עסק משפחתי
בין הדו"ח השנתי למס הכנסה לתוכנית השיווקית ל-2020 החלטנו לעצור לרגע ולראות איפה היינו ומה עשינו השנה בלימונדה, או לימונדה 2.0 כמו שאנחנו קוראים לה (לנו) עכשיו. ואולי זו בעצם נקודה טובה להתחיל בה, ה-2.0 הזה ומה הקטע שלו.
ב-2018 שמעון התחיל להיות חלק בלתי נפרד מלימונדה מה שהפך אותנו לטובים יותר, ממוקדים יותר ועם ערך רב יותר להציע ללקוחות שלנו, ערך שלא מפסיק לגדול ולהתפתח יחד איתנו. כך שאת 2019 התחלנו עם שינוי משמעותי עבורנו – האתר החדש והגרסה המשופרת שלנו. אז 2.0.
2019 הייתה שנה של התפתחות. הייתה בה שיגרה נעימה של לקוחות קבועים והיו בה לקוחות חדשים ומעניינים. היו מטרות שהצלחנו להשיג, ובעיקר זו הייתה שנה שהשאירה אותנו עם רצון לעוד מזה. אז אנחנו מזמינים אתכם להציץ אלינו הביתה ולראות מה קורה אצלנו בחדר העבודה.
אתרי לקוחות
12 אתרי לקוחות חדשים עלו לאוויר השנה (עוד כמה עדיין בתנור, מצפים ל-2020) ואנחנו שמחנו לקחת חלק בכל אחד מהם. אם ננסה לחשוב על מאפיין שיאחד את כולם זו תהיה העובדה שהם כולם נכסי תוכן, נכסים של עסקים קטנים, עם ראייה אסטרטגית וחשיבה על התפתחות אפשרית בכל אחד מהם.
היו לנו אתרי תדמית, בלוגים ואתרי מסחר. היו לנו אתרים לעסקים מתחילים ואתרים לעסקים וותיקים. היו לנו גם לא מעט מהפכות.
אחת הלקוחות שלנו אמרה פעם שהיא מרגישה כאילו שהיא בונה בית, ואין הגדרה כונה מזו. להקים אתר זה להקים את הבית הדיגיטלי שלנו ברשת.
הרבנית שרה סגל כץ – מרכז גלויה
רינת בר נצר – סטודיו לקרמיקה
נטע שוחט – פיזיוטרפיה נשית קשובה
מיכל פנקל – עורכת דין
בין השורות הכתובות – טל שרת
רויטל לב – אימון רוחני
אלישבע בן אדטו – נומרולוגית
קמומיל סטודיו לצילום
Socal Retrofitting – חיזוק מבנים
הולדנ'ס – המרכז לייעוץ פיננסי
תמר אגמון – ביטוי וריפוי
הרשימות של עיינה – מאת דנה רדא
פיתוחים פנימיים
ב-2019 עסקנו בהבנת פוטנציאל הגדילה של העשיה שלנו. הוצאנו רעיונות מהמגירות, ניסינו, שייפנו ואת חלקם גם החזרנו חזרה. הנה כמה תוצרים של תהליכים אלו:
אתרים מוכנים מראש
לקראת יריד השנה בכיף של טל איתן, רצינו ליצור הצעת אתר במחיר נגיש אך ברמת הסטנדרטים שלנו. אז עיצבנו ובנינו תבנית אתר משלנו, אתר תדמית עם בלוג. היות ומדובר במרכיבים שכבר עמלנו עליהם, יש לנו יכולת להציע אתרים מוזלים שמבוססים על תבנית זו.
בהמשך הדרך גם יצרנו תבנית לאתר צלם/ת על אותו הרעיון. מחקר ופיתוח חד פעמיים כדי להציע אתרים מוזלים שמבוססים על המבנה הזה.
אנחנו מודים שאלו הצעות מורכבות עבורנו ואנו חוקרים התנהלות תקינה איתם תוך כדי תנועה. איך להשאר במסגרת מה שסוכם, איך לתקשר החוצה מה ניתן להתאים ומה זה מחוץ לגבולות העסקה (אפילו כתבנו פוסט ממש על זה). אבל אנחנו מתקדמים, מבינים ומתחדדים בעבור ההצעות הללו.
אתר תדמית עם בלוג במחיר מוזל.
לפרטים נוספים ›
אתר צלם/ת
לפרטים נוספים ›
החממה - חטיפי הידע של לימונדה
החממה הייתה החלום שלנו. כל כך חיכינו לה שתבוא כבר, ומה אתם יודעים? מסתבר שחלומות לא קורים סתם ככה מעצמם, וצריך לעבוד דיי קשה כדי להגשים אותם. או במילים אחרות – הכי רחוק מהכנסה "פאסיבית" שיכול להיות. אבל השנה זה קרה והחממה שלנו באוויר.
בקורסים בתשלום ישנם פרקים פתוחים לצפיה חופשית, חשוב לנו לתת לכם להתנסות במערכת ובדרך שאנחנו מעבירים את התוכן לפני שתחליטו אם אתם בעניין רישום. אה, וכן, יש ויהיו גם קורסים חינמים לגמרי :).
– לדבר עם מיילצ'ימפ – קורס מקיף למערכת הדיוור העולמית (250 ש"ח, 2 פרקים ראשונים פתוחים לצפיה)
– תיבנות אתר – קורס חיזוק לאלמנטור (200 ש"ח, פרק ראשון פתוח לצפיה)
– בניית מותג אישי (חינם, מותנה בהרשמה למערכת)
– וורדפרס מי נגד מי? מדריך למשתמש הבסיסי (חינם)
בהזדמנות זו נרצה לבקש מכם – אם יש לכם נושאים מסוימים שהייתם רוצים שנלמד אתכם, בבקשה ספרו לנו עליהם (אפשר כאן), אנחנו מאוד קשובים לשטח ומאמינים שהתכנים המועילים ביותר הם אלו שמגיעים מהצרכים האמיתיים של הקהל – אתם :).
לחשוב כמו מותג, מדריך מעשי לאפיון מותג
באפריל השנה יצא לאור הספר הדיגיטלי שלנו, והוא היה סוג של אבן דרך מבחינתנו כי הוא היה ההתנסות הראשונה שלנו עם הפקה של מוצר דיגיטלי. אנחנו בעצמנו צורכים המון מוצרים דיגיטליים, אבל העבודה על הספר והשיווק שלו לימדו אותנו המון על מאחורי הקלעים של העולם הזה. לפרטים נוספים על הספר ›
ספרים רבותיי, ספרים
יש תחומים בעסק בהם אנחנו שותפים בעשיה, וישנם תחומים בהם אנחנו מאפשרים מרחב ופרטיות זה לזו – מעין עשיה לנשמה. אצל שמעון זה עיסוק במשחקים. אצל חן – עיצוב כריכות ספרים.
אז בשנת 2019 יצאו לאור 42 ספרים שעיצוביה של חן מעטרים את כריכותיהם. ומי יודע אולי נתקלתם בהם על המדפים 🙂
הנה כמה דוגמאות:
רוצים לעיין בקטלוג המלא?
אז מה ב-2020?
- ב-2019 הקמנו לעצמנו תשתיות. את 2020 אנחנו רוצים להעביר בחיזוק משמעותי בחטיפי הידע. חינמים, חצי-חינמים, בתשלום מלא.
- אנחנו נמשיך להפיק תכנים מושקעים לבלוג ולמקומות ברשת בהם אנחנו מתרועעים.
- שמעון יאתגר את עצמו בהזדמנויות של עמידה מול קהל.
- אנחנו נמשיך להקים נכסים דיגיטלים בהתאמה אישית עבור לקוחות. כנראה שניקח פרויקטים בוטיקיים יותר, תהליכי עומק שלוקחים יותר זמן.
- נמשיך לחשוב כמו מותג ונראה לאן זה יוביל אותנו במסע של העסק המשפחתי שלנו ואיך נוכל להעביר את הנסיון הזה הלאה, אל הקהלים שלנו, אליכם.
כשמגיעים לסיכומי סוף שנה זה תמיד מרגיש כאילו הזמן טס לפני שהספקנו בכלל למצמץ, אבל בשבילנו 2019 הייתה שנה מורכבת ולא הכי פשוטה. העצירה הזו והאפשרות להביט לאחור, לראות שצלחנו אותה על אף ולמרות הכל, להרשות לעצמנו להתגאות בתוצרים ולהודות על מה שיש היא עצירה שמפקסת אותנו והיא לא מובנת מאליה בכלל. ומכאן אנחנו ממשיכים, הלאה ל-2020. Bring It On.
תודה שאתם כאן, מחכים לקרוא גם את הסיכומים שלכם.
והלוואי שלכולם תיהיה שנה יפה ❤
אז מה היה שם? סיכום 2019 בעולם השיווק ולמה לצפות ב-2020
קטעים נבחרים, אנקדוטות משעשעות ותחזיות פוקחות עיניים לסיכום 2019 ופתיחת 2020 כדי שגם אתם תוכלו להיכנס אל השנה החדשה עם מטרות מפוקחות יותר לעסק שלכם.