וורדפרס זום דייט שאלות ותשובות

וורדפרס – סיכום זום דייט שאלות ותשובות

הדו קרב התמידי בין וויקס לוורדפרס כנראה שלא יגמר לעולם, וזה טוב כי תחרות ואופציות זה תמיד טוב לנו, המשתמשים. אבל כדי שנוכל לעשות בחירה טובה ומושכלת בין 2 המערכות אנחנו חייבים להכיר אותן ואת ההתנהלות בהן.

בזמן שהחששות מוויקס הם לא גדולים במיוחד (זה חינמי, לפחות בהתחלה, איטואיטיבי וקל לשימוש אז אפשר פשוט לנסות ומקסימום נזנח את הפרוייקט), החששות מוורדפרס הם מאוד גדולים, חששות שככל הנראה נובעים מכך שזה עולם זר לנו לחלוטין. חשש טבעי.

את מפגש הזום-דייט האחרון שלנו קבענו כדי לפתוח בפניכם את עולם הוורדפרס, להכיר לכם את הנפשות הפועלות, מי נגד מי ומאיפה בכלל צריך להתחיל.

אלו שאלות שחוזרות על עצמן תמיד מכל מי שרוצה להקים אתר או בלוג ולא יודע מאיפה להתחיל, אז ריכזנו את הכל לשעה וחצי של שאלות ותשובות, ואנחנו מזמינים אתכם לצפות בהקלטת השידור או לקרוא את הפוסט המסכם.

מה זה וורדפרס?

וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן. במקור שלה היא פותחה בתור פלטפורמה לכתיבת בלוגים, בדיוק כמו בלוגר של גוגל. עם הזמן וורדפרס הפכה להיות המערכת המתקדמת והפופולארית לבניית אתרים. היום ההערכה מדברת על כך ש- 30% מאתרי האינטרנט בעולם בנויים על פלטפורמת וורדפרס (שזה יותר ממספר המשתמשים בפייסבוק לצורך ההשוואה, כלומר – המון!)

וורדפרס היא מערכת של קוד פתוח, כלומר כל קבצי המקור שלה פתוחים לשימוש שלנו, בניגוד למערכות סגורות כמו וויקס. מעצם היותה מערכת פתוחה היא גם קהילה מאוד שיתופית המאפשרת למפתחים ומתכנתים להכניס אליה תוספים לכל צורך שרק יעלה על דעתכם.

לוורדפרס יש 2 סוגי מערכות: wordpress.com ו- wordpress.org.

wordpress.com – מערכת סגורה הדומה במאפיינים שלה לוויקס. איחסון האתר נעשה בתוך וורדפרס והגמישות של המערכת היא מוגבלת.

wordpress.org – מערכת הקוד הפתוח המוכרת, רכישת הדומיין והאיחסון נעשים מספק חיצוני, ניתנת לפיתוח והרחבה, או במילים אחרות – הסוג היותר מומלץ של וורדפרס.

ושניה לפני שאנחנו ממשיכים להתעמק בתוך וורדפרס, בואו ניישר קו לגבי כמה מושגים שיעזרו לנו בהמשך הדרך.

וורדפרס - שאלות ותשובות, מה צריך לדעת
Photo by rawpixel on Unsplash

מה זה שרת אחסון?

שרת אחסון (מוכר גם כשטח אחסון או ספק אחסון) הוא המקום בו כל קבצי האתר שלנו מאוחסנים.
בשטח האחסון אנחנו נתקין את מערכת הוורדפרס, ועל מערכת וורדפרס נבנה את האתר. כל תמונה, טקסט, קטע קוד או מאפיין עיצובי שנקבע באתר יאוחסן וישמר על גבי שרת האחסון שלנו.

מה זה דומיין?

דומיין הוא כתובת האתר שלנו, זה שמתחיל ב- www ומופיע בשורת הכתובת בדפדפן. אנחנו נרכוש דומיין אך ורק מרשם דומיינים מוכר ומומלץ.
שם הדומיין בדרך כלל יעיד על נושא האתר או שם העסק, אנחנו יכולים גם לבחור דומיין על השם הפרטי שלנו. בעבר היה מומלץ לבחור בדומיין שיהיה קל לדברר אותו לקהל שלנו "תגלשו לאתר שלי abc.co.il", היום זה כבר פחות רלוונטי כי ההפניות שאנחנו עושים הם דרך לינקים ישירים ובוקי מקלידים כתובות באופן ידני.

