אני לוקחת את האינסטגרם שלי מאוד ברצינות. לא כל תמונה תעלה לפיד, יש נושאים קבועים ובכלליות מראה אחיד, ממש כמו שלימדתי אתכם כאן וגם כאן. ואם להיות כנה לפעמים זה יכול להיות ממש מתיש. איפה הספונטניות אתם בטח שואלים? הו! שמחה ששאלתם כי הספונטניות הזו, החלק הזה של האינסטגרם של פעם, החופשי וחסר "החוקים" הוא בהחלט חזר וקוראים לו "סטורי".
בואו נעשה סטורי!
מוכר לכם המשפט? מעולה. אז מה הסיפור עם כל הסטוריז האלו?
סטורי הוא קטע קצר, 15 שניות, של תמונה או סרטון שעולה לחשבון האינסטגרם שלנו ונעלם אחרי 24 שעות.
ובצורה קצת יותר מעניינת – הסטורי הוא התוכן הכי פופלארי שקיים באינסטגרם. אם אנחנו תמיד אומרים שהתוכן הוא המלך תחשבו כמה כוח יש לתוכן שלכם כשאתם מסתכלים לקהל שלכם בעיניים ומעבירים את המסרים שלכם.
וכדי להיות יותר מדוייקת אז 1 מתוך 5 סטוריז מובילים להודעה פרטית ממשתמשים – פניה ישירה. במילים אחרות –טירוף!
ולמה הסטוריז כל כך פופולאריים?
יש הרבה סיבות אבל החשובות בעיני הן:
- קל מאוד ליצור אותם, כל מה שצריך זה את הטלפון שלכם וכדאי שתיהיה גם תאורה טובה (אבל ממש לא חובה).
מצלמים ומעלים. הכי אותנטי. - מאפשר לנו להראות עוד צדדים שלנו / של העסק שלנו.
- אם אנחנו בררנים לגבי התמונות שיעלו לנו לפיד, בסטורי זה בדיוק ההפך – המראה לא קובע – הסיפור כן.
- הם משאירים אתכם בתודעה -אם אתם לא מספיקים להעלות בכל יום תמונה לאינסטגרם, הסטורי סוגר לכם את הפינה הזו כי מבחינת העוקבים שלכם אתם לגמרי שם.
הסיפור הבאמת מעניין בכל זה הוא שבצורה משונה, או שלא משונה בכלל, הסטוריז הכי נצפים והאלו שאנחנו הכי מחכים להם הם הסטוריז שמראים את הצד האחר של אותו פרופיל, זה שלא מצפים לראות ובזכותו אנחנו מקבלים לא רק הצצה לחיים וסדר היום של הפרופיל שאנחנו עוקבים אחריו, אלה גם תחושה של חיבור והיכרות אישית. וכמו שאתם בוודאי יודעים – ברגע שיש קליק ביחסים זו כבר לגמרי אהבה.
אז מה הסוד להצלחה? ליהנות.
כמו בכל מצב – תנו ערך.
וערך לא חייב להיות כבד ועמוק, הוא צריך להיות כייפי ומהנה לצפייה. הוא גם יכול להיות נתון לפרשנות, וגם זה בסדר כי לרוב הערכים שם יהיו חיוביים.
בסטוריז שאני מעלה אני רוצה להעלות לעוקבים שלי חיוך על הפנים, זה הערך שאני רוצה לתת להם.
בסטוריז של הצלמת שימרית הילל הערך שאני תמיד מקבלת הוא של שיחרור, גם בסגנון הצילום שלה שתמיד מעצים נשים אחרות וגם באופי ההתנהגות שלה כלפי עצמה והילדים – וזה משהו שחוזר אצלה תמיד. טביעת אצבע.
אצל הרבה פודיז אפשר לראות הצצות אל המטבח שלהם. אצל שי-לי ליפא למשל, שמתחזקת סטורי לתפארת אגב, אפשר לראות את המאחורי הקלעים של אמא בשלנית, מה היא מכינה בבית או מה היא אוכלת בחוץ, וזה מרתק.
עוז תלם, האיש והכרובית, משתף לאחרונה צילומי מסך של כל מי שהכין את מתכון הבטטה המטורף שלו. מתכון שקיבל ויראליות מטורפת הרבה בזכות הפעילות הזו בסטוריז (ברור שלא נשארתי אדישה וגם אני הכנתי, יצא מושלם!).
איך עושים את זה?
פשוט מתחילים. לאט לאט.
