טיפים לקידום אורגני

עשו זאת בעצמכם: 10 טיפים לקידום אורגני בגוגל

מיתגתם, אפיינתם, עיצבתם ובניתם אתר לעסק שלכם וזה ממש ממש מעולה. אתם רוצים שכולם יכירו אתכם וכולם בברנז'ה אומרים שזה לוקח זמן, לאט לאט, וסבלנות.
זה נכון 🙂
אין לי כאן פתרונות קסם שימקמו אתכם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, אבל יש לי כאן 10 טיפים לקידום אורגני שיכולים לעזור לכם מאוד.

אז מה זה קידום אורגני?

אורגני=טבעי, חי, מתרבה בזכות עצמו.
אז קידום אורגני הוא קידום שמתרחש בצורה טבעית, בזכות עצמו, ללא מעורבות כספית (אלה אם כן לקחת איש מקצוע שיעשה את זה בשבילכם). קידום שמביא אתכם להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.
עצם זה שהאתר שלכם קיים ברשת כבר אומר שהוא מקודם ויכולים למצוא אותו, השאלה היא באיזה מיקום ואם לא יתייאשו בדרך.
מה שמביא אותנו לטיפ מס׳ 1…
 
קידום-אורגני

1. שימוש במילות מפתח

 
מילות מפתח הן הביטויים או המילים שמתארים את התוכן שלכם, בהן משתמש הגולש כאשר הוא מבצע חיפוש באינטרנט.
תרשמו לכם 10-20 מילות מפתח שהן המילים שלדעתכם הלקוח הפוטנציאלי שלכם יחפש בגוגל ותשתלו אותם בתוך הטקסטים שלכם באתר – בכותרות, שמות עמודים, גוף האתר וקישורים.
חשוב לזכור שהמנוע של גוגל מאוד חכם אז ה'שתילה' צריכה להיות ברמת הסביר, נניח אם אני כותבת עכשיו פוסט אני אבחר לי 2 מילים ואכניס אותן 2-3 פעמים בפוסט.
אם אתם משתמשים בוורדפס אני מאוד ממליצה על התוסף Yoast שעוזר מאוד לעקוב ולהקפיד על השימוש במילות מפתח.

2. בלוג

אחת הדרכים היעילות והאפקטיביות ביותר לקידום אורגני היא בלוג. הוסיפו לאתר שלכם בלוג והכניסו לשם תכנים מקוריים, רלוונטים ואיכותיים על בסיס קבוע, לפחות פעם בחודש.
גוגל סורקת את האתר מידי פעם וכשהיא מזהה עדכונים שוטפים בתכני האתר היא מדרגת אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
אני מאמינה שלכל בעל עסק יש מה להגיד על התחום שלו, יש לו המון ידע שהוא יכול להוציא החוצה והתרומה תיהיה הדדית – גם לקוראים שלו וגם לעצמו. Win-Win.

חשוב לזכור שהגולשים היום פחות קוראים תוכן ויותר סורקים אותו לכן השתמשו בתתי כותרות בולטות ופסקאות קצרות כדי למשוך כמה שיותר את תשומת לב הגולש.
טיפים לקידום אורגני

3. ALT טקסט- כותרות לתמונות

 ALT טקסט הוא בעצם התיאור המילולי של התמונות שלכם. חשוב לזכור שמנועי החיפוש לא יכולים לקרוא תמונה או גרפיקה, כך שאי אפשר לדעת איך לקשר את התמונה הזו למילות חיפוש. כאן נכנס ה-ALT, בעזרתו אנחנו נותנים שם לכל תמונה.

בדרך כלל כשתעלו תמונה לאתר שלכם תיתקלו בשדה שנקרא “Alternate Text” – טקסט אלטרנטיבי. תמיד תמלאו את השדה הזה בשמות רלוונטיים לתוכן שלכם מתוך מילות המפתח שקבעתם לכם.

עוד בעניין תמונות – הן מושכות את העין והן יגרמו לגולש להישאר יותר באתר, זה יהיה לו יותר נעים ומזמין. תשתמשו בתמונות טובות, גדולות (אני ממליצה על רוחב תמונה ששווה לרוחב הטקסט), אם יש לכם אפשרות תשקיעו בצילום כדי שהתמונות יהיו אותנטיות ואיכותיות.

4. כתובת PERMALINKS

עוד דרך להציג לגוגל במה התכנים שלך עוסקים הוא להשתמש במילות המפתח בכתובת העמוד. הכוונה היא לטקסט שמופיע אחרי ה- co.il (או com, org, net וכ"ו) בכתובת הדומיין שלך.
יש אפשרות לתת שמות ספיציים שיופיעו בכתובות העמוד שלכם, שבדרך כלל מושפע או מהכותרת של העמוד או משם מספרי שניתן לו, לדוגמא:
www.lemonadestudio.co.il/9124824834-1
לעומת – www.lemonadestudio.co.il/seo-tips

בעוד שהכתובת הראשונה ממש לא תורמת לקידום שלכם, הכתובת השניה עוזרת לכם להגדיר לגוגל בדיוק במה העמוד הזה עוסק.

5. קישורים פנימיים

מומחי SEO טוענים שזו האסטרטגיה הכי בסיסית לקידום אורגני – קישורים פנימיים בתוך האתר שלכם.
כשאתם כותבים תוכן חדש תמיד תקשרו אליו וממנו תכנים רלוונטיים באתר שלכם. ככל שיותר מילים רלוונטיות יפנו לעמוד מסויים כך הסיכוי של העמוד הזה להופיע בדירוג גבוה במנועי החיפוש הוא גדול יותר. כמובן שצריך לדעת גם לא לעבור את הגבול, אחרת נקבל את התוצאה ההפוכה.

6. קישורים חיצוניים

עוד דרך פשוטה וקלה לקבלת יותר גולשים לאתר שלכם היא על ידי פיתוח מערכת יחסים עם אתרים אחרים. גוגל בודק אם יש קישורים אל האתר שלך ממקורות חיצוניים באותו תחום עניין. אפשר לעשות את זה על ידי אירוח של כותבים בבלוג שלכם, הצגת רשימת אתרים/בלוגים שאתם עוקבים אחריהם (והם אחריכם).
אחת הדרכים הנפוצות לדאוג לזה היא פשוט לבקש. מדובר פה לרוב ביד רוחצת יד – אתם מבקשים מאתר (רלוונטי) מסויים להוסיף קישור לאתר שלכם ובתמורה את מוסיפים קישור אליו, כך שניכם מכפילים את הכניסות לאתר שלכם.
גם פה צריך לזכור לעבוד בצורה אלגנטית ומחושבת ולא להעמיס את האתר שלכם בקישורים, זה סתם יעצבן את הגולשים.

7. גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא שירות שמוצע על ידי גוגל, לאיסוף ויצירת נתונים סטטיסטיים מפורטים על האתר שלכם. תנועות גולשים באתר, מאיפה הם הגיעו לאתר, באיזה עמוד גלשו הכי הרבה, בני כמה הגולשים שלי, מאיזו פלטפורמה גלשו הכי הרבה וכ"ו.
לא חייבים להיות אנליסט כדי להבין אינפורמציה בסיסית על האתר שלנו ולקבל מידע שימושי, למשל – מה העמוד הכי נצפה באתר שלי = מה התוכן שהכי מעניין את הגולשים שלי.
החיבור לשירות הוא די פשוט, באמצעות שתילת קוד בתוך האתר. ואם עדיין לא התחברתם אליו אני מגדירה אותו כחובה בכל אתר.

8. אתר מותאם למובייל

אני אעשה את זה מאוד קצר והחלטי – אנחנו בשנת 2017. האתר שלכם חייב להיות מותאם למובייל.
אנחנו כל הזמן מחוברים, הטלפון הולך איתנו לכל מקום. הוא זמין, הוא מיידי ואנחנו תלויים בו. בין אם אתם בתהליך של בניית אתר חדש או אם כבר יש לכם אתר, קחו בחשבון שהתאמה למובייל הוא סטנדרט. זה לא מותרות ואי אפשר לעגל פה פינות.
גוגל רואה הכל והדירוג שלכם תלוי, בין היתר, גם בזה.
מעבר לכך אם האתר שלך רספונסיבי זה תורם לחווית המשתמש (UX) של הגולשים באתר שלך, זה יגרום להם להישאר באתר שלך יותר זמן ויוריד את ה- Bounce rate (אחוז המבקרים באתר שעוזבים אחרי שצפו בעמוד אחד).

טיפים לקידום אורגני

9. רשתות חברתיות

בדיוק כמו עם מחלות ילדים, גם כאן ויראליות משחקת תפקיד חשוב. ויראלי = עובר מאחד לשני.
שתפו את התכנים שלכם ברשתות חברתיות ותקבלו יותר ויותר חשיפה. זיכרו שוב שתוכן איכותי, מעניין ובעל ערך לקורא יזכה יקדם אתכם הרבה יותר טוב ובקלות רבה יותר, הוא פשוט יעבור מאחד לשני.

10. YouTube – מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם

הנקודה הזו חשובה גם כי יו-טיוב היא בבעלות גוגל אז כמובן שהפלטפורמה הזו עדיפה על כל פלטפורמה אחרת, וגם כי סרטוני וידאו מושכים את הצופה וגורמים לו להישאר יותר זמן באתר שלכם. ושוב – ככל שהגולשים נשארים יותר זמן באתר שלכם, כך גוגל מדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש, הוא נחשב לאמין ואיכותי.