בבחירת הדומיין חשוב לשים לב לסיומת הדומיין שאנחנו נבחר, אם האתר שלנו פונה לקהל ישראלי כדאי לבחור בסיומת co.il, אם מדובר בקהל בין לאומי נבחר בסיומת com. או סיומת uk. אם זה קהל אירופאי.
מעבר למיקום הפיזי של הקהל או האתר שלנו, הסיומות מעידות גם על נישות חברתיות – org היא סיומת לארגונים, CO היא סיומת חדשה ופופלארית לאחרונה ואפשר יהיה למצוא אותה בהרבה קהילות ואתרי תוכן.

דבר נוסף שאנחנו ממליצים לעשות זה להפריד בין רכישת הדומיין לרכישת האיחסון, כלומר לרכוש אותם מ-2 ספקים שונים כדי לא ליצור תלות או מחויבות לספק אחד במקרה ונרצה להחליף דומיין או להחליף שרת אחסון.

את כתובות הדומיין של האתרים שלנו אנחנו רוכשים דרך Box, יש להם גם דומיינים עם סיומת co.il וגם סיומות גלובאליות יותר (בניגוד לשירות הדומיינים של Go Daddy שהוא מאוד פופולארי, אבל אין בו סיומות ישראליות).

עלות ממוצעת: 50 ש"ח לשנה  70 ש"ח לשנה.

וורדפרס - שאלות ותשובות, מה צריך לדעת
Photo by rawpixel on Unsplash

מה קורה בתכלס?

מאחורי הקלעים מה שקורה בעצם זה שהדומיין שואב את קבצי האתר שלנו משרת האיחסון באמצעות 2 כתובות  DNS, ומציג אותם בדפדפן. הכתובות האלו מייצגות את המיקום המדוייק של השרת שלנו, ממש כמו כתובות מגורים, כך שברגע שאנחנו גולשים לאתר מסויים אנחנו מקבלים את התוכן המאוד ספציפי של האתר אליו גלשנו.

וכדי שיהיה קצת יותר ברור נוכל לעשות את האנלוגיה לדואר ישראל – אם יש לנו תא דואר בעיר מסויימת ורוצים לשלוח אלינו מכתב יכתבו על גבי המעטפה את השם שלנו (זה הדומיין), מספר הת.ד (זה ה-DNS) והעיר שבה אנחנו גרים (זה ספק האחסון). וכשהמכתב יגיע אלינו אנחנו נקרא את התוכן שלו (זה תוכן האתר).

פשוט 🙂

מה צריך לזכור ברכישת שטח אחסון?

שירות האחסון הוא אחד הפרמטרים הקריטיים והמשמעותיים שישפיעו על המון אספקטים באתר שלכם. לרוב אלו מערכות מאוד מסורבלות שדורשות הבנה של מי נגד מי, ובמקרה כזה יש סיכוי טוב שנצטרך עזרה של אנשי מקצוע שיסייעו לנו, בעיקר במצבים של תקלות.
יש המון שירותי איחסון שיציעו מסלולים במחירים מאוד זולים ומפתים, אבל חשוב לזכור שלאיכות וטיב השירות יש השפעה מכרעת על מהירות האתר והיציבות שלו, והמחיר במקרה הזה הוא לא הפרמטר שלפיו מומלץ לבחור בשירות האחסון שמתאים לנו.

אז לפי מה נבחר:

שירות אחסון מנוהל – שרות אחסון המבוסס על אנשי מקצוע שהתקפיד שלהם הוא להבטיח לכם ראש שקט. אלו שרתים שממשק הניהול שלהם נוח, ידידותי ומותאם לקהל בהרבה מהממשקים הנפוצים. במילים אחרות, זה שירות שידאג שאתם לא תעשו את העבודה השחורה.

שרת מוכר ויציב – בכל הקשור לאיחסון אנחנו נעדיף להתנהל מול חברה ולא מול נותן שירות בודד. יש מתכנתים שנותנים גם שירותי איחסון ללקוחות שלהם, מצד אחד זה נוח למשתמש הפשוט, מצד שני זה כובל אותנו לאיש שרות אחד שאנחנו לא יכולים לדעת מה מצב המערכת או לחילופין, מה יקרה מחר או בעוד שנה כשהוא יחליט להפסיק את השירות. 

תמיכה טכנית – בחרו שרת לפי המלצות של לקוחות, בעיקר כאלו שחוו בעיה עם האתר ושירות האיחסון סיפק להם פיתרון מספק. שרות לקוחות הוא פרמטר חשוב

גיבויים אוטומטיים – טעויות ותקלות קורות (וקרו) וגיבוי אוטומטי מבטיח לנו שתמיד תיהיה לנו דרך חזרה מכל צרה שלא תבוא. במידה והאתר נפל מעלים גיבוי, במקרה והתקנו תוסף והוא שיבש לנו משהו שאנחנו לא מצליחים לפתור – מעלים גיבוי.