אם לא נוח לכם לדבר למצלמה אז תתחילו בתמונות. תתנסו בכל אחת מהאופציות שיש כדי ליצור אינטראקציה עם הקהל – תוסיפו טקסט כדי למקד את המסר שלכם, תשאלו שאלה קצרה בסקר, תראו שימוש במוצר בעזרת צילום בומרנג – תמצאו את השימוש הנכון לעסק שלכם בכל אחת מהפונקציות שהסטורי מאפשר. תחקרו.
ואם כבר התאהבתם אז יש כמה דברים שאני ממליצה עליהם:
- תגוונו – אם אתם מעלים כמה סטוריז ביום תדאגו שיהיה לכם גם וגם – גם תמונות וגם וידאו, גם סקר וגם בומרנג (וגם סופר זום על החתול כי זה תמיד טוב).
- אם אתם מעלים וידאו תגבו אותו גם בטקסט קצר – לא כולם רואים וידאו עם סאונד, תעניינו אותם כדי שידליקו את הרמקול.
- תשתמשו בסקרים כדי לקבל אינפורמציה שימושית – שמעתם על הקורס החדש שלי? כן – מעולה, לא – תשלחו להם בהודעה פרטית את הפרטים (אבל בצורה נחמדה "היי X, ראיתי שאת לא מכירה את הקורס החדש והמגניב שלי, הנה הפרטים. בטוחה שיהיה לך מעניין 😊")
- תשאלו את העוקבים שלכם גם שאלות קצת יותר מורכבות ותבקשו מהם לשלוח לכם את התשובה בהודעה ישירה.
- תשתמשו גם במדבקות וגיפים לחיזוק המסרים (אבל לא יותר מידי כי אז התוצאה הפוכה).
- אל תעלו יותר מ-12-14 סטוריז ביום, אחרת במקום קווים תקבלו נקודות ויהיה קשה ומעייף לעקוב אחריכם והם יעברו הלאה.
- תשמרו על סדר כשאתם מציגים סיטואציה – התחלה, אמצע וסוף – אל תעצרו באמצע ותעברו הלאה, אנחנו בונים כאן יחסים.
- תפנו עוקבים לסטוריז שלכם מהתמונות שאתם מעלים בפיד שלכם – תזמינו אותם לראות את מאחורי הקלעים של התמונה, לשמוע עוד על מוצר או להשתתף בסקר שאתם עושים שקשור לתמונה שהעלתם – תחשבו יצירתי.
סטוריז שאני אוהבת במיוחד:
תמר מור – זו שהביאה לנו את ה-פינה "אבא בחול". בסטוריז שלה היא בעיקר רוקדת על שולחנות – תסמכו עלי, אתם רוצים לראות את זה.
רונית כפיר – מעצבת פנים, או כמו שאני אוהבת לקרוא לה – האמא והגב של העצמאיות. בסטוריז שלה תראו בעיקר בישולים, טיולים ותוכלו להנות מהקול הרדיופוני ההורס שלה.
עידו סמיוני – האיש, הכלב והריקודים באמצע הרחוב. באמת שכל מילה מיותרת.
אפרת אביגייל בשארי – בלוגרית ו-ולוגרית DIY צבעונית במיוחד. אצלה בסטוריז תראו בעיקר סקרים על הדברים החשובים באמת בחיים.
אנדריאה שוורץ-ארצי – שחקנית ואמא של לני וגידי שהם גם הכוכבים של הסטוריז שלה. ואם ילדים לא עושים לכם את זה – זה בגלל שעוד לא ראיתם את לני עושה מייקל ג'קסון.
אז אם נסכם, אצל הרבה פרופילים הסטוריז הפכו לחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלהם הרבה בזכות הקשר הישיר ללקוחות. האינסטגרם בפני עצמו הוא כלי מאוד חזק לשיווק העסק והסטוריז מעצימים את זה פי כמה, אז בהחלט שווה לכם לנצל אותו עד כמה שאפשר.
מכירים פרופילים נוספים שמתחזקים סטוריז הורס? שלחו לי!
יש לכם שאלות? מוזמנים לשאול כאן, באינסטגרם או בקבוצה שלי "לחשוב כמו מותג".
חכו, זה עוד לא הסוף!
הנה היא עכשיו זמינה לכולכם.
ממש כאן
ואם כבר דיברנו על סטוריז, אז מה הסיפור שלכם?
כי אם עכשיו כשאתם מבינים את הפלטפורמה, הגיע הזמן לדבר על המהות:
לכל אחד יש סיפור
שימוש בסיפור, סטוריטלינג, הוא אחד הכלים המשמעותיים בעולם המיתוג. בעבר אנשי הקריאייטיב היו בונים סיפורים פיקטיביים למותגים, אבל היום הקהל שלנו הרבה יותר חשדן. היום סיפורים חייבים להיות אמיתיים. למה לסיפורים יש כל כך הרבה כח? ואיך אנחנו מספרים את הסיפור של המותג שלנו?
