המהפכה-החברתית

המהפכה החברתית

מכירים את התחושה הזו שאנחנו רצים במקום ולא מצליחים להגיע ליעד? שהוא כל הזמן מתרחק מאיתנו?
זו התחושה שלי בחודשים האחרונים בכל פעם שאני נכנסת לכל אחת מהרשתות החברתיות.
המירוץ אחר ה-K.
וכשרצים במקום בלי לראות את הסוף גם מתעייפים. ויש שמתעייפים עוד לפני שהתחילו לרוץ, למה בכלל להתאמץ? בין זה ובין זה – אנחנו נעצרים.

עזבו נו, זה לא בשבילנו.

אני פורסת את העשייה שלי על פני מספר תחומים – בלוג, אינסטגרם, פייסבוק ורשימת התפוצה – אלה הפלטפורמות שאני מפיצה בהן את התוכן שלי, את עצמי.
שמיניות באוויר וג׳ינגולים שלא היו מביישים לוליינים בקרקס מוסקבה, אני אומרת לכם. להפיץ תוכן זה המון עבודה! ואה, כן, יש לי גם עבודה.
המהפכה-החברתית
תראו, אנשים אמיתיים! Photo on VisualHunt
פעם כשהייתי מציגה את עצמי הייתי אומרת ״אני חן, ואני חיה ברשתות החברתיות״. אני באמת מחוברת כל הזמן ומכל מקום, מעניין לי שם, יש סיפורים נפלאים שם באינטרנט (והגיפים, או הגיפים) אז לא פלא שאני לא מוצאת שם את עצמי בתקופה האחרונה, למי בכלל יש זמן לצרוך תוכן כשאת עסוקה בלספור נתונים כל היום?
 
ואני, כמו שאני יודעת טוב, לא ממחזרת תוכן. לא ולא.
 
יש תוכן לאינסטגרם והוא לא יעלה לפייסבוק, ופוסט לבלוג שאפיץ קודם בדיוור, ואז בקבוצות ואז באישי ואז, שניה, לשים גם באינסטגרם? ומה בעצם לכתוב בפייסבוק? בעסקי או בפרטי? ושווה להשקיע בעסקי? והבלוגים זה כבר לא מה שהיה פעם, הבלוג מת. אבל התוכן הוא המלך. טוב נו עזבו, אמרתי לכם, זה לא בשבילי.
המהפכה-החברתית-Fail Better
Fail Better, Photo on VisualHunt
המהפכה החברתית שלי 
 
מה אם לרגע נעצור ונפסיק לספור עוקבים? מה אם פתאום נתחיל להתייחס לאלו שבחרו לשמוע, לראות, לקרוא אותנו כאנשים אמיתיים ולא כאל פרופילים, עוקבים, יוזרים?
 
מה אם נפסיק לרגע להילחם על אחוזי חשיפה ומספר הלייקים וכמות התגובות ולרגע נתמקד בלפתח מערכת יחסים עם אותם אנשים?
 
ומה אם נקדיש זמן להכיר את אלו שכבר עוקבים אחרינו, את אלו שרכשו מאיתנו, אלו שמתעניינים ומגיבים לתמונה שהעלנו לאינסטגרם או לסטטוס שפרסמנו בפייסבוק – הם כבר שם.
למה לא להתייחס לכל אחד מהם כהזדמנות ל…חברות? הדדית, אכפתית, אמיתית. כזו שתועיל לשני הצדדים.
 
אנחנו עסקים קטנים, יש לנו את הזכות להתחבר לקהל הלקוחות שלנו, לשמוע אותו, להבין אותו, לשרת אותו טוב יותר מתוך רצון ולא מתוך חובה. זה היתרון הכי גדול שיש לנו על פני חברות גדולות.
 
מה אם לרגע לא ניתן לשום שינוי בשום אלגוריתם לשנות לנו את סדר העבודה, לזעזע את האסטרטגיה שלנו, לטרוף לנו את הקלפים ולייאש אותנו ופשוט… נמשיך?
 
ומה אם נחזיר לרגע, את החברתיות לרשתות החברתיות – זו לא הייתה המטרה מלכתחילה?

מאת:

חן יאקה שומרון

חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.
 אני רוצה להגיב!

שתפו הלאה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 מחשבות על “המהפכה החברתית”

  1. Avatar
    נורית בן משה

    ממש אוהבת ומסכימה עם הדרך בה את רואה את המציאות הזו.. כן לפעמים מרגיש שכל הזמן מישהו משחק איתנו בבואו נשנה כל הזמן את הכללים- כיף שהבאת פרספקטיבה שפויה .

    1. Avatar

      אני שמחה לשמוע נורית 🙂 אני באמת מאמינה שכל השינויים באים במטרה טובה, רק שקשה לנו לראות את זה בהתחלה.
      לשמור על פרופרוציה ולא לתת לכל שינוי לערער אותנו זה הכי חשוב, כי שינויים היו ושינויים עוד יהיו.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.
כי היי, לימונים בחינם וזה...

הצטרפו לרשימת התפוצה של לימונדה ונדאג לעדכן אתכם עם:
› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

מאת: חן יאקה שומרון

מעצבת ואשת אינטראקטיב, חיה ונושמת את המדיה הדיגיטלית. מאמינה בייחוד ובבידול, בתהליכי חשיבה, התמודדות ופיצוח של מסרים. חולמת לעזור לכל עסק קטן לחשוב כמו מותג.

תוכן עניינים

‹ שתפו הלאה

pointer-90deg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

המשמעות מאחורי סמל האהבה של פרינס
השראה

המשמעות מאחורי "סמל האהבה" aka פרינס

בשבוע שעבר עוד אייקון עזב אותנו, אבל הפעם מדובר באייקון אמיתי, אחד כזה שהלך עם זה ממש רחוק. ב-1993, שינה פרינס את שמו לסמל.

טרנדים ותחזיות שיווקיות ל-2020
השראה

אז מה היה שם? סיכום 2019 בעולם השיווק ולמה לצפות ב-2020

קטעים נבחרים, אנקדוטות משעשעות ותחזיות פוקחות עיניים לסיכום 2019 ופתיחת 2020 כדי שגם אתם תוכלו להיכנס אל השנה החדשה עם מטרות מפוקחות יותר לעסק שלכם.

לכל אחד יש סיפור
השראה

לכל אחד יש סיפור

שימוש בסיפור, סטוריטלינג, הוא אחד הכלים המשמעותיים בעולם המיתוג. בעבר אנשי הקריאייטיב היו בונים סיפורים פיקטיביים למותגים, אבל היום הקהל שלנו הרבה יותר חשדן. היום סיפורים חייבים להיות אמיתיים. למה לסיפורים יש כל כך הרבה כח? ואיך אנחנו מספרים את הסיפור של המותג שלנו?

שנה טובה במתנה
עיצוב

שנה טובה במתנה!

אז מבלי ששמנו לב ראש השנה כבר ממש כאן, איך זה הגיע כל כך מהר?!
תיבת דואר מתחילה להתמלא בברכות ואיחולים וזה תמיד מחמם את הלב, ועכשיו הגיע הזמן להחזיר אהבה 😉 ונחשו מה? סגרתי לכם פינה!
אז אם אתם קצרים בזמן וחנות היצירה לא נמצאת מתחת לבית שלכם, את מוזמנים להדפיס ממארז השנות טובות שהכנתי לכם.

ניתוח פרסונות
אסטרטגית תוכן

ניתוח פרסונות – לעבוד מול אנשים

יש 3 אנשים שאני כותבת להם את הבלוג הזה.
אחת מהן היא עדי, ואת הפוסט הזה אני מקדישה לה.
אבל עדי לא באמת קיימת.
עדי היא אחת הפרסונות שאני כותבת אליהן. אני כותבת אליה כי אני יודעת מה מפחיד אותה, מה הקשיים שלה ומה יכול לעזור לה.

כשהחיים שולחים לכם לימונים, תקחו.כי היי, לימונים בחינם וזה...

› כלים להתנהלות ויזואלית נכונה.
› פיתוח נוכחות דיגיטלית ברשת.
› עדכונים על מדריכים וטיפים בבלוג.

עוד באותו נושא:

מה אנחנו יכולים ללמוד מסקנדל הפליטה של קונצרן הענק פולקסוואגן על התמודדות עם אלגוריתמים בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ואחרים?
3 דקות קריאה
קטעים נבחרים, אנקדוטות משעשעות ותחזיות פוקחות עיניים לסיכום 2019 ופתיחת 2020 כדי שגם אתם תוכלו להיכנס אל השנה החדשה עם מטרות מפוקחות יותר לעסק שלכם.
7 דקות קריאה
שימוש בסיפור, סטוריטלינג, הוא אחד הכלים המשמעותיים בעולם המיתוג. בעבר אנשי הקריאייטיב היו בונים סיפורים פיקטיביים למותגים, אבל היום הקהל שלנו הרבה יותר חשדן. היום סיפורים חייבים להיות אמיתיים. למה לסיפורים יש כל כך הרבה כח? ואיך אנחנו מספרים את הסיפור של המותג שלנו?
9 דקות קריאה

מחפשים נושא אחר?
בואו למצוא את כל התכנים בבלוג

גלילה למעלה
א

אה, סליחה?
מה עושים כאן?

שאלה מצויינת! טוב ששאלת.
כאן נרשמים לרשימת הדיוור שלנו.
מדי פעם* אנחנו נשלח לך אימייל עם תכנים בנושאי עיצוב, מיתוג ונוכחות דיגיטלית ברשת.

אז אם כבר קראת כאן פוסט או שניים ואהבת, זה הזמן להשאיר פה את כתובת המייל שלך.

*מדי פעם = פעם בחודש בערך.

רוצים לדבר?

מצוין!
השאירו פניה בטופס הבא:

מ

מעולה!
נרשמתם בהצלחה!

איזה כיף שהצטרפתם אלינו!
עכשיו, כשאתם חלק מרשימת הדיוור שלנו, אתם תהיו הראשונים לקבל פוסטים חדשים מהבלוג, טיפים, הפתעות והצעות מיוחדות ששמורות רק לכם!
רק תבדקו את המייל שקיבלתם מאיתנו ושהוא בטעות לא נכנס לספאם.