסק ואת הקהל שלו).

אך להיראות טוב זה לא מספיק, עסק מצליח בנוי על לקוחות, ולקוחות מגיעים משיווק נכון. לדעת להיות במקום הנכון בזמן הנכון, לדעת איך לפנות ללקוחות פוטנציאלים, כאלה שעשויים להתעניין במוצר שלכם. וביננו, כשאתם נראים כל כך טוב, מי יוכל לסרב לכם?

מאת:
תמונה של חן יאקה שומרון
חן יאקה שומרון
מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
שתפו הלאה:
כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו. כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באותו נושא:

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד,
8 דקות קריאה
לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם
9 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו
4 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

Scroll to Top
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך. ללא ספאם ודואר זבל, ניתן להתנתק בכל עת.

רוצים לדבר?

השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.