השפעת מיתוג על רושם ראשוני

יש לך 2 שניות להרשים. זוז!

בעידן בו מנועי החיפוש והרשתות החברתיות מחליפים את ההמלצות שאנחנו מקבלים "מפה לאוזן", לרושם ראשוני יש תפקיד מאוד חשוב.
חיפוש קצר של תחום מסויים במנוע החיפוש "גוגל" מעלה אתרים רבים, אשר כולם בנויים תחת אותה תשתית שגרתית: תפריט, תוכן וגלריית תמונות.
אז איך יוצרים את הבולטות הזו? איך מבדילים את האתר שלי שנותן שירות זהה לאתר מתחרה?

רושם ראשוני
בעיצוב, אין דרך נכונה או לא נכונה. כל עיצוב הוא אינדיבידואלי, לכל עיצוב יהיה את הקונספט שלו ובסופו של דבר כל עיצוב צריך לענות על דרישות הלקוח. אבל הדבר חשוב והעיקרי שיש לקחת בחשבון – כל עיצוב צריך לענות על דרישות המשתמש. (UI- User Interface, Ux- User Experience).

אז איך עושים את זה?

בדיוק כמו בדיאטה – אין קיצורי דרך ואין קסמים.
מתחילים מהסוף – מציבים יעדים ומטרות, איך אנחנו רוצים לראות את העסק שלנו? לאיזה מקום אנחנו רוצים להביא אותו? היעד צריך להיות ריאלי, "אני רוצה להיות מיליונר" לא יעבוד בשלב הזה, אולי מאוחר יותר.
חשוב להסתכל על מעטפת השירותים שאתם מציעים כעסק. האם מכלול השירותים עונה על צרכי הלקוח? האם הלקוח מקבל את המידע הדרוש עבור השירותים שאתם מציעים לו? האם הייתם מעוניינים להוסיף עוד משהו ולהתרחב? חשוב להגדיר לעצמכם יעדים להשגת מטרות אלה ולחתור להשגתם.

מי קהל היעד שלי?

התשובה הנפוצה ביותר – כולם. אם אני רואה חשבון אין לי שום סיבה לפנות אל ילדים ואם אני מפעילה עם חיות בימי הולדת, בני נוער לא באמת יתעניינו בי. קהל היעד צריך להיות ספציפי, מדוייק. על מנת להגדיר קהל יעד אנחנו צריכים קודם כל להגדיר את המאפיינים שלו על-פי הקריטריונים הבאים:

מאפיינים דמוגרפיים – מין (האם אני פונה לנשים או גברים? אולי לשניהם?) מהו טווח הגילאים המתאים לשירותיי? מהי השכלתו, הכנסתו של קהל היעד? מקום מגוריו? מצב משפחתי, יחסו לדת (חילוני/ דתי/ מסורתי)? וכו'.

מאפייני סגנון חיים – מהם תחומי העניין/ העיסוק של קהל היעד? (אם אני חברה לריהוט לדוגמא, אז קהל היעד שלי יכול להיות גם מעצבי פנים ולא רק עקרות בית שמעוניינות לקנות ספה), האם הם שמרניים, חדשניים, חובבי הרפתקאות והתנסויות, מתקיימים בקושי, שוחרי בריאות, יאפים וכו'.

מניעים פסיכולוגיים – אילו מניעים יובילו אותם לרכוש את המוצר שאני מציע להם? אם אני חנות תכשיטים לדוגמא אז הקהל שלי יהיה מורכב מאנשים שהמניעים הפסיכולוגים שלהם הם יוקרה, הצלחה, תדמית וכו'.)

הרגלי קנייה ושימוש – באיזו תדירות קונים את המוצר שאנחנו מציעים? באילו כמויות? איפה ניתן לרכוש אותו? מתי ואיך קונים? מי משפיע על החלטת הקנייה? (פרסומת למעדנים לדוגמא פונות לילדים כי יש להם השפעה על הקנייה למרות שלרוב ההורים הם הצרכנים). מהי תדירות השימוש במוצר? מי משתמש? באילו הזדמנויות? וכו'.

עמדות והעדפות – האם אנחנו נתפסים כעסק חיובי? מהי עמדתו של הצרכן לגבי המוצר או השירות שאנו מציעים לו? האם הוא אוהב אותו? מהי עמדתו כלפי המתחרים? איך הם נתפסים בעיניו?

יש הרבה דגים בים. המון. מיליונים.