תעודת SSL – תעודת הצפנה שמעידה על כך שהתקשורת מול המשתמש באתר שלכם מתבצעת בצורה מאובטחת. זו תעודת חובה מבחינתנו, וגם מבחינת גוגל, אחרת אתם מסתכנים בכך שהאתר שלכם לא יוצג במנוע החיפוש או יוצג אם הודעת אזהרה לא סימפטית במיוחד.
אם תסתכלו בשורת הכתובת בדפדפן שלכם תוכלו לראות שהשורה מתחילה ב- https ולצידה מנעול – כך תוכלו לזהות אם האתר מאובטח, במידה והוא לא מאובטח, שורת הכתובת תתחיל ב- http ולצידה יהיה כתוב not secur.

בחלק מהשרתים תעודת ההאבטחה הזו היא במסגרת השירות ובחלק מהמקרים היא בתשלום נוסף. בכל מקרה, לא לוותר עליה.

מה זה SSL?

Secure Sockets Layer

תעודת אבטחה הנדרשת על ידי גוגל ומבטיחה שהמידע הקיים בשרת האחסון
על הקהל שלנו הוא דיסקרטי ומאובטח.

ההמלצה שלנו

שירות האיחסון שאנחנו בחרנו בו ועליו ממליצים גם ללקוחות שלנו הוא של חברת Upress. זה שירות איחסון מנוהל שעומד בכל הקריטריונים שציינו למעלה, ומעבר לזה הוא שרת המתמחה בוורדפרס, ורק בוורדפרס.
ההתמחות הזו היא מה שמאפשרת לשירות שלהם להיות כל כך טוב ומכוון מטרה – לגרום לאתר הוורדפרס שלכם לעבוד בצורה טובה, מהירה ומאובטחת. כחלק מחבילת האיחסון שלהם אתם מקבלים גם מספר תוספים מאוד משמעותיים וחיוניים לפעילות השוטפת של האתר שלכם.

ממשק העבודה של Upress הוא מאוד נוח ואינטואיטיבי, הכל מאוד ברור, כל הממשק הוא בעברית וכך גם התמיכה הטכנית – זו חברה ישראלית עם שרתים מקומיים.

ההקמה הטכנית של אתר שלכם ושל ממשק הוורדפרס תיהיה מאוד פשוטה – בלחיצת כפתור, כך שמהצד הזה אתם יכולים להיות שקטים ורגועים.

עלות חודשית ממוצעת: 15$ למסלול הבסיסי.

איך לבחור שירות איחסון
Photo by Samuel Zeller on Unsplash

השלב הבא - תבנית:

כל אתר וורדפרס בנוי בבסיס שלו על תבנית. תבנית האתר היא בעצם השלד עליו העמודים שלנו בנויים, מאחורי הקלעים  של האתר שלנו. יש תבניות חינמיות בסיסיות שהן טובות להתנסות ראשונית כמו Astra ו- Ocean WP, ויש תבניות בתשלום שבהן יש פונקציות נוספות כמו אפשרויות עריכה מורחבות יותר או אלמנטים נוספים לתבנית.

מה צריך לזכור כשבוחרים תבנית?

RTL: Right To Left – לבדוק תמיד שהתבנית שבחרתם תומכת בעברית.

רכישה ממקום מוכר ומומלץ – כשאתם מגיעים לרכישת התבנית תמיד לבחור במקום מוכר ומומלץ לרכישה. יש הרבה מקרים בהם התבנית שבחרתנו היא לא בדיוק מה שחשבנו שנקבל, מורכבת ומסובכת או שהאלמנטים שבה לא עובדים כמו שצריך עם עברית ואז נרצה לקבל החזר על התשלום שלנו, לכן תמיד חשוב לעשות זאת ממקום מסודר.

תבנית קלה ומהירה – לקרוא המלצות גולשים ומשתמשים גם לגבי מהירות הגלישה באתר לאחר התקנת התבנית, אם יש תלונות רבות על כך שהתבנית כבדה ומלאה בתוספים לא נחוצים כנראה שכדאי לוותר עליה.

לבחור תבנית לפי ביצועים ולא לפי מראה – בדרך כלל שאנחנו בוחרים באיזו תבנית להשתמש אנחנו נבחר בגלל המראה שלה – איפה הלוגו ממוקם, איך הפוסטים מוצגי, איך התפריט הראשי ותפריט הצד נראים, הצבעוניות והאפקטים. אנחנו שוכחים שהמראה הזה הוא קצת מהונדס, בעיקר כשמדובר בהמרה של אותה תבנית לעברית – התמונות מאוד מקצועיות, מספיק שנחליף לפונט בעברית וכל המראה של התבנית ישתנה והיא כבר תראה שונה לגמרי מהמקור שראינו. המלצה אישית שלנו, אל תבחרו לפי המראה של התבנית.

כשאנחנו מנתקים את הנראות של התבנית מהמשוואה ואנחנו מחפשים תבנית שהיא טובה ואיכותית אנחנו נראה שהמגוון מצטמצם משמעותית, לכן לפני שאנחנו בוחרים תבנית נחשוב מה האלמנטים שנחוצים לנו באתר ומה המטרה של האתר. אנחנו נוודא שהתבנית תומכת בתוסף של אלמנטור ובעזרתו אנחנו נבנה את האתר בדיוק לפי הצרכים שלנו.

התבנית שאנחנו עובדים איתה על כל האתרים שלנו ולכן גם מאוד ממליצים היא תבנית Astra Pro.

עלות ממוצעת: 59$ לשנה.

מה זה תוספים?

זוכרים שאמרנו שוורדפרס היא מערכת קוד פתוח? אז כאן בדיוק העניין הזה בא לידי ביטוי. סביב וורדפרס התפתחה קהילה של מפתחים ומתכנתים שיוצרים תוספים לפונקציות טכניות שחסרות להם במערכת.

תוספים הם בעצם סוג של הרחבות לאתר שלנו – חנות היא תוסף, גלריה היא תוסף, פופ אפ באתר – תוסף. אנחנו מתקינים תוספים באתר שלנו ובעצם מעניקים לו יכולות נוספות לפי הצורך שלנו. 

יש מיליוני תוספים, והשפע הזה הוא מה שהופך את הנושא הזה לסוג של ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות. כמעט.

וורדפרס תוספים
Photo by Carl Heyerdahl on Unsplash

מה כדאי לדעת כשבוחרים תוסף?

כשאנחנו בוחרים תוסף לאתר שלנו אנחנו חייבים לזכור שלא להתפתות לכל תוסף שנראה, אנחנו צריכים קודם כל  לחשוב – האם יש לי צורך בתוסף הזה? האם הוא חשוב לפעילות התקינה של האתר? האם הוא משרת מטרה שיווקית? האם הוא פשוט מגניב ולכולם יש אז אני רוצה גם…? יותר מידי תוספים יאטו לנו את האתר, אנחנו חייבים לבחור אותם בקפידה.

יש ה-מ-ו-ן תוספים חינמיים, הם בדרך כלל לא יציגו את התמונה המלאה אלה רק ילהיבו אותנו בפונקציות בסיסיות שהתוסף עושה ואז ידרשו הרחבה בתשלום לתוסף מלא. אל תחששו מזה, תוספים טובים לרוב יהיו בתשלום.

כשאתם מחפשים בתוסף תעשו את זה דרך ממש הניהול של וורדפרס או דרך עמוד התוספים של wordpress.orgדרך העמודים האלו תוכלו לקבל מושג ברור יותר לגבי איכות התוסף – מתי היה העדכון האחרון שלו? (נעדיף תוסף עם עדכונים תכופים יותר של בין שבוע ל-3 חודשים) כמה הורדות היו לו? (כמה שיותר, בעשרות אלפים ולא במאות בודדות) איזה ציון הוא קיבל בדרוג? (4 ומעלה). כל תוסף שלא יעמוד בפרמטרים הבסיסיים האלו עדיף שלא יכנס לאתר שלנו.

תוספים מומלצים:

יש לנו מספר תוספים שתמיד יכנסו לאתרים שלנו, אלו תוספים הכרחיים מבחינתו לפעילות נכונה יותר של האתר.

WP ROCKET – תוסף האצת מהירות האתר.
49$ לשנה, מגיע חינם בחבילת האחסון של Upress.

SEO PRESS / YOAST – תוספי עזר לניהול הקידום האורגני של האתר.
39$-79$ ומעלה, לשנה. יש מסלולים בסיסיים חינמיים.

SHORT PIXEL – תוסף כיווץ ואופטימיזציה של תמונות.
5$ לכיווץ 5000 תמונות, יש מסלול חינמי עד 100 תמונות בחודש.

ו... אלמנטור פרו

התוסף ששינה את פני וורדפרס והנגיש אותה למיליוני משתמשים. אלמנטור הוא בעצם תוסף לבניית עמודים ותבניות לעמודים ואזורים באתר (כמו למשל תבנית עמוד פוסט או תבנית אזור תפריט).

