גניבת זכויות יוצרים

גנבו לי עבודה

גנבו. לי. עבודה.
גנבו לי עבודה שהשקעתי בה, יצרתי אותה מאפס, היא הייתה שלי, ובמקרה גם אישית ופרטית וגנבו לי אותה.
ויחד איתה גנבו לי גם את האמון בבעלי עסקים. נשברתי.

זכויות יוצרים

הצד היבש של הסיפור הוא ששלחתי קובץ עבודה להדפסה בבית דפוס, הם כנראה אהבו אותו והחליטו לשמור ולנכס אותו לעצמם. בלי לבקש רשות, בלי לתת קרדיט, בלי לנסות להסתיר. פשוט ככה – נגעתי ועכשיו זה שלי.

כרגע זה מציב אותי במקום שלא התכוונתי להיכנס אליו, זה מציב אותי אל מול הוצאות שלא תכננתי להיכנס אליהם, זה מציב אותי בקשת רגשות שמקשים על ההתנהלות היום-יומית שלי. זה מכעיס אותי, לעתים החוצפה גם גורמת לי לצחוק, אבל זה בעיקר מעציב אותי. זה מעציב אותי כי כל כך ברורה לי צורת המחשבה שעומדת מאחורי גניבה שכזו – מי עכשיו יכנס לתביעות משפטיות, בטח שלא עסק קטן, יאללה ננסה – מקסימום נצליח. במקרה הגרוע נוריד, נתנצל ויאללה ביי.

וזה מכעיס אותי כי זה נכון – למי יש כסף עכשיו להיכנס לתביעות משפטיות? להיכנס לסחבת של שנים? לאבד שעות עבודה? אני אישה עצמאית, אני נלחמת על הפרנסה שלי, על כל שקל ממנה. זה מכעיס אותי שזה כל כך ברור לו. זה מכעיס אותי שהוא, במידה מסוימת, צודק. הצליח.

וזה מכעיס אותי כי למה אני היא זו שצריכה לשאת בהוצאות האלה? זה מציב אותי במקום בלתי אפשרי, זה משאיר אותי חלשה. ואותו זה משאיר במקום מלוכלך אבל אי שם למעלה.

יש לי כרגע עבודות לשלוח להדפסה, לקוחות שהתחייבתי אליהם, וקשה לי. איבדתי אמון.

זהו. הייתי צריכה לפרוק.

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

איך למצוא את קהל היעד שלי
לחשוב כמו מותג

איך למצוא את קהל היעד שלנו?

אפילו מוצרי בסיס כמו לחם או חלב לא יתאימו לכולם, אז בטח שלא המותג שלנו, ההרצאה שלנו, הקורס שלנו, הספר שלנו, חשבון האינסטגרם שלנו.
הקהל שלנו הוא לא כולם ואנחנו לא יכולים להניח אף פעם שלמוצר או שירות יש את אותו הקהל. פוסט שלישי בסדרה.

כרטיס ביקור – סופו של עידן?
עיצוב

כרטיס ביקור – סופו של עידן?

אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'.
היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).

השפעת מיתוג על רושם ראשוני
עיצוב

יש לך 2 שניות להרשים. זוז!

בעידן בו מנועי החיפוש והרשתות החברתיות מחליפים את ההמלצות שאנחנו מקבלים "מפה לאוזן", לרושם ראשוני יש תפקיד מאוד חשוב.
אז איך יוצרים את הבולטות הזו? איך מבדילים את האתר שלי שנותן שירות זהה לאתר מתחרה?

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית. בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.
8 דקות קריאה
לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.
9 דקות קריאה
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהפכתי לעצמאית ופתחתי את הסטודיו היה לעצב לעצמי כרטיס ביקור. אני לא יודעת למה, אבל בזמנו זה היה נראה לי כמו סוג של חותמת שאומר 'אני עסק רציני'. היום אני יכולה לספר לכם שהרוב המוחץ של הכרטיסים שהדפסתי עדיין אצלי (ולא הדפסתי הרבה, בסביבות ה-200).
4 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג