סה"כ רציתי לוגו
נתקלתי לאחרונה במספר לקוחות פוטנציאלים שהתקשרו אלי בנושא מיתוג, וכשהסברתי מה התהליך כולל הם לא ממש הבינו על מה אני מדברת בעיקר כשאני אומרת 'שפה עיצובית'.
אם נחשוב על זה, הם בסך הכל רוצים לוגו, אז למה עכשיו לנפח את זה ולהכניס להם כל מיני מושגים שנשמעים קצת מוגזמים? לא?
אז זהו. שלא.
כשמתחילים תהליך נכון של מיתוג צריך להסתכל על התמונה הגדולה, צריך לבחון את העסק מכל הצדדים – איפה הוא היום ובעיקר לאן הוא רוצה להגיע.
נכון, זה נשמע עוד קצת מוקדם, אתם עוד רק בשלבי ההקמה…אולי כדאי שנחכה קצת?
לא. אם אתם בוחרים להשקיע בתהליך חשוב כל כך כמו מיתוג כדאי מאוד שתעשו את זה נכון.
זה תהליך יקר, זה תהליך מורכב, זה תהליך שיותר מהכל הוא הכרחי, וזה תהליך שהקלישאה 'מה שזול עולה ביוקר' היא הכי נכונה לגביו.
אז מה זה מיתוג, בעצם?
נתחיל מהסוף – מיתוג זה הלוגו שלכם, ה'ציור' הזה שמייצג אתכם, השם שלכם.
אבל זה גם סוגי הפונטים (גופנים) שאתם עובדים איתם, זה גם הצבעוניות המאוד ספציפית שלכם, זה הטקסטורות, האייקונים, המרווחים בין אלמנטים, התמונות בהם תשתמשו, הנראות הויזואלית – זה הכל.
מיתוג זו נקודת ההתחלה שלכם, זה המקום לשים את השאיפות שלכם והחלומות שלכם, את כל מה שאתם רוצים שהעסק ישדר.
את כל זה לוקח המעצב, מנקה, מתמצת ומגבש ליצירה סופית עם חוקיות ברורה שתלווה אתכם הלאה.
מה עושים עם כל זה?
החוקים האלה שאני מדברת עליהם הם בעצם השפה העיצובית שלכם.
כשיש אותם אפשר לקחת את המיתוג שלנו ולהשליך אותו על כל מוצר שנרצה להוציא – אתר אינטרנט, עמוד נחיתה, כרטיס ביקור, פלאייר, גלויות, מחברות, ניירת משרדית, פוסטים לפייסבוק – הכל.
החוקים האלה יאפשרו לכם להגיע למצב שבו הלקוחות שלכם יזהו אתכם ואת המוצרים שלכם ממבט ראשון.
כשהאתר שלכם וכרטיס הביקור שלכם משתמשים באותו הפונט.
כשעמוד הנחיתה שלכם והפוסט בפייסבוק הם באותה צבעוניות.
זה ההבדל בין עסק למותג.
הכל מתחבר יחד ויוצר את הזהות שלכם, את הנראות הגרפית שלכם, אתכם.