אלמנטור מגיע עם ממשק Drag & Drop ויזואלי, ומאפשר בניה אינטואיטיבית של העמוד. בפועל, אלמנטור גרם לכך שלבחירת תבנית וורדפרס מעוצבת אין משמעות כי את כל העיצוב שלנו אנחנו נעצב ונבנה בעזרת אלמנטור.

עוד נקודת בונוס חביבה – אלמנטור הוא פיתוח ישראלי שלגמרי כבש את העולם.

עלות: 49$ לשנה, יש גם מסלול חינמי (אבל גרסת הפרו משנה חיים)
בחבילת האחסון של Upress תקבלו גם עוד תוסף הרחבה לאלמנטור בנוסף.

וורדפרס אלמנטור
Photo by Thought Catalog on Unsplash

אז מה עושים עם כל זה עכשיו?

הדבר הכי נכון כרגע הוא לעצור לרגע, לעשות סדר בראש ולחשוב על המטרה. מה הצרכים שיש לכם מהאתר, האם הוא עסקי או אתר לתחביב? האם הוא תדמיתי, חנות, בלוג, גם וגם – מה האלמנטים שאנחנו צריכים שיהיו בו? 
כמה זמן פנוי יש לכם לבניה? האם יש לכם תקציב לעמוד בו? האם בכלל יש לכם עניין בלהקים את האתר לבד או שאתם מחפשים לקחת אנשי מקצוע לפרוייקט?
עכשיו כשאתם רואים את תמונת המצב בצורה ברורה יותר, יהיה לכם קל יותר להחליט על איזו מערכת לבנות את האתר ובאיזה מסלול לקחת אותו.

אם יש שאלות נוספות אתם מוזמנים לכתוב לנו.
בהצלחה!

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

וורדפרס זום דייט שאלות ותשובות
טיפים ומדריכים

וורדפרס – סיכום זום דייט שאלות ותשובות

את מפגש הזום-דייט האחרון שלנו קבענו כדי לפתוח בפניכם את עולם הוורדפרס, אלו שאלות שחוזרות על עצמן מכל מי שרוצה להקים אתר או בלוג ולא יודע מאיפה להתחיל, אז ריכזנו את הכל לשעה וחצי של שאלות ותשובות, ואנחנו מזמינים אתכם לצפות בהקלטת השידור או לקרוא את הפוסט המסכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

זהירות טרנדים
עיצוב

זהירות טרנדים!

טרנדים – עיצוב שטוח, משטחי צבע, משולשים, חצים, שפם – בטוח נתקלתם בהם כמה וכמה פעמים בזמן האחרון, והם רק חלק ברשימת הטרנדים בעולם העיצוב.
אז מה זה בעצם טרנד?

טיפים להפצת תוכן
אסטרטגית תוכן

5 טיפים להפצת תוכן שכדאי לכם להכיר (וליישם…)

העניין עם תוכן הוא שאנחנו לא יכולים לעצור ברגע שסיימנו לכתוב אותו, בדיוק כמו האמירה על עץ אחד בודד שנופל ביער – אף אחד לא ישמע על התוכן שלנו אם לא נספר להם, ואנחנו רוצים לדאוג לספר את זה לאנשים הנכונים.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

עם אינסוף קבצי גרפיקה על המחשב ותחביב צילום (בכל זאת, מכורה לאינסטגרם), המחשב והטלפון שלי זועקים לעזרה וניקוי על בסיס קבוע. כדי לפתור את הבעיה פניתי לאישי היקר שתמיד יש לו פתרונות קסם, כאלה שגורמים לי להגיד "אה, וואלה?!"
9 דקות קריאה
נניח ואתם יוצאים במוצר חדש ורוצים לשווק אותו בצורה הכי אפקטיבית שיכולה להיות, נניח ויש לכם סדנה חדשה שחשוב לכם לחשוף לקהל חדש, נניח ואתם רוצים להרחיב את רשימת התפוצה של הבלוג שלכם. נניח. תיאורטית. איך עושים את זה? עמוד נחיתה.
4 דקות קריאה
מיתגתם, אפיינתם, עיצבתם ובניתם אתר לעסק שלכם וזה ממש ממש מעולה. אתם רוצים שכולם יכירו אתכם וכולם בברנז'ה אומרים שזה לוקח זמן, לאט לאט, וסבלנות. זה נכון 🙂 אין לי כאן פתרונות קסם שימקמו אתכם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, אבל יש לי כאן 10 טיפים לקידום אורגני שיכולים לעזור לכם מאוד.
5 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג