כחובבת אינסטגרם מושבעת מצד אחד וסולדת משינויים מהצד השני התבאסתי לגלות ששוב האלגוריתם של אינסטגרם להצגת התמונות בפיד הולך להשתנות.
נלך קצת אחורה ונזכיר שהשינוי הראשון היה בפוסטים ממומנים שהיו קצת מעצבנים בהתחלה אבל לאט לאט התחלנו להתעלם מהנוכחות שלהם (חוק מספר 1 בעיצוב פרסומות לאינטרנט – אתם רוצים שיתייחסו אל המודעה שלכם? תוודאו שהיא תטמע בעיצוב הכללי של האתר/אפליקציה).
השינוי הנוכחי אומר שאינסטגרם הולכים לשנות את סדר הצגת 150 התמונות שמופיעות אצלכם בפיד.
במקום הסדר הכרונולוגי שהיה, החל ממחר הם יתעדפו את התמונות שהם מאמינים שיעניינו אתכם יותר.
ואחרי שהתעצבנו קצת אני אגלה לכם שמעולם לא יכולנו לראות יותר מ-150 תמונות בפיד. גם אם אתם עוקבים אחרי 300 משתמשים, אף פעם לא יכולתם לראות את העדכונים של כולם, כך שהשינוי המהותי כרגע הוא בבחירת הפרופילים שיוצגו ולא בכמות.
אז מה אפשר לעשות?
התראות! אם אתם בעלי עסק שנוטים לפרסם בפייסבוק מומלץ מאוד לכוון את העוקבים שלכם כבר עכשיו (ומידי פעם) להפעיל את ההתראות (נוטיפיקציות) על פוסטים חדשים שאתם מעלים.
איך עושים את זה? מאוד פשוט:
ואם אתם משתמשים באינסטגרם להנאתכם האישית ואתם יודעים על פרופיל שאתם אוהבים במיוחד הדבר תופס גם עליכם – תפעילו את ההתראות וכך לא תפספסו שום פוסט חשוב/מעניין.
נקודה למחשבה
אם אתם מנהלים פרופיל עסקי חשוב לתת לעוקבים שלכם סיבה מספיק טובה לרצות להתעדכן בפוסטים שלכם.
אתם רוצים ליצור מערכת יחסים שמבוססת על אמון, Give and Take, הפוסטים שלכם צריכים להיות בעלי ערך.
מה למשל?
מכירות בזק, חלוקת מתנות, הנחות לעוקבים, טיפים, משימות שוברות שיגרה, תחרויות וכ"ו – תראו להם שהם מקבלים מכם יחס מיוחד.
ואם כבר יחס מיוחד – תגיבו לעוקבים שלכם, תענו להם על השאלות (תמיד), תראו להם שקראתם מה שהם כתבו.
יחס אישי הוא אמצעי מכירה חשוב (אמון, זוכרים?).
קדימה לפעול, הורידו את תמונת ההכוונה המצורפת ותעדכנו במספר מילים את העוקבים שלכם על השינויים הצפויים.
עדיין לא עוקבים אחרי באינסטגרם? למה אתם מחכים? ואל תשכחו להפעיל את ההתראות 🙂
2 מחשבות על “עונה של שינויים – אינסטגרם 2016”
היי 🙂
מה הכוונה "150 התמונות המופיעות אצלכם בפיד" ?
יש רק 150 תמונות?
אולי אני לא מבין משהו, אבל אם אני גולל וגולל וגולל – אני אגיע בסוף ליותר מ-150 תמונות, לא?
תודה!
דודו
היי דודו,
היום זה קצת שונה מ-2016, אבל בכל מקרה מדובר על אחוזי חשיפה – אנחנו לא יכולים לראות את כל הפוסטים של כל הפרופילים שאנחנו עוקבים אחריהם.
האלגוריתם יציג לנו את אלו שאנחנו באינטראקציה איתם או את אלו שהתוכן שלהם עשוי לעניין אותנו.