חיפוש המושג "שף פרטי" בגוגל מציג 2.4 מיליון תוצאות חיפוש, "צילום אירועים" מציג 4.4 מיליון תוצאות. אז מה ייצור את ייחוד האתר שלך על פני המתחרים? מה הערך המוסף שאתה מעניק לאותו זוג שמתחתן או אותה רעיה נרגשת שרוצה להזמין שף ליום ההולדת ה-50 של בעלה? אז בין קינוח חינם לעיצוב אלבום במתנה יש עולם ומלואו, אנחנו יודעים שאתה הכי טוב, עכשיו בוא נראה את זה גם לאחרים. תהיה אטרקטיבי, זורם, צעיר וחדשני. תציע משהו יותר טוב ממה שמציעים המתחרים, תהיה מקורי, תכניס את עצמך לנעלי הלקוח, איזה צ'ופר או שירות הם היו שמחים לקבל?

כעת, לאחר שברור לך מי אתה, מה אתה עושה, לאיזה קהל יעד אתה מכוון ולמה כדאי לו לבחור דווקא במוצר או בעסק שלך – הגיע הזמן שבו הרושם הראשוני מתחיל לעבוד:

הרושם הראשוני של העסק מורכב מהשפה הגראפית שלו- תפקידה לייחד את העסק מבחינה ויזואלית. כלומר, להגדיר את צבעי המותג, הטיפוגרפיה (האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב הטקסט, סדר האותיות והעימוד), עיצוב הלוגו וכמובן כלל מערכת המיתוג הכוללת מוצרי דפוס, עיצוב אתר האינטרנט, עיצוב וניהול העמוד העסקי בפייסבוק ועוד, תחת המעטפת הכללית של השפה הגראפית.

מיתוג הוא בעצם הפנים של העסק שלך והדרך בה לקוחות פוטנציאלים רואים אותך. אם אתם צלמים אתם תרצו להיראות מקוריים. אם אתם עורכי דין אתם תרצו להיראות מקצועיים. ואם אתם עוסקים בקוסמטיקה אתם תרצו להיראות אסתטיים. בזכות כל ההחלטות הגראפיות המיתוג יהיה הרבה יותר נכון והרבה יותר קולע לקהל היעד שלך ומיתוג נכון משדר מקצועיות ואמינות (כי זה מוכיח שלא מדובר בעסק צולע, זמני, שלא מבין את העסק ואת הקהל שלו).

אך להיראות טוב זה לא מספיק, עסק מצליח בנוי על לקוחות, ולקוחות מגיעים משיווק נכון. לדעת להיות במקום הנכון בזמן הנכון, לדעת איך לפנות ללקוחות פוטנציאלים, כאלה שעשויים להתעניין במוצר שלכם. וביננו, כשאתם נראים כל כך טוב, מי יוכל לסרב לכם?

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לכל אחד יש סיפור
השראה

לכל אחד יש סיפור

שימוש בסיפור, סטוריטלינג, הוא אחד הכלים המשמעותיים בעולם המיתוג. בעבר אנשי הקריאייטיב היו בונים סיפורים פיקטיביים למותגים, אבל היום הקהל שלנו הרבה יותר חשדן. היום סיפורים חייבים להיות אמיתיים. למה לסיפורים יש כל כך הרבה כח? ואיך אנחנו מספרים את הסיפור של המותג שלנו?

איך למצוא את קהל היעד שלי
לחשוב כמו מותג

איך למצוא את קהל היעד שלנו?

אפילו מוצרי בסיס כמו לחם או חלב לא יתאימו לכולם, אז בטח שלא המותג שלנו, ההרצאה שלנו, הקורס שלנו, הספר שלנו, חשבון האינסטגרם שלנו.
הקהל שלנו הוא לא כולם ואנחנו לא יכולים להניח אף פעם שלמוצר או שירות יש את אותו הקהל. פוסט שלישי בסדרה.

כריכות ספרים, עיצוב כריכות
עיצוב

עפה על עצמי (או איך אני אוהבת לעצב כריכות ספרים)

יש מקרים שרק בסוף תהליך העבודה, כשאני עוצרת ומסתכלת אחורה על הדרך, אני מבינה את המשמעות של לעשות משהו טוב ואז לעשות אותו טוב עוד יותר. ככה זה עם כריכות ספרים. מתחילים ב-100% ועולים.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית. בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.
8 דקות קריאה
לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.
9 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'. היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).
4 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג