הסיפור שמאחורי לחשוב כמו מותג

הסיפור שמאחורי לחשוב כמו מותג – מדריך מעשי לאפיון מותג

ב- 6 ביולי 2017 הרגשתי מאוד טעונה. פייסבוק בדיוק שינתה עוד איזה אלגוריתם במערכת שלה, כולם היו בהיסטריה מסביב, עוד רגע מרימים ידיים. ואני חיפשתי את המילים שיסבירו למה השינויים האלו לא משפיעים עליי. אז כתבתי על זה פוסט בבלוג, המטרה שלו הייתה להסביר מה זה מיתוג ואיך אנחנו יכולים להשתמש במיתוג כדי לקדם את העסק שלנו. למה שינויים כאלו לא יכולים לזעזע עסק שכל כך בטוח בעצמו.
ואז נדלקה אצלי הנורה – לחשוב כמו מותג.

היום "לחשוב כמו מותג" זו האג'נדה שלי, אבל אז ב-2017 זה היה כמו למצוא את החתיכה בפאזל שהייתה חסרה לי. מה אם אנחנו, העסקים הקטנים, נשנה את צורת החשיבה שלנו מ"אין לי יכולת / אין לי משאבים / אין לי את הידע / אני עסק של אדם אחד / כן, אבל…" ונתחיל לחשוב ב"איזה מהלך שיווקי מגניב הם עשו, איך אני יכולה לעשות ככה גם אצלי בעסק?".

עסק קטן הוא לא חולשה, יש בו המון ייתרונות, והבולט בהם – אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לעשות טעויות. מקסימום נצליח.

Photo by Ian Schneider on Unsplash
Photo by Ian Schneider on Unsplash

נחזור ל-2017, אחרי שהנורה נדלקה וישבתי עם עצמי להבין מה בעצם אני רוצה להגיד גיליתי שזיהיתי בעיה – בזמן שלעסקים גדולים יש מחלקות קריאייטיב שלמות, לעסקים קטנים יש רק את עצמם. ואת הקולגות. וכמה קבוצות פייסבוק להתייעצות. אין מי שיתווך להם את השפה הזו של המותגים.

הסתכלתי מסביב וכל מה שראיתי זה עסקים שרוצים מיתוג אבל מתכוונים ללוגו. וראיתי עסקים שמחפשים לוגו אבל בעצם צריכים תהליך מיתוג והם לא יודעים להגיד את זה. והבנתי אותם.

מיתוג זה לא לוגו

מצאתי את עצמי צועקת (בלב) מיתוג זה לא לוגו! והפכתי את זה לאמירה הבולטת שלי. התחלתי להסביר לכל מי שרק שאל על מיתוג מה זה אומר, מתי כדאי ואם כדאי.

עכשיו תראו, זה מצב קצת אירוני למישהי שהיא בעלת סטודיו למיתוג לבוא ולהגיד – חכו עם לוגו, עוד לא לוגו, זה לא הזמן, אבל אני באמת מאמינה בזה. לוגו לא הופך עסק למותג.

Photo by marion-michele on unsplash
Photo by marion-michele on unsplash

ההבנה הזו שינתה את תהליכי המיתוג אצלי בסטודיו, והתחלתי לחשוב איך אני יכולה להנחות את הלקוחות שלי בתהליך המיתוג כך שהתשובות שהם יענו לשאלה כמו "מי הקהל שלך?" או "מה המסר שלך?" יהיו באמת מבוססות.

כמה ימים מאוחר יותר פתחתי את קבוצת הפייסבוק של לחשוב כמו מותג והחלטתי ששם אני אסביר איך אנחנו עושים את זה. איך אנחנו מתחילים להבין את העסק שלנו. איך אנחנו יכולים לקחת את הכלים השיווקיים המאוד ברורים של המותגים הגדולים ולהשתמש בהם לשיווק העסק שלנו. איך אנחנו יכולים לחשוב כמו מותג.

כמתבקש, המשימה הראשונה שלי הייתה להסביר שלוגו הוא החלק הכי קטן בתהליך המיתוג. הוא כלי לזיהוי וזה די כל מה שהוא. הוא לא יעביר את כל מי שאנחנו, את המסרים שלנו. הוא לא ידבר במקומנו.
אבל תהליך המיתוג כן יעשה את זה. תהליך המיתוג בא להסביר לנו מי אנחנו, מי העסק שלנו ומשם נוכל לבחור מה נרצה שכן יתבטא בלוגו שלו.

אבל זה עדיין לא הספיק לי.

להבין את ההבדל בין מיתוג ללוגו זה לא מספיק. להבין איך להתנהל נכון ויזואלית בעסק זה לא מספיק. אני צריכה את הבסיס. מפה לשם שמתי לי מטרה, לתת אופציה לנקודת פתיחה שווה לכל עסק ולכל עצמאי/ת.

Photo by Valeriia Bugaiova on Unsplash

והתחלתי לכתוב.

לא באמת ידעתי מה, לא הייתי בטוחה מה ייצא מזה בסוף אבל הכתיבה התחילה כמו כל פוסט בבלוג – לעשות סדר אצלי בראש כדי שאני אוכל להעביר את הידע הזה הלאה.