סרטוני הדרכה, ראיונות, מאחורי הקלעים, הרצאה, DIY – הכל תופס, תמצאו את הנישה שרלוונטית לכם ותתחילו לתרגל עמידה מול מצלמה 😉

אז מה כדאי לזכור?

תוכן. תוכן. תוכן. איכותי, רלוונטי ובעיקר מעניין. תנו לקהל שלכם להרגיש ולדעת שהם חשובים לכם, אתם כותבים בשבילם.
התאימו את האתר שלכם למובייל, שמרו על הסדר והניקיון שלו ותנצלו את הכוח של המדיה החברתית.
וכמובן – לעשות הכל במידה. לא להגזים, צפיפות גבוהה מידי של מילות מפתח ושימוש מוגזם בקישורים או כל טכניקת קידום אחרת, עלולים להוביל תוצאה ההפוכה, החרמה מגוגל וזה מצב שממש קשה לשקם.

בהצלחה 🙂

יש לכם שאלות?

 

נהדר, זה אומר שדברים מחלחלים והגלגלים מתחילים לזוז 🙂
מוזמנים לכתוב לי כאן למטה.

צריכים יותר אישי?

מובן לגמרי, בדיוק בשביל זה יש לי הדרכות של אחד על אחד.
מוזמנים לקבוע איתי פגישה ויחד נענה על כל השאלות ונשתה גם קפה משובח.

 

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

6 מחשבות על “עשו זאת בעצמכם: 10 טיפים לקידום אורגני בגוגל”

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

לפי מה אתם בוחרים את הספרים שלכם? סיפורי כריכה
עיצוב

סיפורי כריכה

לפני שנה בערך הוזמנתי לדבר על עיצוב כריכות בכנס נקודת מפנה. מעל ל-3 שנים שאני מעצבת את כריכות הספרים להוצאת א(ה)בות, תמיר//סנדיק ולאחרונה הצטרפה גם הוצאת אריה ניר, אבל עד לאותו הרגע שאמרתי "אוקיי, אני אגיע לדבר" לא עצרתי לחשוב על תהליך העבודה מאחורי כל כריכה.

מה ההבדל בין מותג למיתוג?
לחשוב כמו מותג

מה ההבדל בין מותג למיתוג? פוסט מסכם

מה הופך עסק למותג? האם התקציב שלו או האדם שעומד מאחוריו? מי שמגדיר אותנו כמותג הם הלקוחות שלנו – מה החוויה שלהם מולך הייתה? האם המוצר שלך מסמן משהו עבורם?
פוסט רביעי ואחרון בסדרה.

על מציאת נישה והייתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים
לחשוב כמו מותג

על מציאת נישה והיתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים

בכל מה שקשור לעסקים נהוג לחשוב שכמה שיותר – יותר טוב.
הבעיה היא שמרדף הזה אחרי "היותר", בעיקר כשמדובר בעסק קטן, מובילה לתוצאה הפוכה.
אנחנו מנסים לפנות ליותר, לכולם ובסוף מגיעים לאף אחד. אז מה כן כדאי לנו לעשות? להתמקד.
פוסט שני בסדרה.

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

יש גם וידאו
בחיפושי על דרך התנהלות טובה ונוחה עבורנו בכל הקשור ללינקים שבורים באתרים שלנו, נתקלתי במאמר נהדר שדרכו למדתי על שיטה סופר יעילה איך לעקוב באופן מתמיד אחר קישורים שבורים בעזרת Google Analytics. אז הכנתי מדריך כדי שגם אתם תוכלו :)
8 דקות קריאה
כשתחפשו שרת אחסון תיתקלו במאות אפשרויות, מצד אחד זה נהדר – כי זה אומר שיש לכם המון אופציות לבחור מהן, מצד שני זה יכול להיות מאוד מבלבל, כי איך יודעים לבחור נכון? ובכן בשביל זה אספנו עבורכם 9 טיפים שיעזרו לכם לבצע בחירה נכונה לכם ולאתר שלכם.
7 דקות קריאה
יש גם וידאו
את מפגש הזום-דייט האחרון שלנו קבענו כדי לפתוח בפניכם את עולם הוורדפרס, אלו שאלות שחוזרות על עצמן מכל מי שרוצה להקים אתר או בלוג ולא יודע מאיפה להתחיל, אז ריכזנו את הכל לשעה וחצי של שאלות ותשובות, ואנחנו מזמינים אתכם לצפות בהקלטת השידור או לקרוא את הפוסט המסכם.
9 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

ב

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.