18 מחשבות על “מה הסיפור של הסטורי הזה?”
מודה שקשה לי לתחזק את זה. אני באמת משתמשת בזה כדי להעלות תמונות מהיום יום שלי שלא קשורות לפיד הכללי אבל להראות ממש את היום שלי או את מאחורי הקלעים אני לא מצליחה. ואולי זה נדמה לי אבל לא מצליחה לראות כאלה שמתחזקים גם וגם-או שהסטורי מאד פעיל ואז יש תמונה פעם בכמה ימים או הפוך.
יש הרבה שמצליחים גם וגם, אבל אנחנו לא עושים השוואות אף פעם 🙂 כל אחד ואיך שעובד לו.
מה לגבי הפיד הכללי שלך באינסטגרם? אותו את מצליחה לתחזק?
חן איזה פוסט מעולה. עשית לי סדר מופתי בכל ההשערות שלי… תודה!!
סטורי, לא מזמן שאלה אותי יונית מה הקטע עם הסטורי?
ואחת הדוגמאות שנתתי לה היא כמובן תמרוללההTamar Mor
גם לי ממש לא היה ברור הקטע של זה.
אני אינסטגרמית ותיקה מאוד אבל הסטורי לא באמת היה ברור לי, עד שהסטורי של תמר
התחיל לכבוש את ליבי.
מצאתי את עצמי צוחקת מזה, מחייכת, מחכה לזה… מגיבה לה.
הסטורי של תמר הוא דוגמה נפלאה למה סטורי הוא מאסט וכמה הוא משרת את הפרופיל עצמו. הרבה מעבר למה שאנחנו מבינים.
כולנו מציצנים בנשמתנו והסטורי הוא מציצנות קטנה לחיים שלנו. מעבר לרזולוציות עצמן…
כמו שכתבת כל כך נכון בפוסט. יש בזה משהו של פעם. של אינסטגרם שלא צריך כל הזמן לחשוב איך הוא נראה ואם התמונה מספיק שווה לפיד? או מסתדרת שם בפרפקציוניזם מושחת.
הכל כמו שזה life Itself
ומהם החיים אם לא סטורי אחד גדול….
פוסט מצויין, באת בזמן.
משתכנעת בזכותך לנסות בעצמי וכמובן נכנסת להציץ בהמלצות של הסטוריס!
תמר מתחזקת סטורי למופת ורואים גם עד כמה שהיא נהנת מזה ואני די בטוחה שזו הסיבה העיקרית שגם אנחנו נהנים מה סטוריז שלה. הכי אמיתי שיש, הכי תמר.
החיים הם באמת סטורי אחד גדול, וזה תמיד מפתיע אותי איך הרגעים הכי קטנים הם אלה שתופסים אנשים, כאילו אנחנו מחפשים אישור לזה שכולם אותו הדבר.
מחכה לראות אותך שם!
תודה חן. מודה שהייתי בורה בזה ממש, ועשית לי סדר במה זה בכלל ולמה זה כדאי. פוסט סופר מעניין.
תודה טלי 🙂 שמחה שעזרתי
אני מודה שלא נמצאת שם עדיין
אבל הפוסט גרם לי לחשוב על זה …
לחשוב על זה זה מעולה, תתחילי בלראות סטוריז של אחרים 🙂
מודה שלקח לי זמן להתרגל לסטורי כי באמת שבהתחלה לא הבנתי מה הקטע אבל היום אני מהמכורות ומתכננת בקפידה את הסטוריז לא פחות מאשר את הפיד. נתת פה יופי של סקירה
טוב זה נראה אצלך הכי טבעי בעולם, אוהבת את צילומי המעלית שלך 🙂
יואו תודה את לא מבינה איך העלת לי חיוך ביום מבאס!!! ממש תודה
בשמחה! תודה לך 🙂
נשיקות ללני 😛
תודה רבה! ממש עשית לי סדר, זה הכי היה צעלומה בעייני
איזה כיף, שמחה לשמוע 🙂
אחלה פוסט, אני כבר מכורה לסטוריז ממזמן 🙂
הלכתי לבדוק את ההמלצות שלך לחשבונות עם הסטוריז השווים
הכי ממכר! תהני
פוסט נהדר, אני ממש לא התחברתי עדיין לאינסטגראם ועשית לי חשק להכנס יותר ולראות מה קורה שם .. ולהכנס לכל הסטורי שהמלצת
תודה
עם הטיולים שלך זה לדעתי ממש חובה לפתוח אינסטגרם, יש לך המון תוכן לשתף – ויזואל וטקסט. יהיה לך מעולה.