מצאתי את עצמי קוראת עשרות ספרים על מיתוג, על שיווק, על תוכן, על סטוריטלינג. קראתי מחקרים וצפיתי ימים שלמים ביוטיוב כמחקר מקדים למשהו שעוד לא הייתי בטוחה מה הוא. אספתי נקודות, כתבתי פסקאות, מחקתי פרקים עד שהצלחתי לגבש שלד שעשה לי שכל והיגיון בראש. וכמו עם אותה נורה שנדלקה לי שנתיים לפני, הבנתי מה רציתי להגיד – מדריך מעשי לאפיון מותג.

9 חודשים מאוחר יותר ויש לי ספר ביד.
כלומר, בטלפון שאני מחזיקה ביד כי זה ספר דיגיטלי.

לחשוב כמו מותג, מדריך מעשי לאפיון מותג

אפיון מותג הוא התהליך שקורה אצלנו לפני שאנחנו מתחילים תהליך של מיתוג, זה שלב מאתגר שבו אנחנו צריכים להסתכל על העסק שלנו מהצד ולהחליט איפה לדייק ולשפר, איפה לשנות, מה לא עובד ואת מה כדאי לשמר. 

אחד התהליכים הכי חשובים באפיון מותג הוא להבין מה המסר שלנו – מה בעצם אנחנו רוצים להגיד לעולם, מה אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יבינו מאיתנו.
אז המסר שלי אליכם בפוסט הזה הוא שמה שהופך עסק למותג הוא החלטה – שברגע שאנחנו מתנהגים כמו מותג וחושבים כמו מותג אנחנו הופכים למותג. ומותג לא חייב להיות עסק גדול, הוא לא חייב להיות חברת ענק, הוא יכול להיות גם העסק הקטן שלכם.

ואם אתם רוצים פרטים נוספים על המדריך ומה יש בו לחצו כאן

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

1 מחשבה על “הסיפור שמאחורי לחשוב כמו מותג – מדריך מעשי לאפיון מותג”

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מה זה עמוד נחיתה ולמה אתם צריכים צריכים אותו
טיפים ומדריכים

מה זה עמוד נחיתה ולמה אתם צריכים אותו

נניח ואתם יוצאים במוצר חדש ורוצים לשווק אותו בצורה הכי אפקטיבית שיכולה להיות, נניח ויש לכם סדנה חדשה שחשוב לכם לחשוף לקהל חדש, נניח ואתם רוצים להרחיב את רשימת התפוצה של הבלוג שלכם. נניח. תיאורטית. איך עושים את זה? עמוד נחיתה.

המשמעות מאחורי סמל האהבה של פרינס
השראה

המשמעות מאחורי "סמל האהבה" aka פרינס

בשבוע שעבר עוד אייקון עזב אותנו, אבל הפעם מדובר באייקון אמיתי, אחד כזה שהלך עם זה ממש רחוק. ב-1993, שינה פרינס את שמו לסמל.

עיצוב

11 שלבים ללוגו מושלם

הלוגו שלכם הוא הפנים של העסק שלכם. ולרוב, הוא הדבר הראשון שהלקוחות שלכם רואים וזוכרים לאחר מכן.
לכן, הוא צריך להיות קליט, משכנע, ברור וזכיר. הנה 11 כללים פשוטים אך חשובים שיעזרו לכם להבין אם הלוגו שלכם הוא לוגו מנצח!

הגדה של פסח לילדים
עיצוב

הגדה של פסח לילדים

ליל הסדר כבר ממש כאן, וחיפשתי בחנויות הספרים והיצירה הגדה של פסח כדי להעסיק את יוני, בן השנתיים שלי, בזמן הסדר.

מסתבר שסיפור יציאת מצריים, מהצד הויזואלי שלו, הוא הרבה יותר מפחיד ומאיים בעיניים של הילדים, וכך יצא שכל אגדה לקטנטנים שנתקלתי בה הייתה קצת ברוטלית.

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

שימוש בסיפור, סטוריטלינג, הוא אחד הכלים המשמעותיים בעולם המיתוג. בעבר אנשי הקריאייטיב היו בונים סיפורים פיקטיביים למותגים, אבל היום הקהל שלנו הרבה יותר חשדן. היום סיפורים חייבים להיות אמיתיים. למה לסיפורים יש כל כך הרבה כח? ואיך אנחנו מספרים את הסיפור של המותג שלנו?
9 דקות קריאה
כשעיצוב ואמנות מתבלבלים, מרחב התועלת של המעצב הופך להיות מוגבל לסגנון ונראות – ”לעשות דברים יפים“. מעצבים הם בעיקרם פותרי בעיות. הם מחפשים את הייעוד, הקהל, מאפיינים טכנים וניואנסים אטרטגיים של משימה לפני שהם ניגשים למלאכה הגראפית. בואו לקרוא על הבדלי יסוד בין עיצוב לאמנות שיעשו לכם סדר.
8 דקות קריאה
לפני 6 שנים התחלתי ללמוד. אני לא מדברת על לימודים אקדמאים, עם זה סיימתי הרבה לפני. התחלתי ללמוד מה זה באמת אומר להקים עסק. כמה דברים שלא ידעתי ולא לקחתי בחשבון, כמה שינויים שעברתי, כמה השפעה יש לכל דבר.
5 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג